PDA

View Full Version : Ik weet het niet meer



bart_g
9 april 2006, 11:46
Ik weet het echt niet meer. Ik wil een beginnersgitaar gaan kopen voor rockmuziek. Ik heb een eerder topic geplaatst, waaruit naar boven kwam dat ik voor mijn muziek (U2, RHCP, Pearl Jam, etc.) het beste een strat model kon kopen. Ik was er dan ook van overtuigd dat het een strat zou gaan worden. Ik las daarna echter nog een hoop enge verhalen over slechte tremelos in deze prijsklasse, waardoor gitaren snel zouden ontstemmen. Daarnaast vind ik een televrom erg mooi, maar een les paul eigenlijk ook.

Met andere woorden: ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet kopen.

Mijn budget is door een belastingaanslag geslonken naar zo'n 200 euro enkel voor de gitaar.

Ik heb de volgende modellen op het oog:

- OLP MM1 Axis, redelijk wat info te vinden, de mensen die hem gebruiken zijn volgens mij erg tevreden.

- Richwood strat, tele, of les paul, veel enthousiaste gebruikers, maar ik ben bang dat het voor de langere termijn wat minder is. (Is volgens mij meer een leuke voor erbij, ik heb er ook niet zo'n goed gevoel bij)

- London city Comet, veel goede verhalen over te vinden, vind hem ook erg mooi.

- Ibanez GSA60 of GRG170, beide helaas met een trem.

- Dean Vendetta, alles lijkt goed, alleen vind ik de kleur niets...

- Squier Tele Custom, die zwarte met twee humbuckers. Op een of andere manier spreekt deze me wel aan, weet niet wat het is.

Ik ben dus een absolute beginner, ik heb nog nooit gitaar gespeelt en wil dus erg graag beginnen. Het is voor mij dus erg moeilijk om te beoordelen of een gitaar fijn speelt, omdat ik niet kan spelen...

Wat moet ik nou doen???

mdb
9 april 2006, 12:17
Toen ik begon had ik een Yamaha pacifica stratmodel, speelde echt wel goed en ik had niet echt last van dat probleem met de tremelo waar jij het over hebt. De beste tip die ik je kan geven is: ga naar de winkel en probeer watgitaren uit, een heleboel mensen op dit forum zeggen misschien wel dat richwood les paul goed is, maar misschien vindt jij de sound wel crap. Gewoon vragen of iemand in de winkel wat kan spelen en kijken of je er zelf ook wat van bakt.

suc6

dano
9 april 2006, 13:34
die olp is een erg verassend lekkere gitaar vindt ik, goed te bespelen mits hij goed afgesteld is. Ik hoor ook erg veel goeds over de london city comet. Het is ook een beetje wat je leuk en mooi vindt, laat je ook even adviseren in een goede gitaarwinkel! Ik zou als ik jou was deze twee eens nader aan de tand voelen. Misschien heb je iemand in je omgeving die iets meer van gitaren weet? Neem hem.haar dan mee:)

succes!

Davidian
9 april 2006, 13:43
Ibanez gsz misschien?

Freekje
9 april 2006, 13:52
Ibanez GAX30 is ook een leuke beginnersgitaar hoor! 2 humbuckers, geen tremolo voor rond de 200 euro, bij Feedback is ie wat goedkoper wegens aanbieding.

Ik heb er zelf eentje gekocht ook als beginner, en ik ben er erg tevreden mee!

Squier4ever
9 april 2006, 19:46
ik denk dat je gewoon iets moet kopen dat je mooi vind, wel even hier navragen oft wat is. als beginnersgitaar boeit het allemaal niet zoveel., zou wel een humbuckertje in de bridge nemen, iets veelzijdiger istie dan.

maar ga vooral zelf testen en kijken wat je aanstaat

grayfink
9 april 2006, 20:05
Al die gitaren die je opnoemt in je eerste post zijn prima om op te beginnen. Koop wat!

marter544
9 april 2006, 20:09
Ik zou als ik jou was voor een tele gaan, dus de LC Comet of de Squier Custom, ik vind zelf de Custom erg geil, hoe ie eruit ziet dan, ik heb er nog nooit op gespeelt. Dan heb je ook gelijk humbuckers, en dat is voor de iets hardere rock toch wel handig.

DarknessAwaits
9 april 2006, 20:27
Als je voor een goedkope strat wilt gaan moet je je niet laten tegenhouden door een slechte tremelo. Zoiets gebruik je in het begin toch niet (als het goed is), dus zul je er weinig hinder van ervaren.

Als hij echt dermate slecht is dat hij zelfs zonder actief gebruik nog nadelige gevolgen heeft kun je 'm ook nog vastzetten met een stukje hout.

koennie
10 april 2006, 12:44
haal zo'n london city! zijn erg goede gitaren voor het geld. Je kan er zeker lang mee voort. je wou geen tremolo, dan zou ik ook geen gitaar met tremolo nemen. Die london city is sowieso beter dan de richwood. OLP is ook behoorlijk goed.

polysix
10 april 2006, 18:31
die squier tele met buckers heeft wel een heel ander geluid dan de aanbevolen strat...