PDA

View Full Version : mooie voedingskabeltjes?



fullorder
10 april 2006, 09:11
Ik zoek mooie voedingskabeltjes voor mijn pedalen met haakse pluggen (of tenminste 1 haakse plug van de 2). Een merk als CIOKS verkoopt natuurlijk wel losse kabeltjes, maar die hebben allemaal rechte pluggen. Niet echt handig gezien de beperkte ruimte op mijn pedalenplank (te kleine plank of te veel pedaaltjes ;) )

Voor nu heb ik alle voedingskabeltjes op mijn pedalboard allemaal zelf in elkaar geknutseld, met haakse pluggen. Ik vind die pluggen echter een beetje gammel en het liefst zou ik betrouwbaarders hebben.

Heeft iemand een tip?

DREAMMACHINE
10 april 2006, 09:14
ik ben er ook al enige tijd naar opzoek idd, volgens mij zitten ze bij de onespot adapter, maar los kom je ze niet vaak tegen.

robert-gitarist
10 april 2006, 11:15
ik ben er ook al enige tijd naar opzoek idd, volgens mij zitten ze bij de onespot adapter, maar los kom je ze niet vaak tegen.

Yepz klopt.
Van Visual Sound.Die verkoopt ze in Nederland alleen(dacht ik)met 1spot adaptor..kost iets van rond de 3 tientjes.Ik zelf heb tijd geleden 2 setjes voor 10 euro gekocht in Duitsland met kabetjes :D idiaal die haakse pluggen.Bevallen me super.

Angel
10 april 2006, 11:41
ik ben er ook al enige tijd naar opzoek idd, volgens mij zitten ze bij de onespot adapter, maar los kom je ze niet vaak tegen.

Klopt, dan ze ook apart krijgen voor 10 euro(daisy-chain met 5 haakse pluggen).

LordRiffenstein
10 april 2006, 11:48
Je kan de kabeltjes los kopen bij Burkey!! http://www.burkey.nl/

DREAMMACHINE
10 april 2006, 12:39
kijk dat zijn de tips!
tnx!

dano
10 april 2006, 13:58
volgens mij ook bij jukebox boekel dacht ik

fullorder
10 april 2006, 14:25
Je kan de kabeltjes los kopen bij Burkey!! http://www.burkey.nl/

ook met haakse pluggen?

fullorder
10 april 2006, 14:28
Je kan de kabeltjes los kopen bij Burkey!! http://www.burkey.nl/

ah, ik zie ze. ziet erg goed uit. alleen wel prijzige kabeltjes zeg :(

fullorder
10 april 2006, 14:58
Klopt, dan ze ook apart krijgen voor 10 euro(daisy-chain met 5 haakse pluggen).

een daisy-chain zoek ik dus niet. ik zoek losse kabeltjes. burkey heeft ze dus, maar goedkoop zijn die niet (7,95 per kabeltje)...

Angel
10 april 2006, 15:35
een daisy-chain zoek ik dus niet. ik zoek losse kabeltjes. burkey heeft ze dus, maar goedkoop zijn die niet (7,95 per kabeltje)...

Ik kan ze hier in Hasselt verkrijgen, dacht 4 euro het stuk(kan ook iets minder zijn, maar dat moet ik vragen), losse kabeltjes met haakse plug +-30cm, om in te pluggen op een VoodooLab PPII, maar niet op een Ciocks.

PM me anders even dan zoek ik het voor je uit als je wil.

DREAMMACHINE
10 april 2006, 16:53
die van burkey zijn wel gelijk 30cm.
Als je ze custom lengte laat maken ( dus wat je nodig hebt, bvb. 5 cm. etc.) komen ze een stuk goedkoper uit.

mail ze even voor wat je nodig hebt.

Mitch
10 april 2006, 16:58
Daisy chain met haakse pluggen is juist wat ik zelf zoek ! Iemand goede ideeën ? Is dat wat Visual Sound heeft ?

robert-gitarist
10 april 2006, 17:12
Daisy chain met haakse pluggen is juist wat ik zelf zoek ! Iemand goede ideeën ? Is dat wat Visual Sound heeft ?

Yepz dat wat ik zei in me post op vorige pagina ;)
Zeer goeie dingen..

Angel
10 april 2006, 17:15
Daisy chain met haakse pluggen is juist wat ik zelf zoek ! Iemand goede ideeën ? Is dat wat Visual Sound heeft ?

Yep, ga maar kijken, apart verkrijgbaar +-10 euro

hadv
10 april 2006, 23:09
wel eens een soldeerbout vastgehad, stuk goedkoper imho

fullorder
10 april 2006, 23:15
wel eens een soldeerbout vastgehad, stuk goedkoper imho

jazeker, ik heb al mijn voedingskabeltjes zelf gesoldeerd. maar zoals ik al vertelde vind ik die losse pluggen nogal gammel. ik heb deze (maar dan de 2.1 mm versie uiteraard)
http://www1.nl2.conrad.com/m/7000_7999/7300/7330/7339/733903_BB_00_FB.EPS.jpg

Rude Perception
5 november 2006, 14:50
en waar kan je die haakse losse voedingspluggen kopen? en waar de het snoertje voor ertussen?

Robbert
5 november 2006, 15:10
wel eens een soldeerbout vastgehad, stuk goedkoper imho

Ik ook, maar voedingsstekkers solderen is wel een vak apart, zo ontiegelijk klein: ik heb er een hekel aan!

the feable
5 november 2006, 17:02
Ik heb een PP2 en ik zou graag een Y-kabeltje ervoor hebben zodat ik twee weinig consumerende pedalen tegelijk kan voeden met een PP output? Kan dat met zo'n burkey kabeltje?
Of is dat eenandere aansluiting?
Of andere opties natuurlijk!

Rude Perception
6 november 2006, 20:14
Ik heb een PP2 en ik zou graag een Y-kabeltje ervoor hebben zodat ik twee weinig consumerende pedalen tegelijk kan voeden met een PP output? Kan dat met zo'n burkey kabeltje?
Of is dat eenandere aansluiting?
Of andere opties natuurlijk!

Daar heb je daisy chains voor.... Als je daarop zoekt zul je alle info vinden die je wilt.

Ik kan echt nergens haakse adapterpluggen vinden... Weet iemand waar die te koop zijn?

BLOK182
6 november 2006, 20:34
Die kleine kabeltjes kan je toch gewoon krijgen bij de lokale muziekzaak? Tenminste die standaard korte...gewoon 2x haaks...

OJJVZ
13 januari 2007, 16:11
Die kleine kabeltjes kan je toch gewoon krijgen bij de lokale muziekzaak? Tenminste die standaard korte...gewoon 2x haaks...

Denk jij aan jackpluggen of adapterpluggen?:P



nog ff vraagje, heb t al op 2 andere topics gespamd, sorry, maar ik baal :P

Ik heb een universele adpter van de locale muziekwinkel hiero, en vandaag een 1spot daisychain van visual sound gekocht.. Doet nix! Geen idee waarom niet, heb hem al doorgemeten met een multimeter, laat gewoon alles door.
op de achterkant staat zo'n tekeningetje over de polariteit, is afwijkend (+ binnen) dus ik de polariteit van m'n adapter omwisselen, werkt ook niet, de adapter heeft 1000 mili ampere, genoeg voor 2 pedalen, maar werkt nog niet eens met 1.

zonder dat ding kan ie wel n pedaaltje voeden, pedaaltje en adapter is goed :P met 2 pedaaltjes en 2 voedingen getest, deed werkte op geen manier, trug gebracht nieuwe gekregen, zelfde probleem, weet IEMAND waar aan kan liggen?

werken die 1spots op 1 of andere manier niet met universele adapters?

edit:
hm.. doet t al... heb meerdere plugs voor die adapter, had de dikste, die het best aansloot, maakte niet goed contact met splitter, heb nu een dunnere, zit niet al te vast, vastgetapet... , maar maakt wel goed contact, nu doet ie t, woo !:P