PDA

View Full Version : Ik heb jullie encyclopedische kennis nodig :)



Bins
5 november 2002, 08:47
Ik ben er inmiddels achter dat de Fender Ultra chorus niet de amp voor mij is. De keren dat ik de chorus gebruikt heb zijn op 1 hand te tellen, het scheurkanaal is inmiddels ook overbodig en hij is gewoon te groot & zwaar voor de tram/lopen. Het volume heb ik nog nooit (ook niet met de band) boven de 5 gehad (en das maar goed ook, want hij is ss). Ik kan hem denk ik wel voor 350-400 eurs verkopen, dus das wel mooi. Als ik een auto/rijbewijs had, of meer spierballen, had ik em touwens niet verkocht.

Nu heb ik jullie even nodig. Ik zoek nu een top of combo met de volgende kenmerken: 50 watt buizen/ 100 watt ss, 1-kanaal dat redelijk clean tot licht crunchy aankan, houdt van pedaaltjes en lichter dan 15 kilo (combo +/- 20 kilo)
Als het een top wordt ga ik er een 1x12 aanhangen, combo wordt ook 1x12 vanwege het gewicht. Extra eis voor combo is dat er wel extra speakers aankunnen. Het geheel moet dan rond de 400 eur gaan kosten. (top+kast zal wel iets meer worden..)

Ik denk zelf aan:
-engl thunder 50 (maar die zie ik nergens 2e hands)
-sovtek mig (moet ik nog voor zoeken)
-Mesa f 50 (?? zag ik op gitaarmarkt, voor 400 eur. Is die man gek?)
-Marshall combo (ik ben geen kenner)

Wat een verhaal he...Die studenten van tegenwoordig hebben echt tijd teveel :smile:
Anyway, alvast bedankt.

Rutger
5 november 2002, 09:03
ik zat idd aan de engl thunder 50 te denken.
Compacte versterker, volle sound, clean ook goed en best veel herrie voor 50W.

Als het je echt om het gewicht gaat, moet je misschien aan een solid state gaan denken?

BLOK182
5 november 2002, 12:49
Op gitaarmarkt staat een tweedehands calibre van Mesa, 1x12", 50 watt, ook leuk lijkt me voor 400 euro.

Bins
5 november 2002, 16:31
Ja die bedoelde ik, zeker geen slechte prijs. Alleen heb ik nu niet a la de minute 400 euro. Die ander moet eerst verkocht worden. Anders was ik er echt wel achterheen gegaan.
Er is verder ook geen haast bij ofzo. Een Randall- head lijkt me ook wel bruut. Die RH 100 is niet eens zo duur.

Moonchild
5 november 2002, 19:56
uhm...
Mesa f-50 as in de nieuwste top of the bill mesa boogie amp (kreeg hoogste score mogelijk in guitarist magazine) met een nieuwaarde van rond de 2000 euro? zoja?
WAARWACHTJEDANNOGOP?!?!?!

BLOK182
5 november 2002, 20:11
nou eh, een F-50 voor 400 euro, lijkt me sterk...

Bins
5 november 2002, 20:19
Wow hé, rustig maar hoor. Ik gaf met die 2 "??" al aan dat ik niet zeker wist welk model dat was. Sjeesh.

signsofzodiac
5 november 2002, 20:25
Definitely de Engl! Geweldige combo, gaat knap hard en een supersound. Ga hem eens lekker testen en dan ben je verkocht, gegarandeerd! Welkom bij de Engl-clan :smile:

Bins
5 november 2002, 20:36
Hehe, ik voel een "zelf-kerstkado" aankomen.. :grin:
Ik maak me alleen zorgen (nou ja, zorgen...) over die gedeelde eq. wordt je clean/crunch dan niet een soort compromis?