PDA

View Full Version : Stagg....



Teletripper
9 april 2006, 13:24
Wel ik heb vroeger toen ik jong en onbezonnen was een stagg gekocht. Ik wist toen niets van gitaren en daarmee was dat dus een goedkope gitaar die me wel aansprak. Nu wil ik er echter zo snel mogelijk van af om een nieuwe te kopen. Probleem is echter dat ik zer aan niemand verkocht krijg. Weten jullie waar ik dergelijke crap aan de man krijg? (liefst ergens in Belgie)

AART
9 april 2006, 13:26
afvalbak?
marktplaats?

Shoarm
9 april 2006, 13:48
In stukjes hakken en in je open haard?

You choose.

Squier4ever
9 april 2006, 13:49
misschien bij een verkoper van open haarden, om als brandhout te gebruiken bij het demonstreren van zijn open haard

Nickname
9 april 2006, 14:20
Stagg?? probeer je lokale varkensboer eens.. misschien wil ie er stront mee scheppen :seriousf:

Aimé
9 april 2006, 14:38
Effe serieus, ik zou hem eigelijk al niet verkopen. Ik heb de mijne afgeschuurd en er een bepaald soort "kunstwerk" van gemaakt, maar heb hem terloops weer helemaal zwart gespoten. Ik ga de neck nog gebruiken voor er een lapsteel van te maken (wel ja, niet van de gitaar) de vijsjes en de brugvijsjes kan ik ook nog goed gebruiken, de knoppen ook, de jack, etc...
Verkopen moet je doen in de koopjeskrant (als je in Belgie woont, wel) er zijn altijd wel radeloze ouders die snel voor hun euh, "rebellerende zoon" een gitaar willen kopen die natuurlijk nooit te duur mag zijn.

Bram+
9 april 2006, 16:19
Oja, vraag er vooral niet te veel voor. En maar bidden dat er een randdebiel intrapt.

Terence
9 april 2006, 16:26
Voor een paar weken terug m'n stagg strat ook nog kunnen verkopen via marktplaats. Diegene die hem kocht zei dat hij er ook al zo een had... blijkbaar tevreden.

Aron Maiden
9 april 2006, 16:35
mijn broer heeft ooit eens een stagg bass kunnen verkopen via marktplaats, maarja het is je eerste instrument en krijgt er nog geen 100 euro voor, ik had em gewoon gehouden, en hang em aan de muur ofzo

hansies
9 april 2006, 16:42
Wel ik heb vroeger toen ik jong en onbezonnen was een stagg gekocht. Ik wist toen niets van gitaren en daarmee was dat dus een goedkope gitaar die me wel aansprak. Nu wil ik er echter zo snel mogelijk van af om een nieuwe te kopen. Probleem is echter dat ik zer aan niemand verkocht krijg. Weten jullie waar ik dergelijke crap aan de man krijg? (liefst ergens in Belgie)
Waarom niet in Nederland..................................lol

marter544
9 april 2006, 17:58
Belgen zijn dommer, das makkelijker om die zooi aan te verkopen.

Kaïn
9 april 2006, 18:28
Maawh das zielig. Dat wens je ze toch niet toe.

Persoonlijk zou ik me schuldig voelen als ik een Stagg aan iemand zou verkopen. Ik zou zeggen hang em aan die muur als decoratie. Staat best leuk.

hansies
9 april 2006, 19:44
Belgen zijn dommer, das makkelijker om die zooi aan te verkopen.

door een domme hollander gezegd zeker.................zucht

Basseytje
9 april 2006, 22:26
stagg komt tog ook uit belgie? gewoon terug sturen:P i heb ook nog een stagg gewoon een kunstwerk van maken, je krijgt er hoogstends 50 euro voor als je hals niet krom staat en ik heb de mijne nu 2 jaar en binnen een jaar was de hals naar z'n grootje dus gebruik ik m nu als kunstwerk:P mss een keer sschuren en overspuiten

Terence
9 april 2006, 22:45
Die stagg van mij bracht nog 55 euro op. Ik had er op marktplaats verder geen prijs bij gezet... Net nadat ik die persoon een mailtje had gestuurd dat hij hem mocht komen halen kreeg ik nog een bod van 75 euro, dat had ik niet verwacht.

hansies
10 april 2006, 08:32
Die stagg van mij bracht nog 55 euro op. Ik had er op marktplaats verder geen prijs bij gezet... Net nadat ik die persoon een mailtje had gestuurd dat hij hem mocht komen halen kreeg ik nog een bod van 75 euro, dat had ik niet verwacht.

geloof het of niet, ooit (bijna) een Stagg verkocht die omgebouwd was naar een Gibson, met logo en al, maar ik kon het de koper niet aandoen, ik ben dan ook te goed voor deze wereld zeker ?.
GREETZ

Dick Wolkendeck
10 april 2006, 09:47
Een Stagg is ook leuk om op te oefenen als beginnend gitaarcustomizer. Schuren, lakken, elektronica, ga je gang maar, goede leerervaring. Je moest eens weten hoe mijn 1983 Hondo II er nu uitziet...

Dirk W
10 april 2006, 09:52
Je komt er niet van af. Misschien wil een kroeg of cafe ze aan de muur hebben hangen. Maar ik denk dat je hem het beste kunt houden.
Jammer joh.

wietse
10 april 2006, 09:54
Je moest eens weten hoe mijn 1983 Hondo II er nu uitziet...

die hadden tenminste 9 van de 10 keer nog dimarzio's aan boord.

BillyG
10 april 2006, 10:02
Belgen zijn dommer, das makkelijker om die zooi aan te verkopen.
wie was er hier ook al weer zo slim om een stagg aan te schaffen ???

Dick Wolkendeck
10 april 2006, 10:19
die hadden tenminste 9 van de 10 keer nog dimarzio's aan boord.

:eek: Tjonge, ik heb ze nog ergens liggen, eens goed kijken. Nu je het zegt... Ik heb ze een keer vervangen door japanse fender elementen (circa 1986), gekregen van een vriend. Werd het niet bepaald beter van , schel en dun. Dus snel die Hondo's er weer in.

wietse
10 april 2006, 12:19
:eek: Tjonge, ik heb ze nog ergens liggen, eens goed kijken. Nu je het zegt... Ik heb ze een keer vervangen door japanse fender elementen (circa 1986), gekregen van een vriend. Werd het niet bepaald beter van , schel en dun. Dus snel die Hondo's er weer in.

singlecoils weet ik niet zeker zou me niks verbazen, want alle open humbuckers in hondo's waren dimarzios in de 80er jaren.
zat er een mooi kapje overheen dan waren het meestal nephumbuckers, ik wil nog wel eens een afgetrapte hondo lp kopie kopen voor erg weinig puur om de elementen, als er tenminste geen kapjes op zitten.
meestal klote gitaren met goede elementen en dan kan 30 euro voor zo'n verrote hondo lp wel uit als het dimarzio's zijn.

Aimé
10 april 2006, 12:20
Hey Hansies, goed weertje in Aalst hier hé :D

Kevin-D
10 april 2006, 15:06
*b'tje offtopic*
Wat ik zo raar vind is dat iedereen Stagg afzeikt, maar dat Total Guitar hun laatste (racing V) gitaar wél goed beoordeelt. Alleen de pickups zijn niet zo, maar de bouwkwaliteit en bespeelbaarheid vonden ze goed. 4/5 sterren. Ikzelf heb alleen stratmodellen van ze geprobeerd, en dat vind ik echt niets...
Zit het tussen de oren of heeft iemand Total Guitar óf een goed exemplaar gestuurd, óf een beetje geld toegestopt? Ik denk het eerste maar toch heh..

Bram+
10 april 2006, 15:10
Er zal (à la TG) ook wel weer een relativerende opmerking in de review hebben gestaan, dat je ook even moet kijken naar de prijs. Qua prijs/kwaliteitverhouding zal het dus wel kloppen, want die dingen zijn stikgoedkoop.

Kevin-D
10 april 2006, 15:11
Er zal (à la TG) ook wel weer een relativerende opmerking in de review hebben gestaan, dat je ook even moet kijken naar de prijs. Qua prijs/kwaliteitverhouding zal het dus wel kloppen, want die dingen zijn stikgoedkoop.
Ja ok, maar ook voor die goedkope prijs zal niemand een Stagg aanraden hier... Altijd een alternatief.

Bram+
10 april 2006, 15:16
Ja ok, maar ook voor die goedkope prijs zal niemand een Stagg aanraden hier... Altijd een alternatief.
Heb je ook wel weer gelijk in. Volgens mij zijn die racestaggs de wat nieuwere exemplaren, misschien hebben ze het een en ander verbeterd. Bouwkwaliteit is namelijk hetgene waar stagg het meest op afgerekend wordt.

gitaarwonder
10 april 2006, 15:33
Daar moet je met je poten gewoon van af blijven. Nog te slecht om op te stoken!

andoni
10 april 2006, 17:11
*b'tje offtopic*
Wat ik zo raar vind is dat iedereen Stagg afzeikt, maar dat Total Guitar hun laatste (racing V) gitaar wél goed beoordeelt. Alleen de pickups zijn niet zo, maar de bouwkwaliteit en bespeelbaarheid vonden ze goed. 4/5 sterren. Ikzelf heb alleen stratmodellen van ze geprobeerd, en dat vind ik echt niets...
Zit het tussen de oren of heeft iemand Total Guitar óf een goed exemplaar gestuurd, óf een beetje geld toegestopt? Ik denk het eerste maar toch heh..

Wat ik altijd vreemd vind aan die gitaarbladen is dat ze nooit eens een product echt slecht vinden. Hoogsten hier en daar een negatieve opmerking, maar ronduit een product afraden doen ze nooit.

hansies
10 april 2006, 19:30
Hey Hansies, goed weertje in Aalst hier hé :D
ik zou het niet kunnen zeggen, wan op dit moment zit ik in Brussel

Teletripper
10 april 2006, 19:59
Wel,` het is hier inderdaad mooi weer in Aalst.
Bedankt trouwens voor de al dan niet pertinente antwoorden en ik zal maar s proberen op de koopjeskrant ofzo....

ochieloedere
10 april 2006, 22:44
Ik werk sinds 4 jaar in een muziekwinkel (in België) en ik heb al een hele lading stagg zien voorbijgaan.

Vier jaar geleden: stookhout
Nu: geen LP, geen Fender, maar voor €100 - €150 degelijk beginnersmateriaal. Sterk verbeterd, geëvolueerd van speelgoed/rommel tot absolute beginnersklasse instrument. Zit ook steviger in elkaar.

Voor de laatste container toekwam, hadden we er niet al teveel vertrouwen in, maar (met de prijs in het achterhoofd gehouden) heeft stagg toch degelijke productjes afgeleverd.

Kortom: ieder z'n mening, niet mijn ding, maar voor de beginner die een nieuw, goedkoop alternatief zoekt best te pruimen.

grts

ochieloedere

Letsgo21
11 april 2006, 14:09
Ik heb hier ééntje liggen, is nu een dik jaar oud.
En ik moet zeggen, ik heb em van ellende uiteengehaald, je moet eens zien van wat de body gemaakt is...om nog maar te zwijgen van de barst in hals (begint netjes onder de neckplate).
Ik kan mis zijn en mss de enige waardeloze stagg bezitten, maar ik heb er serieus men twijfels bij...

AART
11 april 2006, 16:46
In stukjes hakken en in je open haard?

You choose.



hmm, laatst een poging aan gewaagd maar mijn haard kotste het weer uit, niet te verteren.

Seven
11 april 2006, 17:04
Ik heb hier een gitaar STRAP van Stagg (gekregen).
Het is ook mijn enige Strap, dus daar moet ik het maar mee doen. ('k oefen gelukkig nu alleen nog thuis, dus niemand die het ziet...).

Maare voor mensen die willen weten wat de kwaliteiten zijn van een Stagg Gitaar Strap...
Tot nu toe, doetie het bij mij goed...=P

paulusdeBKB
11 april 2006, 17:07
Ik heb een Stagg gekregen van een muziekhandelaar. SG modelletje, best oke hoor. Ik durf hem bij optredens wel te gebruiken.

timbo
12 april 2006, 12:21
wel raar dat meeste stagg bezitter belg zijn.

hansies
12 april 2006, 12:33
wel raar dat meeste stagg bezitter belg zijn.

Ik ben een (Belg!!) Vlaming, maar heb en wil géén Stagg, t'is brol en nog eens brol.
hoi

timbo
12 april 2006, 20:11
ja sorry maar belgen staan niet bekend als de slimste mensen van Europa

hansies
12 april 2006, 20:25
ja sorry maar belgen staan niet bekend als de slimste mensen van Europa


ja sorry,
wederzijds dan
keep cool man

hansies
12 april 2006, 20:27
ja sorry maar belgen staan niet bekend als de slimste mensen van Europa

Hollanders wel dan ???????

Aimé
12 april 2006, 20:31
Oh nee gaat et weer zo'n kinderachtig zootje worden zeker :)
Hansies, als je vrijdag niets te doen hebt (de 14de dus), naar herdersem komen!

hansies
12 april 2006, 20:32
Oh nee gaat et weer zo'n kinderachtig zootje worden zeker :)
Hansies, als je vrijdag niets te doen hebt (de 14de dus), naar herdersem komen!
ja, wat is er te doen in Herdersem en waar juist ?

brian
12 april 2006, 22:58
je kan hem misschienverkopen in Asse daar is er een tweedehandswinkel thomaokkazie

Aimé
13 april 2006, 00:36
Optredennnnn en ik moet dus volk lokken :) cheap hé

Funkblaster
13 april 2006, 00:38
je kan hem misschienverkopen in Asse daar is er een tweedehandswinkel thomaokkazie

een wat???

Trocar
13 april 2006, 00:50
Okkazie... jeweetwel... occasion!

Toch?

Utreg
13 april 2006, 20:01
Een vriend van me heeft ook een Stagg strat, en die speelt eerlijk gezegd best lekker :)

timbo
14 april 2006, 13:49
kerel pas geleden is er een onderzoek geweest en die wees uit dat Nederlanders met een gemiddeld IQ van 117 de slimste Europeanen zijn.

Teletripper
14 april 2006, 14:11
dat waren de Duitsers slimmerd...

outside
14 april 2006, 14:21
dat waren de Duitsers slimmerd...

Neem het hem niet kwalijk, tis nen hollander :d. Nog ff offtopic blijven: Belgen zijn het beste in wiskunde van Europa en Vlamingen kunnen gemiddeld 3 talen! En stagg is een Belgisch merk als ik mij niet vergis dus logisch dat ze in België meer verkocht worden (minder kosten). Ik kan maar al te goed begrijpen dat veel mensen stagg kopen. Ze zijn spotgoedkoop en als beginner ga je vaak gewoon kijken naar het goedkoopste en als het eruit ziet als een gitaar pak je het. Hier in Leo Caerts kan je een staggitaar binnen het jaar omruilen voor een andere en krijg je 80% van de aankoop van die stagg terug (geldt ook voor enkele andere merken maar vooral stagg), als je hem niet omruilt en wel wilt verkopen krijg je 60%.