PDA

View Full Version : klassieke houding efficienter?



freddietjetje
10 april 2006, 00:16
Ik zit de laatste dagen veel naar videootjes te kijken naar mensen die zieke motorische vaardigheden hebben (mensen die shredden en weten wat ze aan het spelen zijn)

En het viel me op dat veel zitten in een klassieke houding met hun gitaar (dus de gitaar tussen de benen.

Net zelf geprobeerd, en al zit het wat minder rielekst, mijn vingers staan wel een stuk rechter.

Is die houding nou gewoon efficienter, of is dat meer persoonlijk?



Niewschierigheid^^

Maiden Michiel
10 april 2006, 11:04
Ik vind van wel.
Ik kan beter spelen als ik er zo bij zit, met de gitaar tussen de benen zeg maar. Rechtere houding, betere vingerhouding en betere access.

Tevens is het zo dat als ik zo speel dat mijn gitaar op mijn bovenbeen rust, ik zeer snel kramp in mijn bovenarm krijg.

Staand spelen is ook een goede oplossing voor mij.

paulusdeBKB
11 april 2006, 12:02
Klassieke gitaarhouding werkt echt heel goed! Al sje het helemaal goed wilt doen dan moet je je linkervoet op een voetenbankje zetten (verstelbaar).

Maiden Michiel
11 april 2006, 19:38
Klassieke gitaarhouding werkt echt heel goed! Al sje het helemaal goed wilt doen dan moet je je linkervoet op een voetenbankje zetten (verstelbaar).

Idd, zo doe ik het ook :)

WICKED
11 april 2006, 20:08
hoe zet je je rechterbeen ook alweer neer met klassieke houding?

VHsologitarist
12 april 2006, 01:06
hoe zet je je rechterbeen ook alweer neer met klassieke houding?
in je nek ;)

paulusdeBKB
12 april 2006, 15:08
gewoon recht op de vloer dus, benen beetje uit elkaar, met de kont van je gitaar ertussen.