PDA

View Full Version : Suhr-DSH/DSV/SSH/SSVvoor SD Custom Custom: welke oh welke?



Nitefly7
9 april 2006, 15:36
M'n Godin LGX-SA klinkt super veelzijdig en voor praktisch alles bruikbaar (het is en blijft voorlopig mijn "Les paul" geluid..), behalve échte funky strat-dingen (Parker en Frankenstrat voldoen....voorlopig)...

...alleen het brugelement vindik te schel, gesplit is 'ie aardig als een singlecoil-in-brugpositie, maar in de 5e stand, vind ik 'm te 'classic rock' zeg maar...

nu wil ik 'm (haar?) vervangen door een pickup die in de buurt komt v.d. SD '59 of de SD JB:

na gister een steengoed (en door het hoempapa-publiek slecht ontvangen): funk, pop/jazz optreden (Cantaloupe Isle-remix met instrumenten, Nights in White Satin én Sex Machine..) van een vriend met Suhr V60's te hebben gehoord, wil ik ook aan de Suhr.. :rockon:

....ook omdat ik nog niet zoveel mensen ken met Suhr HB's...

nu was m'n vraag (eindelijk/eigenlijk):

volgens mij vallen de SSV/SSV+/DSH/SSH al af, omdat die
- 'vintage honk'
- 'snarly'
en
- 'more mids'
zouden hebben...

blijven over:
DSV

Classic humbucker tones, vintage 59 style with a bit of smoothness, Mike Landau's favorite, double row of screws

DSV+

Like the DSV but a little more snap and punch

DSH+

Think of a JB with a smoother output and a little less gain, strong in the mids and designed for singing overdrive with clarity

SSH+

Comparable to a JB , greats mids and punchy, more highs and Honk than the DSH+ (John's favorite)

....nou?

:gitarist: