PDA

View Full Version : Kabels/George L's



Schunhart
10 april 2006, 22:15
Ik ben nu bezig om m'n pedalboard te maken, maar ik zit nog met m'n bekabling.

Ik gebruik nu een onbekend snoer en (voornamelijk haakse) neurtrik pluggen. Nu zal ik een hoop kabels opnieuw moeten maken, omdat het met m'n board anders uit komt dan dat het nu doet los op de grond.
Nu zit ik te twijfelen. Ik wilde eerst gaan voor tasker kabels (goede verhalen overhoord) in combinatie met neutrik pluggen. Maar ik vind de pluggen soms nogal lullig uitkomen van neutrik, omdat ze vrij groot zijn naar mijn idee. Ik heb gezien dat de pluggen van George L kleiner zijn, en waarschijnlijk dus makkelijker te plaatsen.

Wat raden jullie aan, en hoe zijn de george l kabels, zijn ze beter of slechter dan neutrik pluggen icm tasker kabel? En is george l zijn geld wel waard? Ik vind 4 euro per plug (gvees.nl) wel vrij kostbaar.

DREAMMACHINE
10 april 2006, 22:34
altijd doen, veel makkelijker op maat te maken, veel kleiner, veel beter behoud van je sound ( zeker met veel pedalen) .... alleen maar voordelen imo, alleen prijzig idd

fullorder
10 april 2006, 23:02
inderdaad gewoon doen. eenmalige investering, groot plezier!

BartL
10 april 2006, 23:08
alleen maar voordelen imo, alleen prijzig idd
Mooie atithese:)

Ik ben gegaan voor de Neutrik pluggen (2,50/s) & Tasker (1,00/m). Lekker flexibele kabel.

DREAMMACHINE
11 april 2006, 08:39
hehe, tenzij je die prijsinvestering op de lange termijn positief in kan zien natuurlijk...

maargoed, er zijn idd genoeg alternatieven die goedkoper zijn....

fullorder
11 april 2006, 09:03
neutrix pluggen is natuurlijk ook primula en er bestaan natuurlijk ook nette kant&klare patchkabels (niet die gekleurde nemen!).
een reden dat ik toch george L genomen heb is dat die pluggen relatief weinig plaats innemen en het dus mogelijk is om meer pedaaltjes op dezelfde plank kwijt te kunnen ;)