PDA

View Full Version : Help! wat moet ik doen.....?



music_man
5 november 2002, 09:45
Binnenkort ga ik een (klein) optreden houden samen met vrienden op een bruiloft. Nu is mijn probleem, ik heb een Leuke akoestische gitaar maar zonder element!. Hoe kan ik nu mijn gitaar het best versterken, zonder dat ik hiervoor al te veel geld kwijt ben.... Please help me!!

B.v.d.

Rutger
5 november 2002, 10:19
kun je niet ergens een zangmicrofoon lenen? Misschien heeft het cafe/restaurant waar de bruiloft wordt gehouden wel een zanginstallatie.

Als de rest van de band ook zonder versterking speelt en de zaalakoestiek is goed, heb je misschien niet eens versterking nodig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-11-05 10:21 ]</font>

guitarmusicman
5 november 2002, 14:16
Zelf zou ik niet voor de zangmicrofoon gaan, is een hoop gedoe : goeie plaatsing en je mag niet verschuiven anders krijg je een aardige feedback. Hoewel je met een element het 'echte' akoustische geluid een beetje kwijt raakt is het een goede en niet al te dure oplossing om je gitaar te versterken. Ik weet niet precies wat niet duur voor je is maar een heel goed element van fishman kost 90 euro. Je ze ook voor goedkopere prijsklassen hoor. Zo een element zet je gewoon 'op'/'in'je klankgat en dat is het. Je kan het er gewoon weer afhalen en zo als je het niet nodig hebt..
veel succes trouwens,
mzzl

Ic3gl0vE
5 november 2002, 16:47
je kan natuurlijk ook een gitaar huren...

alexgit
10 november 2002, 22:26
Er bestaan ook van die hele kleine microfoontjes daarvoor.
Het is echt een microversie van een gewone zangmicrofoon en er zit een soort knijpertje aan die je dan aan het hout om je klankgat knijpt.
Tis wel een handige methode, nauwelijks last van feedback etc. Moet je maar erges in een muziekzaak vragen ofzo, waarschijnlijk weten ze het wel.

moretel
11 november 2002, 16:45
Je kan natuurlijk ook een vergoeding vragen voor het optreden :smile:
hangt een beetje af van de verhoudingen,
op die manier zullen vele muzikanten hun uitrusting uitbreiden.