PDA

View Full Version : Waar moet mijn kabeltje in?



Kasper
8 april 2006, 00:23
Ik heb een combo + cab gekocht, maar zit eigenlijk een beetje met het 'probleem' dat ik niet weet waar de kabel van mijn combo naar mijn ampeg in moet. Ik heb namelijk 2 mogelijkheden zonder dat er echt bijstaat wat het verschil is.

Foto:
http://users.pandora.be/rtaw/ampegimput.jpg

Box heeft een weerstand van 8Ohm en op mijn combo staat vanachter "Speaker outputs min load = 4ohms"
1 output wordt reeds gebruikt om naar de box van de combo zelf te gaan.

Doet het er toe waar de 2e output naartoe gaat? Links of rechts in die ampeg box?

DarknessAwaits
8 april 2006, 01:35
Heel apart... Maar ik denk dat het dan niet uitmaakt, want je hebt ook maar 1 speaker in die box zitten. Dus kan het niets anders opleveren dan dezelfde load.

Voor de zekerheid zou ik de linkse nemen, maar het zal niets uitmaken.

piezo
8 april 2006, 09:07
Van de Ampeg site:
All enclosures feature dual Neutrik Speak-On(r) and 1/4' input/output jacks.

Met die 2 aansluitingen kun je dus waarschijnlijk meerdere kasten doorlussen. Gek dat dat niet staat aangegeven. En de Pdf "handleiding" is alleen een tekeningetje met specificaties en er staat helemaal niets over hoe je het ding kunt gebruiken. Ampeg kan over handleidingen zelfs nog wel iets leren van Behringer. !@#$%^&*

Kasper
8 april 2006, 12:35
Van de Ampeg site:

Met die 2 aansluitingen kun je dus waarschijnlijk meerdere kasten doorlussen. Gek dat dat niet staat aangegeven. En de Pdf "handleiding" is alleen een tekeningetje met specificaties en er staat helemaal niets over hoe je het ding kunt gebruiken. Ampeg kan over handleidingen zelfs nog wel iets leren van Behringer. !@#$%^&*

Ja ik okte al dat het zoiets zou zijn, maar dus ook geen idee hoe je hem moet gebruiken. Zolang ik weet dat ik niets verkeerd doe ben ik blij. Momenteel is hij in de linkse input aangesloten en dat blijkt te werken.