PDA

View Full Version : Studio Electronics M1C



trifonius
11 april 2006, 16:39
Iemand ervaring met de Studio Electronics M1C?
Hoe is ie vergeleken met Studio Projects B1 en de Rode NT1-A?

bedankt weer!

trifonius
11 april 2006, 23:35
ehhh...mensen...?
niemand die hier ervaring mee heeft?

Han S
12 april 2006, 01:24
Nooit van gehoord.

trifonius
12 april 2006, 08:00
http://www.seelectronics.com/Mini.html

het merk moet wel goed zijn toch?

bert k
12 april 2006, 10:37
Nou, volgens die link die je gaf is het dus Sound Engeneering, maar verder sluit ik me bij Han aan: nooit van gehoord. Het is geen bekend, oud merk, die ken ik wel.

trifonius
12 april 2006, 10:47
Nee, het is wel degelijk sE Electronics, kijk maar naar de titel van de pagina.
En onder "Gemini" staat "The Gemini dual valve microphone is SE Electronics ultimate design".

sE Electronics staat wel goed bekend toch?

bert k
12 april 2006, 11:41
Nou ja, dat is muggenziften, Het is Sound Engeneering electronics inderdaad. Is niet bekend. En ik loop, net als Han toch echt al een tijdje mee. Dat wil niet zeggen dat het slecht zou zijn, maar het is gewoon een nieuw merk. Gokje: Chinees.

[edit] ff doorgezocht op die site. Idd Chinees, bedrijf is nog maar een paar jaar oud. Het wemelt van dit soort Chinese microfoons. Niks bijzonders dus.

skanky
12 april 2006, 11:52
Jahoor, SE mics staan prima bekend. Goede microfoons voor een prima prijs. De gemini schijnt zelfs helemaal geweldig te zijn maar ik heb zelf geen ervaring met SE mics.

trifonius
12 april 2006, 12:17
dank heren.
dit is wat een studiobaas uit de US heeft te zeggen over sE; vandaar mijn vragen:

The other reason is the sE story.
sE was initially having their mics made by other Shanghai manufacturers like everyone else (ie MXL, ADK, M-Audio, Nady, etc,), however, what they found was happening was that these mic manufacturers were stealing the sE designs, rebadging them for other companies who were then selling them as their own.
sE essentially said to hell with that, we'll just do our own R&D, do our own manufacturing, pay our employees better, guarantee lifetime employment, hire the best available engineers and make a higher quality microphone.
(Did you know that German Microphone Engineering found its way to China due to Communist ties way back when?)
If you look at most of the Chinese mics, they are generally low-cost, do an OK job and some, as we know, even excel.
If you look at the current sE line, they have better electronics, have a more professional looking exterior finish, and are of a much higher quality overall.
They are also getting much higher marks and finding a quickly growing acceptance in the US Studio Market.
I have read that the sE mics are the fastest growing mic line in Europe.
They certainly aren't the cheapest mic line in town so there must be another reason for the high level of interest and acceptance. Could that be that they might be better? I believe so.

nogmaals dank voor jullie reacties; blijkbaar moet ik hem gewoon gaan proberen. ik ben alleen altijd bang dat het tegenvalt.

Solidkick
12 april 2006, 17:42
Sound on Sound is vrij positief over SE electronics. Met name de prijs/kwaliteit verhouding:

http://www.soundonsound.com/sos/jul05/articles/se123.htm

Han S
12 april 2006, 18:37
Aha! SE ben ik wel eens tegengekomen op de forums maar ik zag even de link niet met de naam voluit.

Overigens moet je die lulverhalen van studiobazen niet meteen geloven hoor. :D

797 Audio in China maakt al die microfoons, Telefunken laat daar zelfs microfoons maken waar ze $1400 voor vragen terwijl precies dezelfde mic met een ander merkje voor $460 te koop is.

trifonius
12 april 2006, 23:25
Hallo weer,

Tsja, ik had juist begrepen dat de baas van SE iemand met een 'visie' is die zich los had gemaakt van de Chinese bedrijven (zoals 747) en alles zelf beter ging doen (met zijn ervaring bij Neumann). Wat is mythe en wat is waar vraag je je af.

Anywayz... ik heb, mede op aanraden van forumbezoekers hier, vandaag de Studio Projects B1 gekocht. Ik heb van Eindhoven tot Haarlem gebeld, niemand had em. Er lag nog één exemplaar in Amsterdam. Ik ben er superblij mee; lijkt me voorlopig alles wat ik nodig heb.

één ding snap ik nog niet (ik heb de nieuwe versie begrijp ik van de B1) :

ik heb aan de voorkant een schakelaar met

-
- 10db
- 20db

en op de achterkant nog een schakelaar met

CE
-
75
150

kan iemand me vertellen wat dit betekent en wat ik ermee kan doen?
Zoals jullie merken begin ik echt pas met dit verhaal...

hartelijk dank wederom!

Han S
12 april 2006, 23:56
Hallo weer,

Tsja, ik had juist begrepen dat de baas van SE iemand met een 'visie' is die zich los had gemaakt van de Chinese bedrijven (zoals 747) en alles zelf beter ging doen (met zijn ervaring bij Neumann). Wat is mythe en wat is waar vraag je je af.

Anywayz... ik heb, mede op aanraden van forumbezoekers hier, vandaag de Studio Projects B1 gekocht. Ik heb van Eindhoven tot Haarlem gebeld, niemand had em. Er lag nog één exemplaar in Amsterdam. Ik ben er superblij mee; lijkt me voorlopig alles wat ik nodig heb.

één ding snap ik nog niet (ik heb de nieuwe versie begrijp ik van de B1) :

ik heb aan de voorkant een schakelaar met

-
- 10db
- 20db

en op de achterkant nog een schakelaar met

CE
-
75
150

kan iemand me vertellen wat dit betekent en wat ik ermee kan doen?
Zoals jullie merken begin ik echt pas met dit verhaal...

hartelijk dank wederom!

Jawel hoor, je hebt de laatste versie van de B1, gefeliciteerd, dit is voor zijn prijs ongeveer het beste en meest veelzijdige wat je kunt kopen.

De schakelaar aan de voorkant is een verzwakker welke het signaal -10dB of -20dB verzwakt. Als je de B1 voor een gitaaramp zet welke op orkaansterkte staat te blazen en je kunt op je mengpaneel met de gain niet genoeg terugnemen, doe je het met die schakelaar.

Aan de achterkant zit een laag af filter die het geluid beneden de ingestelde frequenties weg filtert. Nu moet je je niet voorstellen dat dan alles onder de 75 of 150hz dan ook weg is, dit gaat met een bepaalde steilheid, dat zal in de manual wel worden vermeld.

Veel plezier er mee!

trifonius
13 april 2006, 08:06
ok, dank wederom Han!
altijd prettig geholpen te worden door ervaren mensen.