PDA

View Full Version : piezo blend



aap
11 april 2006, 16:02
best medegitaristen,

aangezien ik alweer een jaar of 4 gitaar speel zou ik graag een nieuwe elektrische gitaar willen aanschaffen. ik speel graag jazz maar zie de fisieke beleving van een hollowbody/semi-hollow niet echt zitten. Mijn oog is daarom gevallen op de fame forum 4, die alleen bij musicstore in keulen te koop is. Vooral het piezo element in de deze gitaar spreekt me erg aan. Ik vraag me echter af of een piezo gemixt met de humbuckers niet beter klinkt voor een mooi 'clean' geluid, en wil dit daarom in de gitaar inbouwen. Zou een dergelijke modificatie (dus het mixen van de humbuckers en de piezo) door mijzelf uit te voeren zijn, en heeft iemand hier en schema van? (Enkele gitaren van Parker zijn standaard uitgerust met dit blend systeem, dus het bestaat wel)

bij voorbaat dank,
aap

Nitefly7
11 april 2006, 20:24
best medegitaristen,

aangezien ik alweer een jaar of 4 gitaar speel zou ik graag een nieuwe elektrische gitaar willen aanschaffen. ik speel graag jazz maar zie de fisieke beleving van een hollowbody/semi-hollow niet echt zitten. Mijn oog is daarom gevallen op de fame forum 4, die alleen bij musicstore in keulen te koop is. Vooral het piezo element in de deze gitaar spreekt me erg aan. Ik vraag me echter af of een piezo gemixt met de humbuckers niet beter klinkt voor een mooi 'clean' geluid, en wil dit daarom in de gitaar inbouwen. Zou een dergelijke modificatie (dus het mixen van de humbuckers en de piezo) door mijzelf uit te voeren zijn, en heeft iemand hier en schema van? (Enkele gitaren van Parker zijn standaard uitgerust met dit blend systeem, dus het bestaat wel)

bij voorbaat dank,
aap

Ik heb een Godin LGX-SA, humbuckers + RMC piezo's...erg bruikbaar, voor clean is 't nét iets feller af en toe... en voor je slagjes is 'ie warmer..

aanrader!
Godin is ook te 'blenden' (en helemaal niet zo duur, behalve de LGX'en ...en dat valt gezien de kwaliteit ook nog reuze mee), je ziet ze vaker op speurders/marktplaats (+/- 1000 euro..)

charlotte
12 april 2006, 12:05
Hey aap,

Ik heb in mijn Les Paul de Fishman combinatie zitten, bestaande uit de Tune - O-Matic piezo brug met de Fishman powership ( elektronica).
Het klinkt waanzinnig mooi, bijna acoustisch .Je kunt met deze combi de piezo alleen gebruiken, of gemixt met de humbuckers.
Het piezo geeft een wat sprankelender geluid als je het mixt met de elementen, heel mooi voor slaggitaar of acoustische partijen.
Ik heb op mijn site wat geluidsopnames staan, ga naar onderstaande link, dan kom je op de geluiden pagina. :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders5/


groetjes Charlotte . :lp:

paulusdeBKB
12 april 2006, 12:09
Ik heb ook een Godin LGXT met ingebouwde piezo en dat mixt erg leuk met humbuckers. Maar je kunt ook eens kijken naar een thinline telecaster oid. Het formaat van een solidbody en toch een beetje bovenblad. Die worden voor zover ik weet niet met piezo's geleverd maar als je inbouwen geen probleem vindt...