PDA

View Full Version : Electronica gitaar vernieuwen



E-J
10 april 2006, 12:48
Hallo,
Ik wil in mijn Strat nieuwe potmeters en bedradingen aanleggen, evenals een miniswitch (voor een 'neck on' switch, zodat je de hals pickup kunt toevoegen zeg maar). Als ik aan de potmeters draai, kraakt het namelijk een beetje en ik wilde eigenlijk al eens zo'n miniswitch uitproberen...

Wie weet wat voor soort potmeters (logaritmisch of lineair), draad (geen rotzooi) en miniswitch (een SPDT of een...?) ik allemaal nodig moet hebben?

Dit moet dus allemaal nieuw:
- 1 volumepotmeter
- 2 toonpotmeters
- bedrading
- miniswitch

In de Strat zitten 3 gewone singlecoils, met in de brug een Dimarzio FS-1...

En wie kan me een goede site aanraden, waar ik goedkoop al deze dingen kan bestellen?

Alvast bedankt! :cooler:

rhcp_schipper
10 april 2006, 14:23
Vox humana, tonefactory. Dit zijn goede zaken, waar ik goede ervaringen mee heb.

Dirk W
10 april 2006, 15:53
Is het niet handiger om een push,push of een push pull switch te nemen in plaats van een miniswitch? dan hoef je alleen te solderen en niets te boren.
En wat wil je precies? een switch voor je nek apart en dat je een 3way switch neemt zoals op een tele?
Het enige wat je hier aan zou hebben is dat je 2 nieuwe combinaties hebt: neck en bridge en alle 3 de pickups aan.
Denk erover na, of ik heb je totaal verkeerd begrepen of het is niet echt nuttig.
Maar voor je tone pots heb je liniaire pots nodig en voor je volume logaritmisch (dit is omdatje gehoor logaritmisch is dus het compenseert als het ware).
Ik haal mijn bedrading bij de bouwmarkt. Moet goed zijn denk ik, nooit problemen mee gehad.
Nederlandse zaken zijn www.voxhumana.nl of www.tonefactory.nl . Daar hoef je geen invoerrechten te betalen en het is (misschien) sneller dan uit usa.
Dirk

E-J
10 april 2006, 16:26
Okay!

En hoeveel Ohm moeten de potmeters hebben? 250kOhm is toch normaal voor singlecoils?

Dirk W
10 april 2006, 17:37
250K is goed voor single coils ja.