PDA

View Full Version : Koch Studiotone



Man in Black
11 april 2006, 12:42
Ik speel momenteel een PRS CU22 en hoor veel goede geluiden (letterlijk en figuurlijk) in combinatie met Koch....sweeeeeet!!

Om die reden overweeg ik momenteel de aanschaf van een studiotone...

Vraag me alleen af of die ook genoeg bite zal hebben als ik in the mood ben voor wat heavy stuff (komt nog wel eens voor).
Heb er de search option al eens op los gelaten ...maar vraag me af wat ie zou doen als ik mn MXR Dime ervoor hang ?

:rockon: ?? of zou dat niet veel brengen?? Iemand ervaring

arjanb01
11 april 2006, 12:49
Ik speel momenteel een PRS CU22 en hoor veel goede geluiden (letterlijk en figuurlijk) in combinatie met Koch....sweeeeeet!!

Om die reden overweeg ik momenteel de aanschaf van een studiotone...

Vraag me alleen af of die ook genoeg bite zal hebben als ik in the mood ben voor wat heavy stuff (komt nog wel eens voor).
Heb er de search option al eens op los gelaten ...maar vraag me af wat ie zou doen als ik mn MXR Dime ervoor hang ?

:rockon: ?? of zou dat niet veel brengen?? Iemand ervaring

Doen ! Meteen doen, handzamer en veelzijdiger vind je ze niet (nog geen 15 kilo) ! Met een bag end of mesa thiele kast of marshall 1922 2x12 ook geschikt voor heavy stuff. Heb em zelf ook en in combi met een gibson les paul dodelijk !
Nieuw ongeveer 950 euro, tweedehands prima te krijgen !Succes !

Wicked Willy
11 april 2006, 12:53
MIB: je hebt een PM!

Man in Black
11 april 2006, 13:18
Verwacht ook geen Diezel Herbert.... maar t moet op zn minst bruut en strak klinken :D

Negative K3 fan
11 april 2006, 13:23
als je voor de head gaat moet dat wel lukken denk ik, die combo is wat beperkt door dat speakertje...

verder moet je ook geen gigantische bas verwachten.

Harm
11 april 2006, 13:35
Neem dan de Powertone 1 of II... erg leuk en lekker en de ultra gain doet het wel!!

Harm

Anders Destium
11 april 2006, 13:43
Tja, bijvoorbeeld een Twintone heeft stukken meer gain. Als je echt van het zware werk houdt dan kom je toch eerder uit bij een Powertone. Ik heb een Powertone I en ik vind de combinatie met de cu22 erg goed klinken (ook met andere gitaren trouwens :hippie: ). De Koch voicing moet je alleen wel liggen, ik vind het super maar anderen waarderen het misschien net anders!

R-ik
11 april 2006, 14:41
Ik heb zelf ook een Koch Powertone 1 in combinatie met een PRS CE22. Ik kan niet precies benoemen wat het is, maar de combinatie van Koch en PRS is echt super.. Ook behoorlijk veelzijdig: erg heldere clean op kanaal 1, lekkere rauwe scheur op kanaal 2 en kanaal 3 voornamelijk erg strak, blazend en bruut!

almarvk
11 april 2006, 14:47
Ook niet geheel toevallig dat meneer PRS ook op Koch speelt!

Man in Black
11 april 2006, 15:01
Damn!!
Dat klinkt alssof ik een paar treden hoger moet gaan zitten in de Koch range...
Wilde voorlopig f rustig aan doen met nieuwe aanschaffen...

Zal binnenkort eens gaan testen....

Iemand een adresje met een aardige keuze in Koch amps?

Wicked Willy
11 april 2006, 15:45
Ligt eraan waar je woont. Bij Van Gorp in Roosendaal hebben ze alle modellen staan, bovendien kun je dan ook vergelijken met een hoop verschillende ENGLS en Marshalls.

De combinatie PRS en Koch is in ieder geval niet te versmaden! In mijn geval de combi Multitone 100 (+cab) en PRS CU22 en Singlecut..........jammie jammie!!!

Negative K3 fan
11 april 2006, 15:52
Iemand een adresje met een aardige keuze in Koch amps?

als je je woonplaats even invult...

R-ik
11 april 2006, 19:17
Wellicht de Koch fabriek zelf? Die is in Amersfoort in ieder geval..

Wicked Willy
11 april 2006, 19:49
Wellicht de Koch fabriek zelf? Die is in Amersfoort in ieder geval..

Lekker bijdehand!

R-ik
11 april 2006, 21:53
Bedankt! Lijkt me toch wel "een adresje met een aardige keuze in Koch amps". Ik moet er binnekort ook maar eens naartoe om mijn PT1 van frisse buisjes te voorzien.

Man in Black
11 april 2006, 23:55
als je je woonplaats even invult...

Ik woon in het zonnige zuiden...

Vandaar dat ik meestal bij onze oosterburen ga kijken voor nieuwe gear.
Maar ik kan me niet voorstellen dat die ook goedkoper zijn met Koch...toch?

Dude
11 april 2006, 23:59
verder moet je ook geen gigantische bas verwachten.


typische lennart opmerking

je hebt hem niet, je hebt dr misschien 1 keer over gespeelt in een winkel en je hebt je mening klaar




Zet hem eens over een 2x12 of 4x12 en draai heb half (of beter vol) open en zeg dan nog eens dat die geen bas heeft,

of had je het "toevallig" over het combootje

Negative K3 fan
12 april 2006, 12:48
hmm nee, mijn ervaring is namelijk dat je voor een echt lompe bas ook een lompe eindtrap nodig hebt, niet echt makkelijk te verwoorden, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel, maar misschien is het bij de studiotone wel anders aangezien ik alleen de combo heb gespeeld.

zonnige zuiden: jukebox in boekel heeft veel mooie amps, weet alleen niets van hun koch assortiment

SBloke
13 april 2006, 00:54
NIet heel erg zuidelijk maar Sticks 'n' Strings in Venlo heeft er een aantal staan.
Veel zuidelijker ben ik persoonlijk (nog) niet geweest.

paulusdeBKB
13 april 2006, 05:16
Koch Studiotone is niet bedoeld als Metal-amp, maar hij komt een aardig eindje mee. Als je voor eindeloze gain wilt gaan dan moet iets anders kopen maar als je een compacte veelzijdige versterker zoekt voor thuis en de wat kleinere gigs (90% van alle optreedmogelijkheden vallen onder deze noemer) dan is het een prima ding!

Dude
13 april 2006, 08:43
hmm nee, mijn ervaring is namelijk dat je voor een echt lompe bas ook een lompe eindtrap nodig hebt, niet echt makkelijk te verwoorden, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel, maar misschien is het bij de studiotone wel anders aangezien ik alleen de combo heb gespeeld.


Dan moet je zeggen dat de combo te weinig bas heeft,

ik zie de laatste tijd weer ERG veel van dat soort typische lennart revieuws voorbij komen waarbij je je mening geeft over een stuk gear terwijl je die mening ws gewoon van horen zeggen (lezen ws.) hebt en dat is iets waar je toch wel mee op moet passen.

Maar goed, het is aan jou. Meld alleen dan wel effe of je het daadwerkelijk geprobeert hebt of het van een ander forum hebt geplukt.

arjanb01
13 april 2006, 09:32
Dan moet je zeggen dat de combo te weinig bas heeft,

ik zie de laatste tijd weer ERG veel van dat soort typische lennart revieuws voorbij komen waarbij je je mening geeft over een stuk gear terwijl je die mening ws gewoon van horen zeggen (lezen ws.) hebt en dat is iets waar je toch wel mee op moet passen.

Maar goed, het is aan jou. Meld alleen dan wel effe of je het daadwerkelijk geprobeert hebt of het van een ander forum hebt geplukt.

+1 Probeer die Studiotone over een 4x12 kast met de gain op 2 uur, echt wel dat je m.b.v de voicing knoppen er een metal geluid uithaalt !
Prijs kwaliteit verhouding ideaal van dit combo, heb em zelf ook namelijk !

guhlenn
13 april 2006, 11:23
Koch doet zeer zeker metal en de hoeveelheid bass is beangstigend(voor de goede orde, ik heb een tiwn en multitone, geen studiotone). Tis gewoon even wennen aan heo gebalanceerd en goed ie klinkt... :)

paulusdeBKB
13 april 2006, 11:36
Sorry, misschien schreef ik het niet duidelijk op: ik bedoelde dat de STUDIOTONE geen ubermetalamp is (standalone dan, ik heb hem nooit gehoord met een extra kast). Powertone en Twintone roesten idd zwaar door de bocht! (metal-->metaal --> roesten.... heb je m?)

Droffie
13 april 2006, 14:26
Ik gooi ook even een duit in het Koch zakje.
Mijn Twintone heeft beduidend meer bas dan mijn vorige JCM900 100w lompe bak.

Overigens wie wil lompe bas? Ik vind dat nou niet bepaald een eigenschap die voor een versterker spreekt...

Man in Black
13 april 2006, 16:16
Ik ga er in ieder geval eentje testen!

Hoor alleen maar positieve dingen... negatief is meestal een smaakkwestie (qua tone).
Laat jullie zeker weten wat mijn ervaring is!!

Zie zelfs al twintones te koop staan voor een kleine €800,-

Droffie
13 april 2006, 16:25
Ik ga er in ieder geval eentje testen!

Hoor alleen maar positieve dingen... negatief is meestal een smaakkwestie (qua tone).
Laat jullie zeker weten wat mijn ervaring is!!

Zie zelfs al twintones te koop staan voor een kleine €800,-

800 euro is erg duur...Ik heb ze voor 600 gezien ;)

robzilla
13 april 2006, 16:37
800 euro is erg duur...Ik heb ze voor 600 gezien ;)

Droffie, die 1x12 combo op de laatste pedalendag was toch van jou? lekker bakje was dat! blijft die 1x12 een beetje overeind? ik heb nu een JCM800 1x12 combo, maar daar is 1 speaker echt te weinig..

Droffie
13 april 2006, 17:01
Hangt grotendeels van de muziek af.
Idd de Twintone op de pedalendag was van mij.

Hij houdt zich prima tijdens gigs maar ik speel niet echt zware rock of metal. De gain is er wel maar dat heb je toch ook een ext.cabje nodig denk ik voor wat meer oompff.. :D
Vooralsnog voor wat ik speel is de combo alleen meer dan genoeg. Led Zep, Stevie Ray, Jimi H., Black Cr. dat soort werk.

Negative K3 fan
13 april 2006, 17:48
Dan moet je zeggen dat de combo te weinig bas heeft,

ik zie de laatste tijd weer ERG veel van dat soort typische lennart revieuws voorbij komen waarbij je je mening geeft over een stuk gear terwijl je die mening ws gewoon van horen zeggen (lezen ws.) hebt en dat is iets waar je toch wel mee op moet passen.

Maar goed, het is aan jou. Meld alleen dan wel effe of je het daadwerkelijk geprobeert hebt of het van een ander forum hebt geplukt.

hmm nee, misschien dat het niet helemaal duidelijk was, maar het ging om de hoeveelheid laag mbt het geringe vermogen en niet om de amp specifiek...

robzilla
13 april 2006, 17:49
Hangt grotendeels van de muziek af.
Idd de Twintone op de pedalendag was van mij.

Hij houdt zich prima tijdens gigs maar ik speel niet echt zware rock of metal. De gain is er wel maar dat heb je toch ook een ext.cabje nodig denk ik voor wat meer oompff.. :D
Vooralsnog voor wat ik speel is de combo alleen meer dan genoeg. Led Zep, Stevie Ray, Jimi H., Black Cr. dat soort werk.

Ik vind ze wel vet.. Misschien eens 1tje proberen te scoren, ze staan op gitaarmarkt voor 750.. Ik weet niet waar jij ze voor 600 hebt gevonden maar das wel erg goedkoop ;)

guhlenn
14 april 2006, 11:09
als je geod kijkt kan je ze vinden, de mijen kwam zelfs met extra 1x12"cab. ze zijn heel fijn te onderhouden dus kleine mankementen kan je zo verhelpen. en lennart, ze hebben echt zat bass. ik m begrijp je redenatie wel maar daie gaat niet altijd op. voor metal zuo ik hem idd wel aan de 4x12" hangen, anders is het geluid te " open". met die kast is het gewoon lekker bruut. heb ook de 5150 gehad maar weggedaan wegens overbodig. zo bruut. hangt natuurlijk altijd van smaak af. De combi brute gain maar heerlijk clean si ideaal wat mij betreft.