PDA

View Full Version : Losse effecten vs multieffecten



dreadhead
10 april 2006, 22:28
Hey

kwenie of er al een dergelijke topic is (ik kon het niet vinden maar dat kan aan mij liggen :P)

Wat zijn nou de voordelen en de nadelen van losse effecten en multieffecten tegen over elkaar?

Wat raden jullie aan?

Scali
10 april 2006, 22:45
Hum... grootste voordeel van losse effecten vind ik dat je precies kunt kiezen wat je wilt hebben voor elk onderdeel (bv een Dunlop wah en een Ibanez chorus, etc).
Ik vind er verder vooral nadelen aan zitten. Zo heb je gauw een hoop ruimte nodig op de vloer (en/of in je rack), en is het een hoop gedoe met patchkabeltjes en voedingen doorlussen etc.
Wat ook een nadeel is, is dat veel pedalen wat tone wegsnoepen, ook als ze niet aan staan, of ruis geven etc. Bij een multifx maakt het niet uit hoe veel of weinig effecten je gebruikt, je zult er niet extra tone door verliezen.

Voordelen van multifx vind ik verder dat je geheugens hebt, zodat je alle instellingen voor een bepaald stukje met een druk op de knop kunt oproepen, en dat ze in verhouding erg goedkoop zijn. Voor een paar honderd euro heb je echt tientallen kwalitatief goed effecten, daar kun je met pedaaltjes niet tegenop.

Ik gebruik zelf het liefst multifx, maar ik gebruik ook best veel effecten/geluiden. Als je weinig van effecten/geluid wisselt, zijn misschien pedaaltjes beter.

zoon van Piet
11 april 2006, 12:13
Okee, ieder zijn smaak en voorkeru. Maar dat losse pedalen per definitie meer tone wegsnoepen dan een multifixje wil er bij mij niet in. Zeker niet als dat multibakje je geluid nog even omzet naar digitaal en weer terug. Nog een groot voordeel van losse pedalen is dat je alleen datgene aansluit - tenminste, dat is de bedoeling- dat je nodig hebt en alle rotzooi dus uit je geluidsketen is.
geheugens bieden de mogelijkheid snel van sound te wisselen, maar daar staat tegenover dat je bij losse pedalen echte analoge ouderwetse knoppen hebt, waar je aan kan draaien als iets net niet precies lekker staat. dat is ene ander soort flexibiliteit, maar op het podium wel heel handig. want in de repetitieruimte of thuis gemaakte sounds blijken bij een optrreden vaak toch net effe anders uit de speakers te komen dan je gedacht had.
Multbakjes bieden wel ene boel effect voor weinig geld, zondermeer. Daar kun je je voordeel mee doen. Vooral beginnende effectofielen kunnen de basisprincipes onder de knie krijgen en leren welke effecten het beste in hun muziek passen.

Maar daarna zou ik snel losse pedalen kopen en alle sores van kabels, 9voltsnoertjes-met-die-kleine-kutplugjes en al dat gedoe op de koop nemen.

Scali
11 april 2006, 12:26
Maar dat losse pedalen per definitie meer tone wegsnoepen dan een multifixje wil er bij mij niet in.

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ieder pedaaltje wat tone wegsnoept. Dus als je 25 pedaaltjes hebt, ben je 25 keer wat tone kwijt, terwijl je bij een multifx ook wel 25 effecten kunt hebben, en dan ben je maar 1 keer wat tone kwijt.
In sommige gevallen kom je dus beter uit met een multifx.


Zeker niet als dat multibakje je geluid nog even omzet naar digitaal en weer terug.

Maar er zijn ook een hoop pedaaltjes die digitaal zijn. Veel delays en reverbs zijn digitaal, bijvoorbeeld, en bij bv Line6 zijn alle pedaaltjes digitaal, ook distortions etc.
Dus dan ga je meerdere keren je geluid analoog/digitaal maken, en dat is natuurlijk minder wenselijk.


Nog een groot voordeel van losse pedalen is dat je alleen datgene aansluit - tenminste, dat is de bedoeling- dat je nodig hebt en alle rotzooi dus uit je geluidsketen is.

Dat is niet echt een voordeel, want een digitale multifx heeft alleen maar de D/A en A/D converters altijd in de geluidsketen (en dat heb je dus ook minimaal als je bv een digitale delay gebruikt). De rest is gewoon een kwestie van wel of niet de subroutines van bepaalde effecten aanroepen. Effecten die je niet gebruikt in je multifx, doen dus helemaal niets met je geluid. Dit in tegenstelling tot pedaaltjes die op bypass staan (behalve dan true-bypass, wat redelijk zeldzaam is, kom je in de standaard Boss-pedaaltjes niet tegen, maar dan nog zit je met extra patchkabels en voedingen die tone kunnen snoepen en ruis/storing kunnen toevoegen aan het signaal).


maar daar staat tegenover dat je bij losse pedalen echte analoge ouderwetse knoppen hebt, waar je aan kan draaien als iets net niet precies lekker staat.

Er zijn ook multifx met draaiknoppen. Mijn Zoom 8080 heeft bv 4 draaiknoppen. Je selecteert met een mooi verlicht knopje welk effect je wilt veranderen, en dan heb je die 4 draaiknoppen om de parameters aan te passen, voelt eigenlijk net als een stompbox.

zoon van Piet
11 april 2006, 15:20
25 pedaaltjes?? Ja, dan moet je zeker multi-fx nemen! Ik hou het op vier en niks digitaals, de helft TBP. En dat bedoel ik dus met alleen aansluiten wat je nodig hebt ( ik heb veel meer pedalen, maar die laat ik lekker thuis..)
Dan is het wel degelijk een voordeel om je keten zo kort mogelijk te houden.
En ja, er zijn natuurlijk -enkele- multibakken met draaiknoppen. Maar bij de meeste zit je gewoon vast aan de preset. Zeker in de lagere prijsklassen. En bij die Zoom moet je eerts het effect selecteren, precies weten welke parameter je wilt veranderen.. persoonlijk ben ik niet zo handig dat me dat onstage zou lukken. Ik buk gewoon en zet mn effect zoals ik het wil (ik ken ze zo goed dat ik ze op het oog in kan stellen..)

De uiteindelijke keuze zal heel veel te maken hebben met je voorkeur - het zijn toch twee kampen, zeg maar- en vooral met het geluidenpalet dat je nodig hebt. Wil je veel verschillende sounds, zoals bv in een top 100 band nodig is, dan zou zelfs ik -pedalofiel in hart en nieren-kiezen voor multi. Maar wil je enkele hele goeie sounds, dan zou ik gaan voor pedalen.

Scali
11 april 2006, 15:32
En ja, er zijn natuurlijk -enkele- multibakken met draaiknoppen. Maar bij de meeste zit je gewoon vast aan de preset.

Helemaal niet. Als je geen draaiknoppen hebt, zijn er nog wel +/- toetsen oid, waardoor je alsnog het effect heel nauwkeurig kunt inregelen. Zelfs bij de allergoedkoopste multifx, zoals de Behringer V-Amp of de Zoom G2 kun je nog het een en ander instellen aan de effecten.
Maar de betere multifx, zoals een G-Major zijn vaak zelfs beter in te regelen dan losse pedaaltjes. Je kunt er ook soms creatieve oplossingen mee bedenken, die met een los pedaaltje niet mogelijk zijn. Bijvoorbeeld de intensiteit van een tremolo-effect bedienen met een voetpedaal, ipv op je knieen te moeten om een knopje bij te draaien.


Zeker in de lagere prijsklassen. En bij die Zoom moet je eerts het effect selecteren, precies weten welke parameter je wilt veranderen..

Nee hoor, je ziet gewoon de 4 parameters op het display, en die corresponderen met de 4 draaiknoppen ernaast. Bijna hetzelfde als een gewoon pedaaltje met de namen bij de knoppen gedrukt (daar moet je dus ook weten aan welk knopje je moet draaien). Behalve dan dat je het display van de Zoom ook in het donker kunt aflezen.

guvnor
11 april 2006, 15:40
Heb in het verleden een aantal multi FX bakjes gehad en weggedaan. Ben overgegaan op losse stomboxjes. Klinkt goed etc etc...

Maar.... ik hou wel van wat afwisseling en betrapte me erop dat ik wel heel vaak aan de knopjes zat, nieuwe bakjes erbij zette, board opnieuw ging indelen etc etc...

Heb dus alle boxjes weer in de aanbieding (helft is al weg) en ik heb weer een lel van een multi FX board besteld.
De geluidskwaliteit van de nieuwe generatie is verdomd goed, biedt zoveel flexibiliteit en gebruiksgemak dat ik het daar voorlopig mee wil gaan doen.

Wicked Willy
11 april 2006, 16:02
Ik van MultiFX (GT3) langzaam maar zeker terug aan het gaan naar losse kastjes. Ik heb inmiddels al weer een losse Wah (Vox) een Phaser (Phase 90 EVH), een Line6 MM4 (ja is een multieffect modeler, maar wel een heel erg gebruiksvriendelijke....gewoon te gebruiken als stompbox nl.) en een distortion als boost. Mijn GT3 heb ik nog wel, maar dat komt alleen omdat ik nog op zoek ben naar een paar losse effecten, zoals een goede delay.

Beide 'systemen' hebben hun voor en nadelen. Maar ik vind het vooral fijn dat bij losse stompboxes je alles met een draai aan de knop kan veranderen zonder dat je 4 verschillende menu's door moet bladeren. Ben ook geen voorstander van 19" spul, simpelweg omdat het zoveel tijd kost om te editten/tweaken en het op een podium niet eenvoudig aan te passen is.

Voordelen van een MFX of een rack is wel dat je met 1 footswitch al je effecten aan kan sturen. Een vriend van mij hoeft op zijn floorboard slechts 1 knop in te duwen, hij programmeert zijn setlist in en drukt op een knop en zijn rack gaat naar de volgende setting, zou kan hij al zijn nummers spelen met 1 druk op 1 knop (refreintjes, coupletjes, solo's hij skipt gewoon naar de volgende setting)......wel handig, bovendien kan hij ook nog allerlei effecten aan en uit zetten als ware stompboxen, maar als je ziet hoe enorm groot (en duur) zijn rack is (2 flightcases 1 met effecten en een met amps) en hoeveel tijd hij thuis en in de oefenruimte aan het pielen is met zijn sound......dat loont voor mij de moeite niet.

Losse pedalen kunnen ervoor zorgen dat je moet tapdansen terwijl je je liever op het spelen concentreert, maar dat ligt er maar net aan. Ik gebruik in een nummer meestal maar 1 of 2 effecten, dan is dat niet echt een probleem. Verder zijn losse pedalen vrij kwestbaar en veroorzaken ze nogal eens brom/ruis/tonesuck, maar dat is een kwestie het aanschaffen van goede pedalen en kabels en slim aansluiten.

Om even een voorbeeld aan te halen:

Tom Morello van RATM/Audioslave (vindt ik persoonlijk een gitarist met een mooie sound). Iedereen denkt dattie een enorm arsenaal aan pedalen etc. gebruikt. Niets is minder waar: Marshall 2205, Peavey Cab, een paar vrij simpele gitaren, whammy, whawha, delay, eq, phaser/flanger en een tremelo..........meer heeft ie niet (nodig). Het klinkt super en wat een onaardse klanken kan die gast produceren! Meesterlijk.

Maar goed het is dus maar net wat je wilt, als je veel gebruik maakt van veel verschillende effecten, dan is een MFX een goede optie. Gebruik af en toe wat effecten, dan zou ik gaan voor kwaliteit en een paar goede pedalen aanschaffen.

Maar goed de keuze is natuurlijk aan jou......

Nitefly7
11 april 2006, 20:04
Hey

kwenie of er al een dergelijke topic is (ik kon het niet vinden maar dat kan aan mij liggen :P)

Wat zijn nou de voordelen en de nadelen van losse effecten en multieffecten tegen over elkaar?

Wat raden jullie aan?

het nadeel is dat je met multieffecten in 1e instantie meer effecten hebt, danje gebruikt..
en bij losse pedalen is het nadeel dat je soms zoveel pedalen koopt, dat je goedkoper uit was met 'n MFX...

ik ben dolblij met m'n pedalen (zie signature), maar ik mis nog een delay en een whammy...
2 effecten die in m'n (verkochte) GT-6 zaten.. de combinatie van losse pedalen (vooral distortions/overdrives en wah) én GT-6 zou bijna ideaal zijn..

alleen ontzettend groot...

je moet je dus eerst afvragen wélke effecten je denkt nodig te hebben...
als het niet meer is dan wah, overdrive, distortion, delay en modulatie (chorus, vibe) dan kun je ook met losse pedalen werken...

óf een goedkope mfx... ga 't eens proberen zou ik zeggen...


ik mis m'n GT-6 helemaal niet, met m'n losse pedalen (maar de whammy en extra delay die erin zat, wás handig...), vooral de combinatie Keeley DS-1, Fulldrive, Compnova vs. GT-6 is een wereld van verschil...

Dirk_Hendrik
11 april 2006, 20:28
het ligt er voor mij een beetje aan wat er uit dat multieffect moet komen. De meeste multi's blinken uit in de extreem hoge kwaliteit van tijdsmodulatie (chorus, flanging) en delayeffecten. Ik moet het eerste multieffect dat een aangename distortion, fuzz of phaser geeft echter nog steeds tegenkomen..... afgezien van de oudere multieffects a la Ibanez UE's en PUE's. Nadere analyse laat daar echter zien dat het min of meer pedalen zijn die toevallig samen in een doos zitten. Een tendens die je ook veel ziet is dat men een combi van analoog (distortion) en digitaal (modulatie en delay) gebruikt. Denk bijvoorbeels aan een Vox tonelab of die Digitech buisdingen. In het hogere marktsegment (GT6, G-major etc) willen volledig digitale apparaten nog wel eens hun best doen. In de lagere segfmenten (ME-50, Zoom's) is het over het algemeen jaken als het moet vervormen.

Scali
11 april 2006, 21:35
Een tendens die je ook veel ziet is dat men een combi van analoog (distortion) en digitaal (modulatie en delay) gebruikt. Denk bijvoorbeels aan een Vox tonelab of die Digitech buisdingen.

De Vox Tonelab heeft geen analoge distortion, maar gewoon digitale modeling (van Korg). De buis zit er puur om eindbuis-vervorming toe te voegen. Ook als je de buis zo instelt dat ie niet vervormt, kun je nog steeds alle pre-amp vervormingen uit de digitale modeling halen.
Digitech is ook allang van de pre-amp buis afgestapt, en doet alles digitaal.


In het hogere marktsegment (GT6, G-major etc) willen volledig digitale apparaten nog wel eens hun best doen. In de lagere segfmenten (ME-50, Zoom's) is het over het algemeen jaken als het moet vervormen.

Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik alle Boss slechte distortions hebben, ook de GT-8. Ik merk eigenlijk weinig verschil met de ME-50. Zal hem erin zitten dat ze toch dezelfde COSM-technologie gebruiken. Die hebben geen lekkere feel en geen 'soepel' geluid, vind ik. Zoom vind ik juist hele goede distortions hebben, vooral voor jaren 80/hi-gain (maar alles voor de G-serie was met analoge distortions, misschien heeft dat ermee te maken, G-serie heb ik nog niet geprobeerd). Ik hoor ook vaak dat mensen vooral mijn opnamen met m'n Zoom 8080 erg goed vinden, beter dan met m'n Marshall 6101. En binnenkort heeft Zoom ook weer een modeler/multifx in het hogere marktsegment (de G9.2tt), met 24/96 processing, en net als de Vox Tonelab een buis voor eindbuisvervorming. Dat zou nog wel eens een hele goed apparaat kunnen zijn. Heeft ook een loop, zodat je je eigen distortion/pre-amp kunt gebruiken, wat ik zelf ook van plan ben.

britsie
12 april 2006, 10:28
Persoonlijk vind ik ook dat je moet kijken wat je gaat doen met je effecten.
Speel je in een covergroep en moet je de 'sound' van 40 verschillende nummers kunnen reproduceren, koop dan een multi-effect.
Speel je in een originele groep en wil je je 'eigen sound' creeren, dan koop je beter aparte effecten.
Bovenal moet je bedenken, wij (de pedaal/tone-freaks) horen/weten wat het verschil is tussen multi- en single effecten en tussen digitaal en analoog. 95% van alle luisteraars heeft daar geen benul van.

Harm
12 april 2006, 11:09
Goed, ik zal mij er ook eens inmengen...

I prefer the best of Both Worlds!

Maw: het een sluit het andere niet uit! Zeker niet!

Simpel, een goede delay in een unit, galm in een unit... chorus kan beide dus zet ik een pedaal erbij! Een phase? De EVH90 perfect mooie, flanger? Ook als pedaal! Eventueel overdrive, ook als pedaal! Verder een whammy en wah? ?Ook voor!
Sommige dingen klinken gewoon mooier om voor de versterker te plaatsen... Ookal gebruik ik dan bijvoorbeeld een looper... Het blijft lekker om wat pedalen te hebben! Die line 6 (paars ding met 4 programmeerbare zitten ook mooi) modeller is ook erg leuk voor rare dingen(auto swell)!

Harm

Aimé
12 april 2006, 12:40
Ik heb effe ook zo'n emotionele crisis meegemaakt ;)
Uiteindelijk wil ik het met zo min mogelijk pedaaltjes doen (losse, indeed) maar ze moeten wel degelijk men geluid heel opvallend veranderen...heb nu een reverb, octaver, tremelo/vibrato, fuzz en mss later nog een EHX POG.

Wat me inderdaad afschrikte bij die multi FX-en is dat je ook geld betaald voor dingen die je nooit zou gebruiken...zelfs zie ik die multi-FX dingen beter in een studio staan dan op een repetitie ofzo.

Scali
12 april 2006, 12:46
Wat me inderdaad afschrikte bij die multi FX-en is dat je ook geld betaald voor dingen die je nooit zou gebruiken...

Andersom betaal je juist weer niet voor dingen die je niet dubbel nodig hebt.
Bij pedaaltjes moet ieder pedaaltje een aparte behuizing hebben, voeding, kabels etc... en ook dingen als voorversterkers en A/D-D/A converters zijn allemaal dubbelop.
Bij een multifx betaal je 1 keer voor de behuizing, voeding etc, je hebt 1 set kabels nodig, 1 set A/D-D/A converters, en de rest is echt puur alleen het effect, verder geen hardware of wat dan ook.
Een goed pedaaltje kost zomaar 80-100e. Een goede multifx zit rond de 400-500e. Dus met een pedaaltje of 5 heb je de multifx er al weer uit, en heb je pure 'winst' omdat je veel meer dan 5 effecten krijgt. Je gaat ze misschien niet allemaal gebruiken, maar je kunt er wel mee gaan experimenteren en misschien effecten vinden die je heel leuk vindt, maar waaraan je nooit gedacht had om ze los te gaan kopen.

fullorder
12 april 2006, 12:47
Is het eigenlijk allemaal niet heel simpel?

Losse zooi: goede sound, flexibiliteit.
Multi-unit: goedkoop, handelbaar.

Oftewel de losse zooi voor de gitarist die gespaard heeft, goed weet wat voor een sound ie wil. Multi-unit voor de beginnende gitarist die nog niet zoveel gespaard heeft en nog niet precies weet welke effecten hij nodig heeft, maar ook voor de multi-inzetbare gitarist die overal binnen no-time diverse soorten herrie moet kunnen maken.

Beide oplossingen hebben bestaansrecht en als je niet kunt kiezen ga je voor de hybride oplossing van Harm ;)

paulusdeBKB
12 april 2006, 12:50
Ik vind MultiFX vooral handig om specifieke settings voor Delay en Reverb op te slaan. Er zijn idd gitaristen die voor een top100 coverband de geluiden van alle afzonderlijke liedjes zo precies mogelijk proberen na te bootsen en dat is prima, maar voor mij een beetje zonde van mijn tijd. Voor mij zijn alleen de delaytijden wat dat betreft 'kritisch': bij de begeleiding van 'Every Breath you Take' moet de delay wel kloppen, anders gaat het zo zwemmen. Hoe je vervolgens de drummer zo ver krijgt dat hij het keer op keer precies in het afgesproken tempo speelt is vers twee.

Aimé
12 april 2006, 13:21
[QUOTE=Scali]Bij een multifx betaal je 1 keer voor de behuizing, voeding etc, je hebt 1 set kabels nodig, 1 set A/D-D/A converters, en de rest is echt puur alleen het effect, verder geen hardware of wat dan ook.
QUOTE]

Is natuurlijk helemaal waar, alhoewel je dan ook rekening moet houden met een grotere behuizing, meer elektronica (wel ja, ik ben over die grote dingen bezig, met die schermpjes en zo)
Ik heb eigenlijk nog nooit met een multiFX gespeeld, dus zou ik men mening voor mij moeten houden, maar losse pedaaltjes lijken gewoon ook gezelliger :satisfie:

paulusdeBKB
12 april 2006, 13:32
Ze zijn idd gezelliger, helemaal mee eens! Maar als je er een aantal hebt en je blijkt opeens geen geluid te hebben dan wordt het al snel een heel gepuzzel. Als je alleen een MultiFX gebruikt hou je het signaalpad lekker simpel. Helemaal een drama wordt het als je pedalen en 19" door elkaar gebruikt. Laat ik dat nou net hebben... zucht...

fullorder
12 april 2006, 14:11
Ik vind MultiFX vooral handig om specifieke settings voor Delay en Reverb op te slaan. Er zijn idd gitaristen die voor een top100 coverband de geluiden van alle afzonderlijke liedjes zo precies mogelijk proberen na te bootsen en dat is prima, maar voor mij een beetje zonde van mijn tijd. Voor mij zijn alleen de delaytijden wat dat betreft 'kritisch': bij de begeleiding van 'Every Breath you Take' moet de delay wel kloppen, anders gaat het zo zwemmen. Hoe je vervolgens de drummer zo ver krijgt dat hij het keer op keer precies in het afgesproken tempo speelt is vers twee.

kwestie van goede digitale delay kopen dus ;)

fullorder
12 april 2006, 14:12
Is natuurlijk helemaal waar, alhoewel je dan ook rekening moet houden met een grotere behuizing, meer elektronica (wel ja, ik ben over die grote dingen bezig, met die schermpjes en zo)
Ik heb eigenlijk nog nooit met een multiFX gespeeld, dus zou ik men mening voor mij moeten houden, maar losse pedaaltjes lijken gewoon ook gezelliger :satisfie:


Juistem! Gezellig, dat is wat mijn losse pedaaltjes zijn. En goede sound natuurlijk :satisfie:

Harm
12 april 2006, 14:30
Is het eigenlijk allemaal niet heel simpel?

Losse zooi: goede sound, flexibiliteit.
Multi-unit: goedkoop, handelbaar.

Oftewel de losse zooi voor de gitarist die gespaard heeft, goed weet wat voor een sound ie wil. Multi-unit voor de beginnende gitarist die nog niet zoveel gespaard heeft en nog niet precies weet welke effecten hij nodig heeft, maar ook voor de multi-inzetbare gitarist die overal binnen no-time diverse soorten herrie moet kunnen maken.

Beide oplossingen hebben bestaansrecht en als je niet kunt kiezen ga je voor de hybride oplossing van Harm ;)


Hmmm, goedkoop multi??? Een 2290 is niet goedkoop, een pcm 70 ook niet, maar wel de beste delay en galm die er is (mijn mening).... Nee hybride (mooie benaming, dank je!!!) oplossing vind ik het mooist omdat ik juist the best of both worlds wil!!!

Nu moet ik alleen nog zo goed worden als mijn apparatuur, hahahaha!!!!

Harm

aart steekelenburg
12 april 2006, 14:35
Heb toch nog nooit een multi-effect gevonden die dingen kan die gewoon losse pedaaltjes kunnen. De ene digitale delay is de andere niet en de ene analoge delay is de ander ook niet bijvoorbeeld.
Ik hou het wel gewoon bij mijn losse pedaaltjes....

dreadhead
12 april 2006, 14:42
bedankt voor al jullie reacties voor zo ver al!!

ik zit nog wel te twijfelen wat ik zal doen

wat me bevalt aan losse effecten is dat je echt zelf kan kiezen welke effecten je wilt (van welk merk) combineren en het punt dat de meeste losse effecten beter geluid hebben dan losse pedalen.

wat me wel weer bevalt aan multifx is dat ze breed toepasbaar zijn, ik speel ook wel redelijk veel verschillende muziek, al denk ik niet dat ik zo veel verschillende effecten nodig heb (op dit moment zouk alleen denken aan een een wah (heb ik al), een fuzz, een overdrive/distortion en een delay)

dus ja ik moet er nog even overnadenken wat ik doe , ik heb al wel een paar dingen op het oog, als ik losse effecten zou kopen dan zou ik binnen kort is gaan kijken voor een RAT II en een Muff (Big Muff, misschien Metal muff als ze die al zouden hebben en goed klinkt) en het daar een tijdje mee doen

als ik een multifx zou kiezen zou ik waaarschijnlijk gaan voor de VOX Tonelab SE, dat lijkt me een mooi ding (met 2 expressiepedalen wat me ook wel handig lijkt)

goede producten op het oog denken jullie? of zou ik bijv. is naar een ander fuzz of een ander multifx moete kijken?

Misery Signals
19 april 2007, 12:21
Een Line6 PODXTLive modellet specifieke pedalen van specifieke effecten uit een specifieke periode.
Ik heb een Maxon OD 808 los pedaal bij voorbeeld. In die Line6 zit de simulatie van een Ibanez TS9 pedaal. Die beide dingen klinken nagenoeg perfect herzelfde met dezelfde knopinstellingen, waarden enz.
Misschien dat een goede oplossing? Amp-, cab-, en micsimulaties ben ik nog niet mee met die Line6 (met geen enkele andere bak trouwens ook niet) maar de andere simulaties zijn nagenoeg perfect...
Bij een preset kan je nog steeds een amp-, stomp-, en delayblok aanzetten met een aparte pedaal...

dr.distortion
19 april 2007, 13:34
Je reageert op een topic van april 2006!! :gitarist:

BillyG
19 april 2007, 15:24
wat zou dreadhead nu uiteindelijk hebben aangeschaft ?

hugo123
19 april 2007, 16:49
Ik combineer mijn effecten! Ik geebruik dus en een multieffect en losse pedalen.


hugo

Misery Signals
19 april 2007, 16:50
sorry haha... ik sorteerde per ongeluk de topics op sterren en dit stond wss op 't eerste blad... maar ik ben dus ook benieuwd... een splinternieuwe line6 POD2.0? 8-)

edwinleonard
20 april 2007, 00:03
Gewoon zo weinig mogelijk effect pedalen gebruiken.
Leg de nadruk op jouw spel, ritme en melodie.
Kies daarbij de pedalen die bij de muzieksoort
van de band/soloproject passen.
Met een wah, distortion en een delay door een
buizenamp behaal je geweldige resultaten.

Aimé
20 april 2007, 16:30
exactly! ik ben druk bezig al men pedalenrommel te verkopen, en te vervangen door een volume pedaal. (én een moog little phatty én een kaoss pad3 hihi)