PDA

View Full Version : nieuwe Fame buizenversterkers



iam
10 april 2006, 21:57
Er zijn blijkbaar nieuwe buizenversterkers van Fame uit.

Het lijken wel klonen van de Fender Blues Jr.

http://www.musicstore.de/nl/global/3_0_G_0_GIT0007942-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/git/git0007942-000.jpg


NEW: Hand-Wired All-Tube Amp for a Music Store price!

The new FAME GTA 15 R delivers the typical,
favored Class-A Sound with enormous dynamics and
warm overdrive at a fantastic price! With its 15
Watts the FAME GTA 15R is the perfect amp for
studio sessions, practicing at home or small club
gigs...all with a creamy tube sound!
The Secret: Like early Marshall amps from the 70`s
the GTA 15R is Hand-Wired. No sensitive
plug-connections as generally used today,no
expensive ceramic tube sockets or over-sized
transformers.
A very linear frequency response reproduces the
exact sound of the guitar....the better the
guitar, the better the sound!

A new FAME product with a great price/value
ratio...including 3 years Garantee !

Specs:

- All-Tube
- 15 Watt
- 2x EL 84 Power amp tubes
- 1x ECC 83 Preamp tube
- 1x 10" Celestion Silver Series Speaker
- Volume und Tone Control
- Measurements(HxBxD): 36cm x 38cm x 20,5cm

en nog een 40watt versie ook!!

http://www.musicstore.de/nl/global/3_0_G_0_GIT0007943-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/git/git0007943-000.jpg


FAME GTA 40-R A surprisingly neat little combo with an enormous
scream. With 40 Watts of power and an easy-to-use
control panel (volume, tone,
triode/pentode-switch). The Celestion
12" Rock`n`Soul speaker loaded GTA-40R is great
value for money.
The Secret: Like Marshall amps from the 70's, the
GTA 40-R is Hand-Wired. No sensitive
plug-connections as generally used today,
expensive ceramic tube-sockets or over-sized
transformers. A very linear frequency response
reproduces the exact sound of the guitar....the
better the guitar, the better the sound

Specs.

2x 6L6 (5881)Poweramp tubes
1x ECC 83 Preamp tube
1x 12" Celestion Speaker
2x Inputs:-HI/LO
1x XLR Output (mixer output)

Hoogstwaarschijnlijk heeft niemand deze al gehoord, maar ik ben toch benieuw
prijzen zijn 222€ en 333€

DREAMMACHINE
10 april 2006, 22:40
2x EL84 15 watt, voor dat bedrag.....prettige prijs iig! Helaas ziet het er natuurlijk niet uit, als de sound het goedmaakt is dat natuurlijk niet erg. Ik heb er iig geen ervaring mee, maar binnenkort staat er nog weel een duitsland trip op de agenda dus zal even kijken of ik ze ergens tegenkom ( musicstore iig waarschijnlijk)

Basseytje
10 april 2006, 22:56
ik ben benieuwd naar het commentaar op de versterker en het geluid mss word dat wel 1tje voor mij:D:D:D mooi prijse voor een buizen versterker vna 40 watt...

Negative K3 fan
10 april 2006, 22:58
mod beestjes :)

nicoverduin
11 april 2006, 08:18
't is toch wel mooi hoe ze inspelen op de hype......."The Secret: Like early Marshall amps from the 70`s
the GTA 15R is Hand-Wired. No sensitive
plug-connections as generally used today,no
expensive ceramic tube sockets or over-sized
transformers."

Je zou bijna denken dat ze dezelfde materialen en technieken hebben gebruikt als de marshalls....

Ben benieuwd hoelang ze meegaan. 3 jr garantie is niet niks natuurlijk....

almarvk
11 april 2006, 08:31
Nette prijzen iig!

Ze zijn wel heel lelijk IMHO.

nicoverduin
11 april 2006, 08:33
Alle waar naar zijn geld.....zullen we maar zeggen. Dus de grote vraag is....waar is er ingeleverd....

iam
11 april 2006, 08:34
ze zien er wel proper handwired uit!
foto is duidelijker in de catalogus...

ik heb me juist een cube60 gekocht maar had ik deze beestjes eerder gezien :?

(iemand een cube 60 kopen? :p)

nicoverduin
11 april 2006, 08:47
Overigens is elke versterker handwired hoor. Ze laten een kabelboom maken met de juiste lengtes en vorm als pre-fabrikaat en het wordt daarna gemonteerd in de versterker. De print wordt gewoon machinaal gemaakt. Maar je kan wel merken dat de chinesen de prijzen onder druk zullen zetten. Is er geen site met info? Wil wel eens weten wat voor komponenten erin zitten.

iam
11 april 2006, 08:50
Normaal gezien worden Fame versterkers in Polen gemaakt bij laboga (www.laboga.pl) maar deze combo's staan (nog) niet op hun site...
Dus geen verdere info dan op de site van musicstore.
Mss hen eens mailen?

almarvk
11 april 2006, 09:17
De grap is dat de Loboga versies een stuk duurder zijn dan de Fame versies!

marc_o
11 april 2006, 10:07
Het is inderdaad echt de tijd van die nieuwe, leuke kleine buizenbakkies voor weinig €..
Geweldig toch??

Squier4ever
11 april 2006, 10:11
De grap is dat de Loboga versies een stuk duurder zijn dan de Fame versies!

vind ik niet gek, maar als je die dingen per volle container inkoopt krijg je denk ik zeer veel korting

Geronimo
11 april 2006, 16:51
Ziet er goed uit! Tenminste, de binnenkant dan. Het komt dus uit Polen, en is het alleen in Duitsland verkrijgbaar? Of weet iemand of het hier ook verkrijgbaar is?

Het lijkt mij dat het wel van redelijke kwaliteit is. De prijzen zijn laag denk omdat alles daar goedkoop is vergeleken met het westen.

Check dit ook: http://www.ranguitars.com, custom made gitaren van goede kwaliteit voor echt scherpe prijzen. Deathmetalband Decapitated speelt ermee. Ik bedoel hiermee dat als het zo met die gitaren is die versterkers misschien ook wel van goede kwaliteit zijn.

Niks mis met Polen, die lui werken keihard en doen de dingen die ze doen goed. Heb wel respect voor die lui, ondanks dat mensen hier roepen dat ze hier ons werk inpikken. Moeten wij maar gewoon onze prijzen aanpassen. Alles is hier gewoon veel te duur. Aight dat is een andere discussie, maar ik geloof dat uit Polen wel goede shit komt.
M'n ma had een keer een Poolse klusjesman ingehuurd en die gast werkte keihard zat niet te ouwehoeren en kon alles en deed alles supernetjes. Respect.

Ben alleen bang dat als de economie daar aantrekt het afgelopen is met die scherpe prijzen.

@NegK3: Modbakkies? Ik denk eerder dat jij er eerder naar kan kijken om te leren hoe je netjes een buizenversterkertje bouwt haha

DREAMMACHINE
11 april 2006, 17:14
omg wat een lelijke gitaren zijn dat zeg, exacte kopieen maar dan net niet zeg maar....

Scali
11 april 2006, 17:18
Ziet er goed uit! Tenminste, de binnenkant dan. Het komt dus uit Polen, en is het alleen in Duitsland verkrijgbaar? Of weet iemand of het hier ook verkrijgbaar is?

Je kunt ze dus bij Musicstore Koeln bestellen, die verstuurt ook naar Nederland. Maar volgens mij is Fame het huismerk van die tent, dus zul je het niet in andere winkels tegenkomen. Niet in Nederland, maar ook niet in Duitsland.
Dat Laboga heb ik ook nog nergens gezien, ook niet in Duitse online winkels.

Geronimo
11 april 2006, 17:22
Je kunt ze dus bij Musicstore Koeln bestellen, die verstuurt ook naar Nederland. Maar volgens mij is Fame het huismerk van die tent, dus zul je het niet in andere winkels tegenkomen. Niet in Nederland, maar ook niet in Duitsland.
Dat Laboga heb ik ook nog nergens gezien, ook niet in Duitse online winkels.

Keulen dus. Lijkt me wel de moeite. (voor die 4x12 kasten voor dat jongerencentrum weetjewel)

Thanx voor de info

Geronimo
11 april 2006, 17:29
omg wat een lelijke gitaren zijn dat zeg, exacte kopieen maar dan net niet zeg maar....

Tsja smaken verschillen. BC Rich gitaren vind ik weer eigenlijk tien keer lelijker.

En ik denk dat dit merk kwalitatief veel beter is dan de 'echte' merken voor dezelfde prijs. Ik heb liever zo'n Explorer dan een Epiphone.
Net niet? Schaller tuners, EMG Pickups, mahoniehouten kasten, volgens mij echtwel goeie shit. Mijn Basswood Ibanez crapgitaar met shitty Dimarzio elementen en opgeschroefde neck was volgens mij nog duurder... Maarja ik heb wel een echte Ibanez...

heavy-metal-thunder
22 september 2006, 09:18
omg wat een lelijke gitaren zijn dat zeg, exacte kopieen maar dan net niet zeg maar....

Heb je de Fame gitaren al bij Musicstore gezien? Héhé, Gibson custom shop aan 1/5 van de prijs! Ik ga er direct bijzeggen dat ik er NIET op gespeeld heb. Maar de afwerking van gitaren van 700 euro was wel hééél mooi. Natuurlijk, voor die prijs doet Iba het ook netjes.

Tweedy
6 oktober 2006, 17:18
Hoi!
De Amps zijn gemaakt door Yerasov. Das een fabricant uit Rusland.
www.yerasov.ru
http://www.yerasov.ru/PDF/gta40m2.pdf - dit is het layout van de 40 watt amp. De 15 is alleen de kleinere versie (volgens de website)
Ik kan die gewoon niet lezen, het zegt ook niks over de componenten die erin verbouwd zijn maar misschien kan daar iemand van jullie iets mee.
Ik denk er ook nog over na eentje te kopen, maarja of 40 watt of 15 weet ik ook nog niet....misschien heeft hem al iemand en kan daar iets over zeggen....
Groetjes
Phil

Toon DW
19 oktober 2006, 23:32
Ik ben enkele weken geleden in Musicstore geweest. Die GTA-15 doet iig wat hij belooft: een mooie vette class A sound voortbrengen. Je kan hem vergelijken met een fender pro junior qua klank. (Alleen kost die het dubbele :-) )Voor dat geld is het echt belachelijk hem te laten staan! Ik heb er meteen een besteld. Jammer dat het nog tot begin november duurt vooraleer ze kunnen leveren.

Wat zit erin? Electro Harmonics 2x EL84 en 2x ECC83 (=12AX7), speaker: celestion G10 Vintage!!! Degelijk materiaal dus... er ontbreekt alleen een master volumeknop.

Heeft er iemand enig idee waar die anodeswitch op de GTA-40 voor dient? En wat doet een triode-pentodeswitch eigenlijk? Ik ben misschien van plan om toch de GTA-40 maar te nemen, omwille van het wachten, maar ik hoop dat ik op een of andere manier dat ding op halve kracht kan laten werken dan, want ik zou het in huis willen gebruiken. Die GTA-15 is al erg luid voor zo'n klein bakje... en die heeft dan maar 15 watt!

Chris Winsemius
19 oktober 2006, 23:43
Zonder anode/penthode/classe A t'm Z switch is geen enkele amp meer dan 'n halve euro waard..........................

GRAPJE!!!

Ga gewoon op je eigen oren af icm met je eigen gitaren/speakers

Tweedy
23 oktober 2006, 23:22
Heb ergens gelezen dat de 40 watt versie niet veel harder kan dan de gta15.
dat was tevens een minpunt bij de test...maar misschien ook juist goed voor oversturing en toch niet iedereen doof maken :)

Toon DW
24 oktober 2006, 20:00
Heb ergens gelezen dat de 40 watt versie niet veel harder kan dan de gta15.
dat was tevens een minpunt bij de test...maar misschien ook juist goed voor oversturing en toch niet iedereen doof maken :)

De 40 watt versie is nu toch ook out of stock... dus maakt niet zoveel meer uit. Ik zal maar geduldig wachten... Waar heb je die test gelezen Tweedy?

Tweedy
24 oktober 2006, 20:42
Hoezo is die out of stock? Volgens de website komt ie binnenkort weer binnen.
Er was toen een test in de tijdschrift "Gitarre und Bass". Ik heb het ook niet gelezen, meer een samenvatting daarvan...

Toon DW
24 oktober 2006, 22:18
Die komt inderdaad binnenkort weer binnen. Maar dat zal dan ook pas rond 5 november zijn, net als de 15 watt versie. Vandaar. Ik kan niet rap wat centen bij opleggen om dan toch rapper die amp in huis te hebben...

Kan je die samenvatting nog ergens terugvinden op het web?

Tweedy
25 oktober 2006, 17:23
Toon DW, je hebt PM

Axelll
25 oktober 2006, 19:50
Ik heb maandag op zon 15 watt ding gespeeld. Erg prettig! Blaaste de epiphone valve weg en de ibanez valbee. Een andere gast dacht dat ik op een fender (blues junior) zat te spelen die ernaast stond. Zegt genoeg lijkt me. Ik vond het een vet ding jammer dat ik de poen niet had!

Toon DW
15 november 2006, 18:33
Ik heb de Fame GTA-15R aangekregen! Ik moet zeggen: een fantastisch bakje voor dat geld. De speaker is trouwens up-to-date: er zit nu een Celestion G10 Vintage in!!! Hou je van een klassiek geluid en wil je een kleine en goedkope lampenversterker: dan is dit jouw ding!

guitardude
15 november 2006, 18:59
Als ik het goed begrijp kan je de 40 watt versie terugschakelen naar 15 watt?
Volgens de website:
# Triode/Pentode
# Triode - 15 Watt
# Pentode - 40 Watt

Dan zou je hem dus ook thuis kunnen gebruiken op een wat normaler geluidsniveau? En voor op het podium heb je de nodige power binnen het bereik van een knopje :)

Ik heb nog geen ervaring met Buizenamps, maar wil der toch wel aan. Dit zou dan behoorlijk veel bang for the buck zijn :p

en Toon-DW, zou je misschien wat foto's kunnen maken? :)

BLOK182
15 november 2006, 19:54
Heb op zich wel interesse in zo'n ampje, alleen jammer dat de 15 watter gen 12" speaker heeft, wordt dan altijd toch wel een beetje benauwd, met een enkele 10" live te spelen...

Tweedy
17 november 2006, 17:10
ohje....interesse wordt alleen maar groter....
heeft er iemand inmiddels die grote bak al gespeeld? Ik interesseer me vooral in de verhouding tussen oversturing en luidsterkte.

Toon DW
2 januari 2007, 02:18
Jullie vroegen me een tijdje geleden om een review over deze amp. Sorry dat het zo lang duurde, maar ik vond dat ik eerst een tijdje met de amp moest doorbrengen om een zo objectief mogelijke review neer te pennen. Ik heb er ook met mijn lokale gitaarhandelaar mee bezig geweest, zo kon ik zijn bevindingen aan de mijne toetsen. Eigenlijk waren we erg eensgezind over dit ampje!

Een belangrijke bemerking is dat ik dit ampje enkel getest heb met een Fender Standard Strat en een Fender Standard Fat Strat, beide van het bouwjaar 2006.

De bediening is extreem eenvoudig, dus daar gaan we niet teveel woorden aan vuilmaken: naast de on/off-switch heb je een volumeknop en een toneknop. De volumeknop regelt naast het volume ook de oversturing van de amp. De toneknop, tja... die doet erg goed wat het belooft. Je hoort een duidelijk verschil in toon wanneer je eraan draait, van lage tonen over de mids naar de treble. Klinkt lekker donker wanneer je hem tussen 1 en 3 zet. Een meer vintage geluid krijg je dan weer vanaf 6 à 7.

Wat me meteen opviel aan dit dingetje is dat het loeihard gaat, in tegenstelling tot wat zijn omvang laat uitschijnen. Toch - maar met veel moeite - kan je het ook stil houden met de volumeknop tussen 0 en 1. Helemaal op nul kan je ook nog stil spelen, maar ik ontvang er op die manier haast perfect een radiozender mee, wat niet de bedoeling is.

Met de volumeknop tot 2 à 3 krijg je een zeer mooie en warme cleane sound. Vooral met de neckpickup zeer creamy! Deze doet daadwerkelijk denken aan een Fender Hot Rod of Blues serie. Je hebt wel niet zoveel headroom. Vanaf 3 ga je al in overdrive! Zeer lichtjes weliswaar. Zet je hem tussen 4 à 5 heb je een zeer mooie bluesy sound. Veel verder heb ik hem nog niet gepusht, de buren zouden er niet mee kunnen lachen :)

De versterker is eenvoudig, maar werkt met heel veel pedaaltjes erg goed samen! Ik heb er in de gitaarwinkel verschillende pedaaltjes mee getest en dat werkte vrijwel allemaal zeer goed.

Over de bouw van het ding dan nog. De lampen zijn van electro-harmonix. Dat lijkt me nu ook niet de grootste rommel te zijn. De speaker vind ik in ieder geval fantastisch! Een celestion G10-Vintage, het kleinere broertje van de succesvolle Vintage 30 speaker!
Enig minpuntje aan deze versterker: de behuizing. Het hout dat gebruikt werd voor de versterker is minder dik dan van een duurdere. Maar ach, voor die prijs is dat dus muggenziften!

Kortom: ik ben erg tevreden over dit kleine versterkertje!

P.S.: Ik vind het zinloos van nog foto's op het forum te gooien. Het is een lelijk vierkant ding, net zoals je op de foto's van musicstore of yerasov zelf kan zien! Maar de klank maakt dat allemaal goed!

Tweedy
2 januari 2007, 23:57
Hey bedankt voor dit review! erg nuttig!
Ik krijg vrijdag de grote 40 watt versie, daar kan ik dan ook een review over maken.
groeten
tweedy

dr.distortion
3 januari 2007, 11:45
Ben heel erg benieuwd of deze versterker door een bandmix kan prikken...is echt geen geld voor zo'n buizenbakje...echter als je kijkt op ebay.de, daar gaan de Ashdown FA40 en de Fame studio 84 (met 1 x v30) voor rond de 300 eurie van de hand....

Fumi SG
3 januari 2007, 12:05
Ik keek net even op die site van Yerasov en het is misschien een beetje offtopic, maar was iemand deze al opgevallen? Check die speakeraansluitingen!:cooler:

http://www.yerasov.ru/images/big/combo_goblinbek10.jpg

Tweedy
3 januari 2007, 17:07
hahahaha....cool!

Rutger
3 januari 2007, 17:35
Jeetje, da's weinig voor zo'n ampje :)

Ik eis een review van je Tweedy!

k Vraag me alleen af hoelang zo'n ding blijft werken.... kunnen jullie ns naar de binnenkant kijken? Hoe ziet het er uit, degelijke parts, betrouwbaar soldeerwerk?

En je kunt er voor de looks zelf een ander speakerdoek voorzetten, scheelt al een hoop!

Tweedy
7 januari 2007, 22:41
Nou, hier een kort review:

Gebruikte gitaren:
Epi Gold Top (P90 elementen)
Gibson SG Standard (humbuckers)

Ik speel op dit moment een Peavey Classic 20 (in zelfgemaakt kast met Jensen Alnico speaker)
Mijn voorkeur gaat uit naar Neil Young-achtig geluid.

Uiterlijk. Niks nieuws. Lelijk bakje.

Functies: Standby (anode switch), Pentode/Triode Switch (40/15 watt), Volume, Tone.

Geweldige klank. rond, glashelder. Hij springt in je gezicht. Hij heeft een erg mooie aanspraak, breathing en versatile moet je dat noemen.
De amp moet opgedraait worden voordat ie klinkt. En dan klinkt ie geweldig. Glashelder. Vanaf volume 4 (11 uur) begint ie een heel klein beetje te vervormen, en dat klinkt echt dik en vet. vanaf 7 (2 uur) heb je echte eindtrapvervorming. Dit klinkt in de originele kast met de Celestion seventy/80 vrij schreeuwend en harsh. Ik heb hem toen aangesloten op de Jensen P12Q (25 watt, 16 ohm) in zijn eigen kastje. Hij past eigenlijk niet en ik zou zo geen hele avond doorgaan (de speaker was echt hard aan het werk) maar nu begint de amp echt te bloeien. Een zeer authentisch geluid, precies wat ik zoek. Veel warmer en softer.
Ik heb hem vanavond in bandverband geprobeerd (wel met de Celestion) en moet wel zeggen, dat ie iets te hard was voor mijn doel. Hij viel op met zijn duidelijk geluid en je kunt met je fingers heel veel doen wat betreft sound. Hij is zeer gevoelig voor de gitaar (wat ook betekend dat je elk foutje heel goed kunt horen...). Misschien was het probleem dat we met drie gitaren aan het werk waren. Ik zal hem vrijdag nog een keer proberen in bandverband (dan alleen bas, gitar en drums), maar ik vrees dat ik waarschijnlijk de kleine bak moet hebben. Het gaat mij echter om de vervormimg die uit de amp komt en dan nog pushen met een booster en/of fuzzface, octave, reverb...of alles in een keer :gitarist:
Dat deed ie trouwens erg mooi met de pedalen.
De Triode-mode maakt hem zachter maar helaas ook minder levendig. Hij klinkt beetje dof en is minder gevoelig. waarschijnlijk goed voor repetitie als ie niet zo hard mag maar zeker niks voor opnames.
Heb ik alles? Ohja, Toneknop doet het goed, niet te veel verandering, wel netjes, reageerd bijna niet meer in Triode-mode (da's sowieso niet mijn favoriet...).
Dus als ik hem hou dan moet ik in ieder geval een nieuwe kast bouwen (grenenhout) met een Jensenspeaker P12Q (die heeft 40 watt). Dan heb ik mijn (ongeveer) Young-geluid....

Heeft er van jullie nog iemand suggesties hoe je hem een heel klein beetje zachter krijgt? Ik dacht misschien de speaker, want de jensen heeft minder db/m dan de Celestion (96/98 db).

Concluderend moet ik zeggen, dat de amp erg mooi is, maar het is niet helemaal wat ik had verwacht en een beetje aandacht vraagt wat betreft "customizing" :)

Ik denk dat als ik de kleine koop dan is die net niet hard genoeg (zoals de peavey, die heeft ook maar 15 watt) of heeft te veel vervorming (ála AC/DC) voor bandniveau....

vrijdag zal ik meer weten

groeten!
tweedy

Rutger
8 januari 2007, 10:46
Thanx voor de review (en de pics) Tweedy :)

Ik ga ook voor de 15W-er, lijkt me een leuke ampje. Mijn idee is eigenlijk om de versterker eruit te slopen en in een nette 4x10" kast met oude celestions te zetten. Dan is ie live ook beter bruikbaar. Lijkt me en leuk projectje. :)

Rutger
8 januari 2007, 10:57
Nog even een paar pics van de electronica van de Fame die Tweedy me stuurde. Lijkt me zeer degelijk, zo op het oog :)

http://img440.imageshack.us/img440/1612/famepic06gw2.png

http://img221.imageshack.us/img221/8274/famepic04zl2.png

Rutger
8 januari 2007, 10:57
http://img144.imageshack.us/img144/3845/famepic02hb8.png

http://img144.imageshack.us/img144/4721/famepic03ty9.png

Tweedy
8 januari 2007, 14:17
Hey!
Heb net met musicstore gebeld en ze zeiden dat de kleine bak echt niet mee kan in bandverband. Bovendien heeft ie een ander geluid. Gaat veel eerder en harder vervormen (EL84).
Wie van jullie heeft de gta15 al in bandverband bespeeld??

Rutger
8 januari 2007, 14:43
Wat me meteen opviel aan dit dingetje is dat het loeihard gaat, in tegenstelling tot wat zijn omvang laat uitschijnen. Toch - maar met veel moeite - kan je het ook stil houden met de volumeknop tussen 0 en 1. Helemaal op nul kan je ook nog stil spelen, maar ik ontvang er op die manier haast perfect een radiozender mee, wat niet de bedoeling is.

Met de volumeknop tot 2 à 3 krijg je een zeer mooie en warme cleane sound. Vooral met de neckpickup zeer creamy! Deze doet daadwerkelijk denken aan een Fender Hot Rod of Blues serie. Je hebt wel niet zoveel headroom. Vanaf 3 ga je al in overdrive! Zeer lichtjes weliswaar. Zet je hem tussen 4 à 5 heb je een zeer mooie bluesy sound. Veel verder heb ik hem nog niet gepusht, de buren zouden er niet mee kunnen lachen :)

voor de live-situatie moet je m misschien even pb-en

maar kun je EL84's niet door 6L6's vervangen?

Rinze
8 januari 2007, 15:10
Van deze Fame-bakjes heeft al een test in de Gitarre & Bass gestaan, kwamen er wel aardig uit, geloof ik.

Tweedy
8 januari 2007, 17:26
maar kun je EL84's niet door 6L6's vervangen?
nee andere fitting.
Je kunt wel 6L6 door 6V6 (qua vermogen net zoals EL84) vervangen, maar dan moet ook circuit (anode-spanning) aangepast worden, als ik het goed heb begrepen.
Bij TAD hebben ze ToneBone
http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?cPath=41&products_id=669&language=en
Das een EL84 met een adapter voor 6L6, EL34, 6V6-fitting. Dan heb je in principe weer de GTA15 maar ook wel weer EL84...

Toon DW
20 februari 2007, 00:48
Uit de reviews die ik van je gekregen heb, Tweedy, kon ik toch opmaken dat de grote bak niet zoveel luider zou spelen dan de kleine. Je hebt natuurlijk wel maar een 1x10" speaker ipv een 12"...
Dat van die oversturing klopt wel, veel cleane headroom heb je niet, de kleine bak overstuurt erg snel.

Binnenkort ga ik deze bak in bandverband gebruiken. Ik zal jullie laten weten wat ie dan nog waard is. Maar tot nu toe ben ik heel erg tevreden van de kleine bak.

Tweedy
20 februari 2007, 01:38
Holla
Heb de 40 watt versie geprobeerd in bandverband (2 gitaren, en ik alleen met drummer en bas)...hij is net te hard...laat ik het zo zeggen...echt overstuurd is tie te hard...en in triode-mode ontbreekt wat, maar wel goed qua luidsterkte. Dus zou je hem moeten boosten...en dan kom je er goed uit...hopelijk...wij hebben het dan nog wel over blues-geluid...niet over ac/dc ofzo.
ga ik dat dus proberen...maar clean bevalt ie echt goed...ben er blij mee!moet alleen nog de hardere kant mee op kunnen en dan ben ik tevreden...

groetjes
tweedy

Toon DW
22 februari 2007, 01:52
Je kan beter vertrekken van een goede cleane klank! Ik ben blij dat je er dan toch gelukkig mee bent - ik ook trouwens!

Wat ik me nu afvraag: in triode mode: is ie dan nog luid genoeg om in bandverband te spelen? Ik weet dat de triode mode niet zo vet meer klinkt dan de pentode mode, maar ik vroeg me gewoon even af wat de geluidssterkte betreft.

Greets,
Toon.

Edit: Oeps, ik moet eerst wat grondiger lezen! Staat al in je vorige post...

ACSlater
22 februari 2007, 16:58
Zijn dit beide éénkanaals versterkers? Zowel de 40 als de 50 watt?

Toon DW
23 februari 2007, 00:41
Zowel de 15- als de 40-watt versie zijn eenkanaals, dat klopt. De 15-watt versie zal wel heel anders klinken dan de 40-watt versie (ander type lampen in de eindversterking: EL84 t.o.v. 6L6) en de 15-watt-versie zal ook veel sneller oversturen.