PDA

View Full Version : 17 jaar...



GunMetalBlue
10 april 2006, 20:26
Mijn vriendin zegt dat ik nu al twee gitaren heb en nog maar 17 ben.
Ik zeg ik ben nu al 17 en heb nog maar twee gitaren.

Hoeveel gitaren hadden jullie op je 17? hadden jullie toen al veel geld eraan uit gegeven?

sregor
10 april 2006, 20:28
toen speelde ik geeneens gitaar, dus....

GibsonDC
10 april 2006, 20:29
Ik ben 15 en heb 4 gitaren:)

Wicked Willy
10 april 2006, 20:31
Ik denk drie.............maar das al lang geleden zeg. Heb er nog steeds drie..........alleen de kwaliteit van deze 3 is 'iets' beter.

Veekeren
10 april 2006, 20:34
Op mn 17e duurde het nog 1,5 jaar voor ik gitaar ging spelen...

Maar wat voor gitaren heb je nu dan? Een Gibson en een USA Fender is wat anders dan een Epiphone en een Squier...

marter544
10 april 2006, 20:34
Ik ben 15 en heb 3 gitaren en een cheape hohner bas.

sregor
10 april 2006, 20:36
Ik ben 15 en heb 3 gitaren en een cheape hohner bas.

das niet echt een antwoord op "wat" voor een gitaren je dan hebt he? (Retorische vraag)

Lord Abortion
10 april 2006, 20:39
Ik ben 20 en heb 5 gitaren (aan het begin van de week nog 6). 4 van die gitaren zijn echt goed materiaal, maar het waren allemaal superkoopjes!

marter544
10 april 2006, 20:40
ooow, een Höfner 12-snaar, een Höfner klassike (I love höfner), en nen ibanez, ik moet ook nog ergen een John Birch wrak(nen SG) hebben liggen op zolder, mja, dat kan ik geen gitaar meer noemen.. maar moet nog wel worden opgeknapt, want dat was geen goedkope gitaar.

Philippe
10 april 2006, 20:40
Toen ik 17 was (vorig jaar) had ik gewoon nog dezelfde gitaren als nu :satisfie:
Ibanez SZ520qm met EMG 60/81 en een Richwood vintage strat. Zit een ´62 reissue strat aan te komen.

Thijs G
10 april 2006, 20:41
Ik heb op dit moment 4 gitaren: (en ben 15, beetje verwernt ook wel :$ )

Ibanez RG1527 met Dimarzio's +- €1100
Ibanez SZ520 met Dimarzio's +- €700
Vigier Excalibur Surfretter Special +- €2100
Suhr in aantoch, kostprijskaartje van wederom €2100

gerrekat
10 april 2006, 20:43
2 stuks, een 1972 GIBSON SG en een 1987 GIBSON V

marter544
10 april 2006, 20:43
@ Thijs G, hoelang speel jij? Oke, mijn 12-snaar en John Birch(zoek maar eens naar John Birch Guitars, handgebouwd door een Brits luthier, Tony Iommi heeft hier ook een gitaar van)waren ook niet goedkoop, maar die zijn beide van mijn pa geweest.

Dirk W
10 april 2006, 20:47
Ik ben 17 en heb:
- stratovaxer (een variax in een stratocaster)
- the animal strat met gfs pickups (ligt nu uit elkaar)
- Een variax zonder de electronica met gfs P90's
- Het blok (een zelfbouw prutsel met scheve fretten dus onbruikbaar)
- Een hele hele HELE slechte spaanse gitaar.
- Een zelfbouw onder constructie (dit keer wel serieus, is wel voor mn 18e af)

Dus ik heb eigenlijk maar 2 a 3 gitaren, maar het staat reuze interessant om te zeggen dat ik er 5 en een half heb.

GuitarMaster
10 april 2006, 20:48
Ik heb op dit moment 4 gitaren: (en ben 15, beetje verwernt ook wel :$ )

Ibanez RG1527 met Dimarzio's +- €1100
Ibanez SZ520 met Dimarzio's +- €700
Vigier Excalibur Surfretter Special +- €2100
Suhr in aantoch, kostprijskaartje van wederom €2100

Wat heb jij voor bijbaantje man? of hebben je ouders te veel geld?

Axelll
10 april 2006, 20:56
Ik ben 14 en heb 4 gitaartjes, waarvan ik er 2 serieus veel gebruik.


Thijs G is gewoon fucking verwend :mad:

Thijs G
10 april 2006, 20:57
Denk je serieus dat een 15 jarige dat zelf kan betalen?

Naja, de Suhr in aantoch wordt betaalt door de opa+oma en me andere zijn eigenlijk toch wel door me ouders betaal idd.

Uh, met klassiek gitaar meegerekend 8 jaar ofzo, volgend jaar op Conservatorium van Amsterdam jazz studeren :)

Als ik überhaupt wordt aangenomen.

Koekjes zijn lekker
10 april 2006, 21:02
Ik heb nu 3 gitaren: een heel verrote akoestische gitaar, waar ik toch nog dagelijks op speel. Er zitten stalen snaren op, wat ie eigenlijk helemaal niet zou moeten trekken, maar hij staat in Es en t gaat vreemd genoeg prima :P. Verder heb ik nog een Fender Strat en een Ibanez S-serie met piezo. Ik gebruik beide gitaren erg veel.
Volgende maand wordt ik 17, en volgend jaar wil ik conservatorium gaan doen. Misschien dat er dus ook nog eens een jazz-gitaar of iets degelijks bij komt. :)

Thijs G
10 april 2006, 21:05
conservatorium amsterdam jazz afdeling toevallig? :D

lorenz
10 april 2006, 21:07
toen had ik zelfs nog geen interesse in gitaar spelen. (en 'k ben nog maar 20 hoor)

Dirk W
10 april 2006, 21:07
Denk je serieus dat een 15 jarige dat zelf kan betalen?
Nou toen ik 15 was kon ik dat wel betalen. Mits ik het er voor over zou hebben. Ik bedoel ik heb ook andere hobbys. En ik hou niet erg van het idee van met geld smijten.
Als ik geen andere hobbys of levensvooruitzicht had zou ik het ook hebben.

iwamoto
10 april 2006, 21:10
toen had ik zelfs nog geen interesse in gitaar spelen. (en 'k ben nog maar 20 hoor)
mijn intresse is inderdaad pas rond 18 begonnen, zag angus young thunderstruck spelen..pats boem verkocht, binnen n maand mn eerste in huis, maare, met je 15? nee ik nog niet

Thijs G
10 april 2006, 21:16
Nou toen ik 15 was kon ik dat wel betalen. Mits ik het er voor over zou hebben. Ik bedoel ik heb ook andere hobbys. En ik hou niet erg van het idee van met geld smijten.
Als ik geen andere hobbys of levensvooruitzicht had zou ik het ook hebben.

Zoals ik dus....lol :D

pinbackfreak
10 april 2006, 21:25
17: een hele goedkope oefengitaar. een Ibanez Les Paul immi, waarvan tijdje later head afgebroken vanwege omvallen. Op mijn 18e dan pas een echte: een Charvel 6. Daarna nog een keertje een Ibanez Iceman.

AART
10 april 2006, 21:43
ben 17 :satisfie:



Ibanez RGT3020 met EMG in de brug
en
Ibanez RG470
en
Mesa Mark IV

wel alles zelf verdiend, geen cent van ouders, en daar ben ik trots op.

nielsduursma
10 april 2006, 21:44
ik ben nu 15 en heb er 4 waarvan 1 goede ibanez (een artist uit 81, dus niet zo'n metal ibanez :soul: ) 1 goede acoustische, een epiphone uit de jaren 60, een goede nylonsnarige. en een goedkope squier strat.

(hopelijk binnekort uitbreiding met een gretsch (hollow?) of een fender strat :rockon: )

gorgasm
10 april 2006, 21:46
toen had ik er 2, een accoustische en n epiphone.
nu 24 en heb er 4, Vigier Marilyn, bc rich nj jrv, die epiphone, en die accoustische.

...rock...
10 april 2006, 21:59
Ben 15 en heb 4 gitaren (gib,fender,gretsch,kisa suzuki) rotverwend? bwaaah:D alleen de gib heb ik niet zelf betaald...

Seven
10 april 2006, 22:02
Op mijn 17e had ik alleen een Akoestische gitaar (weet niet precies welke merk)
Nu, op mijn 18e heb ik een Richwood Les Paul erbij.

Terence
10 april 2006, 22:07
Ik had pas op m'n 20e m'n eerste gitaar en pas op m'n 22e deed ik er wat mee.

Aron Maiden
10 april 2006, 22:22
ik ben ook nog maar 15,
en heb een jackson fusion pro, epi lp custom, staalsnarig acoutsche morgan, en een symphonie gitaar(nylon snaar),

mijn broer heeft ook nog 2 bassen, Epi thunderbird, Warwick corvette proline, waar ik ook wel eens op speel,

X-Rated
10 april 2006, 22:24
Ik geloof dat ik er op mijn 17e 2 had. En dat waren geen elektrische maar spaans klassieke gitaren. Toen had ik nog les. De eerste is helemaal afgeragd en kapot gespeeld. De 2e is kwalitatief beter maar raak ik niet vaak meer aan (gezien het genre muziek dat ik met mijn band speel). Misschien moet ik het beestje toch maar proberen in te passen in te muziek. Moet best te doen zijn :)

Neals
10 april 2006, 22:24
Op me 17e had ik 2, een nepstrat en een verotte acoustische! Ik speel gewoon bijna 6 jaar :S

IK BAK ER NOG STEEDS GEEN HOUT VAN :D

Heb 2 jaar nooit naar dat ding omgekeken overigens, maar toch speel ik al 6 jaar :S

Nickname
10 april 2006, 22:41
Op mn 17e had ik 1 eigen gitaar en nog een bas en een 12 string aco van mn pa. Nu is dat uitgebreid naar 2 van mezelf, 1 bas van mezelf. 1 bas en en elec van mn pa en nog steeds die 12 string aco. totaal op 6 dus

Javaca
10 april 2006, 22:50
Op m'n zeventiende had ik een gitaar of 3-4 waarvan 1 electrisch.

Nu ben ik 19 en heb er 11 waarvan 4 electrisch. Verder 2 ukelele's
Ook zijn er nog dingen in aanbouw:
-Oktaafgitaar (voor school)
-Electrische ukelele
-Dubbelnek tenorukelele
-Balalaika (restauratie)

Ook loop ik met het idee rond om een Citola te gaan bouwen...

Basseytje
10 april 2006, 22:53
als ik volgende week 17 word heb ik nog steeds 3 gitaren:P maar 2 ervan zijn de naam gitaar neit waard:

epiphone les pual, stagg strat en en acoustische stagg

Luke-wannabe
10 april 2006, 22:53
Ik ben nu 17 en heb eigenlijk 7 gitaren.

Electrisch:
Epiphone Les Paul Standard --> Speel ik soms
Fender Stratocaster JAP '54 RI --> Speel ik erg vaak
Squier Stratocaster --> Speel ik vrij regelmatig
Ibanez Roadstar 2 --> Speel ik vrij regelmatig3 --> sc's, klinkt ook als een strat --> '83

Acoustisch:
Ibanez --> denk een martin imitatie --> uit '73 dacht ik
Hofner spaanse gitaar --> klinkt eigenlijk gewoon niet, maar hij speelt zo lekker!
EKO Spaanse --> Zit onder de foto's en plaatjes van mn vriendin en ik, mn favo artiesten en mezelf --> Van mijn vriendin gehad voor mijn vmbo diploma

X-Rated
10 april 2006, 22:56
Op m'n zeventiende had ik een gitaar of 3-4 waarvan 1 electrisch.

Nu ben ik 19 en heb er 11 waarvan 4 electrisch. Verder 2 ukelele's
Ook zijn er nog dingen in aanbouw:
-Oktaafgitaar (voor school)
-Electrische ukelele
-Dubbelnek tenorukelele
-Balalaika (restauratie)

Ook loop ik met het idee rond om een Citola te gaan bouwen...

Size doesn't matter, it's what you do with it that counts? Erg veel ukeleles wel hoor :)

Javaca
10 april 2006, 22:59
Erg veel ukeleles wel hoor :)

Het zijn van die lekker idiote instrumentjes.
Ik ben straks de eerste complete idioot ter wereld met een electrische solidbody dubbelnek tenorukelele.:cheerup:

Luke-wannabe
10 april 2006, 23:01
Het zijn van die lekker idiote instrumentjes.
Ik ben straks de eerste complete idioot ter wereld met een electrische solidbody dubbelnek tenorukelele.:cheerup:
Wat ga je daar voor elementen in gooien dan? Want die dingen hebben maar 4 snaren (doh). Bas-element ofzo?

BartL
10 april 2006, 23:01
Begonnen op mijn 16de. Jaartje daarna mijn Fender gekocht. Heb er nu 5 (Ik ben net 20). Mijn record staat op 8.

Mjah, het gaat erom of je GOEDE, LEKKER SPELENDE gitaren hebt...niet hoeveel ;)

vasnd
10 april 2006, 23:13
ik speel ook al 10 jaar in totaal gitaar( maar pas een paar jaar serieus elektrisch)

ik ben nu 18 en ik heb 4 gitaren: (in volgorde van kopen/krijgen)
akoestische gitaar
charvel cx290 met EMG 81-S-S
ibanez sr-600 bas
jackson DXMG met EMG 81-85

maar het gaat er niet om hoeveel gitaren je hebt maar om hoeveel je ermee doet. Als je veel optreed of op een andere manier er veel mee bezig bent dan vind ik het zelf wel goed. Je moet natuurlijk wel een beetje op kunnen spelen, ik ken ook mensen die 5 gitaren hebben maar eigenlijk niet eens 2 gitaren waard waren ( sommige zelfs minder dan 1 ) kwa spel.

dus laat de kwantiteit/kwaliteit van je gitaren meegroeien met je skills

Mr.Bluesbreaker
10 april 2006, 23:13
Op mijn 17e had ik er een stuk of 4.
-Ibanez JS-100 (best cool ding, speelde als een tiet maar klonk als een zak aardappels, ingeruild voor een Fender RI-72 Strat)
-Yamaha Compass 8 serie semi acoustisch (nog steeds in mijn bezit en een genot qua klank en speelbaarheid)
-Alhambra 1p (toen al stofhappertje, nu nog hehe)
-Samick nepstrat (leuk qua herinneringen, nu in t rek staand te verotten)

Erbij gekomen:
-Gibson Les Paul Standard
-Paul Reed Smith CE24
-Jay Turser Es onding (verkocht)

Ben nu bijna 21. Topicstarter: wat kan jou het schelen hoeveel gitaren je hebt. Je kunt overigens beter 3 matige gitaren verkopen voor 1 erg goede mocht je allerlei half brakke instrumenten bezitten.

Javaca
10 april 2006, 23:18
Wat ga je daar voor elementen in gooien dan? Want die dingen hebben maar 4 snaren (doh). Bas-element ofzo?
Gewoon een el-cheapo humbucker en single (liggen hier al jaren niets te doen).
Verder wordt de 2e nek piezo

Random_hero
10 april 2006, 23:43
17 jaar.
-Dean Evo Special
-Ibanez GSA 60 (mn 1e)
-Squier Telecaster Custom '72
-Akoestische gitaar
-5e gitaar is in aanbouw 8)

Funkblaster
10 april 2006, 23:44
2 stuks maar, een Dean en een akoestische schoenendoos (die het eigelijk nog best goed doet)

Luke-wannabe
10 april 2006, 23:52
Gewoon een el-cheapo humbucker en single (liggen hier al jaren niets te doen).
Verder wordt de 2e nek piezo
En hak je de 2 overige pole pieces er dan gewoon af :D

sir_oinksalot
11 april 2006, 00:04
jackson DXMG met EMG 81-85


is het de moeite om de hz's te upgraden naar emg 81 - 85
heb namelijk dezelfde gitaar maar de pickups stellen me wat teleur, daarom dat ik er ook zo'n setje in wou gooien maar velen zeggen dat het geldverspilling zou zijn omdat het klank verschil miniem zou zijn

Javaca
11 april 2006, 00:16
En hak je de 2 overige pole pieces er dan gewoon af :D

:p

Helemaal niet, de snaren hoeven niet perse boven de polepieces te liggen om opgepikt te worden.

De SC in de nek komt waarschijnlijk schuin...

DarknessAwaits
11 april 2006, 00:29
Pff... toen ik 17 was... Dat is dus 5 jaar terug. Even hard nadenken hoor.

Legend Strat
Epiphone Les Paul Special II
Cort Custom X
Ibanez Destroyer
Fender Strat Mex.

Takamine (staalsnaar)
Orla (?) 12-snaar
Craftsman (nylon)

Het meerendeel heb ik nog steeds, en alhoewel ik wilde inkrimpen zijn er eigenlijk toch alleen maar meer bijgekomen. In de tussentijd zijn er wat gitaren voorbij gekomen die toch weer zijn weggegaan maar ik had nu ik er over na denk toch al best 1 hele mooie PRS oid kunnen kopen.

Maar ja, dat is het risico van gitarist zijn en ook nog eens verzameldrang hebben. Aldoende leert men.

Luke-wannabe
11 april 2006, 01:22
:p

Helemaal niet, de snaren hoeven niet perse boven de polepieces te liggen om opgepikt te worden.

De SC in de nek komt waarschijnlijk schuin...
Doh just kiddin'!

Satriani
11 april 2006, 01:52
Ik heb op dit moment 4 gitaren: (en ben 15, beetje verwernt ook wel :$ )

Ibanez RG1527 met Dimarzio's +- €1100
Ibanez SZ520 met Dimarzio's +- €700
Vigier Excalibur Surfretter Special +- €2100
Suhr in aantoch, kostprijskaartje van wederom €2100

:angry: STERF!!!

Aimé
11 april 2006, 02:19
Ben net 19 en heb ook een vijftal gitaren (men jagstang blijft zowat de main-gitaar, dan een epiphone les paul custom die ik niet gebruik, men eerste akoustische (op mijn 16.5jaar ofzo gekocht), men ovation pinnacle en men mustang bass. Men eerste elektrische, een stagg, ligt volledig uit elkaar. 4 dus; en ik zou er 2 van willen maken.

Jax
11 april 2006, 07:14
Ben nu 17. Heb het volgende:

Charvel model 6
Epiphone G-400
Epiphone Pro-1
Cort Earth 200
Martinez Fac-603 C
Enkele uit elkaar liggende gitaren.

Mijn ouders hebben mijn eerste gitaar gekocht. Daarna heb ik me al heel snel verdiept in gitaren en ben via sites als marktplaats een handeltje begonnen. Heb gedurende de laatste 3 of 4 jaar erg veel ingekocht en verkocht. Hierdoor leer je nog meer over verschillende merken, modellen, etc. Met het geld dat ik hiervan heb verdiend heb ik mijn eigen gitaren kunnen financieren. Af en toe waren dit gitaren die ik voor een prikkie had weten te kopen (voor de handel) maar die ik moeilijk los kan laten -> Charvel model 6 :)

FruscianteFan
11 april 2006, 07:53
Ben 17 en heb 4 gitaren op m'n kamer staan.

arjanb01
11 april 2006, 08:00
Mijn vriendin zegt dat ik nu al twee gitaren heb en nog maar 17 ben.
Ik zeg ik ben nu al 17 en heb nog maar twee gitaren.

Hoeveel gitaren hadden jullie op je 17? hadden jullie toen al veel geld eraan uit gegeven?

Ik speel al 17 jaar gitaar en heb 2 elektrische en 2 akoestische. 4 dus :rockon:

scholier
11 april 2006, 08:15
Ik ben 13 en ik heb 4 gitaren, en 1 bas:
Hondo Nylon Akoestische(van de zolder af geschraapt)
Squier Strat,
Eko Staalsnarig(voor 30 euro op de rommelmarkt maar zitten nog geen snaren op;)
Richwood Jazz Bass, 180 euro van zuurverdiende centjes
Richwood Re-125, 250 euro van me vader
de Squier strat was van me spaarrekening

Squier4ever
11 april 2006, 10:03
ben 17 en heb er 5:

-Mijn Santana spaanse 3/4 gitaar, van toen ik 10 jaar geleden begon
-een andere spaanse toen die andere me ontgroeit was
-Squier Affinity strat, was volgens mijn toenmalige leraar helemaal geweldig, ik heb em in mijn onwetendheid gekocht voor 200€ met een amp, klinkt na de upgrade van een bridge humbucker al beter, verder istie gepimpt en zijn alle elementen voorzien van chrome kapjes, staat wel stoer
- Samick Western model, klinkt erg goed voor de 244€ die ik ervoor betaald heb.
- Jack & Danny Les paul kopie, dit is de laatse tijd mijn main-axe. Met SD pearly gates erin klinkt het ding als een tiet, krijg er vaak complimenten over en dat voor 160€ totaal, incl. SD

doen we ook nog een topic over amps?? :D:D

Matthias
11 april 2006, 10:47
mijn vriendin had zelf 2 gitaren op haar zeventiende 8-)

Mauser
11 april 2006, 10:49
Echt, elke gitarist die ik ken heeft gezeur van z'n vriendin, dat die zeurt van "Waarom zo veel gitaren?" zelfs als zij ook gitaar speelt.. :? Zal wel een vrouwen iets zijn :P

vipskate
11 april 2006, 10:54
ik ben 15 en heb een squier stratocaster

Jorikjet
11 april 2006, 11:03
ben 18, bijna 19 en heb 2 gitaren.

een squier silver series strat, en een phoenix (?) accoustische gitaar.

heb ondertussen wel een london city comet en een epiphone les paul gehad :)

Anders Destium
11 april 2006, 11:03
Toen ik 17 was had ik een
Ibanez RG470
Ibanez RX750
Akoestische no-name.

De RX750 heb ik nog steeds :)

Javaca
11 april 2006, 11:09
Echt, elke gitarist die ik ken heeft gezeur van z'n vriendin, dat die zeurt van "Waarom zo veel gitaren?" zelfs als zij ook gitaar speelt.. :? Zal wel een vrouwen iets zijn :P
Hmmm
Daar heb ik weinig last van...
Al denk ik niet dat ze het leuk gaat vinden als ik straks de woonkamer helemaal volzet/hang met gitaren en aanverwante instrumenten...

Maar aan de andere kant... Ze wil proberen een African voor me mee te nemen :D

Anders Destium
11 april 2006, 11:10
Niet?

Wat een raar mens dan zeg!

Javaca
11 april 2006, 11:12
Niet?

Wat een raar mens dan zeg!
Vind je mij normaal dan? :p

Hectische Hector
11 april 2006, 11:14
ik ben bijna 21 en heb een fender strat en akoestische ibanez 3/4e (mijn eerste gitaar). ik hoop dat morgen of overmorgen mijn nieuwe epi ES 335 aankomt :D

mijn vader speelt ook gitaar een heeft een gibson les paul, resonator, akoestische epi EN Gretsch Streamliner van '56! :D (waar ik dus ook kan over beschikken)

hansoonk
11 april 2006, 11:17
Mijn vriendin zegt dat ik nu al twee gitaren heb en nog maar 17 ben.
Ik zeg ik ben nu al 17 en heb nog maar twee gitaren.

Hoeveel gitaren hadden jullie op je 17? hadden jullie toen al veel geld eraan uit gegeven?

Toen ik 17 was, had ik geen vriendin

Anders Destium
11 april 2006, 11:20
Vind je mij normaal dan? :p

Ik vind jou heel normaal, juist omdat je zo je best doet om dat niet te zijn ;)

paulusdeBKB
11 april 2006, 11:22
Toen ik 17 was (vorig jaar) had ik gewoon nog dezelfde gitaren als nu :satisfie:
Ibanez SZ520qm met EMG 60/81 en een Richwood vintage strat. Zit een ´62 reissue strat aan te komen.

Kwau dat ik destijds ook zon bijbaantje had...

Javaca
11 april 2006, 11:25
Ik vind jou heel normaal, juist omdat je zo je best doet om dat niet te zijn ;)

:p
Ach, zolang je maar jezelf bent.

Door de meeste mensen wordt ik voor gek versleten namelijk.

paulusdeBKB
11 april 2006, 11:27
:p
Ach, zolang je maar jezelf bent.

Door de meeste mensen wordt ik voor gek versleten namelijk.



Oké dan, count me in!

Orpheo
11 april 2006, 11:32
ik ben nu bijna 20, en heb 1 gitaar: gibson les paul custom.

mijn tweede is onderweg, is gisteren geland :P maar om die nu al als 'mijn' gitaar te bestempelen...??

Thijs G
11 april 2006, 11:43
Echt, elke gitarist die ik ken heeft gezeur van z'n vriendin, dat die zeurt van "Waarom zo veel gitaren?" zelfs als zij ook gitaar speelt.. :? Zal wel een vrouwen iets zijn :P

ja, vrouwen, zucht.

laatst ook in de duitse les, meisje uit me klas kreeg woordenboek aangeboden uit de kast maar ze wou perse haar eigen woordeboek uit dr kluis halen terwijl die precies hetzelfde is.

zucht

en enig idee hoeveel die make up van hun kost? iets van 10€ per lippestift ofzo :O

/offtopic

Sora
11 april 2006, 11:46
ik ben nu bijna 20, en heb 1 gitaar: gibson les paul custom.

mijn tweede is onderweg, is gisteren geland :P maar om die nu al als 'mijn' gitaar te bestempelen...??
Een Lp custom die over de 3000 euro heeft gekost weliswaar :D

Had jij ook geen strat?

gitaarman
11 april 2006, 12:20
ik ben 17 en heb nu in totaal 16 gitaren:) maar jah goed binnenkort maar eens 4 verkopen(waaronder mijn gibson explorer 76 reiseu)

robert-gitarist
11 april 2006, 12:20
Mijn vriendin zegt dat ik nu al twee gitaren heb en nog maar 17 ben.
Ik zeg ik ben nu al 17 en heb nog maar twee gitaren.

Hoeveel gitaren hadden jullie op je 17? hadden jullie toen al veel geld eraan uit gegeven?
Toen ik 17 was had ik dr 21 :D
Nu ben ik 19 jaar en heb ik er 26...yeah 8-) :rockon:

GunMetalBlue
11 april 2006, 12:22
I got it, I got it...

Hou nou maar op :seriousf:

NostraJanus
11 april 2006, 12:24
Volgens mij had ik er toen 3 of 4...

Schunhart
11 april 2006, 12:53
Ik ben ook 17, en heb er 5.
Musicman Silhouette, Yamaha RGX 121, Ibanez AS-83, een kut-bas en een kut-accoustische.

Grootendeels eigen geld, met een kleine finaciële steun van m'n ouders.

sregor
11 april 2006, 13:29
Ik ben 24 en ik doe woody woodpacker na........ oh nee verkeerde plek

ik heb er 6
2 spaanse in mooie spaanders gevallen rijp voor de openhaard of aan de muur as decoratie

1 akoustische Motion TD-101 voor in of bij het haardvuurtje
1 semi- akoustische Crafter SE33

Deze gebruik ik dan ook echt allebei met liefde
1 gibson SG STD
1 PRS CE 24

Luke-wannabe
11 april 2006, 13:40
Mijn vriendin vind het juist super lauw wat ik allemaal doe ivm gitaar spelen. Ze heeft ook zelf een mening welke ze het best vind klinken en het mooiste er uit vind zien! :D Bof ik even:D

sregor
11 april 2006, 13:45
wat!!!??? heeft jouw vriendin een mening:o

zulke komen er bij mij niet in hoor:)

NumbDreamer
11 april 2006, 13:50
Ik ben 21, en speel nog niet zo heel lang gitaar

Ik heb een squier stratocaster als enige gitaar :)

Luke-wannabe
11 april 2006, 13:50
Hahah heb ik dr speciaal op uit gezocht.
'Wat klinkt beter: Strat of LP?'
'Wat...?'
'Next!:D'

glenndem
11 april 2006, 15:45
ben 18(bijna 19) , ben al ongeveer 2 jaar bezig en heb nog altijd maar 1 gitaar nl. een Ibanez GSA60,
maar ben aant het sparen voor een Ibanez Rg 2570E: is dit een goed idee om dit te kopen of heeft iemand een beter voorstel?

zeppo
11 april 2006, 15:56
Ik kocht mijn eerste Gibson toen ik 14 was :-)

Maar ik had er toen ook erg hard voor gewerkt.
Ik denk dat ik op mijn 17e 3 gitaren had.

Toen heeeeeel lang maar 1-tje, en sinds vorig jaar 10 (geloof ik)

Me_bigboy
11 april 2006, 16:59
ben 17 en heb 3 gitaren:
- admira carmen(akoustische, gekregen omdat ik begon met gitaar spelen)400euro
-Squier strat(zelf betaald)
-maverick chaos 1(zelf betaald, main)600 euro ongeveer

ieme
11 april 2006, 17:31
stuk of 10

Koekjes zijn lekker
11 april 2006, 17:37
conservatorium amsterdam jazz afdeling toevallig? :D

Beetje late reactie, maar ik denk er nu over om gewoon lekker dichtbij naar Zwolle te gaan ;).

biels
11 april 2006, 18:03
Ik ben 16
-ibanez sz 520
-zelfbouw gitaartje die niet echt lekker speelt
-engl screamer

alles verdient met vakkenvullen, post bezorgen enz.

Shoarm
11 april 2006, 18:10
Ben 15,

Yamaha RGX 121 S
Crafter D/N7

Binnenkort Crafter Constantine DX.

Mufftin
11 april 2006, 18:14
ja ik ben 21 en heb 3 gitaren namelijk:
- vage accoutische
- squier stratocaster
- Epiphone SG special

Koekjes zijn lekker
11 april 2006, 18:15
Waarom lijkt het ineens alsof iedereen op dit forum nog geen 20 is?

Dirk W
11 april 2006, 18:44
jongeren zijn wat interactiever op fora denk ik.

Mufftin
11 april 2006, 18:50
hey maar als de meesten nog onder de 20 zijn, moeten we onze woordenschat dan niet aanpassen. We moeten het goede voorbeeld geven.

potjandikkie

Dirk W
11 april 2006, 19:28
Bijna iedere jongere hier is senior member en de ouderen zijn junior member?
Nee klopt niet helemaal maar tis wel grappig

-Steven-
11 april 2006, 19:34
Ik ben 15 en heb twee gitaren:
- Fender Strat: mijn favoriete gitaar. Geweldig ding, speel er gigantisch veel op.
- Epiphone Les Paul: ook erg fijne gitaar, maar toch niet zo fijn als de Fender strat. (komt voornamelijk door de brug van deze LP die ik niet helemaal lekker vind)

Fvddungen
11 april 2006, 19:43
Ik ben 39 en ik had mijn eerste gitaar pas op mijn 34ste. Ik had er graag 1 gehad op mijn 17de, maar het heeft niet zo mogen zijn.

Dirk W
11 april 2006, 21:49
Dat is zo zielig :')

jaspie
11 april 2006, 22:16
Ben 17, en ik heb een goedkope stagg dreadnought akoustische gitaar en een fender american strat(tweede hands). Beide zelf betaald.

greendayrocks
11 april 2006, 22:35
Ben 16,5 heb momenteel één acoustische gitaar
een valencia cg-50 dacht ik
Fender strat besteld bij thomann, hopelijk komt het binnekort aan

Fox
11 april 2006, 23:26
Ik ben 17 en heb maar 1 gitaar, namelijk mijn yamaha SG200. Eigenlijk heb ik er 2, maar mijn 2de een ibanez sa, is naar mijn jongere broertje gegaan en bijgevolg heb ik er nu dus maar 1. ( maar ik ben echt supertevreden met mijn yamaha )

Mvg,

Tim

Mufftin
12 april 2006, 00:11
Ik ben 39 en ik had mijn eerste gitaar pas op mijn 34ste. Ik had er graag 1 gehad op mijn 17de, maar het heeft niet zo mogen zijn.

snik, mocht het toen niet van je ouders?

koennie
12 april 2006, 12:59
ik ben 21 en heb 9 gitaren...
op me 17e had ik er 4 ofzo

vasnd
12 april 2006, 13:45
is het de moeite om de hz's te upgraden naar emg 81 - 85
heb namelijk dezelfde gitaar maar de pickups stellen me wat teleur, daarom dat ik er ook zo'n setje in wou gooien maar velen zeggen dat het geldverspilling zou zijn omdat het klank verschil miniem zou zijn

erg late reactie:

ik kocht hem gewoon zo, ik had ook al die negatieve verhalen gehoord en toen kwam deze op marktplaats. Ik kreeg toen net mijn kerstbonus binnen dus toen heb ik hem maar gekocht

SBloke
12 april 2006, 15:04
Toen ik 17 was speelde ik nog niet (helaas)....

.. nu (ik ben 23) heb ik 3 gitaren:
-Arirang plankje
-Ibanez RG320
-Ovation Celebrity CC148

Bins
12 april 2006, 18:52
Ik had op mn 17e 1 gitaar, een oude hohner/rockwood strat van 119 gulden :)
Ben nu 25 en heb 2 gitaren (nooit meer dan 2 gehad trouwens) Een ltd ec400at en een gepimpte olp mm1 als backup bij shows, die staat gewoon in de kast bij de rest van de band gear.
Ik speel maar in 1 band, met 1 bepaald soort sound, dus meer dan 2 gitaren heb ik echt niet nodig. (Nodig hebben is iets anders als willen heh, das weer een heel ander verhaal ;) )

GunMetalBlue
12 april 2006, 21:58
Hmmm
Daar heb ik weinig last van...
Al denk ik niet dat ze het leuk gaat vinden als ik straks de woonkamer helemaal volzet/hang met gitaren en aanverwante instrumenten...

Maar aan de andere kant... Ze wil proberen een African voor me mee te nemen :D

Waarschijnlijk weet alleen een man dat twee gitaren ook twee verschillende geluiden kunnen voortbrengen :???::nervous::sssh:

Sim-Simon
12 april 2006, 21:58
Ben 14 en heb er 3! En ben er blij mee ook!

GunMetalBlue
12 april 2006, 21:59
Toen ik 17 was, had ik geen vriendin

Het leven kán mooi zijn!

GunMetalBlue
12 april 2006, 22:02
ja, vrouwen, zucht.

laatst ook in de duitse les, meisje uit me klas kreeg woordenboek aangeboden uit de kast maar ze wou perse haar eigen woordeboek uit dr kluis halen terwijl die precies hetzelfde is.

zucht

en enig idee hoeveel die make up van hun kost? iets van 10€ per lippestift ofzo :O

/offtopic

Was jij niet degene met die gitaar van 2100 koeiebellen?

Javaca
12 april 2006, 22:03
Waarschijnlijk weet alleen een man dat twee gitaren ook twee verschillende geluiden kunnen voortbrengen :???::nervous::sssh:


Bij mij kan één gitaar al verschillende geluiden voorbrengen...:sssh:

GunMetalBlue
12 april 2006, 22:10
Bij mij kan één gitaar al verschillende geluiden voorbrengen...:sssh:

Ben jij ff dynamisch:seriousf:

AART
12 april 2006, 22:17
ja, vrouwen, zucht.

laatst ook in de duitse les, meisje uit me klas kreeg woordenboek aangeboden uit de kast maar ze wou perse haar eigen woordeboek uit dr kluis halen terwijl die precies hetzelfde is.

zucht

en enig idee hoeveel die make up van hun kost? iets van 10€ per lippestift ofzo :O

/offtopic

HUN lippenstift

lippenstift van HEN

Javaca
12 april 2006, 22:20
Origineel gepost door Thijs G
ja, vrouwen, zucht.

zucht

en enig idee hoeveel die make up van hun kost? iets van 10€ per lippestift ofzo :O

/offtopic


Tsja,
M'n vriendin gebruikt geen make-up, dus die vergelijking gaat niet altijd op...

LucaBrasi
13 april 2006, 13:57
Op mn 17de had ik 2 gitaren, een OLP MM1 en als akoestische een Alhambra 5P. Ben nu 19 en er is maar één gitaar bijgekomen, een MM Luke.

Thijs G
13 april 2006, 16:13
Was jij niet degene met die gitaar van 2100 koeiebellen?

Dat wel, 2 zelfs :p

Maar ik had het nu over die makeup, en dat is na een week ofzo alweer op, en deze gitaren niet. Maarja, het ging ff om het idee, dacht dat het veel goedkoper was ;)

Navar0x
14 april 2006, 00:58
al die 15 jarige snotapen die een epiphone hebben waarmee ze niks doen; STERF.

ik moet na 4 jaar nog steeds solo's van hendrix voodoo child, of sultans of swing op mijn verotte Stagg doen. (JA EENTJE JA.)

Luke-wannabe
14 april 2006, 01:30
Dude chill...
T is heus niet hun (onze) schuld dat jij een stagg hebt en geen squier of een fender ofzo gaat kopen.
Meer jouw schuld jij stopt dus blijkbaar jegeld in andere dingen...
Niemand die er wat aan kan doen behalve jij... :stop:

Rw
14 april 2006, 15:54
als je maar lol hebt... kben 15 en mn aantal gitaren varieert per maand... (lenen, kopen, verkopen, krijgen, en ik ben er nu zelfs een aan het bouwen)

heb er op dit moment 5

heb nog steeds budget modellen maar door mn peavey classic klinkt bijna alles lekker... niet zeiken spelen!

Firebird
14 april 2006, 16:10
Op m'n 14de een Epiphone LP Junior gekocht. Te gek ding, vette sound... alleen de topkam is naar de klote dus ik speel er niet meer op.

Op m'n 16de een Squier Bullet gekocht, 1x mee opgetreden en toen heeel snel verkocht.

Op m'n 18de een zwarte, handbouwde LP Custum (uit '77 door iemand uit Zaandam). Vriend van mn pa kwam op een avond langs, "zeg Lenny, gitaartje kopen? 500 euro... over een jaar wil ik het geld hebben" :P

En vorig jaar (op mn 19de) een Vester Fat Strat gekocht voor 80 euri's. Supervet ding... die doe ik niet meer weg.

Gitaren, versterkers en effecten (Boss DC-2 (wat echt n koopje was!!) en Digitech Bad Monkey) allemaal zelf betaalt. Ouders hebben me wel eens wat geld gegeven... maar dat doen ze niet meer omdat ik de dingen toch weer veel te snel verkoop :P

Jesse v.d
14 april 2006, 16:11
Ik ben nu 17 ik speel ongeveer een half jaar nu. Kheb een gratis electrische gitaar van mijn buurman. En een acoustische gitaar van een campingshop met de bijnaam "de doos" het klinkt namelijk als zo'n doos met elastiekjes :P.

Rw
14 april 2006, 16:38
@firebird: koop ff nieuwe topkam!! zonde!!