PDA

View Full Version : blues



gitarist17
8 april 2006, 15:44
he,

wat zouden jullie gebruiken om een fender hot rod deluxe met een squier strat op het cleane kanaal flink te boosten, zodat het lekker bluesy en wat donkerder wordt. Vind clapton's geluid wel heel mooi.

Wil dus op het cleane kanaal een bluesy sound erbij uit een pedaal;

Nou dacht ik zelf aan iets als dit (eentje dan he...);
ibanez ts9 of 808
fulltone OCD, fulldrive 2 of fatboost
boss od3

maar het het gevoel dat ik de helft vergeten ben zeg maar;

DUS;
wat zouden jullie ervoor gebruiken?

groeten erice

Erikt
8 april 2006, 15:50
Ibanez TS9 / 808

robert-gitarist
8 april 2006, 15:57
Carl Martin Plexitone..Zeer veelzijdig..en zit een boost bij in gebouwd ;)

mogwai
8 april 2006, 16:40
MJM Blues Devil ??

Op marktplaats staat er trouwens ene tekoop....

dunnoaname
8 april 2006, 17:47
Visual sound Route 66 heb ik zelf. Is een TS-808 crcuit met bass-boost en een compressor in een. geeft zeker lekkere bluessounds, maar misschien niet echt clapton.

Arno P
9 april 2006, 09:19
Ik zou de TS nemen...de amp ver open en de rest uit je vingers halen (serieus)

Les Paul
9 april 2006, 10:06
MI Audio Blues pro
Barber LTD
T-Rex Moller

B_2_the_a
9 april 2006, 10:10
ik zou eerder de mxr zakk wylde pakken dan de ts.... de mxr is steviger gebouwd :) verder erg hetzelfde



en verder een goeie gitaar ;)

DREAMMACHINE
9 april 2006, 11:09
MI audio Blues pro is idd ook mijn tip, erg tubescreamer minded pedaal....maar net ff wat meer en goed te betalen.

aram
9 april 2006, 19:58
what about een red snapper? op de site van die gasten klinkt dat best aardig, niet zo middig als een TS 9. Ik ben ook op zoek naar iets anders dan een Jeckyll en Hyde en een TS 9 om mijn engl classic tube over de kling te jagen, maar met een TS 9 en een strat klinkt het gelijk zo SRV....

DREAMMACHINE
9 april 2006, 19:59
hahaha, sommigen doen er jaren over om zo te klinken als SRV....en jij wilt het juist niet, hehe geweldig!

George Stap
11 april 2006, 11:53
he,

wat zouden jullie gebruiken om een fender hot rod deluxe met een squier strat op het cleane kanaal flink te boosten, zodat het lekker bluesy en wat donkerder wordt. Vind clapton's geluid wel heel mooi.

Wil dus op het cleane kanaal een bluesy sound erbij uit een pedaal;

Nou dacht ik zelf aan iets als dit (eentje dan he...);
ibanez ts9 of 808
fulltone OCD, fulldrive 2 of fatboost
boss od3

maar het het gevoel dat ik de helft vergeten ben zeg maar;

DUS;
wat zouden jullie ervoor gebruiken?

groeten erice

een oude of nieuwe marshall bluesbreaker pedaal.
Maarja je dacht zelf aan een 808, fulltone...die zijn aan de prijs. http://muziek.2dehands.nl/winkel/jpstingray/13636286-dirty-blond-menatone-boutique-handmade.html Misschien is dit iets voor je.

phx
12 april 2006, 19:07
Heb zelf (tevens backup voor mijn pedalenkist) Proco rat II + Tubescreamer. Ideaal bluesgeluid, als je tenminste bluesgitarist bent (veel tone, lekker benden).

RAT: gain op 5/10, filter op 6/10, volume op 6/10
TS9: gain op 4/10, tone op 3/10, volume op 10/10 !!!

Waarbij de tubescreamer voor de rat staat. Probeer maar eens.

LPplayer
13 april 2006, 13:53
Precies Ideale combinatie


Heb zelf (tevens backup voor mijn pedalenkist) Proco rat II + Tubescreamer. Ideaal bluesgeluid, als je tenminste bluesgitarist bent (veel tone, lekker benden).

RAT: gain op 5/10, filter op 6/10, volume op 6/10
TS9: gain op 4/10, tone op 3/10, volume op 10/10 !!!

Waarbij de tubescreamer voor de rat staat. Probeer maar eens.

Kim Wilson
14 april 2006, 14:52
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor bluesgeluid je wilt bereiken. Persoonlijk vind ik de SRV-sound iets te gecomprimeerd met teveel gain.

Ik heb zelf een MIJ Fender strat en ook een Hotrod Dlx. Ik speel over het algemeen op het drive-kanaal met de drive op 2 á 3, net ietsje open, dat er nét een randje aan zit. Heerlijk! 8)

Nitefly7
14 april 2006, 15:17
he,

wat zouden jullie gebruiken om een fender hot rod deluxe met een squier strat op het cleane kanaal flink te boosten, zodat het lekker bluesy en wat donkerder wordt. Vind clapton's geluid wel heel mooi.

Wil dus op het cleane kanaal een bluesy sound erbij uit een pedaal;

Nou dacht ik zelf aan iets als dit (eentje dan he...);



als je alleen 1 enkele boost zoekt, zou je ook kunnen overwegen of je niet die TBX/mid-boost optie kan laten in-/ombouwen in je stratje, zodat je een soort Clapton-strat krijgt 8-)

ik vond de 'feel' niet geweldig, maar strat klonkt wel stoer, zeker met die boost..

PEDALEN:

waarom maar eentje (behalve financiële kwestie) ? je kan veel over John Mayer zeggen, maar ik vind z'n geluid op Try! live (John Mayer Trio, met Pino 'toevallig-heb-ik-ineens-een-signature-omdat-ik-met-méér-mensen-dan-JM-speel...")
wel erg kicken:

Keeley Katana Boost, Keeley mod'ed BD-2 (wil ik mss ook nog 'erbij'), TS-808 (ook Keeley dacht ik) die dan naar z'n Two Rock (...) versterkers gaan...

de Big Dipper-pickups die hij gebruikt, zijn lager in output: hierdoor zouden z'n versterkers harder kunnen staan en moet er 'meer gebeuren' voor het over dat 'randje' gaat..

vandaar ook een paar boosts (ik denk dat hij de BD-2 ook als een soort clean boost gebruikt...)

zelf heb ik de Fulldrive2 en die is ook te gek (als 2-in-1 : Warmere TS-achtige overdrive én een extra Boost...)

de OCD schijnt beter te klinken, maar als TS-'achtige' (zonder het overdreven TS-karakter), is die FD2 écht fijn..