PDA

View Full Version : Goede a/b box



aart steekelenburg
11 april 2006, 15:26
Ik ga binnenkort naar een setup met twee verschillende versterkers en wil een whilrwind a/b box gaan kopen maar ik vroeg me toch af of er nog meerdere a/b boxen zijn die heel erg goed werken.

AART
11 april 2006, 16:16
HWA A/B/Y box.

handgemaakt, superieure kwaliteit.

Globetrotter
11 april 2006, 16:35
Lehle, die dingen zijn echter wel pokkeduur...
Cheers,

Bart

ieme
11 april 2006, 16:46
little lehle 75 euro

aart steekelenburg
11 april 2006, 16:56
En die hebben dus allemaal geen enkele klick, plop, vertraging whatsoever? En kunnen ze ook A+B switchen en zijn ze uitgerust met leds?
damn ik vraag wel weer veel

Speeddemon
11 april 2006, 17:15
A+B switchen, dan is het een ABY Box.
Als je hiermee 2 amps tegelijkertijd wil aansturen, hoor je eigenlijk een transformator-geisoleerde ABY Box te hebben.

Hiervoor zou Lehle dus een uitkomst zijn (ik bouw ze nl. niet).
Maar voor een simpele A/B Box (dus output A OF output B) met LEDs kun je bij mij terecht, en zou een Lehle al gauw overkill zijn.

aart steekelenburg
11 april 2006, 17:39
tsja, ik wil wel graag de mogelijkheid hem om ook A+B te kunnen gebruiken helaas..
maar die lehle dus, beter dan die whirlwind?

DREAMMACHINE
11 april 2006, 17:48
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Lehle/Lehle_Dual.htm

die idd, lijkt mij idd perfect wat je wil.

aart steekelenburg
11 april 2006, 17:51
ok dan ga ik daar maar eens achteraan
bedankt ;)

Albert
11 april 2006, 18:14
HWA AB-box, bevalt mij prima, degelijk gemaakt en werkt zoals het hoort.

DREAMMACHINE
11 april 2006, 18:20
...haar is importeur dus zal je wel de scherpste prijs kunnen geven hier in NL, anders even bij musikproduktiv ofzo kijken ( aangezien lehle duits is, toch?)...

....hoe staat het met de nieuwe plaat eigenlijk, aart?

AART
11 april 2006, 18:25
A+B switchen, dan is het een ABY Box.
Als je hiermee 2 amps tegelijkertijd wil aansturen, hoor je eigenlijk een transformator-geisoleerde ABY Box te hebben.

Hiervoor zou Lehle dus een uitkomst zijn (ik bouw ze nl. niet).
Maar voor een simpele A/B Box (dus output A OF output B) met LEDs kun je bij mij terecht, en zou een Lehle al gauw overkill zijn.

ik dacht dat jij ook ABY's deed?
of heb je dat gedana en doe je dat niet meer?

aart steekelenburg
11 april 2006, 18:33
...haar is importeur dus zal je wel de scherpste prijs kunnen geven hier in NL, anders even bij musikproduktiv ofzo kijken ( aangezien lehle duits is, toch?)...

....hoe staat het met de nieuwe plaat eigenlijk, aart?

Nou laat ik het zo zeggen, we zijn nog wel tot het eind van het jaar bezig met schrijven gok ik. We zijn nog kritischer dan vorige keer omdat we echt alleen het beste willen dus er wordt een hoop weggegooid;)

Maar met wie spreek ik hier eigenlijk?

Speeddemon
11 april 2006, 19:01
ik dacht dat jij ook ABY's deed?
of heb je dat gedana en doe je dat niet meer?
Ik doe ze wel, maar zeer weinig.

Wanneer je zelf een aparte 'ont-brom' box hebt, zodat in 't geval van een aardlus je 1 output kan ontaarden, dan is 't geen probleem.

Ik maak ze nu ook met een actieve buffer, en dat komt de sound zeker ten goede, ook omdat er nu i.i.g geen verlies aan hoog/volume en overspraak is.

Maar als je 't 100% goed wilt hebben, heb je er 1 met een transformer-geisoleerde output nodig. En voorlopig heb ik 't druk genoeg met andere zaken om me in iets te verdiepen waar weinig vraag naar is.

pol
11 april 2006, 19:04
radial switchbone moet je hebben.
die is transformer geisoleerd, met ingebouwde boost, polarity reverse etc...

Lord Abortion
11 april 2006, 19:33
Morley heeft ook een ABY-boxje.

Vonk
11 april 2006, 20:31
http://www.mhr-muziek.nl/mhr/show_detail.php?id=1023

Die Morley ABY box is hier te krijgen. De switchbone is reteduur, boven de 200 euro...

aart steekelenburg
11 april 2006, 20:46
het gaat mij niet zozeer om geld, ik wil er gewoon eentje hebben waar ik van op aan kan, ik speel normaal gesproken meer dan honderd show per jaar met mijn band en dan moet ik iets hebben dat
a) perfect werkt.
b) heel erg stevig is.

of dat dan 69 of 229 euro kost zal me een zorg wezen ;)

aart steekelenburg
11 april 2006, 20:47
maar verder niemand ervaring met dei whirlwind selector? Die kwam namelijk ook heel erg goed over.

Einzeln
11 april 2006, 20:52
het gaat mij niet zozeer om geld, ik wil er gewoon eentje hebben waar ik van op aan kan, ik speel normaal gesproken meer dan honderd show per jaar met mijn band en dan moet ik iets hebben dat
a) perfect werkt.
b) heel erg stevig is.

of dat dan 69 of 229 euro kost zal me een zorg wezen ;)

Je beschrijft een lehle volgens mij.

Debaser
12 april 2006, 08:39
Voor een paar euro's ben je klaar:

http://www.fulltone.com/qaframe.html

dat is toch een A/B box .. en geen A/B/Y die hij wil.
Ook al staat er in de topic titel A/B. Een paar posts hiervoor komt A/B/Y ter sprake.

earringbase
13 april 2006, 18:43
Ik wil ook zoiets, maar dan anders. Ik wil namelijk 2 gitaren aansluiten op 1 effectenpedaal.. Kan dat ook via een A/B Box en zoja, waar kan ik die krijgen?

Speeddemon
13 april 2006, 18:51
Als je de gitaren NIET tegelijkertijd wil gebruiken, dan kan dat idd met een gewone A/B Box. 2 inputs, 1 output.

earringbase
13 april 2006, 18:55
Klopt, ik wil het gewoon zo dat ik simpel kan switchen tijdens optredens tussen 2 gitaren.. Weet je toevallig ook waar kan ik zo'n ding kan krijgen tegen een niet al te hoge prijs?

robert-gitarist
13 april 2006, 19:00
Intresant topic dit :D
Ik wil binnekort een nieuwe a/b box kopen aangezien in mijne vanmiddag kapot gegooid heb moet ik wel...En die van HWA zien er goed uit en mooi compact..das wat ik zoek :) Maar toch leuk om ff hier in rond te neuzen.

Speeddemon
13 april 2006, 19:00
Klopt, ik wil het gewoon zo dat ik simpel kan switchen tijdens optredens tussen 2 gitaren.. Weet je toevallig ook waar kan ik zo'n ding kan krijgen tegen een niet al te hoge prijs?

bij mij. :cooler:
30-42 euro afhankelijk van opties. (ex. verzenden).

Stuur maar een PM.

vester86
14 april 2006, 00:49
zodra ik de mijne binnen heb geef ik wel een kleine review :)
nog 2 weken remco?

Speeddemon
14 april 2006, 01:07
zodra ik de mijne binnen heb geef ik wel een kleine review :)
nog 2 weken remco?
zoiets.
Hij heeft vandaag z'n kleurtje gekregen.
Bij royal metallic blue vind ik 't ergens altijd jammer om 'm verder af te werken, aangezien de laklaag van zichzelf heel lekker glad aanvoelt.

DaveItUp
14 april 2006, 12:52
Loooper. www.loooper.com

Heb zelf een basic A/B/Y. Werkt super en was cheap.

Dude
14 april 2006, 17:29
Ik heb mijn HotWireAudio ab box net binnen en uitgeporbeert. Werkt als een tiet. Geen een kraakje of plopje bij het switchen tussen de amps.