PDA

View Full Version : Marshall JCM 800 (2210) zonder serienummer



oempaloempa
9 april 2006, 21:48
Hallo,

Ik heb het volgende "probleem": ik heb ongeveer 3 jaar geleden een Marshall 2210 head gekocht (van een particulier). Hij klinkt echt super, maar de wet-van-het-voortschreidend-inzicht is ook op mij van toepassing en ik wil 'm verkopen. Het grote probleem is dat dat het serienummer is weggeponst. Daar kwam ik achter toen ik 'm kocht. Ik schrok er wel van, maar ik vond het geluid zo geweldig dat ik 'm toch heb gekocht. Ik dacht "die verkoop ik nooit meer verder". De verkoper gaf aan dat hij 'm in een winkel had gekocht met het weggehaalde serienummer. Maar goed... wat nu? Kan ik 'm nog doorverkopen en zo ja, wat doe ik aan het ontbreken van het serienummer? Kan ik dat nog op een andere manier achterhalen? Drukt dit de prijs van de head? Graag jullie raad/advies.

Agent_Smith
9 april 2006, 22:16
Het zou mij als koper niets interesseren of er wel of geen s/n aanwezig is.
Anderen denken daar wellicht weer anders over.

DaveItUp
9 april 2006, 22:37
Maakt niets uit idd. Je verkoopt m toch wel.

Dude
9 april 2006, 22:48
niks over zeggen en als de verkoper dr over begint niet moeilijk doen, het is "maar" een 800 en bijvoorbeeld geen plexi uit 65

pol
10 april 2006, 08:47
Maakt niet uit, ik zou er mij als koper toch niets van aantrekken..
Er zijn nog wel andere dingen waarmee je kunt bepalen van welk jaar die is.

Dude
10 april 2006, 09:08
mag ik je vragen wat je er voor gaat vragen ?

ik zie echt woekerprijzen de laatste tijd, zag een paar weken geleden een orginele 2204 voor 900 euro staan op marktplaats... ik heb de mijne 4 jaar geleden voor de helft gekocht inclusief flightcase....

BLOK182
10 april 2006, 09:47
Ik zoek ook nooit echt naar serienummers wanneer je gewoon kan zien dat het DIE specifieke amp is. Denk dat het alleen telt met echt apart vintage-spul. Mochten nu bijvoorbeeld alle emblemen deraf zijn, en het hele chassis compleet kaalgeschuurd, dan kan ik derin komen dat mensen bepaalde modellen niet vertrouwen alszijnde een bepaalde amp. Een compleet gestripte plexi kan bijvoorbeeld ook nog een sound-london-whatevercity kopie zijn op die manier:p

taylor
10 april 2006, 10:51
het maakt niet zoveel uit, bij jcm800 zit binnen in nog een inspectie sticker(op het chassis)of zit die er ook niet meer in?

opzich wel een beetje vreemd dat het serienummer is weg geponst je zou haast denken dat die dan een keer gejat moet zijn.anders moet je dat maar vermelden in de advertentie niet dat lui gaan denken dat jij gejate spullen aanbied.

Robbert
10 april 2006, 12:26
Ik check serienummers wél. Wanneer een serienummer op een strat of amp is weggepoetst verlies ik al snel mijn interesse. Bij pedalen is dat overigens anders.

Maar twijfel niet dat je de versterker kunt verkopen voor een leuke prijs.

Harry
10 april 2006, 14:05
is wel slim, je jat een versterker, poetst het serienummer weg, en je verkoopt het ding.

oempaloempa
10 april 2006, 20:55
.. dat bedoel ik dus! En daar is in dit geval GEEN sprake van. Maar ja... bewijs dat maar eens.... Ik zal 'm openmaken en op zoek gaan naar sticko's of ander "bewijs"...

taylor
11 april 2006, 10:24
met die sticker bewijs je niks maar kun je de datum na gaan wanneer die ong gemaakt is,dat samen met het serienummer is de manier om dat te doen.

maar omdat het serienummer weg is..

Wicked Willy
11 april 2006, 10:30
Dat het serienummer weg is kan inderdaad problemen geven, ik zou nooit een amp of een gitaar kopen waar je duidelijk bij kan zien dat er aan het serienummer gepruld is. Ik zou eerder naar de politie gaan aangezien je te maken kan hebben met iemand die gestolen spullen aan je probeert te slijten.

Als je iemand er maar op wijst tijdens een verkoopgesprek denk ik niet dat het veel problemen voor je gaat opleveren.......als je er maar eerlijk over bent.

Braindead
26 april 2006, 18:16
Okay, ik begrijp uit je verhaal dat jij hem gewoon legaal hebt gekocht.... Maar eigenlijk is het wel raar om een versterker met weggepoetst serienummer te kopen. Ik bedoel waarom zou dat weggehaald zijn?
Als iemand zegt dat ie hem zo in een winkel heeft gekocht dan kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen. Een winkel wil echt niet het risico lopen om aan heling te doen.
Persoonlijk zou ik zo'n versterker liever niet kopen.......
maar ik denk dat er genoeg zijn die dat wel gewoon doen.

oempaloempa
3 juni 2006, 21:23
...ik heb de Marshall opengeschroefd om toch het jaartal te kunnen achterhalen. Er zit een sticker aan de binnenkant van het chassis met daarop de datum 14-08-1990 dat de amp gecheckt zou zijn. Werden JCM800 dan ook nog in 1990 gebouwd? Ik heb evt ook de stempels van de trafo's...