PDA

View Full Version : blueridge vs yamaha



joe
8 april 2006, 20:58
Hi,

Ik ben al heel wat te weten gekomen via dit forum, maar misschien kan iemand me helpen met volgende vraag:

Blueridge of Yamaha?
Ik heb ongeveer 600 euro te spenderen..

Groeten van een belg!

Tristan
8 april 2006, 23:04
Blueridge!!!

}{Metalmaster}{
8 april 2006, 23:13
BLUERIDGE!! slijm slijm

Icarus169
9 april 2006, 03:38
Ik vind zelf Jamaha gitaren ( iig degene die ik bespeeld heb) niet erg speciaal, vond het geluid en speelgemak erg matig
De paar blueridge die ik bespeeld heb vond ik daarintegen erg goede gitaren voor de prijs.

gertdm
9 april 2006, 08:29
Met een budget van € 600 heb je meer keuzes dan Yamaha of Blueridge.
Maar oke, jouw vraag is Yamaha of Blueridge....dan zou ik Blueridge kiezen want dat zijn klasse-gitaartjes.

Tegelijk echter denk ik dat je met dat budget nog een klasse hoger kan, als je het niet erg vindt om een gebruikte gitaar te kopen. Denk dan bijvoorbeeld eens aan Furch of Ayers.

guitarGirlie
9 april 2006, 15:49
De enigste Yamaha gitaren die in deze prijsklasse goed zijn is uit de L serie. LS, LX, LSS ... en je krijgt ook nog een mooie softcase erbij!
Blueridge is gewoon erg goed, maar ben ook slechte tegengekomen .. het is toch exemplarisch, elke gitaar kan weer anders klinken!

evilpompie
9 april 2006, 20:40
Ik heb allebei, een Yamaha Fg 432S e een blueridge Br43. Dit blueridge is een ooo-model (of om model, ik wete het onderscheid niet), de yamaha een dreadnought. Allebei goede gitaren vind ik zelf.Alhoewel de blueridhe kleiner is heet hij meer volume dan de yamaha. Ik heb in beide gitaren een highlander element in laten bouwen. Wat me toen opviel was dat de yamaha dan wat gebalanceerder klinkt dan de blueridge. De blueridge heeft versterkt veel hoog. gewoon proberen je kan je aan beide merken geen buil vallen naar mijn mening.

kornelius
9 april 2006, 22:46
tja,

ik hou van oudsher wel van yamaha. Maar die nieuwe APX en CPX dingen vind ik niks. heb ik een winkel op een blueridge gespeeld, dat was wel lekker.

Yamaha is in ieder geval wel erg degelijk, ik heb er twee, eentje uit 1981 en een uit 1982, allebei nog prima :)