PDA

View Full Version : Prijs van een Ibanez chorus ???



up-guitarman
10 april 2006, 20:00
Heey,
Wat is +/- de gemiddelde waarde van een CS-505 chorus van Ibanez ???
Is dit trouwens een 9V pedaal of vraagt gij meer dan 9V ???
Gegroet

Les Paul
10 april 2006, 21:43
De waarde is sterk afhankelijk van de staat en hoeveel mensen er mee bieden. In de US gaan ze voor 100-150 dollar. Zelf zou ik er niet meer dan 100 euro voor betalen als hij er netjes uit ziet.

Ik heb nooit een 505 in mijn handen gehad, maar de meeste pedalen uit die serie hebben 18V. dus ik denk dan de 505 dat ook heeft.

Lucluc
10 april 2006, 22:25
Ik heb nooit een 505 in mijn handen gehad, maar de meeste pedalen uit die serie hebben 18V. dus ik denk dan de 505 dat ook heeft.

Volgens mij hebben alleen de CS505 en AD80 18v nodig.

De CS505 klinkt anders dan een gewone chorus, want hij mengt het geprocessede signaal niet zo met het droge signaal. Het resultaat is meer vibrato achtig.

Ik vind 100 euro een mooie prijs.

up-guitarman
10 april 2006, 23:17
Mm, ik zoek meer echt een chorus ...
Vibrato kan er achteraf nog steeds bij, maar nu is het meer om cleane stukjes wat smoother te krijgen hier en daar.

Is de SC-10 een goeie optie ??? En wat is daar een goeie prijs voor ??? (kan um krijge voor 40€)
Ik ben er zowiezo al uit na enkele tests dat ik de ibbi's leuker vindt dan boss, digitech, en consoorten. Alleen heb ik nog geen SC-10 kunnen testen ...

Gegroet

Robbert
10 april 2006, 23:36
Voor mijn Vintage CS505 heb ik 75 Euro betaald. Persoonlijk vind ik het een hele bruikbare chorus, niets mis mee hoor!

Frusciante
11 april 2006, 00:00
sc10 is idd een goede chorus, in vergelijking met de bejubelde ce-2 is ie iets klinischer. de boss vond ik wat ronder klinken maar is wel wat beperkter kwa sound en instelling. prijs ligt tussen de 30 en 40 eur. let wel dat zowel de ce2 en sc10 nogal last hebben van tonesuck doorwijze dat als het pedaal uitgeschakeld is de toon iets meer trebble (hoog) heeft. ik vind dit geen probleem maar dit kan je ook weer verhelpen. hopes this helps check anders maar hc

up-guitarman
11 april 2006, 11:01
Helpt zeker !!!
Ach ja, de verkoop is reeds rond ondertussen. Ik zal wel afwachten tot ik hem heb. Als het niet mijn ding is gaat hij de verkoop terug in !!!

Bedankt voor de reacties. (als er iemand nog iets nuttigs kan zeggen ivm de SC-10, graag !!!)

zoon van Piet
11 april 2006, 12:02
De SC10 is een heel bruikbare, goedklinkende chorus. Iba-fans vindne m over het algemeen wel wat minder dan de 505, maar daar staat tegenover dat ie beter regelbaar is, makkelijker in het gebruik (9v) en kalmer voor de portemonnee. Volgesn mijn oren kapt ie ook minder hoog af als zijn ouwe voorvader.
Maar laten we de CS9 niet vergeten, die egwel net effe wat beter klinkt dan de 10. een tropper die voor redelijke bedragen te krijgen is.
voor wie het wat wilder wil is er nog de bc9,Bi Mode Chorus, die twee chorussen ( chorrii?)aan boord heeft, die een wild en extravagant effect kunnen geven of een dubbeldikke chorus... van dat pedaal bestaat ook nog een latere uitvoering in het 10-seriepedaal, de BCL Bi Mode Chorus.

Robbert
11 april 2006, 14:31
Ik heb de PCB's van de CS9 en CS505 nog nooit naast elkaar gehouden, maar ze klinken wel erg in hetzelfde straatje.

Dirk_Hendrik
11 april 2006, 14:35
CS9 niet vergeten, die egwel net effe wat beter klinkt dan de 10. een tropper die voor redelijke bedragen te krijgen is.
voor wie het wat wilder wil is er nog de bc9,Bi Mode Chorus, die twee chorussen ( chorrii?)aan boord heeft, die een wild en extravagant effect kunnen geven of een dubbeldikke chorus... van dat pedaal bestaat ook nog een latere uitvoering in het 10-seriepedaal, de BCL Bi Mode Chorus.


2 correcties:
-Een BC-9 heeft een dubbele LFO die dezelfde, enkele, chorus aanstuurt,
- de BCL komt uit de Master en niet niet uit de 10 serie. In de 10 serie is dat de prime-dual chorus PC-10.

;)

Lucluc
11 april 2006, 14:45
D_H, vind jij de CS505 ook meer als een vibrato klinken dan de CS9, die meer als een 'moderne' chorus klinkt?

De chorus uit de UE400 is volgens mij hetzelfde. Erg mooi, maar niet een chorus zoals een CS9 en latere types.

zoon van Piet
11 april 2006, 15:35
2 correcties:

- de BCL komt uit de Master en niet niet uit de 10 serie. In de 10 serie is dat de prime-dual chorus PC-10.

;)

Klopt, ik was onduidelijk, bedoelde dat het in een pedaal zoals de 10 serie zit.. Maar die prime dual is wel een heel ander apparaat, met ene chorus/flanger-combinatie. Andere regelaars en hij klinkt heel klo.. eh.. anders!


LucLuc: de 505 verschilt qua geluid wel wat van de 9. Maar niet hemelsbreed, ik zou het ding zeker niet vibrato-achtig noemen. Maar de oudere ibanezzen hebben sterke persoonlijkheden: ze willen nogal eens in klank verschillen. Misschein dacht de jouwe dat ie ene vibrato was? of heeft een vorige eigenaar aan de instelpotjes gezeten?
enne.. groetjes uit eindhoven

Lucluc
11 april 2006, 15:47
P, ben jij dat? ;)

Ik gebruik wel eens een UE400 en heb wel eens een CS505 gehoord, twee jaar geleden ofzo en dacht dat ze hetzelfde klonken. Misschien klopt dat niet helemaal.

Dirk_Hendrik
11 april 2006, 16:31
Klopt, ik was onduidelijk, bedoelde dat het in een pedaal zoals de 10 serie zit.. Maar die prime dual is wel een heel ander apparaat, met ene chorus/flanger-combinatie. Andere regelaars en hij klinkt heel klo.. eh.. anders!


klopt,

Ik bedoel de Twin Cam chorus

zoon van Piet
11 april 2006, 20:31
P, ben jij dat? ;)

Ik gebruik wel eens een UE400 en heb wel eens een CS505 gehoord, twee jaar geleden ofzo en dacht dat ze hetzelfde klonken. Misschien klopt dat niet helemaal.


Ja, ik ben het en mijn pa heette Piet. Die Ue ken ik amper, moet ik zeggen. weleens gehoord, maar je kunt een verschil pas echt horen als je ze naast elkaar hoort. De 505, 9 en 10 heb ik uitgebreid vergeleken, de verschillen zijn klein. Voor mij was de 9 favoriet, maar dat is waarschijnlijk omdat het vele jaren lang mijn chorus was - je oren gaan op den duur naar je pedaal staan.

up-guitarman
14 april 2006, 21:50
Merci voor alle nuttige info.
Ik heb net van de verkoper een mailtje gekregen dat de SC-10 vandaag is opgestuurd dus ik zal het volgende week zelf ook kunnen vertellen wat ik ervan vind !!! ;-)

up-guitarman
18 april 2006, 16:21
Ik heb em aangekregen, slaagt dik tegen :(

Sound van de chorus op zich is zeer OK, van heel subtiel tot dik en spacey. Maar hij zuigt echt heel mijn tone weg, vooral als het pedaal uit staat ...
Ook geeft hij algmeen een enorme volumedrop, ook als hij uit staat, veel erger dan mijn TR-2 (deze laat tenminste mijn tone en volume nog heel als hij uit staat ...)

Is hier een simpele verklaring of oplossing voor en heeft iemand dit probleem reeds gehad met een SC-10 ??? Of is er echt iets mis met het pedaal ???

Als het blijft zoals nu gaat hij binnen de week de verkoop terug in denk ik ...

wateenbende
18 april 2006, 16:33
Ik heb em aangekregen, slaagt dik tegen :(

Sound van de chorus op zich is zeer OK, van heel subtiel tot dik en spacey. Maar hij zuigt echt heel mijn tone weg, vooral als het pedaal uit staat ...
Ook geeft hij algmeen een enorme volumedrop, ook als hij uit staat, veel erger dan mijn TR-2 (deze laat tenminste mijn tone en volume nog heel als hij uit staat ...)

Is hier een simpele verklaring of oplossing voor en heeft iemand dit probleem reeds gehad met een SC-10 ??? Of is er echt iets mis met het pedaal ???

Als het blijft zoals nu gaat hij binnen de week de verkoop terug in denk ik ...

Hey, ik gebruik zelf ook de sc-10 en ik ben er juist ontzettend blij mee, geen bijwerkingen als hij uit is. als je hem aan zet word het geluid iets voller en krachtiger, maar het pedaal drukt niets weg. Het pedaal doet gewoon juist wat ie moet doen, iets toevoegen.


Gebruik je het pedaal ook over andere effecten heen?

Ik gebruik hem nml ook wel over mijn distortion heen voor als ik een wat spacier geluid wil, maar dan ook behoud hij zijn toon en volume, het geluid word enkel weer iets voller en ronder.

hoe heb jij hem ingesteld? ik heb knop 1 naar links, knop 2 naar rechts, knop 3 naar boven.

up-guitarman
18 april 2006, 16:39
Hey, ik gebruik zelf ook de sc-10 en ik ben er juist ontzettend blij mee, geen bijwerkingen als hij uit is. als je hem aan zet word het geluid iets voller en krachtiger, maar het pedaal drukt niets weg. Het pedaal doet gewoon juist wat ie moet doen, iets toevoegen.

Mja, de chorus op zich is wel lekker, maar ik verlies gewoon een hoop volume, zowel aan als uit ... Krachtiger kan ik het niet bepaald noemen :s


Gebruik je het pedaal ook over andere effecten heen?

Ik gebruik hem nml ook wel over mijn distortion heen voor als ik een wat spacier geluid wil, maar dan ook behoud hij zijn toon en volume, het geluid word enkel weer iets voller en ronder.
Ja, ik gebruik 2 phasers, een delay, tremolo, OD en Wah.
Als ik de overdrive aanschakel (zowel die van de versterker als mijn SD-1 pedaal) merk ik dat ik pakken minder gain en power heb ...


hoe heb jij hem ingesteld? ik heb knop 1 naar links, knop 2 naar rechts, knop 3 naar boven.
Ik heb hem net, enkele settings uitgeprobeerd maar bij allen hetzelfde probleem, wel chorus, geen tone :( Er zal allicht wel wat mis zijn met mijn pedaal ...

wateenbende
18 april 2006, 16:47
hmm raar, ik heb echt alleen nog maar positieve reacties gehad van mensen over mijn pedaal. misschien heb ik gewoon net de goede combi gitaar pedaal versterker ofzo...
ahoewel ik em al op meerdere versterkers en gitaren bespeeld heb.
missch zie ik kans vanavond ff een stukje gitaar voor je op te nemen met en zonder chorus, misschien luister ik gewoon over dingen heen waar jij last van hebt.

up-guitarman
18 april 2006, 16:55
Mwa, als je daarover kan heen horen heb je volgens mij slechte oren ... Het volume is echt opvallend lager dan wanneer de pedaal niet in de keten zit !!!
M.a.w. het zal wel aan mijn pedaal liggen !!!

Toch zou ik heel graag eens een stukje horen, dus als je idd de tijd even vindt ... Dan kan ik het toch eens vergelijken he ;)
Doe dan een stukje waar de chorus wel in de keten zit en eentje waar niet he, het probleem doet zich nl. voor zolang de chorus in de keten zit ...

Alvast bedankt !!!

up-guitarman
18 april 2006, 20:52
Kheb hem net in de (parallel) effectenloop getest. Is het normaal dat hier de volumedrop weg is, terwijl hij gewoon in de keten in serie met de andere effecten wel enorm dropt ???

De sound met de chorus in de FX-loop is trouwens ook wel heel mooi, alleen jammer dat hij dan veel minder extreem gaat, serieel krijg je er zo'n lekkere swirl in, maar in de FX-loop is het enkel een subtiele toevoeging aan het geluid.
+ dat ik dan enkel voor de chorus nog 2 kabels extra moet leggen ... Zijn hier mss simpele oplossingen voor ???

wateenbende
18 april 2006, 21:07
hey, ik heb zojuist ff een stukje opgenomen, eerst een stuk clean dan een stukje distortion, daarna beide stukken ongeveer het zelfde maar met de sc-10 chorus.

Het clean geluid was trouwens niet verschillend als ik de chorus wel of niet had aangesloten.

zou je je mail adres ff willen PMen, aangezien het een wav file is kan ik het niet online plaatsen.

zoon van Piet
19 april 2006, 09:33
het lijkt me dat jouw exemplaar niet goed is, guitarman...

wateenbende
19 april 2006, 16:55
al reeds beluisterd?

up-guitarman
19 april 2006, 18:04
Ik heb de wave net beluisterd, bedankt !!!
Ik kan er echter weinig uit opmaken, je speelt ook met een totaal andere setup wss ...

Lijkt me ook dat ik een slecht exemplaar heb ...
De verkoper wil em desnoods terugnemen, en het geld terugstorten, dat ik maar gewoon doen denk ik, jammer maar helaas ...

EDIT: Ik ga nog één poging doen, nu heb ik altijd een batterij of afzonderlijke adapter gebruikt. Ik ga em nog eens testen als hij mee aan de voeding van mijn andere pedalen hangt ...
Kans is klein maar toch, wie weet ...