PDA

View Full Version : Bluescontest



gitaarnet
10 april 2006, 16:16
Blues Riffcontest - einddatum 17 mei 2006

Voor de bluescontest zijn naast effectpedalen van Onerr 2x2 kaartjes te winnen voor het optreden van Julian Sas op 20 mei in Paard van Troje in Den Haag

Waar wordt op gelet:

Opbouw: een solo met een KOP en een STAART
Verhalend: Je moet echt iets vertellen met je solo

Speel je solo in en maak een post aan in dit forum met in de titel Geef in je post ook aan welke van de pedalen je voorkeur heeft. (zie onderaan)

De Backing is iets langer dan 1 minuut, hangt als bijlage aan deze post en is gemaakt door Jan Peter Beyersbergen (Jay-P), (studio)gitarist, o.a. bij de band Scrum (http://www.scrummusic.nl/).

Zie OOK:

De Gitaar Van Jay-P (http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaarvan/jay-p/jay-p.php3)

Lick it and pick it (http://www.gitaarnet.nl/magazine/workshops/lickit/lickit.php3) (CD met boek met daarin licks in noten en tablatuur)


De prijzenpot wordt verdeeld over de twee wedstrijden die nu lopen op GitaarNet met als einddatum 17 mei (Bluescontest en Tis alweer lente contest).

[b]De volgende pedalen van Onerr zijn te winnen:

Onerr overdrive OD1
Onerr Platinum distortion
Onerr Chorus NC 1
Onerr Hydrogen Flanger
Onerr Cry'in wah

Roy K.
10 april 2006, 16:32
Leuk, een nieuwe riffcontest!! De herfst/winter inmiddels lentecontest had ik weinig inspiratie voor maar deze bluescontest ga ik wel aan meedoen!! :cooler:

EDIT: Gitaarnet = Jury?

gitaarnet
10 april 2006, 16:41
OK, goed te horen!


Jury wordt nog bekend gemaakt

nielsduursma
10 april 2006, 17:09
oh lache, ik ga wel is effe kijken of ik mijn apperatuur aan de praat krijg.

sunday violence
11 april 2006, 13:08
ik doe wel mee, maar alleen als ik fatsoenlijk op kan nemen maar daar kom ik deze week nog achter. spierballenblues hoor ik!

Gitariste
11 april 2006, 14:29
Ik ben benieuwd wat je ervan maakt.

Scali
12 april 2006, 01:25
Nou, deze contest loopt meteen al een stuk beter :)

Bouke
12 april 2006, 01:32
Deze backing kan ik iets meer mee dan die van de andere contest (een van de weinige contests die ik heb overgeslagen tot nu toe).

Deze bluestracking is net niet helemaal in mijn stijl (ik neig momenteel iets meer naar de T-Bone Walker stijl en da's heel wat anders :D), maar je kunt hier wel op loos gaan :D. Hij had iets langer mogen zijn met nog groter rustpunt er in, da's het interessantst om te spelen, de rest is raggen :D

Ik hoop dat er veel mensen mee gaan doen, da's altijd erg leuk en je leert veel van elkaar!

Let's... Play... Blues!!

Bouke

Jeroenvanhulsteijn
13 april 2006, 19:17
Leuk! Lekker bloezzzzzen!!! Kga mn spulletjes eens aansluiten.

scholier
13 april 2006, 20:40
echt jammer dat de wedstrijd is afgelopen, ik had nog graag mee gedaan met de blues contest. Kan je nog meedoen?

Scali
13 april 2006, 20:42
Het loopt tot 17 mei hoor, nog alle tijd :)

scholier
13 april 2006, 20:48
haha ik was ff dom bezig, ik dacht ff dat april na mei kwam (schaam) maar ik zal dan ook ff wat opnemen, bedankt

Scali
14 april 2006, 12:39
Is de jury voor de bluescontest dezelfde als voor de 'herfst/winter/lentecontest' (ding met Swan z'n drums)?

Bouke
14 april 2006, 13:51
ehhh... denk het niet. Zie niet topic gitaarnet over de jury van de bluescontest.

Groet,

Bouke

nopster
14 april 2006, 15:29
Ik ga voor de eerste keer ook eens meedoen. Misschien is het niet om aan te horen maar breng ik de mensen wel wat aan het lachen, ook altijd leuk. :)

Dude
14 april 2006, 16:23
zo dit is cool

ik zal ook eens proberen of het me gaat lukken iets represenatiefs neer te zetten !!

coole backingtrack, lekker gespeelt !!

(En eeuh effe offtopic ... @Scholier... is dat een quote van moi ?? waar komt die vandaan dan ??)

scholier
14 april 2006, 18:13
@ dude,

Ik weet niet meer waar die vandaan komt, hij was bedoeld aan negatieve k3 fan haha, maar ik vond het wel een mooie quote

Rw
15 april 2006, 15:36
ik zal t eens gaan proberen.... mag er ook een tenorsaxje bij?

Balthazar
15 april 2006, 21:17
leuk dat dit soort dingen gedaan worden. erg goed initiatief. als ik weet hoe ik kan opnemen met een goed geluid doe ik mee.

Scali
15 april 2006, 22:32
leuk dat dit soort dingen gedaan worden. erg goed initiatief. als ik weet hoe ik kan opnemen met een goed geluid doe ik mee.

Je hebt toch een JMP-1?
Gewoon de speaker-emulated uitgang gebruiken dan, en in je PC proppen (in de line-in).
Zo neem ik ook op met mijn 6101. Klinkt goed genoeg, lijkt me.

Balthazar
18 april 2006, 00:26
mja zo heb ik mn demotje voor het conservatorium ook op genomen maar ik was er toch niet helemaal tevreden over, vooral die blues sound, clean met een randje, klonk echt niet lekker. maar ik ga binnenkort een tubescreamer kopen, ts9 of maxon od9, en een texas special, en hopelijk gaat het dan allemaal wat beter klinken

Jorn69
18 april 2006, 22:34
zou wel heel graag willen meedoen maar dan moet ik zeker een POD of iets dergelijks voor aanschaffen ?

nopster
18 april 2006, 23:45
Mss dat je hier iets aan hebt:

http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/

gitaarnet
21 april 2006, 12:31
De Jury zelf aan het werk horen?

A.s zaterdag, 22 april, zijn Ruben en band te gast bij Tros Muziekcafe (http://www2.sterren.nl/index.php?id=muziekcafe) ! De uitzending is live te volgen tussen 16:00-18:00 op radio 2. Naast een interview zal de band 'Swamp' (inclusief David Hollestelle) 'Sugar' en 'Dirty Little Women' van de cd SUGAR spelen. Publiek is welkom! Locatie: Studio Plantage, Plantage Kerklaan 36, 1018 CZ Amsterdam.

nielsnielsniels
4 mei 2006, 12:09
FF drom vraagje hier. Ik zou ook wel mee willen doen , ik win toch niet ,
maar ik kan het proberen :)

Tussen al die mensen hier die 20 jaar spelen maak ik geen kans :chicken:

hoedanook , kan je dit backintje in E spelen? , zoniet , welke ladder speel je dit dan wel ?

hendrix2
4 mei 2006, 22:59
FF drom vraagje hier. Ik zou ook wel mee willen doen , ik win toch niet ,
maar ik kan het proberen :)

Tussen al die mensen hier die 20 jaar spelen maak ik geen kans :chicken:

hoedanook , kan je dit backintje in E spelen? , zoniet , welke ladder speel je dit dan wel ?
ja, je kan dit in E spelen, (staat gewoon in E dit nummertje).
Ikzelf zou E pentatonisch gebruiken met wat bluesnotes toegevoegd.
je kan denk ik ook proberen in E majeur, maar dan gaat volgens mij de bluesfeel verloren.
kan er ook volledig naastzitte...

Jeroenvanhulsteijn
7 mei 2006, 13:32
ik zit me eigenlijk te verbazen over de hoeveelheid deelnemers. Dat is met andere contests wel anders geweest.

Scali
7 mei 2006, 13:37
Ja, de blues is laagdrempelige muziek he :)
De vorige contest was waarschijnlijk te lastig voor de meesten, omdat je ten eerste het hele nummer moest maken, en niet alleen een solo. En ten tweede was de drumtrack best lastig, met wat vreemde maatsoorten ertussen.
Een bluesje is gewoon verstand-op-0 en je beste cliche-licks van stal halen. Welke gitarist is nou niet begonnen met wat blueslicks toen hij ging soleren?

drap
7 mei 2006, 13:41
Welke gitarist is nou niet begonnen met wat blueslicks toen hij ging soleren?

Eh... ik?

Bouke
7 mei 2006, 13:43
Ja, de blues is laagdrempelige muziek he :)
De vorige contest was waarschijnlijk te lastig voor de meesten, omdat je ten eerste het hele nummer moest maken, en niet alleen een solo. En ten tweede was de drumtrack best lastig, met wat vreemde maatsoorten ertussen.
Een bluesje is gewoon verstand-op-0 en je beste cliche-licks van stal halen. Welke gitarist is nou niet begonnen met wat blueslicks toen hij ging soleren?

:seriousf: