PDA

View Full Version : haperende playback



trifonius
11 april 2006, 12:28
Hi,

Ik heb sinds mijn verhuizing problemen met het afspelen van audio files op mijn pc.
Of het nu wav/mp3 files zijn die ik gewoon in media player afspeel of Reason of Cubase files, het hapert en schokt erg vaak.

Aangezien ik er hiervoor geen last van had vermoed ik dat het te maken heeft met de stroom toestand in mijn nieuwe huis. Ik ben helaas totaal een leek en ook nog eens onhandig als het om dit soort dingen gaat. Ik gebruik een verlengsnoer (met meerdere stekkeringangen voor compter, versterker, etc.) dat gewoon in het stopcontact zit. Heeft het iets te maken met aarde of zo?

setup:
Tascam US-122
Cubase SE
Reason 3.0
Windows XP
Pentium 4

Alvast hartelijk dank, ik zit met een onwerkbare situatie!

harrie-beton
17 april 2006, 22:24
omdat een pc weinig stroom gebruikt en wordt gevoed met een transformator is deze redelijk bestand tegen dit soort doorlussen.
Ik zou eerst de pc goed aarden en XP even opnieuw installeren.

Misschien is je pc stuk, misschien gevallen met de verhuizing.

trifonius
17 april 2006, 22:39
dank je.

ik heb inmiddels geaarde stroom maar het probleem is niet opgelost.
XP opnieuw installeren...sorry hoor, maar betekent dat dat ik ook alle andere programma's opnieuw moet installeren? ...pfoeh, kijk ik niet echt naar uit.

ik heb ergens anders ook begrepen dat het waarschijnlijk ligt aan beschadigde hardware en dat daarom de processor te zwaar belast kan worden...of zoiets...
in ieder geval zal ik hem toch maar eens laten doorlichten; ik neem wel e.e.a. op om ervaring op te doen met mijn mic maar voor mooie muziek is het onwerkbaar.

harrie-beton
17 april 2006, 23:15
mmm, processor extra belast bij defecte hardware? Busted!


xp installeren duurt 40 minuten, de software die je gebruikt (dat is vaak minder dan je denkt) Cubase Word Excel Cool edit photoshop enzovoort , dat installeer ik binnen 3 uur. De updates van XP moet je even 's nachts laten reutelen.