PDA

View Full Version : als je denkt dat je kan spelen..



gorgasm
10 april 2006, 21:50
http://www.williamdotto.com/
kan me niet schelen of ie al langs is geweest, die dude is geweldig!

Negative K3 fan
10 april 2006, 22:29
nog nooit eerder gezien, maar ik vind het nogal 13 in een dozijn, shred zoals dit begint een beetje afgezaagd te worden...

ik bedoel vroeger was het nog leuk om een micheal angelo filmpje te zien langskomen of naar een stukje shred te kijken, maar nu vliegen de internet filmpjes je langs de oren, maar toch kun je wel zien waarom het bij dit soort lui blijft bij internet filmpjes en waarom 'shredders' als gilbert, vai, en malmsteen het wel hebben gemaakt.

so far for my rent, ik wou dat ik zo kon spelen als die kerel :)

terrasbeest
22 april 2006, 22:45
http://www.youtube.com/player.swf?video_id=QoZAq6CkCDI

is dan weer wat anders.

Luca P
24 april 2006, 10:57
Ik wil dat soort mensen wel eens gewoon djinge djing horen spelen.
Ik ken namelijk veel goede gitaristen uit mijn buurt die moeite hebben met "lang zal ie leven"!

taylor
24 april 2006, 11:18
dat filmpie van stanley jordan is wel te gek,goed nummer.

Scali
24 april 2006, 11:58
ik bedoel vroeger was het nog leuk om een micheal angelo filmpje te zien langskomen of naar een stukje shred te kijken, maar nu vliegen de internet filmpjes je langs de oren, maar toch kun je wel zien waarom het bij dit soort lui blijft bij internet filmpjes en waarom 'shredders' als gilbert, vai, en malmsteen het wel hebben gemaakt.

Lijkt me ook vooral met de juiste timing te maken te hebben. Gilbert, Vai en Malmsteen zijn allemaal bekend geworden in de jaren 80, toen shred nog hot was.
Shred is nu helemaal 'uit', alternatief en nu-metal zijn in. Dus als je goed kunt shredden, luistert er nog geen hond naar.
Bij bv jazz heb je dat toch ook... het is helemaal niet populair, dus zul je niet zo gauw echt bekend worden, ook al ben je heel goed.

Verder vind ik idd die Stanley Jordan beter... dat is ook een beetje de 'bedenker' van deze speelstijl, dacht ik. Maar de feel en muzikaliteit die hij in z'n spel legt, zijn gewoon super. Het is geen trucje, het is gewoon een speelstijl, en muziek staat voorop.

taylor
24 april 2006, 12:14
ik ben al lang geen shred fan meer die tijd heb ik gehad maar toch gilbert en vai (en ook early malmsteen)vind ik nog steeds dat ze erg goeie dingen doen/gedaan.

die shredders van nu is toch meer speed dan wat anders dat heeft er ook mee te maken dat het niet zo bekend is nu denk ik.het is niet zo tasteful gedaan.als je het vergelijkt met gilbert,vai enz

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 15:01
Dat filmpje van Stanley Jordan klinkt heel mooi vind ik, wel jammer dat er best veel noten in zitten die niet goed aan zijn geslagen, hoe moeilijk het ook is..
Ik vind Vai en Malmsteen negergens naar klinken, sorry

Het gaat er toch niet om hoe snel je bent? Of om wie de gekste noten kan pakken?

Trocar
24 april 2006, 16:02
Het gaat er toch niet om hoe snel je bent? Of om wie de gekste noten kan pakken?

Nee, daar gaat het inderdaad niet om. Het gaat er om of je het mooi vindt wat ze doen. Jij vindt van niet, ik vind van wel. Verschil moet er zijn, toch?

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 16:20
Nee, daar gaat het inderdaad niet om. Het gaat er om of je het mooi vindt wat ze doen. Jij vindt van niet, ik vind van wel. Verschil moet er zijn, toch?

gelukkig wel

terrasbeest
24 april 2006, 16:34
Lijkt me ook vooral met de juiste timing te maken te hebben. Gilbert, Vai en Malmsteen zijn allemaal bekend geworden in de jaren 80, toen shred nog hot was.
Shred is nu helemaal 'uit', alternatief en nu-metal zijn in. Dus als je goed kunt shredden, luistert er nog geen hond naar.
Bij bv jazz heb je dat toch ook... het is helemaal niet populair, dus zul je niet zo gauw echt bekend worden, ook al ben je heel goed.

Verder vind ik idd die Stanley Jordan beter... dat is ook een beetje de 'bedenker' van deze speelstijl, dacht ik. Maar de feel en muzikaliteit die hij in z'n spel legt, zijn gewoon super. Het is geen trucje, het is gewoon een speelstijl, en muziek staat voorop.

Maar het blijft-spijtig genoeg en om den brode- zeer commerciele Jazz.
Ook wel elevator music genoemd.
Het volgende is wat minder gepolijst, en bevalt me dus al wat beter :

http://www.youtube.com/watch?v=E6hZLn-WHCs&search=stanley%20jordan

taylor
25 april 2006, 11:15
volgens mij is dat gewoon jaren 80 fusion(die eerste clip) ja dat is ook uitgekotst door de massa, maar ik vind het wel goed hoor.

ik heb wel vaak met meer toegangelijke "jazz" dat het live wel goed is maar op een plaat vind ik weer niet zoveel aan bv david sanborn,art porter

terrasbeest
25 april 2006, 11:33
volgens mij is dat gewoon jaren 80 fusion(die eerste clip) ja dat is ook uitgekotst door de massa, maar ik vind het wel goed hoor.

ik heb wel vaak met meer toegangelijke "jazz" dat het live wel goed is maar op een plaat vind ik weer niet zoveel aan bv david sanborn,art porter

Ik vind dit ook goed, nou schitterend eigenlijk.
Vind het wel heel jammer dat dit niet beter wordt geaprecieerd door het grote publiek. Wordt jammer genoeg meestal ergens als achtergrond muziek gebruikt, daarom had ik het over elevator music, en voor muziek met dergelijk kwaliteit is dit feitelijk een schande.
Ik wacht ook vol ongeduld op de ' gitaar CD' van George Benson. Zou niet zo commercieel zijn als we van hem gewend zijn en enkel instrumentaal, en dat de man kan spelen wisten we al.

taylor
25 april 2006, 11:49
Ik vind dit ook goed, nou schitterend eigenlijk.
Wordt jammer genoeg meestal ergens als achtergrond muziek gebruikt, daarom had ik het over elevator music, en voor muziek met dergelijk kwaliteit is dit feitelijk een schande.



helemaal mee eens,ook wordt gitaarfusion enzo wel eens bestempeld als muzikantenmuziek tja..

terrasbeest
25 april 2006, 13:32
helemaal mee eens,ook wordt gitaarfusion enzo wel eens bestempeld als muzikantenmuziek tja..

Ik denk dat dat ook toepasselijk is op Jazz in het algemeen, trouwens hoe beter je zelf wordt, hoe meer je de muziek van de anderen kan apprecieren en vice versa.