PDA

View Full Version : stratocaster pick-ups



NoLiMiT
9 april 2006, 02:56
Hey , ik heb eens een vraagje over de elementen van mijn mexicaanse stratocaster.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de mexicaanse en amerikaanse elementen , en is het beter dat ik mijn mexicaanse vervang?
groetjes ,
Ronn

Robbert
9 april 2006, 10:07
Ik zie net je andere topic, dat je die strat net hebt.


Dan zou ik nog niet beginnen met het vervangen van de elementen. Speel eerst een tijd zo en laat de tone van de elementen op je inwerken.

NoLiMiT
9 april 2006, 15:45
Ja dat lijkt me ook het beste .
Bedankt in ieder geval , maar wat is het verschil ? zijn de amerikaanse beter ?
groetjes

mark verhoef
9 april 2006, 16:41
en als je ze dan toch wil vervangen probeer is GFS elementjes klinken naar mijn mening beter als mex elementjes. neem dan de hot alnico staggered.

die dingen zijn niet zo duur kan je ook nog is wat proberen zonder er fortuinen aan uit te geven.

de amerikaanse elementen zijn idd beter dan de mexicanen de GFS zit meer naar de amerikaanse kant dan naar de mexicaanse kant ;)

the sure thing
9 april 2006, 17:10
.. wen eerst voor een periode aan de klank. Als je voor andere elementen gaat, ga dan niet per se weer voor Fender, maar kijk eens rond voor andere merken als Seymour Duncan, Dimarzio, John Suhr, enz. Er heeft in het blad "gitarist" ongeveer 4 maanden geleden een zeer uitgebreide test voor songle-coil strat elementen gestaan!

Dude
9 april 2006, 18:01
ik heb het brug element van mijn 79'er usa strat in mijn mexicaantje gezet en moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet echt een vooruitgang vind,

als je iets gaat wisselen zou ik inderdaad voor dimarzio of seymourduncan gaan,

een hotrails of jeffbeck junior zijn ERG lekker als je van een wat agressievere strat houd

drap
9 april 2006, 18:27
www.kinman.com

hansies
10 april 2006, 08:12
en als je ze dan toch wil vervangen probeer is GFS elementjes klinken naar mijn mening beter als mex elementjes. neem dan de hot alnico staggered.

die dingen zijn niet zo duur kan je ook nog is wat proberen zonder er fortuinen aan uit te geven.

de amerikaanse elementen zijn idd beter dan de mexicanen de GFS zit meer naar de amerikaanse kant dan naar de mexicaanse kant ;)

Ik heb Mexicaanse elementen die beter zijn dan "AMERIKAANSE"
en het is niet omdat "AMERIKAANSE " elementen van "AMERIKAANSE " makelij zijn dat deze beter zijn dan "Mexicaantjes"
Wat heeft men toch met die AMERIKAANSE voorkeurtjespolitiek.
Ik weet nochthans beter !
greetz
Adios amigos

rhcp_schipper
10 april 2006, 11:12
En niet te vergeten nordstrand pickups.

Ik heb nu zelf de tele variant van nordstrand, en die bevallen mer dan erg goed.

Deze pickups zijn te bestellen bij de gier, niet de goedkoopste pickups, wel een super lekkere tone.

http://www.nordstrandpickups.com/guitar_trad.html

Het is maar een kleine ingeving.