PDA

View Full Version : Heavy metal van 22 jaar geleden.



Wouter J
10 april 2006, 22:45
Hee aan alle metal heads, laten we eens even genieten van een echte rocklegende die op Pinkpop 1984 eens liet zien wat Heavy Metal is.

Geef maar toe dit is veel beter dan bijvoorbeeld likin Park (http://www.youtube.com/watch?v=2hUtf0e0GNc&search=pinkpop)

Trocar
10 april 2006, 23:03
Wow! Jeugd-cement!

DIO was mijn eerste cassettebandje! (Nah, okay, de tweede. De eerste was 'Schateiland Luistersprookje').

arjanb01
11 april 2006, 08:07
Hee aan alle metal heads, laten we eens even genieten van een echte rocklegende die op Pinkpop 1984 eens liet zien wat Heavy Metal is.

Geef maar toe dit is veel beter dan bijvoorbeeld likin Park (http://www.youtube.com/watch?v=2hUtf0e0GNc&search=pinkpop)

Dit is awesome... Dio rules !!!! Beter dan al die new metal shit... maar voor mij geen jeugdsentiment, ik was 5 toen... maar ik zie deze gasten regelmatig voorbijkomen op VH1 (de betere muziekzender, wel mtv maar ja....). Post meer van dit soort links mensen !!! Ik sta hier zwaar te headbangen op mn werk en mn baas vraagt of ik goed bij mn hoofd ben :rockon: :rockon: :rockon:

Sora
11 april 2006, 11:47
Wat een kleren :D

JER00N
11 april 2006, 12:22
Die gast ga ik zien op 't Arrow Rock festival :D

Trocar
11 april 2006, 13:53
Ik sta hier zwaar te headbangen op mn werk en mn baas vraagt of ik goed bij mn hoofd ben :rockon: :rockon: :rockon:

Haha! Als baas zou ik me afvragen waarom je niet aan het werk bent! ;)

Vonk
11 april 2006, 14:07
Hehe die zanger op naaldhakken! METAL!

arjanb01
11 april 2006, 14:10
Haha! Als baas zou ik me afvragen waarom je niet aan het werk bent! ;)

omdat de baas 2 dagen naar zweden is, bij klanten op bezoek is ! dus ik ben me eigen baas ideaaaal ! :rockon: :rockon: :rockon:
ik zit nog steeds te headbangen van die clip !

wietse
11 april 2006, 14:43
Hehe die zanger op naaldhakken! METAL!
zijn geen naaldhakken maar cowboy laarzen waren toen erg populair, een beetje hardrocker liep op die dingen rond toen.
best kans dat hij extra hoge hakken had dan leek hij tenminste nog wat, want het is echt een kabouter die kerel.
kan dit geen metal noemen werd toen ook niet zo genoemd maar hardrock, net zoals ac/dc, metal begon ergens bij ironmaiden en alles langzamer dan die lui werd hardrock genoemd.
fantastische zanger die Dio, ik vind rainbow ook op z'n best toen hij er bij zong.

bloodboiler
11 april 2006, 22:33
Dio kan echt abnormaal goed zingen. De man is drie turven hoog maar wat een stem!!!
Volgens eigen zeggen vind hij inzingen voor een optreden niet nodig, komt gewoon met koude stembanden het podium op om vervolgens een foutloze set te zingen!

1959SLP
12 april 2006, 10:00
Heb ik nog op vcr staan. In 83 heb ik ze in de Vredenburg in Utrecht gezien. Die Vivian Campbell kan er ook wel wat van. Hendig ruige versie van für Elise (extended solo heaven and hell).

duckman
12 april 2006, 11:09
Heb ik nog op vcr staan. In 83 heb ik ze in de Vredenburg in Utrecht gezien. Die Vivian Campbell kan er ook wel wat van. Hendig ruige versie van für Elise (extended solo heaven and hell).

damn, da's errug cool.Ik zag Dio voor het eerst als opening act voor metallica in leiden, volgens mij was dat de justice for all tour.Toen was Craig Goldy z'n gitarist.
Bonham speelde toen ook.

Dio is een van mijn favo zangers, vooral bij Rainbow.

arjanb01
12 april 2006, 11:15
damn, da's errug cool.Ik zag Dio voor het eerst als opening act voor metallica in leiden, volgens mij was dat de justice for all tour.Toen was Craig Goldy z'n gitarist.
Bonham speelde toen ook.

Dio is een van mijn favo zangers, vooral bij Rainbow.

Ben nog steeds aan het headbangen van die clip ! Man wat is die gast goed zeg ! :rockon: :rockon:
En ondertussen is mn baas terug uit Zweden. Dus een dolle boel hiero :rockon:

marc_o
13 april 2006, 16:10
Heb ik nog op vcr staan. In 83 heb ik ze in de Vredenburg in Utrecht gezien. Die Vivian Campbell kan er ook wel wat van. Hendig ruige versie van für Elise (extended solo heaven and hell).



Daar was ik ook, op 4 december om precies te zijn. Concert is toen nog uitgezonden op de radio, duurde maar 75 minuten.

THW
13 april 2006, 17:54
Was dit concert nou niet ook al op DVD uitgebracht? Iets onder de naam van "We Rock" ofzo?

Vivian Campbell is zeker een supergitarist, ik vind het dan ook eeuwig zonde dat hij Def Leppard is gegaan. AL vind ik degene die DIO nu heeft ook een goede gitarist.

Paulus2004
20 april 2006, 20:20
"Heaven and Hell" kwam later ook nog. Toen gingen de haren op mijn armen pas echt overeind staan....

(ik was er niet bij maar hoorde het concert op de radio bij - ik meen - Wim van Putten's cd show. "jee dat heeft toch wel wat die hardrock" zei de gast dj die toen de show presenteerde....

urezna
24 april 2006, 16:46
Het optreden van Vredenburg had ik inderdaad ook jarenlang (22) op bandje, van de radio, en net toen ik dacht, kom die moet ik es op cd fikken, zag ik dat de dvd WE ROCK uit zou komen met o.a. dat optreden, behalve Heaven and Hell, maar die staat er wel weer op van een ander optreden. Leuk! :-)