PDA

View Full Version : thomann?!



greendayrocks
11 april 2006, 19:54
Thomann

Ik heb een gitaar besteld bij thomann cyberstore en precies een week geleden heb ik het geld overgeschreven via de bank. En een paar dagen later kreeg ik een mail dat mijn geld goed ontvangen is . Nu na een week, is mijn bestelling nog niet eens opgestuurd! Telkens als ik een mail stuur om te vragen waarom het zo lang duurt, antw. ze dat ik een mail zal krijgen als mijn bestelling opgestuurd wordt, ja ma, zo kan ik hier eeuwig wachten op mijnzo'n mail! :angry:

Ik heb heel veel goeie dingen gelezen over thomann:de goeie service, snelle levering, nu blijkt dat toch niet waar te zijn. Wat een teleurstelling...
Iemand dezelfde ervaring gehad?

hoofd
11 april 2006, 19:57
Misschien is de gitaar niet op voorraad...maar dat kunnen ze dan wel even melden. Om welk ding gaat het?

greendayrocks
11 april 2006, 20:11
een fender strat mim brown sunburst,
die is degelijk op voorraad, dat hebben ze mij nog vermeld in één van hun mails,
maar ik heb ook wel een paar accesoires besteld: een gigbag, een strap, en een stand

Digitech
11 april 2006, 20:15
Ik heb laatst een gitaar bij thomann besteld met gigbag. Maandagavond besteld en op dinsdag bevestigingsmail en donderdagochtend in huis.
Dat was wel heel snel. Ik heb dan ook met creditcard betaald. Ik denk dat dit wel uit maakt...

Wachten sucks!!! :nervous:

greendayrocks
11 april 2006, 20:20
Ik heb laatst een gitaar bij thomann besteld met gigbag. Maandagavond besteld en op dinsdag bevestigingsmail en donderdagochtend in huis.
Dat was wel heel snel. Ik heb dan ook met creditcard betaald. Ik denk dat dit wel uit maakt...

Wachten sucks!!! :nervous:

Ja inderdaad!
maar heb je ook een mail gekregen van dat uw bestelling verzonden is?
thnx

vinni
11 april 2006, 20:41
Heb altijd goeie ervaringen met Thomann.

Helaas glipt er dus wel eens wat tussendoor....
Helaas voor jou.....

Sterkte!

Vinni

Mufftin
11 april 2006, 20:55
als 1 van de dingen niet op voorraad is sturen ze het nog niet op.

Digitech
11 april 2006, 21:45
Ja inderdaad!
maar heb je ook een mail gekregen van dat uw bestelling verzonden is?
thnx

Weet ik niet meer sorry.....
Ga er vanuit dat het wel goed komt. :)

greendayrocks
11 april 2006, 22:37
Tis nix :)
En bedankt voor de reacties!

Mufftin
11 april 2006, 23:14
ja en gewoon wachten, ik heb ook 4 weken op mijn gitaar moeten wachten

Man in Black
12 april 2006, 00:25
Heb ook ooit eens eenzelfde probleem met Thomann gehad.
Dat was idd omdat een setje straplocks niet door de importeur aangeleverd werden bij Thomann.

Altijd top service bij Thomann gewend (tot nu toe dan).

Heb wel andere verhalen over de concurent in Keulen... tsss

hansies
12 april 2006, 08:12
Thomann

Ik heb een gitaar besteld bij thomann cyberstore en precies een week geleden heb ik het geld overgeschreven via de bank. En een paar dagen later kreeg ik een mail dat mijn geld goed ontvangen is . Nu na een week, is mijn bestelling nog niet eens opgestuurd! Telkens als ik een mail stuur om te vragen waarom het zo lang duurt, antw. ze dat ik een mail zal krijgen als mijn bestelling opgestuurd wordt, ja ma, zo kan ik hier eeuwig wachten op mijnzo'n mail! :angry:

Ik heb heel veel goeie dingen gelezen over thomann:de goeie service, snelle levering, nu blijkt dat toch niet waar te zijn. Wat een teleurstelling...
Iemand dezelfde ervaring gehad?

geduld, komt wel in orde, ik heb al tientallen keren iets besteld vanuit Belgie en nog nooit problemen gehad, anders een telefoontje helpt ook wel.
greetz

pinbackfreak
12 april 2006, 12:02
Heb nog niks bij Thomann besteld, maar ook nog nooit iets negatiefs daarover gehoord.

idd als het niet compleet is wordt het niet opgestuurd.
Ik denk dat er iemand niet heeft doorgegeven dat een deel er momenteel niet is. Ze zouden het wel hebben mogen vermeld in een van die mails.

Succes!

paulusdeBKB
12 april 2006, 12:35
Hmmm, ik loop het me al een tijdje af te vragen en dit draadje lijkt me de juiste plek:

Is het niet link om een gitaar ongezien te bestellen? Uit ervaring weet ik dat er vaak redelijke verschillen kunnen zitten tussen gitaren uit dezelfde serie. Echt slechte nieuwe gitaren komen nauwelijks meer voor, maar de kans dat je het beste exemplaar treft lijkt me op die manier niet zo groot. Hoe zien jullie dat?

pinbackfreak
12 april 2006, 12:43
Ik heb laatst een Gibson Firebird V besteld (niet hoeven te betalen gelukkig!). Bij aankomst blijkt dattie niet klinkt, een waanzinnig groot verschil heeft tussen bridge & neck pickup. Bovendien kan ik er niet op spelen door zijn houding. Hij zit helemaal links en voorovergeklapt en ook nog topzwaar. Helaas kon ik er geen B of G snaar op raken.

De classic white uitvoering is wel de allergeilste gitaar die er voor mij bestaat, maar ja ... om daar nou 2000 euri voor te geven en er dan niet op te kunnen spelen...

Advies: altijd eerst zelf op een gitaar spelen, kan altijd afwijken van je verwachtingen. Ik doe het dus nu ook voor de aanschaf van een nieuwe gitaar voor me. Ben zojuist volop bezig.

greendayrocks
12 april 2006, 19:12
Tja, er bestaat altijd een risico.
Ik heb trouwens een sms gekregen dat mij bestelling eindelijk verzonden is :) ,
ik verwacht het overmorgen :rockon:

FruscianteFan
12 april 2006, 20:01
Ik heb laatst een Gibson Firebird V besteld (niet hoeven te betalen gelukkig!). Bij aankomst blijkt dattie niet klinkt, een waanzinnig groot verschil heeft tussen bridge & neck pickup. Bovendien kan ik er niet op spelen door zijn houding. Hij zit helemaal links en voorovergeklapt en ook nog topzwaar. Helaas kon ik er geen B of G snaar op raken.

De classic white uitvoering is wel de allergeilste gitaar die er voor mij bestaat, maar ja ... om daar nou 2000 euri voor te geven en er dan niet op te kunnen spelen...

Advies: altijd eerst zelf op een gitaar spelen, kan altijd afwijken van je verwachtingen. Ik doe het dus nu ook voor de aanschaf van een nieuwe gitaar voor me. Ben zojuist volop bezig.Dit had je dan weer kunnen voorkomen door van te voren in een winkel op die (of een soortgelijke) gitaar te spelen..

Wizz
12 april 2006, 20:12
Hmmm, ik loop het me al een tijdje af te vragen en dit draadje lijkt me de juiste plek:

Is het niet link om een gitaar ongezien te bestellen? Uit ervaring weet ik dat er vaak redelijke verschillen kunnen zitten tussen gitaren uit dezelfde serie. Echt slechte nieuwe gitaren komen nauwelijks meer voor, maar de kans dat je het beste exemplaar treft lijkt me op die manier niet zo groot. Hoe zien jullie dat?

Ik heb zelfs nog nooit de kleur gekocht die ik van tevoren in mijn hoofd had.
Ongeacht of het om een Fender of een Gibson of wat dan ook is.
Zelfs bij buizenversterkers zijn er nog grote verschillen in klank tussen exemplaren.

Wizz

crapton
12 april 2006, 21:27
Heb ook al eens bij Thomann besteld en die waren heel snel (binnen 1 week in huis).

Guitarbargains.com is iets langzamer, wel goedkoper. Als ze niet op voorraad hebben dan duurt het even voordat het van de importeur komt. Wel leveren ze echt fabrieksnieuwe gitaren waar niemand aan heeft zitten klooien. Geen vieze poten erop of zo. Dat heb ik het liefst, ik kan zelf wel afstellen. Dat waren overigens allemaal Ibanez gitaren, die kan je ongezien kopen en die zijn altijd goed (3 x gedaan 3 x goed). Wel merk ik dat alle nieuwe gitaren wat tijd nodig hebben om in te spelen (een paar maanden) of is dat inbeelding?

Feedback ook vrij goed, als ze het hebben dan sturen ze het de volgende dag af.

Groove-factory.nl gaat ook redelijk, duurt iets langer maar goede respons.

Simpel: koop alleen bij bekende (liefst grotere) bedrijven. En reken op 1-2 weken levertijd, dan valt het meestal mee. Of even bellen of mailen tevoren of het op voorraad is. Bij bovenstaande bedrijven krijg je snel antwoord.

Mijn ervaringen zijn dus prima. Ruilen kan meestal ook, alleen moet je soms zelf verzendkosten betalen.

guvnor
13 april 2006, 10:12
Ik denk dat ik ook maar even een mailtje stuur naar Thomann. Heb net een GNX3000 besteld die volgens de website gewoon op voorraad moet zijn maar na 4 dagen nog geen bevestiging gezien dat ie verstuurd is. Heb met cc betaald dus dat moet snel geregeld zijn....toch?

BartL
27 april 2006, 09:06
Ben momenteel aan het wachten op een bestelling van 70 euro. Was een pickup cover vergeten en vroeg of ik die er nog bij kon doen. Dat ging op de een of andere manier niet, omdat de bestelling dan veranderd zou moeten worden.

Dus...

Hi there bart i will throw this in for free as it is only € 2,00

Have a nice day

Toch erg aardig :)

gerrekat
27 april 2006, 12:31
Ik heb niets dan goede ervaringen met Thomann

E-J
27 april 2006, 16:16
Ik heb vorige week dinsdag wat gitaardingetjes besteld, zaterdag een bevestigingsmail gekregen dat hij was verzonden, en dinsdag gekregen...zeer netjes :) Maar ik woon dan ook in hetzelfde land als Thomann...