PDA

View Full Version : Dean edge 09 mahogany



Davidian
11 april 2006, 13:47
Ik wil een bass gitaar aanschaffen voor mijn opnames want die klinken veels te kiel met alleen gitaar.

Maar je raad het al ik wil niet echt veel uitgeven en ik heb wat tegen 2e hands als het buiten me provincie ligt(Groningen)

Maar ik zag op feedback de Dean edge 09 mahogany voor 119 euro, Ik weet dat goedkoop meestal ruk is maar de spec's waren niet echt slecht maar er is zeker wel een catch?

zeker de elementen?

OJJVZ
12 december 2006, 21:49
volgesmij is dat goed hout, toch? ben ff in de war met die hout-namen :P soms heb je crappickups in goed hout, vervang je de pickup heb je voor weinig geld eenr edelijke bas..

trouwes, bij Tonika in grongen (nu in de 3bond) kost ie maar 99 eu.

Das Schaap
12 december 2006, 21:51
Bij Feedback was ie ook eerst goedkoper door een fout in de catalogus. :hippie:

Ik heb er ook zelf een, en vooral voor die prijs is het ding goed te doen.
Had ik ook ooit een topic over gemaakt dacht ik.

Yapser
30 december 2006, 23:01
Die Edge gevallen zijn een ramp, heb er zelf een voor anderhalve dag gehad. De pickup is bagger, hij is zelfs voor dit geld imho slecht afgewerkt en ik vond 'm heel erg zwaar / totaal niet lekker spelen. Liever pak je de eerstvolgende betaalbare Squier of ibbie..

sickpunk
30 december 2006, 23:05
erg zwaar en niet lekker spelen is iets wat je natuurlijk zelf kan oplossen, of kan laten oplossen... wat de een wel lekker vind, hoeft de ander niet te vinden...

Davidian
30 december 2006, 23:38
Ik heb hem gekocht trouwens ik vind hem op zich wel ok, de pick up is niet echt geweldig maar hij speelt wel goed en hij klinkt op zich wel fel.

Je kan er zeker wel wat mee doen hoor. Alleen het hout ziet er beetje raar uit soms.

sinneD
31 december 2006, 10:42
neem gewoon een squier vintage jazzbass, heeft duncan designed pickups erin en in het geheel goeie kwaliteit voor het geld :) (250 euro ofzo)

(en als je geluk hebt zoals ik met de gitaarversie is ie heel veel beter dan wat je er voor betaald)

sickpunk
31 december 2006, 11:16
hij zegt net dat ie em al heeft gekocht ;)

sinneD
1 januari 2007, 19:17
hmm jah, nu je het zegt heb ik dat over het hoofd gezien :P

Davidian
2 januari 2007, 13:18
Ik heb hem al een hele tijd nu en ben er eigenlijk best tevreden mee, het geluid is niet geweldig maar hij speelt wel lekker op zich, voor de prijs is het wel gewoon een goed ding hoor.

Ik zal binnenkort als ik me pc en me geluidskaart terug heb(wat een pech niet? pc EN geluidskaart stuk...) wel eens wat opnemen.

Met een beetje tweaken en compressie kan je er wel wat mee doen, het lijkt me ook wel een chill ding voor bij repetities want hij is licht en kan wel tegen een stootje.

Ik heb hem wel in C staan btw, dat heeft wel wat geholpen.

Kijk als je een cheap bassje zoekt kan je net zo goed maar heel cheap gaan en daarna iets moois kopen toch? Ik heb er geen spijt van.