PDA

View Full Version : Heb mn beuk-gitaar gevonden!



Veekeren
8 april 2006, 22:49
Na het dilemma over mijn Les Paul Class5 ben ik op zoek gegaan naar een gitaar waar ik me bij een optreden in een minder stijlvol zaaltje weinig zorgen hoef te maken. Alleen wilde ik wel een lekker gitaar die ook erg goed klinkt en speelt, wat dat betreft zou mn Epi niet voldoen. Al met al wordt mn verzameling gitaren nu wel enigszins uitgebreid, maar gelukkig weet ik door dit forum dat het altijd erger kan :D

En nu heb ik hem gevonden! Een PRS Custom 24 uit 1993 nog wel! Geen 10top, maar daar ging het dus ook niet om. Redelijk bespeeld, klein chipje uit de punt van de kop, niet helemaal mint, maar boeien! Klinkt natuurlijk niet zo vet als mn Gibson, maar scheurt zeer zeker lekker...

En nu het wel interessante deel, de foto's:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/PRSCU2493A.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/PRSCU2493B.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/PRSCU2493C.jpg

grayfink
8 april 2006, 22:51
MOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIII!!!!!! en gefeliciteerd!

bram123
8 april 2006, 22:51
ja alsof deze niet gestolen wordt...

Veekeren
8 april 2006, 22:53
ja alsof deze niet gestolen wordt...

Alle gitaren kunnen gestolen worden, maar ten eerste is dat bij deze wel een stuk minder erg, en ten tweede als er bier / cola / pus / mayonaise of weet ik veel wat overheen gaat boeit het een stuk minder :D

Daniël_san
8 april 2006, 22:53
Lijp gitaartje...... :)

grayfink
8 april 2006, 22:56
Alle gitaren kunnen gestolen worden, maar ten eerste is dat bij deze wel een stuk minder erg, en ten tweede als er bier / cola / pus / mayonaise of weet ik veel wat overheen gaat boeit het een stuk minder :D

Lijkt mij wel heel erg...

Veekeren
8 april 2006, 22:58
Lijkt mij wel heel erg...

Ja natuurlijk is het erg... maar een HEEL stuk minder erg. Deze gitaar is ook niet mint enz. Bij deze gitaar durf ik wel het risico te nemen.

En laten we niet meteen van het ergste uit gaan :D

Orpheo
8 april 2006, 23:14
mooi gitaartje!! ik wacht met smart op mijn prs!!

Orpheo
8 april 2006, 23:18
ik wilde nog ff kwijt:

ik vind deze top zoveel mooier dan een ten top!!! echt, super. dat kleurtje ook. super.

Veekeren
8 april 2006, 23:22
ik wilde nog ff kwijt:

ik vind deze top zoveel mooier dan een ten top!!! echt, super. dat kleurtje ook. super.

Ja hij is wel mooi he :D Foto's vind ik wel mooi gelukt. Maar toch heb ik wel mooiere ten tops gezien (en gehad), maar zoals ik zei boeit dat nu niet zo.

De kleur is overigens wel enigszins vaag. De verkoper vond hem groen, en in wat geler licht lijkt hij ook wel wat grijsgroen. Op de foto's vind ik hem grijs tot grijsblauw. Maar soms is ie ook gewoon grijs :D

Orpheo
8 april 2006, 23:24
Ja hij is wel mooi he :D Foto's vind ik wel mooi gelukt. Maar toch heb ik wel mooiere ten tops gezien (en gehad), maar zoals ik zei boeit dat nu niet zo.

De kleur is overigens wel enigszins vaag. De verkoper vond hem groen, en in wat geler licht lijkt hij ook wel wat grijsgroen. Op de foto's vind ik hem grijs tot grijsblauw. Maar soms is ie ook gewoon grijs :D

ideaal toch? maar ja, ik ben zelf geen fan van die mega flamed tops. zoals deze zijn ze imo perfect. niet teveel vlam, net genoeg.

deze gitaar SCHREEUWT overigens om zebra pickups, of een zebra en eentje met nickelen cover

Veekeren
8 april 2006, 23:30
ideaal toch? maar ja, ik ben zelf geen fan van die mega flamed tops. zoals deze zijn ze imo perfect. niet teveel vlam, net genoeg.

deze gitaar SCHREEUWT overigens om zebra pickups, of een zebra en eentje met nickelen cover

Zebra's vind ik vrijwel nooit mooi, maar een nickel cover zou ik wel oke vinden. Heb alleen en geen zin om de elementen te vervangen, en geen zin om daar geld aan uit te geven, en tot slot klinkt ie zo al meer dan goed. Dus hoogstwaarschijnlijk gaat ook dat niet gebeuren :)

marter544
8 april 2006, 23:34
Gefeliciteert!


Nja, verschil moet er zijn blijkbaar.... jij koopt een PRS Custom als gitaar waar je je geen zorgen om hoeft te maken(wat kosttie ie als ik vragen mag?), en ik ben hartstikke zuinig op mijn cheap-ass Ibanez.....

Ja, ik ben jaloers ;)

Orpheo
8 april 2006, 23:49
Gefeliciteert!


Nja, verschil moet er zijn blijkbaar.... jij koopt een PRS Custom als gitaar waar je je geen zorgen om hoeft te maken(wat kosttie ie als ik vragen mag?), en ik ben hartstikke zuinig op mijn cheap-ass Ibanez.....

Ja, ik ben jaloers ;)

tja, als je geld als water hebt kan dat :D of gewoon geld krijgt voor iets dat je leuk vind om te doen, en anders niet weet wat er mee te doen!

@ Veekeren: tja, das natuurlijk helemaal aan jou of je zebra's of covers doet :D wleke pups heb je er nu inzitten?

Veekeren
8 april 2006, 23:51
tja, als je geld als water hebt kan dat :D of gewoon geld krijgt voor iets dat je leuk vind om te doen, en anders niet weet wat er mee te doen!

@ Veekeren: tja, das natuurlijk helemaal aan jou of je zebra's of covers doet :D wleke pups heb je er nu inzitten?

Haha, geld als water... gewoon werken voor je geld!

Nu zitten er gewoon de standaard PRS elementen op, weet niet meer hoe die heten eerlijk gezegd.

Orpheo
8 april 2006, 23:53
Haha, geld als water... gewoon werken voor je geld!

Nu zitten er gewoon de standaard PRS elementen op, weet niet meer hoe die heten eerlijk gezegd.

ghehe, t was meer een referentie naar mij :chicken: ik heb redelijk wat geld, en weet niet wat ermee te doen. dus koop ik er gitaren van (niet de minste, geloof ik....)

over die pups: hmm. nja, als ze goed klinken, :rockon:

marter544
8 april 2006, 23:54
Haha, geld als water... gewoon werken voor je geld!

Nu zitten er gewoon de standaard PRS elementen op, weet niet meer hoe die heten eerlijk gezegd.

Hehe, Ik verdien 70 euro per maand door te vakkenvullen bij de buurtsuper, trek daar mijn gitaarlessen af, en je houdt bar weinig over...(moet ik zelf betalen omdat ik wel weer een crossfiets van 900 euro krijg, en alles wat je daar nog meer voor nodig hebt :chicken: )

Orpheo heeft geld over?? Ik weet wel een goed adres, PM me voor mijn gironummer :)

Veekeren
9 april 2006, 00:28
Nog even @Marter, laat ik het zo zeggen. Van de waarde van mijn Class5 kan ik (als ik iemand vind die zn PRSCU24 voor dezelfde prijs weg doet) nog zoeentje kopen, en dan hou ik nog geld over voor een leuke Epiphone :)

En tja, jij je fiets, van dat totaalplaatje heb je met iets extraas wat ik voor mijn PRS heb betaald.

Jiboom
9 april 2006, 00:30
Nu zitten er gewoon de standaard PRS elementen op, weet niet meer hoe die heten eerlijk gezegd.
In een Custom 24 zit een HFS in brugpositie en een Vintage Bass in halspositie. Ik zie dat de rotary switch bij jouw gitaar vervangen is door een gewone 3-standen schakelaar... net als op mijn Custom 24. Da's wel een verbetering. Ik neem aan dat je wel een push/pull schakelaar hebt voor de coiltap standen? En je hebt een korte hiel, da's ook fijn.

Mooie gitaar! Misschien doet ie je Les Paul wel vergeten... Ik ben nog altijd erg blij met mijn PRS.. speelt heerlijk (lekkerder dan elke Les Paul die ik in mijn handen heb gehad).

Orpheo
9 april 2006, 00:36
Hehe, Ik verdien 70 euro per maand door te vakkenvullen bij de buurtsuper, trek daar mijn gitaarlessen af, en je houdt bar weinig over...(moet ik zelf betalen omdat ik wel weer een crossfiets van 900 euro krijg, en alles wat je daar nog meer voor nodig hebt :chicken: )

Orpheo heeft geld over?? Ik weet wel een goed adres, PM me voor mijn gironummer :)

jeudigd optimisme :seriousf:

neej, toch niet :D dan koop ik liever weer n gitaar voor mezelf erbij.

Veekeren
9 april 2006, 00:40
In een Custom 24 zit een HFS in brugpositie en een Vintage Bass in halspositie. Ik zie dat de rotary switch bij jouw gitaar vervangen is door een gewone 3-standen schakelaar... net als op mijn Custom 24. Da's wel een verbetering. Ik neem aan dat je wel een push/pull schakelaar hebt voor de coiltap standen? En je hebt een korte hiel, da's ook fijn.

Mooie gitaar! Misschien doet ie je Les Paul wel vergeten... Ik ben nog altijd erg blij met mijn PRS.. speelt heerlijk (lekkerder dan elke Les Paul die ik in mijn handen heb gehad).

Dat zullen ze wel zijn die elementen :D Heb het ooit wel eens ergens gelezen. Is het nou ook zo dat het type elementen op een gegeven moment veranderd zijn of haal ik het in de war met iets anders?

Ja die rotary is verwisseld. Had van mij niet zo gehoeven, op de andere die ik gehad heb vond ik het ook niet vervelend. Heb de originele overigens nog wel. Zit helaas geen push/pull schakelaar op, vind de hele vervanging dan ook niet echt logisch gedaan. Maar die tussenstandje gebruik ik eigenlijk toch niet, dus wakker lig ik er niet van. Ik heb nog nooit op "after-factory" CU24 gespeeld, maar ik vind PRS halzen, en dan vooral de regular, briljant. Gelukkig heeft deze gitaar geen dode plekken, wat een andere CU24 die ik heb gehad wel had (al was die echt enorm mooi :D).

Ach, ik denk dat hij mij me mijn Gibson niet zal doen vergeten hoor :D Oke, eerlijk is eerlijk, ik vind een PRS beter spelen, de hals is voor mij perfect. Maar die hals op mijn Class5 is ook geweldig, en hij heeft toch net iets meer ballen.

Rewind
9 april 2006, 00:58
*zucht* af en toe kan ik zooo jaloers zijn

Ik zit hier ook met mijn Ibanezje (grx nogwel) op schoot met een enveloppe, waar ik lang voor heb gespaard met net genoeg geld erin voor een tweedehands gibson les paul studio.
Jij koopt gewoon een van mijn droomgitaren, voor 'erbij'.
Ik zou trouwens wel willen weten wat voor werk jij doet :p
Veekeren en Orpheo, jullie zijn toch allerbei niet zo oud?
Met m'n nieuwe baantje in madurodam verdien ik maar 3,79 per uur, reken maar uit hoelang het dan duurt voordat ik een prs in m'n handen heb ;)
(het is zwaar onderbetaald, i know, maar het schijnt het minimumloon te zijn, het is voor de rest wel relaxt werk, ga dit doen tot ik een beter baan gevonden heb)

Veekeren
9 april 2006, 01:07
Ja... ik ben 23, bijna klaar met studeren. Ben daarom nu gestopt met mn bijbaan, maar heb altijd minimaal 2 dagen in de week er bij gewerkt...

Moet ook wel eerlijk zijn, al mijn vaste lasten (huur, eten) heb ik van mijn studifinanciering + lening betaald. Mijn loon heb ik altijd voor mezelf gehouden, dus buiten wat bier en kleding is het grootste deel naar gitaren gegaan.

Jiboom
9 april 2006, 01:09
Is het nou ook zo dat het type elementen op een gegeven moment veranderd zijn of haal ik het in de war met iets anders?

Klopt, volgens de PRS site vanaf eind 1991. Daarvoor zaten er Standard elementen in... geen idee wat het verschil is. Ik heb nog nooit een PRS uit die tijd in mijn handen gehad.



Ja die rotary is verwisseld. Had van mij niet zo gehoeven, op de andere die ik gehad heb vond ik het ook niet vervelend. Heb de originele overigens nog wel. Zit helaas geen push/pull schakelaar op, vind de hele vervanging dan ook niet echt logisch gedaan. Maar die tussenstandje gebruik ik eigenlijk toch niet, dus wakker lig ik er niet van.
Ik zou de enkelspoels standen wel missen, lekker voor funk/licht akkoordenwerk enzo. Je kunt natuurlijk alsnog een push/pull erop (laten) zetten, als je je bedenkt... ;) (of je zet de rotary weer terug).

Veekeren
9 april 2006, 01:13
Klopt, volgens de PRS site vanaf eind 1991. Daarvoor zaten er Standard elementen in... geen idee wat het verschil is. Ik heb nog nooit een PRS uit die tijd in mijn handen gehad.


Ik zou de enkelspoels standen wel missen, lekker voor funk/licht akkoordenwerk enzo. Je kunt natuurlijk alsnog een push/pull erop (laten) zetten, als je je bedenkt... ;) (of je zet de rotary weer terug).

Heb ooit eentje uit 91 gehad... Kan me geen enorm klankverschil herinneren, maar heb ze nooit naast elkaar gehoord en tis al weer een tijdje geleden.

En inderdaad, kan er altijd nog wat aan laten doen, maar heb voorlopig nog niet de behoefte.

sregor
9 april 2006, 01:38
En je hebt een korte hiel, da's ook fijn.

Wat wordt daarme bedoeld as ik ff tussendoor vragen mag? en ?

hele mooi PRS trouwens, veel plezier er mee. Tof ook dat deze niet van die vieze bird inlays heeft.

Jiboom
9 april 2006, 01:53
Wat wordt daarme bedoeld as ik ff tussendoor vragen mag?
Vanaf 1995 is de hiel op de meeste PRS-en aangepast. Die grote hiel zit meer in de weg bij spelen in hoge posities dan de kleine hiel van voor 1995 (pre-factory). Zie hier:

http://www.edromanguitars.com/resources/images/heelhell.jpg

PS. De afbeelding komt van de site van de beruchte Ed Roman. Was toevallig de eerste afbeelding die ik kon vinden. Maar let dus niet op de rest van die site ;)

[edit]
PPS. De foto klopt niet: de linker blijkt een Custom 22 van na 1995 te zijn, terwijl de rechter een Custom 24 is van voor 1995. Een Custom 22 heeft altijd een grotere hiel gehad (en heeft nog steeds) dan een Custom 24. Oftewel, Ed Roman zit de boel weer 's te belazeren. Sorry voor de veroorzaakte verwarring. Het verschil in hielgrootte is er wel, maar is kleiner dan op de geposte afbeelding.

Orpheo
9 april 2006, 07:11
*zucht* af en toe kan ik zooo jaloers zijn

Ik zit hier ook met mijn Ibanezje (grx nogwel) op schoot met een enveloppe, waar ik lang voor heb gespaard met net genoeg geld erin voor een tweedehands gibson les paul studio.
Jij koopt gewoon een van mijn droomgitaren, voor 'erbij'.
Ik zou trouwens wel willen weten wat voor werk jij doet :p
Veekeren en Orpheo, jullie zijn toch allerbei niet zo oud?
Met m'n nieuwe baantje in madurodam verdien ik maar 3,79 per uur, reken maar uit hoelang het dan duurt voordat ik een prs in m'n handen heb ;)
(het is zwaar onderbetaald, i know, maar het schijnt het minimumloon te zijn, het is voor de rest wel relaxt werk, ga dit doen tot ik een beter baan gevonden heb)

klopt. ik ben 19, maar krijg per maand ongeveer 500 euro, exclusief fooi. dus ik dacht vorig jaar ergens bij mezelf, 'even snel' voor ik ga studeren mijn rig bouwen, dan kan mn salaris daarna in mn studie gepompt worden. die doelstelling lijkt me nog te gaan lukken ook!

wat voor werk veekeren doet weet ik niet, maar ik werk in de horeca, niet eens een heel chique restaurant ofzo.

Veekeren
9 april 2006, 10:27
Ik werkte in een electronicazaak. Maar hou er ook rekening mee, hoe schandalig het ook is, dat (in ieder geval bij mij) het verschil in uurloon tussen 21 en 22 jaar al 1,10 euro was... Dus dat scheelt ook.

Nog even @sregor, ik vind die birds eigenlijk wel wat hebben. En de bij mij bekende reden waarom PRS toen langere hielen is gaan maken, is dat dat beter zou zijn voor de sustain en om dode plekken op de hals tegen te gaan. Dat hebben niet alle PRS-en met een korte hiel, maar eentje die ik heb gehad had rond de 13e fret op 1 of 2 snaren een wel heel korte sustain...

Kaïn
9 april 2006, 10:44
@jinboom

Misschien een domme vraag, maar waarom is Ed Roman berucht???

piezo
9 april 2006, 11:10
Ed Roman is berucht als praatjesmaker en oplichter. Voor meer details even een zoekmachine gebruiken.

Over de langere hiel: de verhalen over de reden ervoor zijn niet eenduidig. Er wordt ook gezegd dat het puur was om produktietechnische redenen. Feit is dat sommige PRS'en, zowel CE als CU modellen last hadden van dode plekken. Bij mijn '93 CE-24 is het vooral G-snaar 12e fret.

Over de split standjes: op een elzen/maple top CE (tot 95' gemaakt) zijn ze heel nuttig, omdat die van zichzelf al Fender-achtiger klinkt, op een CU heb je er veel minder aan.

@ Rewind: Ik denk er over mijn '93 LP Studio weg te doen. (Alleen wegens te veel gitaren. Sorry! :roll: ) Niet meer als nieuw, ook niet afgeragd.

vinni
9 april 2006, 12:26
Maar goed....

Hele mooie Gitaar! :cheerup:

Gefeliciteerd.

Mijn favoriete kleustelling.
Flamed maple top in grey/black met chrome hardware en dots op de neck.

Deze vond ik onlangs op Ebay :
http://www.worldguitars.co.uk/ebay/singlecuts/6129scut016bg.jpg

Echt geweldig!.....

Vinni

Jiboom
9 april 2006, 13:07
Misschien een domme vraag, maar waarom is Ed Roman berucht???
Als aanvulling op piezo, hij is nogal berucht als iemand die met halve waarheden (of leugens) andere gitaarmerken afkraakt om zijn eigen gitaren te kunnen verkopen. Dat doet ie bijv. met PRS en met Ibanez, terwijl hij vervolgens bijv. wel Ibanez Joe Satriani modellen met Donnie Hunt schildering kopieert en verkoopt (die dingen zijn onbetaalbaar en erg zeldzaam). Oftewel, Ed Roman is gewoon een uitgekookte zakenman met een twijfelachtige manier om zijn producten aan te prijzen.

Gebruik de zoekfunctie van ieder gitaarforum (of gewoon Google) voor meer voorbeelden. Deze (http://edroman.aleclee.com/main.html) site is ook wel aardig.

BLOK182
9 april 2006, 13:08
Alle gitaren kunnen gestolen worden, maar ten eerste is dat bij deze wel een stuk minder erg, en ten tweede als er bier / cola / pus / mayonaise of weet ik veel wat overheen gaat boeit het een stuk minder :D
Mooie gitaar! Alleen bij mij is het juist andersom, mijn PRS hou ik zo mooi mogelijk, en mijn Gibsons, die mogen compleet rock n roll behandeld worden:D

Dude
9 april 2006, 13:19
Cool hoor


wat heb je dr voor betaald als ik vragen mag ?

Gr bart

imlikeajungle
9 april 2006, 13:35
Knap! Voor een '93 ziet ie er netjes uit! Mijn '89 CE ziet er stuk geleefder uit :-)
Doe ze nu maar nooit weg, '85-'93 => PRS uit 8e jaar van productie, stel je voor wat dat over 50 jaar waard gaat zijn ;)

Nickname
9 april 2006, 14:23
Mooi ding man.. gefeliciteerd!!! :rockon:

Anders Destium
9 april 2006, 23:29
Gefeliciteerd, prachtige gitaar :)

is dit nu een faded whale blue (die van gitaarmarkt) of niet? Weet je wat lachen is: de pickup covers eraf halen, dan zie je wat de eigenlijke kleur ooit was!

Anders Destium
9 april 2006, 23:34
Vanaf 1995 is de hiel op de meeste PRS-en aangepast. Die grote hiel zit meer in de weg bij spelen in hoge posities dan de kleine hiel van voor 1995 (pre-factory). Zie hier:

http://www.edromanguitars.com/resources/images/heelhell.jpg

PS. De afbeelding komt van de site van de beruchte Ed Roman. Was toevallig de eerste afbeelding die ik kon vinden. Maar let dus niet op de rest van die site ;)

De nieuwe heel blijft nog altijd een stuk kleiner dan de hiel op Les Pauls en strats, een simpel feit dat Roman "voor het gemak" even weglaat. Bovendien is de linker een custom 22 en de rechter een custom 24...

vulvasonic
9 april 2006, 23:35
Schitterende plank man. Die kleur, GEWELDIG! :o

Tupelo
9 april 2006, 23:41
klopt. ik ben 19, maar krijg per maand ongeveer 500 euro, exclusief fooi. dus ik dacht vorig jaar ergens bij mezelf, 'even snel' voor ik ga studeren mijn rig bouwen, dan kan mn salaris daarna in mn studie gepompt worden. die doelstelling lijkt me nog te gaan lukken ook!

En als je geld tekort komt... dan verkoop je toch gewoon de custom!! :D

Orpheo
9 april 2006, 23:41
hey erik, ik vroeg me opeens af; jij hebt 2 keer ooit een custom gehad. een 22 en een 24. hoorde je nou een verschil tussen die 2? en dan vooral de halspup. ben benieuwd of dat verschil nu echt zo significant is als dat velen beweren....

Orpheo
9 april 2006, 23:43
En als je geld tekort komt... dan verkoop je toch gewoon de custom!! :D

haha, nee, die custom, die blijft. ik heb er nu onderhand zoveel werk inzitten, en de feel en sound passen zo erg in mijn straatje, dat ik m never weg zal doen.

Jiboom
9 april 2006, 23:58
Bovendien is de linker een custom 22 en de rechter een custom 24...
Klopt, dat las ik een tijdje nadat ik die foto gepost had ook. Misschien moet ik 'm maar weg halen (ik had moeten/kunnen weten dat zelfs een foto van Ed Roman niet te vertrouwen is). Ik kon alleen na een tijd zoeken steeds geen andere vergelijkbare foto vinden.

Ik heb nog wel gelezen dat het verschil in hiel maar een kwart inch is ofzo. In mijn eigen beleving is het echter toch wel merkbaar. Ik heb zelf een CU24 met korte hiel, terwijl ik wel een aantal keer een CU24 met nieuwe, grotere hiel in mijn handen heb gehad die voor mij merkbaar minder comfortabel is. Het betekent echter niet dat een CU24 van na 1995 minder de moeite waard zou zijn, het blijven geweldige gitaren.

En wat je zegt over strats/LPs (of bijna alle klassiekers wat dat betreft) klopt natuurlijk: deze hebben nog altijd een slechtere bereikbaarheid in hoge posities. Maar ik ben dan ook bepaald geen fan van zulke modellen. Ik vind dat veel moderne ontwerpen gewoon beter zijn (zoals bijv. PRS hiel, Ibanez all-access neckjoint, Music Man verbinding). Dat blijft sowieso voer voor discussies (hoewel erg off-topic): waarom zijn gitaristen zo conservatief dat ze nog altijd in grote getalen voor ontwerpen van vijftig jaar oud kiezen? Tja, mojo/karakter etc. noemen ze het dan...

Wicked Willy
10 april 2006, 00:06
Beetje late reactie maar toch: schitterende gitaar, apart kleurtje!

Welkom bij de club van trotse PRS-bezitters (ik heb het idee dat het er steeds meer worden.......).

Orpheo
10 april 2006, 00:08
Klopt, dat las ik een tijdje nadat ik die foto gepost had ook. Misschien moet ik 'm maar weg halen (ik had moeten/kunnen weten dat zelfs een foto van Ed Roman niet te vertrouwen is). Ik kon alleen na een tijd zoeken steeds geen andere vergelijkbare foto vinden.

Ik heb nog wel gelezen dat het verschil in hiel maar een kwart inch is ofzo. In mijn eigen beleving is het echter toch wel merkbaar. Ik heb zelf een CU24 met korte hiel, terwijl ik wel een aantal keer een CU24 met nieuwe, grotere hiel in mijn handen heb gehad die voor mij merkbaar minder comfortabel is. Het betekent echter niet dat een CU24 van na 1995 minder de moeite waard zou zijn, het blijven geweldige gitaren.

En wat je zegt over strats/LPs (of bijna alle klassiekers wat dat betreft) klopt natuurlijk: deze hebben nog altijd een slechtere bereikbaarheid in hoge posities. Maar ik ben dan ook bepaald geen fan van zulke modellen. Ik vind dat veel moderne ontwerpen gewoon beter zijn (zoals bijv. PRS hiel, Ibanez all-access neckjoint, Music Man verbinding). Dat blijft sowieso voer voor discussies (hoewel erg off-topic): waarom zijn gitaristen zo conservatief dat ze nog altijd in grote getalen voor ontwerpen van vijftig jaar oud kiezen? Tja, mojo/karakter etc. noemen ze het dan...

ja, waarom? goeie vraag. wellicht omdat t gewoon modellen zijn die iconen zijn geworden, door de tijd heen. das net zoiets als vragen (denk ik dan) waarom is de viool sinds stradivarius nauwelijks veranderd, of waarom heeft de pianovleugel nog steeds dezelfde shape als het klavecimbel in de tijd van Bach? heeft denk ik te maken met ultieme ergnomie, optimale klankverdeling, i dont know, ik zwets maar wat.

punt is denk ik dat die vormen precies passen bij het instrument, met subtiele verschillen (denk aan de PRS Singlecut/Huber Orca tegenover de les paul), en dat het juist die verschillen zijn waarin door geevolueerd wordt, en waarin in innovatie ligt. maar op een gegeven moment ben je gewoon klaar met doorwerken; je kan niet een ander stukkie hout gebruiken voor de gitaar, omdat t niet klinkt. je kan niet een er een andere vorm van maken, omdat
a: gitaristen t dan gewoon lelijk vinden en er niet op spelen (met hier en daar een uitzondering)

b: t publiek er anders niks mee kan! das natuurlijk ook zo! bv met die bo diddly (of hoe je t schrijft) sig van gretsch, das gewoon weird. daar kan je als gitarist 'niks' mee, en het publiek denkt ook van 'wtf"?

ik denk dat daarom de klassieke ontwerpen blijven staan, met hier en daar een vernieuwing die het publiek nauwelijks zal zien, maar voor gitaristen een grote impact kan/zal hebben.

Jiboom
10 april 2006, 00:37
Ik zal zelf ook een poging doen mijn eigen vraag te beantwoorden:

Naar mijn idee kennen muzikanten onterecht veel "magische krachten" toe aan hun instrument. Veel gitaristen willen graag klinken als hun voorbeelden: Hendrix/SRV fans willen een Strat, Vai/Satriani fans een Ibanez etc. Op zich zal het je wel helpen bij het bereiken van een bepaald geluid of om bepaalde technieken uberhaupt te kunnen spelen (Vai capriolen uithalen op een gitaar met fixed bridge gaat niet werken..), maar toch is al vaak genoeg gebleken dat het bij goede gitaristen gewoon in hun vingers zit, niet in de gitaar.

Dus als Jimi op een Strat begon, SRV als Hendrix fan een Strat koos en de next-gen bluesman als SRV fan weer een Strat wil, dan gaat het op zich wel aardig door met de Strat verkoop (en de kopieen voor de armlastige onder ons). Dat gebeurt in andere "branches" veel minder: sporters bijv. kiezen wel voor nieuwe dingen, op zich ook wel logisch: als je bijv. zonder klapschaats gewoon een halve seconde per race verliest leer je het wel af om op je oude schaatsen te blijven rijden.

Ik ben trouwens wel geneigd te denken dat de meest invloedrijke (en vaak dus ook vernieuwende) muzikanten wel vaak voor moderne ontwerpen kiezen.

Nog wat voorbeelden van wat ik onbegrijpelijke ontwerpfouten vind die nog steeds toegepast worden:
- te zware gitaren: veel Les Pauls. Een lichtere gitaar kan nog steeds een prima sustain hebben, dus sustain is geen tegenargument. Een hernia wel...
- asbakbrug van Telecaster met drie zadels i.p.v. zes: is niet goed te intoneren, hoge randen zijn niet praktisch.
- slechte ergonomie van de body (bijv. Telecaster): de afschuining van de body had Leo Fender al op een strat bedacht, waarom nog vijftig jaar een onergomische vorm hanteren bij een Tele?
- snel ontstemmende gitaren met slechte tremelo/stemknoppen/topkam: ik denk hierbij vooral aan Strat reissues etc. Waarom geen lockingmechnieken en grafieten topkam erop? Je gitaar klinkt er niet slechter op.

Oftewel, je hoeft niet op een Steinberger uit te komen, maar een Telecaster reissue is gewoon niet handig. Volgens mij kun je prima Tele's (en hetzelfde geldt voor Strats en LPs) maken die veel van de brakheden van vroeger niet hebben, en nog steeds prima klinken en er goed uitzien. Dat bewijzen bouwers als Anderson ook, naar mijn idee.

Orpheo
10 april 2006, 01:09
Nog wat voorbeelden van wat ik onbegrijpelijke ontwerpfouten vind die nog steeds toegepast worden:
- te zware gitaren: veel Les Pauls. Een lichtere gitaar kan nog steeds een prima sustain hebben, dus sustain is geen tegenargument. Een hernia wel...
- asbakbrug van Telecaster met drie zadels i.p.v. zes: is niet goed te intoneren, hoge randen zijn niet praktisch.
- slechte ergonomie van de body (bijv. Telecaster): de afschuining van de body had Leo Fender al op een strat bedacht, waarom nog vijftig jaar een onergomische vorm hanteren bij een Tele?
- snel ontstemmende gitaren met slechte tremelo/stemknoppen/topkam: ik denk hierbij vooral aan Strat reissues etc. Waarom geen lockingmechnieken en grafieten topkam erop? Je gitaar klinkt er niet slechter op.


met de laatste 3 punten ben ik t zeker eens. maar dat eerste, les pauls te zwaar, dat is echt niet waar. de lp's die zwaar zijn, zijn vaak niet de nieuwe lp's, maar de 70ies (uitzonderingen bevestigen de regel). en sommigen/velen vinden zelfs een LP van 7 kilo niet zwaar (zoals ik bv).

over de ergonomische vorm van de tele: je hebt ze wel met bellycut, maar die zijn neit echt 'origineel'.

Jiboom
10 april 2006, 01:31
.. en sommigen/velen vinden zelfs een LP van 7 kilo niet zwaar (zoals ik bv).
Na vier uur in een oefenruimte denkt mijn schouder daar heel anders over (zelfs met een brede strap). Ik heb overigens geen LP (maar wel ervaring met te zware LPs), wel een basgitaar met een vergelijkbaar gewicht.

Dick Wolkendeck
10 april 2006, 09:52
De kameleon :p


Mooie gitaar!

Harm
10 april 2006, 10:46
Mooie gitaar! De kleur is mooi wat ouder geworden! Whale blue was die zeker!

Je kunt er idd even een push pull schakelaar op zetten, kan handig zijn als je met de tussenstanden werkt!

super!

Harm

AART
10 april 2006, 12:23
*zucht* af en toe kan ik zooo jaloers zijn

Ik zit hier ook met mijn Ibanezje (grx nogwel) op schoot met een enveloppe, waar ik lang voor heb gespaard met net genoeg geld erin voor een tweedehands gibson les paul studio.
Jij koopt gewoon een van mijn droomgitaren, voor 'erbij'.
Ik zou trouwens wel willen weten wat voor werk jij doet :p
Veekeren en Orpheo, jullie zijn toch allerbei niet zo oud?
Met m'n nieuwe baantje in madurodam verdien ik maar 3,79 per uur, reken maar uit hoelang het dan duurt voordat ik een prs in m'n handen heb ;)
(het is zwaar onderbetaald, i know, maar het schijnt het minimumloon te zijn, het is voor de rest wel relaxt werk, ga dit doen tot ik een beter baan gevonden heb)


beetje doorwerken.

ik begon ook bij de appie toen ik een ibbi gsa + stagg amp had, 2 jaar later en 3 amps en 5 gitaren later zit ik hier met een RGT3020, RG470, Mesa Mark IV en een 2x12 kast, en dat alles van appie....

Veekeren
10 april 2006, 12:26
Cool hoor


wat heb je dr voor betaald als ik vragen mag ?

Gr bart

Nou oke dan, maar niet door vertellen he! Uiteindelijk heeft ie me 1200 euro gekost...


Knap! Voor een '93 ziet ie er netjes uit! Mijn '89 CE ziet er stuk geleefder uit :-)
Doe ze nu maar nooit weg, '85-'93 => PRS uit 8e jaar van productie, stel je voor wat dat over 50 jaar waard gaat zijn

Schijn bedriegt wel enigszins hoor, want de gitaar is zeker niet mint! Alleen kan ik redelijk goed gitaarfoto's maken, al zeg ik het zelf :) Ik heb 2 andere CU24's gehad en die waren een stuk minter. Maar das niet erg, dan ben ik ook niet bang dat ik er de eerste krassen op maak :D


Gefeliciteerd, prachtige gitaar

is dit nu een faded whale blue (die van gitaarmarkt) of niet? Weet je wat lachen is: de pickup covers eraf halen, dan zie je wat de eigenlijke kleur ooit was!

Hij staat/stond op marktplaats, volgens mij niet gitaarmarkt. En het is echt niet faded whale blue, dit is gewoon de originele kleur! Ook onder de pucovers :D Op de foto's in het zonlicht lijkt het wat blauwig, maar zoals ik zei is ie "gemiddeld" grijs en in wat gelig lampenlicht wat groenig grijs.... Inderdaad een kameleon dus :D

Lock en Load
10 april 2006, 12:36
beetje doorwerken.

ik begon ook bij de appie toen ik een ibbi gsa + stagg amp had, 2 jaar later en 3 amps en 5 gitaren later zit ik hier met een RGT3020, RG470, Mesa Mark IV en een 2x12 kast, en dat alles van appie....

Ik werk nu bij Appie. 3,14 per uur voor een 16 jarige. Maar binnenkort ben ik 17 en leidinggevende en verdien ik iets van 4,50 per uur.

Kan ik mooi mn rackje afmaken en zelfbouw versterkertjes bouwen8-)

Anders Destium
10 april 2006, 12:38
hey erik, ik vroeg me opeens af; jij hebt 2 keer ooit een custom gehad. een 22 en een 24. hoorde je nou een verschil tussen die 2? en dan vooral de halspup. ben benieuwd of dat verschil nu echt zo significant is als dat velen beweren....

Ik heb 2 custom 24s gehad hiervoor, ik heb nu een custom 22 en een custom 24 met palissander nek. Ik heb het idee dat het verschil tussen een custom 22 en custom 24 vooral ligt in het verschil in pups, en misschien als je (zoals ik) een stoptail hebt op de ene en een trem op de ander. Zoals je op de site van PRS kunt lezen hebben de pups een ander karakter (HFS/VB in de cu24, DIIs in de cu22). De cu24 is de scheurmachine, een cu22 is wat mellower en veelzijdiger. Als je de pups zou omdraaien zou het volgens mij andersom zijn! McCarty pups hebben minder output dan de pups in een cu22 en cu24 maar zorgen voor een wat meer "vintage rock" geluid. Meer iets voor jou dus waarschijnlijk ;)

Rewind
10 april 2006, 12:43
Nou oke dan, maar niet door vertellen he! Uiteindelijk heeft ie me 1200 euro gekost...

:nervous:

MAARR... dat is nieteens zoveel meer dan dat ik nu bij elkaar gespaard heb :)
als er ergens rond kerst een gustige advertentie ergens te vinden is... heeft Erwin misschien ook wel een prs :cooler:

Luke-wannabe
10 april 2006, 12:45
Even een reactie op Jiboom. Het gaat gewoon om dat de oude instrumenten een bepaalde eigen klank hebben en andere moderne(re) ontwerpen dit niet of nèt niet hebben. En het geeft inderdaad mojo, maarja het oog wil ook wat :hippie:
Het heeft voor mij in ieder geval niks met conservatiefheid te maken. Ik speel strat en les paul, maar t is voor mij puur de sound en de looks..

sregor
10 april 2006, 12:47
Nou oke dan, maar niet door vertellen he! Uiteindelijk heeft ie me 1200 euro gekost...



Schijn bedriegt wel enigszins hoor, want de gitaar is zeker niet mint! Alleen kan ik redelijk goed gitaarfoto's maken, al zeg ik het zelf :) Ik heb 2 andere CU24's gehad en die waren een stuk minter. Maar das niet erg, dan ben ik ook niet bang dat ik er de eerste krassen op maak :D



Hij staat/stond op marktplaats, volgens mij niet gitaarmarkt. En het is echt niet faded whale blue, dit is gewoon de originele kleur! Ook onder de pucovers :D Op de foto's in het zonlicht lijkt het wat blauwig, maar zoals ik zei is ie "gemiddeld" grijs en in wat gelig lampenlicht wat groenig grijs.... Inderdaad een kameleon dus :D

he ff vraagie tussendoor weer dan. laat ik voorop stellen dat ik het niet echt! vind boeien hoeveel je er voor betaald als je het er maar voor over hebt en denkt/vind dat ie dat waard is, maar......
Ik heb dus laatst ook PRS Ce24 gekocht. een bolt-on wide thin neck (zie topic ben verliefd en heb haar gekocht) maar daar heb ik zo'n 2100Eu voor neer moeten tellen (2e hands 1 jaar oud bijna niet gebruikt). Is dit normaal dan? heb jij nou zo'n enorm geluk met 1200 eutjes en ben je goedkoop uit voor een CU, of heb ik mijn Ce 24 nou zo enorm duur gekocht? (900EU meer)

Anyways ben ik erg blij voor jou en voor mij met onze PRS-jes

Veekeren
10 april 2006, 12:58
he ff vraagie tussendoor weer dan. laat ik voorop stellen dat ik het niet echt! vind boeien hoeveel je er voor betaald als je het er maar voor over hebt en denkt/vind dat ie dat waard is, maar......
Ik heb dus laatst ook PRS Ce24 gekocht. een bolt-on wide thin neck (zie topic ben verliefd en heb haar gekocht) maar daar heb ik zo'n 2100Eu voor neer moeten tellen (2e hands 1 jaar oud bijna niet gebruikt). Is dit normaal dan? heb jij nou zo'n enorm geluk met 1200 eutjes en ben je goedkoop uit voor een CU, of heb ik mijn Ce 24 nou zo enorm duur gekocht? (900EU meer)

Anyways ben ik erg blij voor jou en voor mij met onze PRS-jes

Oke, laat ik het op een rijtje zetten waarom deze CU24 niet de hoofdprijs kreeg:
* Zeker niet mint, redelijk wat krassen (niets enorm ernstigs), hardware beetje verweerd (brug voornamelijk), klein chipje uit de kop.
* Geen birds.
* Geen tentop.
* Niet meer origineel vanwege de switch (maar wel nog originele onderdelen dus niet echt een probleem).

En nu dingen die er het meest toe doen:
* Slechte foto's bij de advertentie! Met mijn foto's en een beetje duidelijke omschrijving zou ie zo een paar honderd meer opbrengen.
* Simpelweg geluk...

@sregor, ik vind het niet weinig wat je er voor betaald hebt, maar als hij praktisch nieuw was en jij bent er gelukkig mee dan is het niet te veel.

En @Erwin. Sorry jongen... Maar haal je niet teveel in je hoofd ;) Zo vaak kom je ze niet tegen voor een dergelijke prijs helaas.

Orpheo
10 april 2006, 13:00
Ik heb 2 custom 24s gehad hiervoor, ik heb nu een custom 22 en een custom 24 met palissander nek. Ik heb het idee dat het verschil tussen een custom 22 en custom 24 vooral ligt in het verschil in pups, en misschien als je (zoals ik) een stoptail hebt op de ene en een trem op de ander. Zoals je op de site van PRS kunt lezen hebben de pups een ander karakter (HFS/VB in de cu24, DIIs in de cu22). De cu24 is de scheurmachine, een cu22 is wat mellower en veelzijdiger. Als je de pups zou omdraaien zou het volgens mij andersom zijn! McCarty pups hebben minder output dan de pups in een cu22 en cu24 maar zorgen voor een wat meer "vintage rock" geluid. Meer iets voor jou dus waarschijnlijk ;)

dat zeker. ik heb graag relatief low output pups,want ik haal liever de distortion uit mn amp dan uit de pickup zeg maar.

maar uhm.. volgens mij snapte je mn vraag niet goed :chicken: ik bedoelde dit ongeveer:

een 22 heeft de halspup op de 'meest gewenste' positie (zegt men) en de 24 nl niet; iets lager dan de optimale plek. dat zou een 'heel veel mindere" tone op de halspup geven. klopt dat, of is dat kul?

Anders Destium
10 april 2006, 13:03
Dit is echt een spotprijs, een beetje custom 24 zelfs al is hij wat ouder doet minimaal 1700-1800 euro. Dit is voor het eerst dat ik een custom 24 hier voor minder dan 1700 heb gezien.

Ce's zijn wat goedkoper, en die zie je afhankelijk van de staat meestal zo tussen de 1300-2000. Wat Sregor heeft betaald is wat aan de hoge kant, maar als hij nog mint was dan maakt dat niet zo veel uit.

Veekeren
10 april 2006, 13:11
Dit is echt een spotprijs, een beetje custom 24 zelfs al is hij wat ouder doet minimaal 1700-1800 euro. Dit is voor het eerst dat ik een custom 24 hier voor minder dan 1700 heb gezien.

Ce's zijn wat goedkoper, en die zie je afhankelijk van de staat meestal zo tussen de 1300-2000. Wat Sregor heeft betaald is wat aan de hoge kant, maar als hij nog mint was dan maakt dat niet zo veel uit.

Ja mocht ik er van af willen dan kan ik er wel aardige winst op maken :)

Maar overigens is dat de 2e prefactory die ik onder de 1700 heb weten te krijgen hoor :) En als ik die andere laat zien wordt je helemaal gek :D ;)

Rewind
10 april 2006, 13:14
En @Erwin. Sorry jongen... Maar haal je niet teveel in je hoofd ;) Zo vaak kom je ze niet tegen voor een dergelijke prijs helaas.

:) ik heb alle tijd... rustig wachten tot er weer wat moois voorbij komt :P

Veekeren
10 april 2006, 13:15
:) ik heb alle tijd... rustig wachten tot er weer wat moois voorbij komt :P

Hoeveel jaar heb je :p;)?

sregor
10 april 2006, 13:17
, maar als hij nog mint was dan maakt dat niet zo veel uit.

Ik neem aan dat hiermee niet de kleur "mint" wordt bedoeld, maar wat dan wel??

Anders Destium
10 april 2006, 13:19
Ja mocht ik er van af willen dan kan ik er wel aardige winst op maken :)

Maar overigens is dat de 2e prefactory die ik onder de 1700 heb weten te krijgen hoor :) En als ik die andere laat zien wordt je helemaal gek

Misschien had ik moeten zeggen dat ik nog geen vraagprijs onder de 1700 heb gezien in Nederland :)

Veekeren
10 april 2006, 13:19
"mint condition", mint staat eigenlijk gewoon voor "in nieuwstaat".

Veekeren
10 april 2006, 13:20
Misschien had ik moeten zeggen dat ik nog geen vraagprijs onder de 1700 heb gezien in Nederland :)

Nah ja, ik dus wel :) Maar genoeg stoer gedaan, straks gaan mensen nog denken dat ik cool ben ;)

sregor
10 april 2006, 13:21
hey je hebt een PRS, kom op man je bent stoer!! :cool:

Anders Destium
10 april 2006, 13:23
Ik neem aan dat hiermee niet de kleur "mint" wordt bedoeld, maar wat dan wel??

Mint betekent dat de gitaar eigenlijk zo goed als nieuw is, zonder zichtbare speelschade. Dead mint wil zeggen dat er nog nooit iemand op heeft gespeeld. Near mint is met lichte speelschade (krasjes e.d.), players condition wil zeggen dat je eraan kunt zien dat er veel op is gespeeld (zoals die cu24 van Veekeren).

Luke-wannabe
10 april 2006, 14:04
Mooie gitaar joh! Dat je een PRS voor een no worries gitaar gebruikt joh! Bizar! Ben al voorzichtig op mn epi LP

Ja mocht ik er van af willen dan kan ik er wel aardige winst op maken :)

Maar overigens is dat de 2e prefactory die ik onder de 1700 heb weten te krijgen hoor :) En als ik die andere laat zien wordt je helemaal gek :D ;)
Laat zien dan!

Veekeren
10 april 2006, 14:53
Heb maar een aparte PRS plaatjes topic geopend. Lijkt mij de moeite waard in ieder geval...

pinbackfreak
10 april 2006, 15:37
Fijn gitaartje man!
Ik zou ook zeggen blauw grijs,
of wat is de kleur van je dekbed?

Leuke bandje heb je! (Five Last Words)
Ik heb je ge-add als friend.

Greetz
TuWann from 21 Eyes of Ruby

Veekeren
10 april 2006, 15:41
Fijn gitaartje man!
Ik zou ook zeggen blauw grijs,
of wat is de kleur van je dekbed?

Leuke bandje heb je! (Five Last Words)
Ik heb je ge-add als friend.

Greetz
TuWann from 21 Eyes of Ruby

Tis een slaapbank (alsof dat er toe doet), maar die is zwart eigenlijk... Maar je hebt zwart en je hebt zwart :D Haha... Degenen die nou eens echt willen weten hoe dat mn PRS er uit ziet komen maar op de koffie :D

En bedankt voor je compliment voor mn band ;) Ben benieuwd wat dat gaat worden, we zijn nog maar net een paar weken bezig eigenlijk.

MauP
20 april 2006, 04:37
Geinig, ik heb laatst nog op de nieuwe PRS-Custom (SE) gespeeld, nadat ik de Tremonti-SE (LP-model) had uitgeprobeerd. Ik vond de snelle hals wel heel plezierig van deze grijsaard. En het geluid was super! Nu nog kiezen, hmmm...
http://www.prsguitars.com/showcase/current/guitars/lg_secustomgray.jpg
http://www.prsguitars.com/showcase/current/guitars/lg_setremonti_black.jpg

Squier4ever
20 april 2006, 11:08
puur qua looks ga ik voor die bovenste

Orpheo
20 april 2006, 11:33
ik zou voor beiden gaan....

MauP
20 april 2006, 13:27
Ik zou voor beiden gaan...
Ja ja, maar dan voor de "regular-versie" natuurlijk, ik zal m'n contacten met PRS weer eens aanhalen en vragen hoe het ook al weer zat met het endorsement-contract dat ze me hebben aangeboden toen ik met 3 dames type Alyssa Milano in het bubbelbad zat...Ik was even afgeleid, dus nu weet ik niet meer of het nou het uitbrengen van een eigen Signatureserie betrof, of het uitzoeken van 2 standaardmodellen :satisfie:
Kiezen is idd moeilijk :)

Dude
21 april 2006, 20:37
staat die nou alweer te koop dan ??? (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=60417)




:cooler:

Dirk W
21 april 2006, 21:09
whahaha dat zou wel grappig zijn. Nu alweer weg.

Veekeren
21 april 2006, 21:10
staat die nou alweer te koop dan ??? (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=60417)




:cooler:

Nog even opnieuw kijken Dude. Zoek de verschillen, de eerste is van mij ;)

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/PRSCU2493B.jpg

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p60417n2.jpg

X-Rated
21 april 2006, 21:17
Ik zie een push-pull potmeter bij de één en een 3-weg bij de ander?

Anders Destium
21 april 2006, 21:19
Ik heb op basis van het bericht van Dude een mailtje gestuurd met een verhaal erin dat de verkoper natuurlijk voor geen meter gaat begrijpen :hippie:. Dom van me, want je heet natuurlijk ook Jeroen en geen Ben...


Ik ben benieuwd wat voor reactie ik krijg :cheerup:

Veekeren
21 april 2006, 22:27
Ik zie een push-pull potmeter bij de één en een 3-weg bij de ander?

Ik neem aan dat je een rotary switch en een 3weg bedoelt. Maar das nog niet alles :D

@Anders, ben benieuwd wat je gestuurd hebt en wat je terug krijgt, laat het maar weten :D

Anders Destium
21 april 2006, 22:37
Ik heb het geld om hem puur te kopen niet en wilde "jou" een ruilvoorstel doen met mijn Tom Anderson, ik ben vooral benieuwd hoe hij de term beukgitaar gaat opvatten :cheerup:

grayfink
21 april 2006, 22:39
Over die prijzen:

Volgens mij vallen deze ook wel mee, vooral die met gelijmde hals en vogelinleg:

http://cgi.ebay.de/PRS-Paul-Reed-Smith-Custom-22_W0QQitemZ7408261977QQcategoryZ107740QQrdZ1QQcmd ZViewItem

http://cgi.ebay.de/PRS-PAUL-REED-SMITH-CE22-SUNBURST-CASE-SEHR-SCHON_W0QQitemZ7407218390QQcategoryZ107740QQrdZ1QQ cmdZViewItem


Waarom, waarom ben ik toch getrouwd..... Ik heb nog wel een paar duizend Euro, maar ja.....

Anders Destium
21 april 2006, 22:43
PRS begint een populair merk te worden, dat merk je aan de prijzen (die worden lager doordat er steeds meer 2ehands komen). De custom is echt een hele lage prijs, ce's zie je weleens voor rond de 1300 euro. Het zijn wel gitaren met een heel ander karakter!

Veekeren
21 april 2006, 22:58
Ja die CU22 prijs is wel oke, maar die CE ben ik niet enorm van onder de indruk. Van de prijs dan, de gitaar zelf wil ik ooit ook wel eens hebben.

Maar Grayfink, ben jij dan zo iemand die totaal versmolten is met zn wederhelft en eigenlijk geen eigen zeggenschap meer over je leven en wat je zelf aan geld verdiend niet zelf mag uitgeven ;) :D :hippie: