PDA

View Full Version : Ouwe lullen die van symf houden ????



Hydra
5 november 2002, 00:20
FF nieuwsgierig of hier nog meer ouwe lullen :smile: 30 plus zijn die van o.a. Camel houden, maar ook van bv aryeon of chandelier
etc....

Ice bv vind ik nog steeds een topper om te spelen wat jullie ?

Groet,

Hans

vulvasonic
5 november 2002, 00:39
Light vond ik wel goed. Nederlands bandje.

Maar als je het toch over oude lullen hebt, ik vind eigenlijk alleen de echte oude lullen goed; Pink Floyd (de ouwe dan), King Crimson, Yes....., de originele zeg maar.
En Light dus.....
;}

vulvasonic
6 november 2002, 23:35
Hee Hydra, wij zij zeker de enige ouwe lullen hier?????
;}

Hydra
7 november 2002, 00:13
Ja dat idee begin ik ook te krijgen :smile:

Kan het me haast niet voorstellen dat wij de enige zijn die van echte muziek houden:)


Groet,

Hans

Ben btw net terug van concert van TOTO was erg ok moet ik zeggen ......

Hydra
7 november 2002, 00:15
Hey vulvasonic heb jij toevallig een linjk naar light ofzo ik ken ze niet ben wel nieuwsgierig.

moretel
7 november 2002, 01:23
Nou , hier is ook nog een ouwe lul,

vandaag weer eens Steely Dan gedraaid, wist nog precies waar de oude plaat oversloeg.

Caravan vind ik wel een leuke symphonische groep. En niet te vergeten de Plackband maakte muziek ala Marillion voordat deze bestond!

Seconds out van Genesis is een mooi live album.
Bij mij in de buurt speelt binnenkort het Genesis project weer.
Ik ben eens eerder wezen kijken en als je veel ouwe lullen wil zien moet je daar gaan kijken :smile:

Harry
7 november 2002, 09:13
ja, hier nog een ouwe lul, maar ik hou niet van symfo
(ik meld me alleen even uit solidariteit met de ouwe lullen)

vulvasonic
7 november 2002, 09:13
Nog een ouwelullenband, maar o zo goed (vinnik dan): Soft Machine !
En Ozric Tentacles (of zoiets), heel mooi.

Ik geloof niet dat Light een website heeft....

;}

vulvasonic
7 november 2002, 09:26
Hee Harry, ouwe lul!
Je was me net voor zag ik....

Ik ben op zich niet zo wild van Sympho, symfo of alles wat er tegenwoordig mee te maken schijnt te hebben. Ik heb het ook niet zo op die hokjesgeest. In de hardrock is dat ook zo erg. Je moet blijkbaar óf speed- óf gothic- óf doom- óf één van die 98 andere metalgenres goed vinden, maar kijk vooral niet verder.
Alle bandjes die ik heb genoemd zijn bandjes die me zeer aanspreken, maar dat maakt me geen symfoliefhebber.
Ach, waar maak ik me ook druk om. Dat moet ik op mijn leeftijd toch niet meer doen....
;}

Nash
7 november 2002, 09:52
Vraagje: wat is oud?

BTW 18 nov in HMH: TOTOTOTOTOTOTOTOTOTOTOTO!!!!!!

vulvasonic
7 november 2002, 10:02
Als je gitaarles geeft en je begint over Whole lotta love van Led Zeppelin en vervolgens een vragende blik krijgt van;'Led wie?', dan ben je oud.
;}

Harry
7 november 2002, 11:06
:grin:

Hydra
7 november 2002, 11:25
Op 2002-11-07 09:52, schreef Nash:
Vraagje: wat is oud?

BTW 18 nov in HMH: TOTOTOTOTOTOTOTOTOTOTOTO!!!!!!


op zijn minst 30 plus :smile:

Gister naar toto geweest in oberhauben erg de moeite waard, eerste deel vond ik wel wat tegenvallen die covers van het nieuwe album hoeven van mij eigenlijk niet, maar de 2de helft gingen ze weer als vanouds :smile:knallen dus ........

FNaRK
7 november 2002, 11:44
en de volgende ouwe lul meldt zich....
groot fan van (de oude) Rush, Pink Floyd.
Laatst Transatlantic gezien, ook erg goed.
Maar ik ben ook niet vies van een lekker potje nieuwerwetse metal zoals Pain of Salvation, Rhapsody of Children of Bodom :grin:

Oh, ook recentelijk Ayreon en Dream Theater gezien

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: roadkill op 2002-11-07 11:45 ]</font>

vulvasonic
7 november 2002, 12:20
aaaaa vergeten. Tuurlijk, de (oude)Rush!

Wanneer doen die Nederland weer es aan?
Zou wel weer es tijd worden.
;}

moretel
7 november 2002, 15:51
Ja Rush, maar dat is niet echt symfonisch.
Ik ben nu een bandje erbij gestart om Rush en Deep Purple te laten herleven.

moretel
7 november 2002, 16:03
Kennen jullie Alquin nog?

vulvasonic
7 november 2002, 16:05
Ja, die van die hoes met al die engeltjes erop....(toch?).

Ik voel me ineens een stuk minder oud.
;}

starter
7 november 2002, 16:09
Tja... in het kader van "ouwe lullen verenigd u!" ook maar een kleine bijdrage van mijn kant.

Mooie sympho en aanverwante muziek (in willekeurige volgorde):
Oude Genesis
Yes
Pink Floyd
Oude Marillion
Marathon (Nederland)
Taurus (Nederland)
IQ
Arena
The Mission
Ayreon
Oude Kayak (Nederland)
Dare
Porcupine Tree
Spocks Beard
Transatlantic
en natuurlijk Dream Theater, hoewel dat tegenwoordig Prog-metal heet (wat dat dan ook mag zijn: het is gewoon goed!)

Vervolgens ben ik er dan uiteraard ook heel veel vergeten.

Hydra
7 november 2002, 18:00
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben hier :smile:

Het valt me op dat van de meeste bands het oude werk het meest gewaardeerd word, denk aan genesis `gabriel tijd` , de oude rush,
de oude kayak, de oude marrilion tijd van fish..... enz..

Ik deel deze mening trouwens ook hoor wel grappig om te zien..

Thomasvv
7 november 2002, 18:22
Ik meld me ook maar.. niet omdat ik oud ben, maar omdat ik naar symfo luister :grin:

Selling England by the pound...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thomasvv op 2002-11-07 18:23 ]</font>

Moonchild
7 november 2002, 23:19
Jullie praten alsof Deep Purple, Pink Floyd, King Crimson voor ouwe lullen is ofzo?
Als je kijkt in mij cd en LP collectie dan is 90% zoals jullie dat noemen "ouwe lullen muziek"

Het is geen ouwe lullen muziek, het is gewoon muziek, zoals het hoort, wat nu op mtv langskomt is dat niet.

Harry
8 november 2002, 09:32
Op 2002-11-07 23:19, schreef Moonchild:
Jullie praten alsof Deep Purple, Pink Floyd, King Crimson voor ouwe lullen is ofzo?
Als je kijkt in mij cd en LP collectie dan is 90% zoals jullie dat noemen "ouwe lullen muziek"

Het is geen ouwe lullen muziek, het is gewoon muziek, zoals het hoort, wat nu op mtv langskomt is dat niet.


dus jij bent ook een ouwe lul?

moretel
8 november 2002, 11:26
"Ouwe lullen moeten weg
ouwe lullen moeten weg
ouwe lullen lopen alleen maar in de weeeeeeeeg"

Citaat uit het nummer "ouwe lullen moeten weg" van Koot en de Bie,

vulvasonic
8 november 2002, 12:51
jeugdig delinquent!
;}

Ic3gl0vE
8 november 2002, 13:19
Op 2002-11-07 11:44, schreef roadkill:

Maar ik ben ook niet vies van een lekker potje nieuwerwetse metal zoals Pain of Salvation, Rhapsody of Children of Bodom :grin:



Yummie :smile:
bij rhapsody kan ik de zang niet zo heel erg waarderen, beetje tè opera maar ja boeien.
andere vette prog (= symf?) bands:
andromeda
angra
stratovarius
suncaged (ik krijg volgende week les van hun toetsenist! :grin:)

moretel
8 november 2002, 14:50
Op 2002-11-08 13:19, schreef Ic3gl0vE:
(ik krijg volgende week les van hun toetsenist!


overloper :smile:

Ibanez
8 november 2002, 17:00
Op 2002-11-08 13:19, schreef Ic3gl0vE:


Op 2002-11-07 11:44, schreef roadkill:

Maar ik ben ook niet vies van een lekker potje nieuwerwetse metal zoals Pain of Salvation, Rhapsody of Children of Bodom &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">



Yummie &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
bij rhapsody kan ik de zang niet zo heel erg waarderen, beetje tè opera maar ja boeien.
andere vette prog (= symf?) bands:
andromeda
angra
stratovarius
suncaged (ik krijg volgende week les van hun toetsenist! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">)

...aarsch :smile: Kreeg ik maar les van marcel coenen.....

Thomasvv
8 november 2002, 21:12
Als je zin hebt om naar Sittard af te reizen, wil ie misschien wel les geven :smile: Kan het wel ff aan m vragen :wink: :grin:

Moonchild
9 november 2002, 22:12
Op 2002-11-08 09:32, schreef Harry:


Op 2002-11-07 23:19, schreef Moonchild:
Jullie praten alsof Deep Purple, Pink Floyd, King Crimson voor ouwe lullen is ofzo?
Als je kijkt in mij cd en LP collectie dan is 90% zoals jullie dat noemen "ouwe lullen muziek"

Het is geen ouwe lullen muziek, het is gewoon muziek, zoals het hoort, wat nu op mtv langskomt is dat niet.


dus jij bent ook een ouwe lul?


Ik ben een jonge lul

Ibanez
10 november 2002, 12:15
Op 2002-11-08 21:12, schreef Thomasvv:
Als je zin hebt om naar Sittard af te reizen, wil ie misschien wel les geven &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Kan het wel ff aan m vragen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
Hehe, beetje ver. Kheb me ouders al voorgesteld om te gaan verhuizen maarja die willen dat weer niet :grin: :grin:

Ic3gl0vE
13 november 2002, 22:42
rottige ouders heb je dan.. ze staan je in de weg bij je muzikale carrière :wink:

RadiuS
14 november 2002, 12:50
oeps, is mijn muzieksmaak zo ouderwets? k ben 18 jaar en houd van yes, dream theater, pink floyd, porcupine tree, pain of salvation, etc. heb t deels van mn vader die is ook erg spocks beard fan en ayreon en kayak en en en ......meer dan 2 kasten vol CD's :|

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RadiuS op 2002-11-14 12:50 ]</font>

vulvasonic
14 november 2002, 12:54
Je bent een ouwe lul in een jong lichaam ;}

Maar het doet me deugd te kunnen constateren dat er nog steeds mensen zijn die de moeite nemen om te luisteren naar 'oudere' muziek.

Thomasvv
14 november 2002, 17:50
Ik heb afgelopen dagen vooral naar Selling England by the Pound van Genesis geluisterd en goooodver... wat is dat een goed album...

trouwens. transatlantic ---> Oe!

Ibanez
17 november 2002, 14:49
Op 2002-11-08 13:19, schreef Ic3gl0vE:


Op 2002-11-07 11:44, schreef roadkill:

Maar ik ben ook niet vies van een lekker potje nieuwerwetse metal zoals Pain of Salvation, Rhapsody of Children of Bodom &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">



Yummie &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
bij rhapsody kan ik de zang niet zo heel erg waarderen, beetje tè opera maar ja boeien.
andere vette prog (= symf?) bands:
andromeda
angra
stratovarius
suncaged (ik krijg volgende week les van hun toetsenist! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">)

Wat zijn de sites van andromeda en angra? die bands ken ik nog niet.

FNaRK
17 november 2002, 16:15
Angra is idd erg goed,
website http://www.angra.com ???

Ic3gl0vE
17 november 2002, 18:21
geen idee.. stuur me ff een privébericht met je ICQ nummer ofzo en dan kan ik wel wat nummers voor je 'regelen'

Ic3gl0vE
17 november 2002, 19:21
na enig zoekwerk:
http://www.andromeda.space2u.com/

Luca P
17 november 2002, 22:27
Was dit forum ook voor mij bedoeld??
Okee, ik ben ook een ouwe lul. Eerder een volwassen lul. Ouwe klinkt zo oud!
Kortom, ik ben dan wel van dezelfde leeftijd categorie als jullie, maar eh...
Pink Floyd...nahh
Deep Purple....ook niet.
Yes.....sorry.
Ik heb niet echt een band/gitarist goed gevonden toen ik puber was. Tot de Stray Cats kwamen dan.
Ik was meer het type van, "wat erop de radio komt, speel ik na". Toppop shit van toen dus.
Ik hield wel van de Beatles, Les Paul, Eddie Cochran en dat soort gasten.
Alhoewel ik moet toegeven dat "Smoke on the water" mijn eerste stap in de gitaar wereld betekende.

vulvasonic
18 november 2002, 00:13
Ik ben eigenlijk ook meer een oudere jongelul, maar mijn vrienden waren in mijn pubertijd allemaal ouder en ze luisterden ook al naar muziek die voor hen oud was. En dus kwam ik al vroeg in aanraking met ouwelullenmuziek. Goede muziek vaak trouwens!
;}

DeLirium
18 november 2002, 21:43
Goede muziek is tijdloos. Symfo rock zoals Arena (live gezien!!), Dream Theater, Angra en zelfs de wat oudere bands zoals Led Zeppelin en Pink Floyd kan ik erg waarderen, ondanks mijn 17 jaartjes jonge leeftijd.

Trouwens, vinden jullie Guns N' Roses ouwe lullen muziek?

vulvasonic
19 november 2002, 00:26
Dat zijn ouwelullenwannabees. En ze spelen geen muziek.
;}

Ic3gl0vE
19 november 2002, 22:30
trouwens dat ouwe muziek altijd goed is is bullshit...

kijk op arrow classic rock draaien ze zo'n 50 goeie nummers maar het heeft wel zo'n 50 jaar gekost om die playlist te krijgen. ik zeg neit dat er niet meer goeie nummers zijn (in tegendeel :smile:) maar van alle muziek die is uitgekomen is maar een klein percentage goed te noemen

ja ik ben inderdaad moe

vulvasonic
20 november 2002, 00:30
Net als nu dus...
Je hebt gelijk, maar ik (en de meesten hier) refereer slechts aan al het moois dat ooit is gemaakt.
;}

DOLBY
20 november 2002, 12:44
ha, een ouwe lullen topic. Trouwens, als je bij 30+ al een ouwe lul bent, wat ben je dan bij 40+ (lekkere kaas?)zoals ik, een pre-historische lul ??
Ik ben m'n LP collectie (van eind 70 begin 80-er jaren) aan het doornemen om te kijken wat ik op CD wil zetten. kom je nog 'ns leuke dingen tegen die je al bijna vergeten was. Iemand wel 'ns van Picture gehoord? best wel goed, ben benieuwd wat er van die jongens geworden is.
Nog wat namen van gerenomeerde gitaristen die ik niet (zo vaak) op dit forum tegenkom: Ted Nugent, Michael Schenker, Alvin Lee (Ten Years After), Johhny Guitar Watson.
Zegt dat de andere ouwe lullen nog wat?

vulvasonic
20 november 2002, 12:59
Mij wel.
Picture, dat was de eerste band die ik ooit heb zien optreden. Wat een ongelooflijke kutband zeg (ik hoop niet dat je er zelf in speelde, ff testen...).

;}

FNaRK
20 november 2002, 13:14
hahaha Picture, is idd ouwe troep.Hebben ook nog de nodige doorstarts gehad met andere bezetting. Was trouwens beter te pruimen dan Bodine, dat vond ik dus nix.
Een van de zangers van Picture zingt nu trouwens bij een bandje van vrienden van mij (Montany)

vulvasonic
20 november 2002, 13:37
Bodine..... nog meer treurigheid!
;]

Hydra
20 november 2002, 18:49
Picture is mij onbekend dolby Misschien een idee om ff wat op het net te planten ????


Groet,


Hans

FNaRK
20 november 2002, 19:34
dat wil je echt niet :grin:

wingman
20 november 2002, 19:56
Ben een paar keer naar een concert van Picture geweest een jaar of tachtig terug vond het best goed, Highway chile zegt jullie dat wat?

Luca P
20 november 2002, 21:16
Nog wat namen van gerenomeerde gitaristen die ik niet (zo vaak) op dit forum tegenkom: Ted Nugent, Michael Schenker, Alvin Lee (Ten Years After), Johhny Guitar Watson.
Zegt dat de andere ouwe lullen nog wat?


How 'bout these?
Rick Nielsen, Danny Gatton, Albert Lee, Luca P.

hoofd
20 november 2002, 21:19
Op 2002-11-20 21:16, schreef Luca P:
How 'bout these?
Luca P.


Hey, dat ben je zelf!!! :razz:

DOLBY
21 november 2002, 11:05
Ik vond Picture wel aardig (ik heb er 2 LP's van) en nee, ik zat er zelf niet in. Als ik binnenkort ADSL heb zal ik er eens wat van op het net zetten.
Ze waren inderdaad beter dan Bodine (heb ik trouwens ook een LP van). Highway Chile ken ik ook wel maar kan me niet goed meer hun muziek voor de geest halen.
Nog iets obscuurs: Killer (uit Belgie)(of was dat nou de titel van een LP)Nou ja: Alzheimer slaat weer toe.

Harry
21 november 2002, 15:00
Picture, is dat niet die band waarvan de eerste LP is ingespeeld door Rubberen Robbie (aka the Monotones, aka Catapult)?

vulvasonic
21 november 2002, 22:33
Aaaaaahaaaaaaah Teeny bopper band, Teeny bopper band!!!

Ja DAT vond ik dan wel weer gaaf
;]

Mithrandir
21 november 2002, 22:51
uhm....ABBA, zegt jullie dat wat.

sash
21 november 2002, 23:25
Op 2002-11-07 10:02, schreef vulvasonic:
Als je gitaarles geeft en je begint over Whole lotta love van Led Zeppelin en vervolgens een vragende blik krijgt van;'Led wie?', dan ben je oud.
;}


Als je 15 bent en je begint over john lee hooker, robert johnson en muddy waters en je krijt een reactie van 'who the fuck is dat' dan voel je je oud :smile:

vulvasonic
21 november 2002, 23:52
Je moest eens weten....
Als je je nu al oud voelt?

;]

sash
21 november 2002, 23:56
hahaha, maar dan wordt ik niet ouder, blijf ik altijd rond de 40 hangen (voor anderen) :smile: Totdat bij de 40 ben, dan ga ik verder :grin:

Ic3gl0vE
22 november 2002, 17:57
misschien wordt je dan jong en ga je K3 luisteren :razz:

IJzerbroot
20 februari 2003, 23:52
Euhh...Magnum?Of sla ik nou de plank mis? Zal dan wel aan mijn ouderdom liggen, :smile:

andy
11 maart 2003, 21:26
Op 2002-11-20 19:56, schreef wingman:
Ben een paar keer naar een concert van Picture geweest een jaar of tachtig terug vond het best goed, Highway chile zegt jullie dat wat?


Ja, ja Highway Chile, kwam een tijd terug, klein jaartje of zo met mijn dronken oude lullen kop cafe de Hel in Groningen binnenlopen en dacht wat staat hier nou voor een kut gedateerde oude lullen band te spelen
De volgende middag haalde ik met mijn katerkop een briefje met het programma van het cafe uit mijn jaszak. Bleek het Highway Chile geweest te zijn.
Maar ik heb altijd een broertje dood gehad aan sympho rock, maar kon Pink Floyd en Genesis wel waarderen wanneer ik stoned op de bank lag. De echte oude lullen bands waarvoor ik nog de deur voor uit ga heten Motorhead of Manowar. En het zal dit jaar ook wel weer Waldrock in Bergum worden met Iron Maiden als een van de headliners.

FNaRK
11 maart 2003, 21:51
DE HELL rulez.......vette tent, vorig jaar nog heerlijk gespeelt. Jammer dat 'ie gesloten moest worden....Heb trouwens laatst met eigenaar Henk in dezelfde zaal gespeelt :lol:

beetje off-topic but who cares

SiNiSTRaL
12 maart 2003, 10:08
nuh

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SiNiSTRaL op 2003-03-12 10:08 ]</font>

Kitaarhiero
12 maart 2003, 10:43
Zo heet een SP lid van SP Flevoland... Nuh Darimarrikasak ofzo.

telecastermaster
12 maart 2003, 15:52
Ik ben ook een ouwe lul (vorige week 37 geworden) maar ik moet kotsten van al sympho shit. Volkomen irrelanten voetnoten in analen van de popmuziek.

Mag dat ook? Wat ben ik nu?

andy
12 maart 2003, 15:55
Op 2003-03-11 21:51, schreef roadkill:
DE HELL rulez.......vette tent, vorig jaar nog heerlijk gespeelt. Jammer dat 'ie gesloten moest worden....Heb trouwens laatst met eigenaar Henk in dezelfde zaal gespeelt :lol:

beetje off-topic but who cares


Ja de Hell moest dicht, omdat de deur ff bij een live concert open stond. Niemand heeft geklaagd, maar goed, zo draaien ze hier in Groningen de live muziek de nek om, door de regels strikt toe te passen, stel ambtenaren.
Andor

funlovinme
16 maart 2003, 00:33
Ik ben nog niet zo heel oud (19), maar ik vind zoiets als Pink Floyd echt geweldig (of is dat niet helemaal wat jullie bedoelen). 'Nieuwe' symfonie is natuurlijk Ayreon...

geertenno
16 maart 2003, 11:15
en Dream Theater en Queensryche. :smile:

FNaRK
16 maart 2003, 11:45
valt over te twisten of dat onder sympho valt, is meer prog imho....

maar ja, waar ligt die grens :smile: