PDA

View Full Version : 3 amp clips: Brunetti, Aiken en Engl



LordRiffenstein
10 april 2006, 20:45
Sorry voor het Engels maar ik denk dat iedereen het wel begrijpt :) Ik post later nog wel een review van de 2 versterkers die ik momenteel te leen heb.

I have 2 amps on loan from a good friend so I am able to give them a good test while he's on vacation.

I have a sweet Aiken Sabre (http://www.aikenamps.com/), 50w of hotrodded Marshall mayhem, 2 channels with a gain boost on ch2. Seriously digging this amp,bit of a surprise as I've never been a Marshall-kinda guy.

Secondly, I have a Brunetti XL R-Evo, 60w version sitting here as well. 3 channels from clean to mayhem. I was with him at the store when he bought it and the XL R-Evo sounded so extremely nice, big surprise for both of us.

Lastly for good measure, I also recorded the same clip with my Engl Savage120,

The clip was recorded with my Strat with Suhr SSV bridge humbucker. Amps thru my Engl 2x12 with V30s, Shure SM57 into Behringer Mic pre-amp and then into an Audigy2. Recorded with Cubase. I use the T-racks plugin to get the level of the 3 clips the same. The Aiken was used on ch2 with the gain boost on, the Brunetti on ch3 and the Engl on ch4. And while I'm at it, EXCUSE ME for butchering this VH-song, heard it on the radio this afternoon and thought this was a good excuse to learn it 'ahum'

So here are the 3 clips, tell me which clip is which amp and most importantly, what you think of the tones and which you prefer :D

Amp1 (http://www.lordriffenstein.com/sound/Amp1.mp3)
Amp2 (http://www.lordriffenstein.com/sound/Amp2.mp3)
Amp3 (http://www.lordriffenstein.com/sound/Amp3.mp3)

BLOK182
10 april 2006, 20:51
Ik denk amp 1 = Aiken, amp 2 is brunetti en amp 3 = engl? Iig denk ik dat 1 die Aiken is, de andere 2 klinken meer compressed en wat moderner!

Negative K3 fan
10 april 2006, 20:58
grappig om te horen hoe subtiel de verschillen eigenlijk zijn, ligt natuurlijk ook aan mn kutboxen momenteel

mn voorkeur gaat uit naar amp2 denk ik omdat deze het 'mooiste' (meest aanwezig) hoog heeft, maar ik denk ook dat die in het echt heel erg tegen zou kunnen vallen.

amp1 heeft te veel 'bark' en heeft de blanket over speaker dinges

amp3 klinkt heel erg als amp2, maar heeft net dat hoog niet


ik ben benieuwd welke amp welke is (vooral welke de aiken is) want daar kan ik nu echt helemaal niets van zeggen, ik vind van alle drie de opname ook niet echt super mooi om heel eerlijk te zijn.

LordRiffenstein
10 april 2006, 21:05
Tussen de eerste en de laatste clip zit net geen 20m, kun je nagaan hoe snel-snel dit is opgenomen. Vind persoonlijk bij 1 ook te weinig hoog, bij 2 dan weer wat te veel laag.

Negative K3 fan
10 april 2006, 21:06
ik denk dan trouwens ook net als blok dat 1 de sabre kan zijn vanwege de bark...

AART
10 april 2006, 21:52
ik vind 2 het beste klinken, welke is dat? Brunetti?

gerrekat
10 april 2006, 22:03
Voor classic VAN HALEN vind ik 1 het beste. Alldrie klinken overigens goed, ik denk dat nummer 3 de ENGL is.

jw009
10 april 2006, 22:10
Ik vind de 2e het mooist klinken, al verschilt deze niet veel met de 3e clip. Ben benieuwd welke clip welke amp is.

Negative K3 fan
10 april 2006, 22:25
trouwens, hoort iedereen hoe genuanceerd het verschil kwa toon is, haast om je rot van te schrikken in een moderne versterkers forum. ik weet haast wel zeker dat dezelfde amp over verschillende cabs (zoals yoeri ook op zn site heeft staan) veel meer verschil zal opleveren wat betreft opgenomen toon.

Orpheo
10 april 2006, 22:31
ik vond 2 t lekkerst, en daarna 3.

ik denk :
1=brunetti
2=aiken
3=engl.

Scali
10 april 2006, 22:34
Ik vind ook amp 2 het best klinken... Heeft het meest hoog, waardoor het geluid wat meer definitie krijgt, ook een lichte 'scoop' in het midden, vergeleken met de andere twee, lijkt het. De eerste klinkt nogal dof, en de derde klinkt gewoon... ja... wat fuzzy... hoe zal ik het noemen.
Maar ik heb geen idee wat wat is.

JoostBaksteen
10 april 2006, 22:47
1 vind ik een ander karakter hebben dan de andere 2 die toch wel redelijk hetzelfde klinken, meer... fuzzy?

De eerste vind ik ook wat dof klinken, maar misschien dat dat met wat hoog erbij gedraaid beter zal klinken(?).

Omdat de laatste 2 toch meer bij elkaar zitten dan bij de eerste denk ik dat de 1e de aiken is, en de laatste 2 de (meer high-gain, nieuwerwetse) brunetti en ENGL. Maar ik heb geen van alle in het echt gehoord, dus is nergens op gebasseerd, maar puur een gok :chicken:

Heb je trouwens wel de aiken met rode tolex? Dat scheelt ook wel :hippie: (http://www.aikenamps.com/Sabre_MKII.html onderaan, laatste puntje)

BartL
10 april 2006, 22:47
Eerste 2 klinken lekker, 'amp 3' vind ik een beetje minder (licht uitgedrukt).

morris
10 april 2006, 23:15
;-)

ik moet even af gaan op mijn crappy laptop speakers, maar volgens mij is
1 = sabre
2 = engl
3 = brunetti.

Clip 1 klinkt het lekkerst! Lekker brutaal.

schiet mij maar lek...

Morris

Toaster
10 april 2006, 23:19
Geweldige uitspraak op de Aiken site. Daar staan een hoop technische gegevens over de specifcaties van een Aiken versterker.

http://www.aikenamps.com/sabre2.jpg

Met als afsluiter:

All custom colors are available at no extra charge. Red tolex sounds best.

:D

Dus...

Flatcat
10 april 2006, 23:25
Ik volg Morris..

Luke-wannabe
10 april 2006, 23:28
De 3de vind ik het best klinken. Hij klinkt heel lekker in het grommend midden zeg maar. Alleen vind ik de compressed tone niet zo vet...

BartL
10 april 2006, 23:42
;-)

ik moet even af gaan op mijn crappy laptop speakers, maar volgens mij is
1 = sabre
2 = engl
3 = brunetti.

Clip 1 klinkt het lekkerst! Lekker brutaal.

schiet mij maar lek...

Morris
Voor de rest ben ik het hier mee eens...

Funkblaster
10 april 2006, 23:48
ik vind die derde het minst en de eerste het vetst, die lijkt mij wat meer vintage, die derde heeft een iets te hoog stofzuigergehalte, beetje moeilijk uit te leggen maar denk dat jullie wel weten wat ik bedoel

Tristan
11 april 2006, 01:18
Moeilijk hoor, maar die tweede amp vind ik in ieder geval duidelijk minder.
Veel te dun, te weinig lekkere midrange...
De eerste en derde zitten erg dicht bij elkaar, maar de eerste klinkt naar mijn idee iets meer vintage. Ik vind ze allebei wel goed klinken.
Ik denk: 1 = Aiken, 2 = Brunetti / Engl, 3 = ?

Brunetti vind ik klote, dus denk ik dat dat de tweede amp is, maar Engls zijn vaak schel (behalve de Powerball dan), dus dat zou ook de tweede kunnen zijn.

LordRiffenstein
11 april 2006, 08:15
Ik heb deze post gedaan op verschillende forums en even een statistiekje gemaakt van alle commentaren.

1) NIEMAND heeft alle 3 juist
2) Amp2 werd het vaakst het juist aangeduid, dan Amp3 en tenslotte Amp1(slechts 1 keer)
3) Overal kwam Amp1 er het beste uit, meeste mensen vonden die het beste, Amp3 het minste.
4) Amp1 werd het meest aangeduid als de Aiken, Amp2/3 als Engl of Brunetti (exact evenveel)

En dan waar iedereen op wacht, de werkelijkheid:

Amp1 zal een verrassing zijn voor velen want dat was de Engl Savage 120. Eerst opgenomen als referentie en om te checken of mic enigszins ok stond.

Amp2 is de Brunetti en blijft een verrassing voor mij, klinkt echt lekker.

Amp3 is dus de Aiken en klonk voor mij persoonlijk het beste voor dit maar kwam zo niet over na de opname.

Bottomline is dat mic placement ed HEEL veel uitmaakt en dat je uiteindelijk versterkers ergens in een soort van comfort-zone instelt zoals jij ze graag hoort klinken met als resultaat dat ze erg dicht bij mekaar liggen.

DREAMMACHINE
11 april 2006, 08:34
verrassend!
idd, mic placement is een vak apart.

Harm
11 april 2006, 09:04
Het lijkt alsof de engl (amp 1) minder gain heeft in de stukjes, maar klinkt strak... De brunetti meer gain en wat mee compressie voor mijn gevoel dus minder open vind ik... De aiken klinkt idd iets opener maar ik vind de Engl met dat wat mindere gain het meest transparant... De toon in aiken vind ik weer het moost... Nu wat solo en begeleidings stukjes?? :-p

Leuk dit soort testjes en demos!!! Mooi gedaan!!!

Harm

edit: ja, de antwoorden waren al gegeven!

Squier4ever
11 april 2006, 10:17
;-)

ik moet even af gaan op mijn crappy laptop speakers, maar volgens mij is
1 = sabre
2 = engl
3 = brunetti.

Clip 1 klinkt het lekkerst! Lekker brutaal.

schiet mij maar lek...

Morris


ben het ook eens met morris, maar ik ben sowieso meer plexi man dan brunetti of andere modernere amps

JoostBaksteen
11 april 2006, 10:22
ben het ook eens met morris, maar ik ben sowieso meer plexi man dan brunetti of andere modernere amps

Moet je misschien toch eens naar een ENGL kijken ;)

BartL
11 april 2006, 10:59
Fuck...moet ik toch nog ooit eens een Savage kopen :D

taylor
11 april 2006, 11:01
wat ik wil weten,hoe is de afstelling van die amps? het klinkt in mij oren dat je het op vrij laag(mastervolume)en veel gain er hebt ingedraait.nogal fuzzy is het allemaal.

LordRiffenstein
11 april 2006, 11:51
wat ik wil weten,hoe is de afstelling van die amps? het klinkt in mij oren dat je het op vrij laag(mastervolume)en veel gain er hebt ingedraait.nogal fuzzy is het allemaal.

Is inderdaad o plaag volume opgenomen. Gain op de Aiken stond op 2:00, op de Brunetti op 1:00 en op de Engl ook op 1:00.

taylor
11 april 2006, 11:54
denk dat je op die manier niet echt een reeele test hebt maar opzich wel leuk gedaan hoor daar niet van.

gerrekat
11 april 2006, 12:34
Grappig dat ik de ENGl weer het best vind klinken, ik dacht desalniettemin dat de ENGL clip 3 was....maar vond 1 het ebste klinken...

Het lijkt erop alsof ENGLs ook voor classic rock het vetste klinken!

Scali
11 april 2006, 12:36
Ja, clip 1 heeft wel duidelijk een vleug vintage Marshall erin, of hoe zal ik het noemen... Niet echt het idee dat ik bij Engl had.
Clip 2 vind ik dus het beste. Weet ik meteen wat ik ongeveer van een Brunetti moet verwachten. Heb er nog nooit een geprobeerd.

Tristan
11 april 2006, 12:48
Wel grappig dat ik in ieder geval die Brunetti ertussenuit had gehaald, maar die Engl had ik inderdaad niet verwacht.
@Lord Riff: Liggen die Engl en die Aiken dicht bij elkaar in de buurt qua sound volgens jou?

Negative K3 fan
11 april 2006, 13:25
hey yoeri ik had echt niet verwacht dat nummer 1 de engl zou zijn, maar ik heb die andere twee dan ook nog nooit gespeeld.

veel succes met de aiken, ga je hem houden?

BLOK182
11 april 2006, 13:57
Grappig dat ik de ENGl weer het best vind klinken, ik dacht desalniettemin dat de ENGL clip 3 was....maar vond 1 het ebste klinken...

Het lijkt erop alsof ENGLs ook voor classic rock het vetste klinken!
Haha dacht precies hetzelfde! Maar goed, als "referentie" had ik nog het Engl-karakter van mijn Powerball in gedachte, zodoende dacht ik aan 2 of 3. Maar Engl kan zeker classic rock klinken. Heb in de studio eens een solootje voor een popnummer met het crunchkanaal van de Powerball gedaan, best leuk. Zal proberen em ergens te hosten ofzo!

pol
11 april 2006, 14:32
en welke mic is hierbij gebruikt ? SM57 ?

gerrekat
11 april 2006, 16:10
Haha dacht precies hetzelfde! Maar goed, als "referentie" had ik nog het Engl-karakter van mijn Powerball in gedachte, zodoende dacht ik aan 2 of 3. Maar Engl kan zeker classic rock klinken. Heb in de studio eens een solootje voor een popnummer met het crunchkanaal van de Powerball gedaan, best leuk. Zal proberen em ergens te hosten ofzo!


ik kan uit kanaal 2 van mijn powerball het waanzinnigste AC/DC crunch geluid halen dat ik uit mijn JCM800's nooit kreeg, serieus waar!

Geronimo
11 april 2006, 16:35
Ze klinken allemaal wel erg ok, de eerste is wat strakker, minder overstuurde bas. Bij de tweede al wat meer bas en bij de derde het meest.
Ik dacht al zoiets als wat de waarheid blijkt te zijn, aangezien Engl's allemaal wel erg strak in het laag klinken. Die Aiken verbaasd me ook niks, aangezien mijn eigen baksel feitelijk ook niks meer is dan een opgevoerde JCM800 en deze ook erg los is in het laag en het geluid wel overeenkomt met die opname. Wel is het zo dat als er te weinig laag overstuurd is het wel strak klinkt, maar het ook te steriel kan gaan klinken. Als ik zou moeten kiezen zou ik de 3e nemen denk ik. Ik vind het qua EQ ook het mooist klinken, mooi open, maar dat kan natuurlijk aan de miking liggen. Een centimetertje ernaast en het klinkt meteen al weer anders.

LordRiffenstein
11 april 2006, 18:53
Wel grappig dat ik in ieder geval die Brunetti ertussenuit had gehaald, maar die Engl had ik inderdaad niet verwacht.
@Lord Riff: Liggen die Engl en die Aiken dicht bij elkaar in de buurt qua sound volgens jou?

Eigenlijk liggen die 2 net het verst uit mekaar, de Aiken heeft meer laag mid dan de Engl en de Brunetti.

LordRiffenstein
11 april 2006, 18:53
hey yoeri ik had echt niet verwacht dat nummer 1 de engl zou zijn, maar ik heb die andere twee dan ook nog nooit gespeeld.

veel succes met de aiken, ga je hem houden?

De Aiken en Brunetti zijn van een vriend en niet te koop dus...

LordRiffenstein
11 april 2006, 18:54
en welke mic is hierbij gebruikt ? SM57 ?

SM57, stond in mijn originele post.

Michael AE
11 april 2006, 19:33
Ik vind van alle clips de Engl het beste klinken. Toch is dit een uitgesproken voorbeeld van het simpele feit dat clips te gek zijn, maar nooit 100% representatief voor wat een versterker werkelijk doet wanneer je er zelf op speelt en hem zelf heb getweaked.

EDIT: Even uitleggen...

Ik bedoel dat ik vind dat deze clips helemaal niet zo verschillend klinken. Ik heb altijd al beweerd dat je met opnemen geen superdeluxe amp met de beste dynamiek nodig hebt, simpelweg omdat alles door een microfoon toch weer gecompressed wordt, alleen was niet iedereen dat met me eens.

Youri: In hoeverre zou jij kunnen stellen dat, met de nodige eq-ing, eventueel effecten (boosts enzo) en misschien het tweaken van de microfoonplaatsing, je deze amps in een mix identiek zou kunnen laten klinken?

Michael AE
11 april 2006, 19:42
Nog iets:

Ik durf zelfs te beweren dat al het gezoek naar de "beste" amp helemaal niet zoveel met de voicing van de versterker als wel met hoe hij op je spel reageert te maken heeft. Bijvoorbeeld: Mijn XTC klinkt als ik hem opneem bijna hetzelfde als mijn JCM800. Toch heeft mijn 800 een veel groter dynamisch bereik en "voelt" mijn XTC een stuk meer gecompressed. Ik merk wel dat ik mijn spel aanpas op hoe mijn versterker reageert. Ik denk echter dat in een livesituatie het allemaal ook niet zo heel veel uitmaakt. Tuurlijk, een versterker met meer hoog zal meer hoog hebben, maar ik geloof ook weer dat je met wat micro-truuks een hoop kan suggereren.

minas
11 april 2006, 20:16
Ik vond sample 2 het beste klinken.

Heb zelf ook een Brunetti XL R-Evo alleen dan de 120 watter. Hij heeft eerst altijd op 60 watt gestaan maar de 120Watt klinkt toch net een stukje beter. Weet niet of toen die op 60 watt stond (2 buizen eruit, andere zekering er in) het zelfde klonk als de standaard XL R-Evo 120 Watt.

Geronimo
11 april 2006, 20:22
Ik vind van alle clips de Engl het beste klinken. Toch is dit een uitgesproken voorbeeld van het simpele feit dat clips te gek zijn, maar nooit 100% representatief voor wat een versterker werkelijk doet wanneer je er zelf op speelt en hem zelf heb getweaked.

EDIT: Even uitleggen...

Ik bedoel dat ik vind dat deze clips helemaal niet zo verschillend klinken. Ik heb altijd al beweerd dat je met opnemen geen superdeluxe amp met de beste dynamiek nodig hebt, simpelweg omdat alles door een microfoon toch weer gecompressed wordt, alleen was niet iedereen dat met me eens.

Youri: In hoeverre zou jij kunnen stellen dat, met de nodige eq-ing, eventueel effecten (boosts enzo) en misschien het tweaken van de microfoonplaatsing, je deze amps in een mix identiek zou kunnen laten klinken?

Je hebt wel gelijk daarin denk ik, je zal er toch zelf over moeten spelen en zelf aan de knoppen moeten draaien om te kijken of jou ideale geluid er uitkomt of niet.

De verschillen tussen de clippies zijn niet heel erg groot, maar als je goed luistert is er wel degelijk een verschil waar te nemen. Een verschil in eq, maar ook in het karakter van de overdrive. Waarschijnlijk ook weer te wijten aan de predisto eq om het zomaar te zeggen, dus het aandeel hoge en lage frequenties wat overstuurt en resulteert in een strakke of losse od-klank. Maar volgens mij als je echt goed luistert kan je ook waarnemen dat het eigenlijke karakter van de overdrive echt verschilt en wat dus echt eigenschap is van de versterker, welke niet te veranderen is met pedaaltjes en dergelijke.

LordRiffenstein
11 april 2006, 20:45
Ik vind van alle clips de Engl het beste klinken. Toch is dit een uitgesproken voorbeeld van het simpele feit dat clips te gek zijn, maar nooit 100% representatief voor wat een versterker werkelijk doet wanneer je er zelf op speelt en hem zelf heb getweaked.

EDIT: Even uitleggen...

Ik bedoel dat ik vind dat deze clips helemaal niet zo verschillend klinken. Ik heb altijd al beweerd dat je met opnemen geen superdeluxe amp met de beste dynamiek nodig hebt, simpelweg omdat alles door een microfoon toch weer gecompressed wordt, alleen was niet iedereen dat met me eens.

Youri: In hoeverre zou jij kunnen stellen dat, met de nodige eq-ing, eventueel effecten (boosts enzo) en misschien het tweaken van de microfoonplaatsing, je deze amps in een mix identiek zou kunnen laten klinken?


Nog iets:

Ik durf zelfs te beweren dat al het gezoek naar de "beste" amp helemaal niet zoveel met de voicing van de versterker als wel met hoe hij op je spel reageert te maken heeft. Bijvoorbeeld: Mijn XTC klinkt als ik hem opneem bijna hetzelfde als mijn JCM800. Toch heeft mijn 800 een veel groter dynamisch bereik en "voelt" mijn XTC een stuk meer gecompressed. Ik merk wel dat ik mijn spel aanpas op hoe mijn versterker reageert. Ik denk echter dat in een livesituatie het allemaal ook niet zo heel veel uitmaakt. Tuurlijk, een versterker met meer hoog zal meer hoog hebben, maar ik geloof ook weer dat je met wat micro-truuks een hoop kan suggereren.

Michael heeft het helemaal begrepen!!! De Brunetti en zeker de Aiken zijn TOTAAL verschillende versterkers van mijn Savages maar ik merkte dat ik niet ZO veel anders klink als ik ze gebruik (enkel thuis weliswaar). En dus vroeg ik me af wat het verschil zou zijn als ik ze opnam met de settings zoals ik ze dus gebruik. De clips zijn een eye-opener (of ear-opener) in die mate dat je je inderdaad begint af te vragen waarom je een bepaalde versterker koopt en niet een andere want uiteindelijk klink je toch niet ZO heel erg anders. Van de andere kant is het misschien ook wel zo dat je na een aantal jaren (ik speel ondertussen al 15j of zo) toch echt een eigen sound ontwikkeld en dus op zoek gaat naar die sound in eender welke versterker. De eigenaar van de Aiken/Brunetti had ze ook fout maar hij merkte op dat ze alledrie klinken als MIJN sound. Ik ben er van overtuigd dat je met wat tweaken, mic placement, andere mic ed ze alledrie hetzelfde kan laten klinken in de mix.

De bedoeling van dit topic was ook niet om uit te maken welke de beste is of zo maar precies wat hierboven staat. Ik verwachtte een totaal andere sound te hebben met de Aiken...

pol
11 april 2006, 21:20
SM57, stond in mijn originele post.
ah sorry , dan heb ik er overheen gelezen.

Ik durf hier zelf beweren dat de mic en plaatsing van de mic meer verschil uitmaakt dan een andere amp gebruiken.

Negative K3 fan
11 april 2006, 21:22
ja ik vind het zelf ook wel apart, ik vond trouwens dat er meer verschil in geluid zat bij de clipjes van scali een tijdje terug waarin hij dezelfde amp met oude en nieuwe buizen vergeleek, maar waarschijnlijk is de opnamesituatie en misschien de settings verschillend bij elkaar. en dan heb ik het nog niet over de clips met verschillende speakers

maargoed...

vinni
11 april 2006, 22:20
Hmm,

Laten we dr even van uit gaan dat we vinden dat deze amps alle drie kwaliteitsgeluiden leveren....Ik vind het altijd "grappig" te constateren
dat na de initiele "Wow".... ik na verloop van tijd weer verdacht veel klink
als op de versterker die ik daarvoor had. Je zoekt toch een beetje JOUW geluid.....Geluid zit toch in je vingers?

Afijn....
Gaat me niet zozeer om de discussie....die is wel eens gevoerd.
Maar hebben jullie dat nou ook, of ben ik weer een zeldzaam konijn?

Vinni

pol
11 april 2006, 22:26
ja, heb ik ook.
Daarom is af een toe eens van amp wisselen wel leuk.
Bij die clipjes van scali hoorde ik nauwelijks verschil moet ik zeggen.

hier is toch duidelijk verschik bij die clips vind ik. zeker tussen de savage en die andere 2.

Jimi Hendrix
11 april 2006, 23:07
Nog iets:

Ik durf zelfs te beweren dat al het gezoek naar de "beste" amp helemaal niet zoveel met de voicing van de versterker als wel met hoe hij op je spel reageert te maken heeft.

Daarin vind ik je gelijk hebben, voor mijn gevoel is het altijd vechten met mijn boogie mkIV, behalve als ik larry carlton (The Royal Scam)-achtig probeer te spelen, dan is 'ie te gek!

Aan de andere kant kun je ook stellen dat (de meeste) gitaristen niet genoeg know-how/apparatuur/geduld (vooral dat laatste heb ik niet haha) hebben om een gitaaramp Echt goed op te nemen, zodat de sound van de versterker onder een vergrootglas wordt gelegd en kwaliteiten als 'in de mix zitten maar toch prikken' etc aan het licht komen.

Met alle respect: hoeveel gitaristen nemen hun rig niet op met een behringer preamp en sm57 kopie van bij elkaar maarliefst 70 pleuro? tel daarbij de kloterige ad-convertors van gemiddelde geluidskaart bij op en mp3 conversie en midi-backingtracks doen de rest....

Ik bedoel maar: ècht 'geproduceerde' gitaargeluiden (ik noem bijv. de gitaargeluiden op Shania Twain-platen: meestal 'gewoon' een tele door matchless) zijn niet alleen het resultaat van gitarist-gitaar en amp, maar zeker ook mickeuze/-plaatsing/preamp compressie, meesterlijke mix en goede produktie. En daarnaast een omgeving (in de zin van andere instrumenten etc) die erop aangepast is (arrangement) om elke partij zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen.

Als ik gitaar opneem krijg ik echt geen stijve van het gitaargeluid gesolo'd, maar luister ik hoe het geluid in de mix moet zijn. Als je drums al vrij helder klinken, is de gitaar al snel dof en andersom, bijvoorbeeld (contrastwerking).

Live is dat in feite niet anders, alleen ben je (we gaan even uit van het geval je met een band speelt) dan met zijn vijfen aan het produceren en aan het luisteren naar elkaar en volumes op elkaar aan het aanpassen (als het goed is....).
Oftewel: een amp kun je pas op waarde schatten als je ermee aan het werk gaat in een concrete situatie.

Scali
11 april 2006, 23:20
Die feel vind ik ook belangrijk ja. Daarom heb ik ook al aardig geexperimenteerd met buisjes etc. Sommige buisjes geven gewoon net wat meer compressie, wat net een wat lekkerdere feel geeft, vind ik zelf.
Verder hangt ook een hoop af van de toonregeling. Bij sommige versterkers vind ik bv de mid en treble net de verkeerde frequenties bijregelen. Maar met een eq in de loop is het ineens een heel ander verhaal. Het mooie van de Mark IV is dat ie al een 5-band eq ingebouwd heeft. Vreemd dat niet meer versterkers dat hebben.
Maarja, als je ergens maar lang genoeg op speelt, dan went het toch wel.

Jimi Hendrix
11 april 2006, 23:35
Die feel vind ik ook belangrijk ja. Daarom heb ik ook al aardig geexperimenteerd met buisjes etc. Sommige buisjes geven gewoon net wat meer compressie, wat net een wat lekkerdere feel geeft, vind ik zelf.
Verder hangt ook een hoop af van de toonregeling. Bij sommige versterkers vind ik bv de mid en treble net de verkeerde frequenties bijregelen. Maar met een eq in de loop is het ineens een heel ander verhaal. Het mooie van de Mark IV is dat ie al een 5-band eq ingebouwd heeft. Vreemd dat niet meer versterkers dat hebben.
Maarja, als je ergens maar lang genoeg op speelt, dan went het toch wel.

Dat komt door de aparte manier waarop de boogie tonestack werkt, meer als 'gainshaping' dan als toneshaping.

Scali
11 april 2006, 23:38
Ja klopt, de draaiknoppen zijn om de gain te shapen, en de eq is om het vervormde signaal weer bij te poetsen. De ideale opstelling, vind ik.
Bij de meeste versterkers heb je dan toch een pedaaltje nodig om ofwel de gain te shapen, of het vervormde signaal aan te passen. En dan nog is het afwachten of de eq op de versterker bruikbaar is voor 1 van de 2, een 5-bands eq is toch wat flexibeler dan 2 of 3 knoppen.

Jimi Hendrix
11 april 2006, 23:42
Ja klopt, de draaiknoppen zijn om de gain te shapen, en de eq is om het vervormde signaal weer bij te poetsen. De ideale opstelling, vind ik.


Ben ik niet met je eens, ik vind het nogal omslachtig.
Zo is de basknop bij de boogie maar bruikbaar tussen 2 en 5 en moet je dus bijna wel gaan rommelen met de post EQ. Is dus geen uitbreiding maar bijna noodzakelijkheid.
Bij mijn rivera's is werken de toonknopjes tenminste zoals het hoort en zit er een wereld van verschil tussen treble op 5, midden op 6 en bas op 8 en treble op 7 midden op 3 en bas op 5.

Scali
11 april 2006, 23:45
Dat is wel waar, de Boogie knoppen zijn een beetje 'afhankelijk van elkaar', beetje vreemd. Het zou beter zijn als ze werkten 'zoals het hoort', maar het idee van toonregeling voor en na de distortion vind ik wel ideaal.

Negative K3 fan
12 april 2006, 12:30
ja, heb ik ook.
Daarom is af een toe eens van amp wisselen wel leuk.
Bij die clipjes van scali hoorde ik nauwelijks verschil moet ik zeggen.

hier is toch duidelijk verschik bij die clips vind ik. zeker tussen de savage en die andere 2.

hm kan eraan liggen dat ik nu via godvergeten Logitechs luister...

Negative K3 fan
12 april 2006, 12:32
Dat komt door de aparte manier waarop de boogie tonestack werkt, meer als 'gainshaping' dan als toneshaping.

mja komt omdat de boogie tonestack heel vroeg zit (fender style) en die grafische eq op het eind (marshall style).

taylor
12 april 2006, 13:04
zoals ik al zei weet ik niet of je deze test echt reeel is,bedoel op lage volumes met niet al te goeie opnames.dit is meer het verschil van de preamps van deze amps.

in andere of juiste/betere omstandigheden(en afstelling) krijg je een compleet ander resultaat.

pol
12 april 2006, 14:34
Ik vind niks mis met de kwaliteit opnames, hoger volume gaat niet veel uitmaken imo.

Wat wel uitmaakt : de mic, door een shure sm57 klinkt alles wel in de buurt van mekaar, en de gebruikte speakers.

Mitch
12 april 2006, 15:00
Echt lachen dit ! Door de speakertjes die ik hier heb hoor ik echt praktisch geen verschil tussen alldrie de clips, maar ja.... ik kan wel betere kopen maar dan zit ik de helft van de dag met rappende negers met volle bas of gedowntunede goth bands in huis... Nee bedankt :stop:

Denk wel dat je hiermee veel hebt gedaan om de boel een beetje meer te relativeren Yoeri. Neem aan dat je dit ook op HC of ergens anders gepost hebt ? Ben benieuwd, zal eens zoeken wat ze er daar van vonden.

Thanks voor het opnemen en posten !

LordRiffenstein
12 april 2006, 15:06
Denk wel dat je hiermee veel hebt gedaan om de boel een beetje meer te relativeren Yoeri. Neem aan dat je dit ook op HC of ergens anders gepost hebt ? Ben benieuwd, zal eens zoeken wat ze er daar van vonden.

Thanks voor het opnemen en posten !

Je gaat er inderdaad zwaar van relativeren. Inderdaad ook gepost op een aantal andere forums, de links voor de geinteresseerden

HC Amp Forum (http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1214303)

HugeRacksInc (http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=21474)

Offstage (http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=6899)

Geronimo
12 april 2006, 17:07
mja komt omdat de boogie tonestack heel vroeg zit (fender style) en die grafische eq op het eind (marshall style).

Is niet helemaal juist, een marshall tonestack is afgeleid van die van fender en is bijna identiek. Het verschil zit 'm in de plaats; voor de OD generatie of erachter. Als ie ervoor zit werkt ie od shapend, het zorgt ervoor welke frequenties oversturen of niet. Werkt idd in een Mk 4 zo, en nog wat boogie's. Ik vind het persoonlijk wel handig. Normaal heb je er idd een pedaal voor nodig.


Dat is wel waar, de Boogie knoppen zijn een beetje 'afhankelijk van elkaar', beetje vreemd. Het zou beter zijn als ze werkten 'zoals het hoort', maar het idee van toonregeling voor en na de distortion vind ik wel ideaal.)

Dat is bij de meeste gitaarversterker eq's zo, en juist bij die van marshall. En tegenwoordig hebben de meeste moderne versterkers de eq juist na de OD, behalve enkele boogie's dus.

Negative K3 fan
12 april 2006, 17:26
Is niet helemaal juist, een marshall tonestack is afgeleid van die van fender en is bijna identiek. Het verschil zit 'm in de plaats; voor de OD generatie of erachter. Als ie ervoor zit werkt ie od shapend, het zorgt ervoor welke frequenties oversturen of niet. Werkt idd in een Mk 4 zo, en nog wat boogie's. Ik vind het persoonlijk wel handig. Normaal heb je er idd een pedaal voor nodig.
dat zei EN bedoelde ik... bij fenders zit de tonestack op dezelfde plek als bij de marks (na 1e gain stage) en de graph eq zit net als bij marshall voor de PI...

Geronimo
12 april 2006, 19:17
dat zei EN bedoelde ik... bij fenders zit de tonestack op dezelfde plek als bij de marks (na 1e gain stage) en de graph eq zit net als bij marshall voor de PI...

Ja idd je hebt gelijk, ik blaat soms ook maar wat, ik heb waarschijnlijk de inhoud van wat verschillende posts door elkaar gehaald... Moet ik maar eens mee ophouden he

Geronimo
12 april 2006, 19:19
Ik vind niks mis met de kwaliteit opnames, hoger volume gaat niet veel uitmaken imo.

Wat wel uitmaakt : de mic, door een shure sm57 klinkt alles wel in de buurt van mekaar, en de gebruikte speakers.

Ik was juist van plan om een sm57 te halen voor precies hetzelfde doel, maar is er dan wat beters voor gitaar in dezelfde prijsklasse?

a darker shade of grey
15 mei 2007, 17:17
Ik geef dit topic even een schop omdat ik met de zoekterm "Brunetti" hierop uitkwam.

Ik vind die XL R Evo echt heerlijk klinken. Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar óf een nieuwe versterker, ben er nog niet uit, maar die evo is wel heerlijk.
Ik zie hem op italiaanse online winkels staan voor zo'n 1400-1500 euro, tenminste, ik denk dat ik het goed heb begrepen ;) (de 60 watt versie wel te verstaan)

Weet iemand misschien een winkel in Duitsland of misschien NL die deze prijs evenaart (of iets overschrijden mag ook), want dan begrijp ik misschien wék iets van wat er staat ;)

LordRiffenstein
15 mei 2007, 17:48
In Duitsland zijn ze gruwelijk duur, meeste kans op een goeie deal bij VD Haar of Jukebox in Boekel.

Raffel
15 mei 2007, 18:22
ik weet niet of het aan de EQ ligt, maar ik vind de Aiken het lekkerste klinken. En dat had ik voor het luisteren eigenlijk niet verwacht. :D De savage het minste, maar zoals ik al zei dat kan misschien aan een gebrek aan hoog of presence (voor mijn smaak) liggen.

Rinze
15 mei 2007, 19:27
Versterker 1 is mooi rond, geen kras in het hoog. Misschien wat te veel mid voor echt modern heavy maar wel mooi.

Versterker 2 is te dreunerig in het laag, en het hoog is te agressief, krasserig plus bijgeluid? (zie 3)

Versterker 3 is mooi heavy, maar net als bij 2 is het hoog nogal "raar", trilt er iets mee of zo? Ik hoor op mijn monitors een geluid als van resonerend papier bij 2 en 3.

Gokje: 1 Aiken, 2 Brunetti (in een test gelezen dat ze nogal agressief zijn in het hoog), 3 Engl?

EDIT: Oeps, zie net dat de uitslag 4 blz eerder al bekend was :chicken: sorry, beetje stoned. Grappig dat 1 de Engl is, dat kun je er dus ook uit halen. Mooi werk, lekker vet!

Raffel
16 mei 2007, 10:11
hah, ik zag ook niet dat er een pagina 2 was :D En tjizzes, oud topic!

Ik ben het wel met je eens Michael AE, door mic-en klinken de amps vrijwel identiek. De verschillen die je hoort lijken puur van de plaatsing van de mic en eq/presence af te hangen.

Ik denk echter wel dat je bij crunch kanalen of lage gain settings op amps sowieso minder gauw verschillen hoort dan bij lead kanalen of high gain. Althans, mijn ervaring is, dat ik op bijna elke amp waarop ik tot nu toe gespeeld heb een ongeveer identiek crunch geluid kan krijgen en ik daar ook sowieso sneller tevreden over ben dan bij lead kanalen. Bij lead-kanalen merk je al gauw grotere verschillen in accenten. Dat heeft dan voornamelijk te maken met hoe je de 'pick-attack' terug hoort in het geluid en hoe schel de hogere tonen van de dunnere snaren in verhouding met de dikkere snaren klinken. (beetje moeilijk uit te leggen, mijn favo sound heeft wat romige hoge tonen, dus zeker niet schel, zonder dat het laag onduidelijk wordt)

Veekeren
16 mei 2007, 10:54
Ik geef dit topic even een schop omdat ik met de zoekterm "Brunetti" hierop uitkwam.

Ik vind die XL R Evo echt heerlijk klinken. Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar óf een nieuwe versterker, ben er nog niet uit, maar die evo is wel heerlijk.
Ik zie hem op italiaanse online winkels staan voor zo'n 1400-1500 euro, tenminste, ik denk dat ik het goed heb begrepen ;) (de 60 watt versie wel te verstaan)

Weet iemand misschien een winkel in Duitsland of misschien NL die deze prijs evenaart (of iets overschrijden mag ook), want dan begrijp ik misschien wék iets van wat er staat ;)

Feedback heeft ze ook gehad iig, nu niet meer, de mijne was toen 1600 dacht ik. Maar de importeur is v.d. Haar.

a darker shade of grey
16 mei 2007, 13:27
Ik vond die scherpe highs van de brunetti juist erg vet in de drie sondsamples.
Ik vond de engl ook wel vet en de aiken eigk ook wel.
Ze zijn alledrie zeer gelijkwaardig als je gewoon luistert. Alleen de brunetti is het betaalbaarst ;)
En zelfs die is nog godsgruwelijk duur, 1600 piek man, ik voel me een zielige student....

a darker shade of grey
16 mei 2007, 14:19
De xlr wordt niet haalbaar voor mij denk ik, ik moet het reëel houden, ik moet ook gaan studeren enzo, dat kost al geld zat.

Maar wat weten jullie van de Bruntti Pirata? Deze is er ook in 60 watt, maar maar twee kanalen. Maar wel de hele interessante optie om in de eindtrap 6l6 en EL84 buizen met elkaar te mixen! Er zit een valvemix knop op, waarmee je elke willekeurige verhouding kan kiezen tussen de twee eindtrappen...en deze is al een Framus 212 cab goedkoper dan de xlr, du die haal ik er precies uit :P

Anders hebben jullie misschien nog tips voor me. Ik zoek een high gain versterker uiteraard, maar ik hoef geen tripple recto sound, niet dat hele zware gebrul. Ik zoek een hele heldere gedefineerde sound. Tuurlijk mag ie ook zwaar kunnen klinken, maar ik wil gewoon een mooie heldere klank, die wel nog high gain is natuurlijk ;)

edit: of de mc-2 wat vinden jullie daarvan, j ik blijf maar vragen naar brunetti, maar de soundsamples op de site staan me heel erg aan, maar ik vind maar weinig échte reviews, dus wil ik het liefst wat ervaringsdeskundigen hier. De MC-2 ordt heel goed gereviewed op HC, op de paar gebuikelijke spoilers na, en de pirata staat er nog niet tussen, maar die soundsamples zijn echt heerlijk!

LordRiffenstein
16 mei 2007, 14:36
Maar wat weten jullie van de Bruntti Pirata? Deze is er ook in 60 watt, maar maar twee kanalen. Maar wel de hele interessante optie om in de eindtrap 6l6 en EL84 buizen met elkaar te mixen! Er zit een valvemix knop op, waarmee je elke willekeurige verhouding kan kiezen tussen de twee eindtrappen...en deze is al een Framus 212 cab goedkoper dan de xlr, du die haal ik er precies uit :P

Ik ga 100% eerlijk zijn, zonder onwegen, gewoon duidelijk, maar de Pirata is:

K
U
T

M
E
T

P
E
R
E
N

Hij kan tussen 6L6 en EL34 trouwens, de ene stand klonk ok, dacht volledig nr EL34 maar al de rest is gewoon slecht. Mogelijk de slechtste versterker die ik ooit bij VD Haar gehoord heb.

a darker shade of grey
16 mei 2007, 14:44
Ik ga 100% eerlijk zijn, zonder onwegen, gewoon duidelijk, maar de Pirata is:

K
U
T

M
E
T

P
E
R
E
N

Hij kan tussen 6L6 en EL34 trouwens, de ene stand klonk ok, dacht volledig nr EL34 maar al de rest is gewoon slecht. Mogelijk de slechtste versterker die ik ooit bij VD Haar gehoord heb.

ow dat zuigt -.-

Tristan
16 mei 2007, 15:29
Die MC2 is ook kut met peren, ik heb hem zelf gehad...
Nadat ik er een paar gigs mee gedaan had heb ik 'm gelijk weer de deur uitgetrapt...
Die amp is op de een of andere manier zo idioot gevoiced dat thuis alles heel leuk en lekker klinkt, maar ik kwam live met dat ding niet eens boven een Jazz/Funk bandje uit, hij ging op hogere volumes alleen maar slechter klinken, leek minder definitie te krijgen, dus kan je nagaan als je Rock speelt, dat is met dat ding gewoon niet te doen...

a darker shade of grey
16 mei 2007, 15:33
Hm, het leken me zo'n leuke amps. Nou weet ik het ook niet meer...

Jimwoud
16 mei 2007, 16:55
Hm, het leken me zo'n leuke amps. Nou weet ik het ook niet meer...
Helder en niet TE zware sound. Soldano, of nie dan. Ik ben ook van die sound. High gain maar niet meteen TE metal.

Veekeren
16 mei 2007, 18:43
Dat de Pirata kut met peren is ben ik het zeker niet mee eens. Ik vind em gewoon kut, maar dat vind ik van veel versterkers die ik maar niet ga noemen om mensen niet gefrustreert te maken ;) Maar affijn, die XL Revo vind ik geweldig, en als je bedenkt wat je er voor krijgt is ie zelfs nog goedkoop :D

Maar ik geef ook niet elke dag 1600 euro uit, ik snap het wel...

a darker shade of grey
17 mei 2007, 11:43
Dat de Pirata kut met peren is ben ik het zeker niet mee eens. Ik vind em gewoon kut, maar dat vind ik van veel versterkers die ik maar niet ga noemen om mensen niet gefrustreert te maken ;) Maar affijn, die XL Revo vind ik geweldig, en als je bedenkt wat je er voor krijgt is ie zelfs nog goedkoop :D

Maar ik geef ook niet elke dag 1600 euro uit, ik snap het wel...

Haha! Toevallig ben ik op mijn zoektocht naar brunetti op dit forum ook een topic van jou tegengekomen.
"Heb grof geld, liever een grove amp" en je hebt toen voor zeker 3000+ euro uitgegeven :p

Maar ik moet gaan studeren, ik moet zelf mn boeken en collegegeld bekostigen en uiteindelijk ook op kamers, dus ik heb mn geld hard nodig, dus ik denk dat 2000 euro voor een versterker er echt niet afkan. Ik vind een totaalprijs van 1500 al om maagpijn van te krijgen, maar je moet er wat voor over hebben, toch?

Tweedehands is voor mij wat versterkers betreft geen optie. Het financiële risico is gewoon te groot, met name aan buizenamps kan zoveel kapot waarvan ik geen verstand heb...
En bij zo'n grote uitgave heb ik liever de zekerheid dat als er iets mocht misgaan, ik altijd terug kan vallen op mensen die de zooi weer oplossen...

@Jimiwoud, ik weet het...soldano. Maar toevallig weet ik ook wat die krengen kosten :p

Veekeren
17 mei 2007, 12:27
Haha! Toevallig ben ik op mijn zoektocht naar brunetti op dit forum ook een topic van jou tegengekomen.
"Heb grof geld, liever een grove amp" en je hebt toen voor zeker 3000+ euro uitgegeven :p

Maar ik moet gaan studeren, ik moet zelf mn boeken en collegegeld bekostigen en uiteindelijk ook op kamers, dus ik heb mn geld hard nodig, dus ik denk dat 2000 euro voor een versterker er echt niet afkan. Ik vind een totaalprijs van 1500 al om maagpijn van te krijgen, maar je moet er wat voor over hebben, toch?


Tsja, ik heb een Gibson ES 335 verkocht om het te bekostigen, waar ik hard voor heb gewerkt. Je moet er idd wat voor over hebben :D Ik moet ook toegeven dat ik het een stuk goedkoper dan 3000+ heb gekregen, ik werk namelijk bij een muziekinstrumentenwinkel, dat scheelt ;)

a darker shade of grey
17 mei 2007, 12:31
Tsja, ik heb een Gibson ES 335 verkocht om het te bekostigen, waar ik hard voor heb gewerkt. Je moet er idd wat voor over hebben :D Ik moet ook toegeven dat ik het een stuk goedkoper dan 3000+ heb gekregen, ik werk namelijk bij een muziekinstrumentenwinkel, dat scheelt ;)

zucht....waarom ken ik nou nooit mensen die bij een muziekzaak werken :p

Maar dan heb je misschien wel nog wat tips voor me! Gezien mijn eerdere beschrijvingen en maximale uitgave van 1500 euro, de cab wordt zowiezo de framus classic 212, dus dat laat 1200 over voor een head, of een combo mag ook natuurlijk. Hij moet veel minder zijn dan 100 watt, het liefst 50 of minder...

Veekeren
17 mei 2007, 16:41
zucht....waarom ken ik nou nooit mensen die bij een muziekzaak werken :p

Maar dan heb je misschien wel nog wat tips voor me! Gezien mijn eerdere beschrijvingen en maximale uitgave van 1500 euro, de cab wordt zowiezo de framus classic 212, dus dat laat 1200 over voor een head, of een combo mag ook natuurlijk. Hij moet veel minder zijn dan 100 watt, het liefst 50 of minder...

Misschien is het al geopperd, maar wellicht dat de 2ehands markt een betere optie is dan. Ik weet niet helemaal wat voor sound je zoekt, maar de spullen die ik écht de moeite waard vind heb je niet voor 1200 euro nieuw :(

a darker shade of grey
17 mei 2007, 16:57
Misschien is het al geopperd, maar wellicht dat de 2ehands markt een betere optie is dan. Ik weet niet helemaal wat voor sound je zoekt, maar de spullen die ik écht de moeite waard vind heb je niet voor 1200 euro nieuw :(

Blader es 1 bladzijde terug ;)

Veekeren
17 mei 2007, 17:08
Blader es 1 bladzijde terug ;)

Ja zo'n reactie kon ik aan zien komen, had ff niet de moeite genomen terug te lezen ;)

Maar ik blijf er bij dat het budget te laag is, tenzij je met minder dan wat je precies wilt genoegen neemt. Nu is dat geen schande, niet iedereen heeft de luxe die ik had.

Nu moet ik ook wel bekennen dat ik niet de grootste amp-expert ben hoor. Ik kom veel op die afdeling, maar ik sta daar niet als verkoper.

a darker shade of grey
17 mei 2007, 20:12
Ja zo'n reactie kon ik aan zien komen, had ff niet de moeite genomen terug te lezen ;)

Maar ik blijf er bij dat het budget te laag is, tenzij je met minder dan wat je precies wilt genoegen neemt. Nu is dat geen schande, niet iedereen heeft de luxe die ik had.

Nu moet ik ook wel bekennen dat ik niet de grootste amp-expert ben hoor. Ik kom veel op die afdeling, maar ik sta daar niet als verkoper.

Nee idd! Maar ik ben 18 jaar en moet dus gaan studeren, voor mij is 1500 euro een bedrag waar je broek van afzakt, je zeven kleuren stront schijt, je pis lauw wordt en je maag zich drie keer innig omstrengelt met je darmen! En ik vind dat ik voor zo'n bedrag (denk es na, das meer dan 3300 gulden!) best precies de amp mag vinden die ik wil. Bovendien zijn al die loei-dure boetiek versterkers allemaal 100 watt of meer... Ik moet 50 watt of minder hebben, 60 watt bij uitzondering misschien.

Ik ga deze vakantie es met een maat van me naar Feedback in Eindhoven en dan ga ik es een dozijn amps aan de kaak voelen. Op het test-lijstje staan op dit moment:

Brunetti MC-2 (ik blijf er nieuwsgierig naar)
Laney LC-30
Engl Screamer
Koch Twintone
Koch Multitone
Carvin V3 (die hebben ze alleen nie bij feedback)
Carvin Legacy (dus ok nie)
H&K Switchblade

En ja, eigk worden het er elke dag meer...

edit: aan de kaak STELLEN en aan de TAND voelen -.-
toch?

Veekeren
17 mei 2007, 20:23
En ik vind dat ik voor zo'n bedrag (denk es na, das meer dan 3300 gulden!) best precies de amp mag vinden die ik wil.

Ja, kan het ook niet helpen dat die zooi zo duur is :D Waarschijnlijk kan je je ultieme amp niet betalen, als je niet op prijs gaat kijken en gewoon gaat testen. Dat is wat ik wil zeggen. Dan hoeft het niet eens très boutique te zijn. Maar misschien vind je je ultieme amp ook wel binnen je budget hoor, het is niet zo dat het megaduur moet zijn om goed te zijn. Ben benieuwd waar je op uit komt!

a darker shade of grey
17 mei 2007, 20:37
Ben benieuwd waar je op uit komt!

Ik ook! :p

Maar ik wil waarschijnlijk met diezelfde maat van me deze vakantie een twee-mans projectje opzetten waarin we een beetje experimentele rock en metal gaan doen. Veel instrumentale en met name melodische dingen. Als dat echt doorgaat koop ik eerst een amp die echt een mooie lead heeft, daarom heb ik ook de legacy ertussen staan. Mocht dat er niet van komen, dan ga ik kijken of ik misschien niet eerst een gitaar erbij ga kopen. Maar ik begin de laatste tijd mn Spider II toch wel echt spuugzat te worden!