PDA

View Full Version : Nieuwe buizen amp?



aaleks
8 april 2006, 21:37
ik speel nu 8 jaartjes gitaar en ik wil wel eens een andere versterker. Speel nu op een H&K Tour reverb. Zoek een top+cab. Speel met een bandje van die commerciële punkrock :satisfie:
Maar ik wil er ook een lekker geluid uit hebben voor bijv, van halen, guns n roses, dream theater.... rock n roll en soms speel ik wat blues.

Ik heb niet al teveel geld, max 1500 euro bij elkaar. Liefst minder.

Die Marshall dsl vind ik wel prima klinken, en te betalen.


Goed idee? of heb ik andere amps over het hoofd gezien?

Toaster
8 april 2006, 21:47
Je hebt in ieder geval een realistisch budget.

Kijk even goed rond en ga niet alleen af op wat iedereen hier roept.

Standaard advies: Ga naar een winkel met goeie merken en probeer daar alles uit met je eigen!!! gitaar.

Denk maar eens aan marshall, fender, koch, ENGL, Orange, Brunetti, Mesa.

Niet alleen kijken naar nieuwe spullen maar ook eens rustig wat 2e hands uitproberen.

En trouwens ook niet meteen aan de verkoper vertellen wat je budget is.


Afblijven van line 6 spiders, daar beginnen ze toch wel mee ;)




Nog een tip:

Probeer eens de allllllleeerduurste versterker(s) uit de winkel en dan die uit je prijsklasse en daaronder. Dan leer je de verschillen.

Anders denk je dat je de jackpot hebt als de verkoper je iets aansmeert. Geluid is namelijk iets persoonlijks en niet iets comercieels.

aaleks
8 april 2006, 21:59
nee echt een line6.. daar durf ik niet mee op een podium te staan hoor :satisfie:

Ja ik heb ooit in de franse bulldog op een koch multitone gespeeld. Die vond ik wel het vetst klinken tot nu toe. In nighttown theater op een Mesa Boogie rect. helaas is het geluid daar zo verneukt dat ik er niet echt over kan oordelen. Maar goed die vallen natuurlijk nogal buiten het budget. Maar ik zat even te kijken naar nieuwe amps. Volgens mij zit daar niet veel meer bij dan in deze prijsklasse. Dus ik ga ook wel even 2e hands kijken. ;)

Toaster
8 april 2006, 22:16
Spullen van Koch kom je 2e hands zeker wel voor die prijs tegen. Let wel ff op versie I en versie II (de nieuwere)


Als je het nieuw wilt hebben kan je geloof ik voor de prijs ook wel een marshall dsl kopen.

Welke commerciele punkrock speel je precies???

aaleks
8 april 2006, 22:54
nouja zo noemen we het altijd. Punk met een melodietje een solootje en klaar.
bijv Sugarcult, http://www.sugarcult.com/audio.html zoiets, hoor je het gelijk ;)
Yellowcard, Pulley, No Use For A Name, Midtown, All-American Rejects enz.

AART
9 april 2006, 00:05
zoek een mesa-boogie, die dingen zijn daar super voor.

Bins van het forum heeft nog een caliber .50 top staan voor 500 dacht ik, echt een supercean met nog betere scheur.