PDA

View Full Version : Een Gibson SG of een Fender Tele?



pinbackfreak
7 april 2006, 23:06
Hallo, ik ben nieuw hier. Heb wel meteen een vraag.
Hopelijk in het goede topic...

Ik zag goede ervaringen met Haar guitars?

Ik ben op zoek naar een nieuwe juiste gitaar.
Een Gibson SG of een Fender Tele zouden het wel doen "denk ik".
Een Gibson Les Paul Double Cut zou zeer cool zijn vanwege 24 frets en maar 1 volumeknop, die ook nog vlak bij is.

Zijn er meer mensen met ervaringen van Erik v.d. Haar's gitaren?

Ik heb volgende week een afspraak.

pinbackfreak
12 april 2006, 12:48
Ik zal dus ook nog kijken of ik ergens een Gibson Les Paul Double Cut kan gaan testen.

Ben zwaar benieuwd.

tillens
12 april 2006, 17:00
Een gibson sg of een tele? /understatementmodus on/; Ik vind dat er wel wat verschil tussen deze genoemde modellen zit, dus wellicht even uittesten.../understatementmodus off.

pinbackfreak
12 april 2006, 19:48
Een gibson sg of een tele? /understatementmodus on/; Ik vind dat er wel wat verschil tussen deze genoemde modellen zit, dus wellicht even uittesten.../understatementmodus off.
Nou ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoelde meer als prijs/kwaiteit verhouding. Ik vind ze tamelijk gelijk opgaan, heb er een stuk of 3 van beiden gecheckt nu. Uiteraard groot verschil qua klank. Ik zou dan ook een Tele willen met Humbuckers. (en ooit een orig. met single coils voor clean picking sound).

Tristan
12 april 2006, 20:52
Hmm... moeilijk hoor... Zoals ik al in meerdere topics heb gezegd. Laat alsjeblieft niet bouwen, want dan weet je niet wat je krijgt... Dus als Van De Haar wat heeft staan in die richting gewoon alles proberen, zou ik zeggen...
Ik ben zelf nog nooit een goede Gibson SG tegengekomen, trouwens. Ik heb er zeker een stuk of tien getest en die waren allemaal ruk... Het zijn naar mijn idee kwalitatief echt de minste gitaren die Gibson bouwt (en je moet altijd al zoeken voor je een goede hebt). Ik weet niet waarom, maar ze lijken ze niet meer te kunnen bouwen ofzo... Stemmings problemen, vanwege de dunne hals die maar op een heel klein stukje aan de body vastzit, i.c.m. met het gebruikte inferieure hout... etc. etc. etc. Ik ben dan enthousiaster over die Double Cut serie, zeker die Standard achtige en duurdere modellen, daar zitten best goede exemplaren tussen.
Een Tele met humbuckers wordt wel lastig denk ik. Ik zou dan of voor G&L, of voor Fender gaan, maar volgens mij heeft Fender niet zoveel Tele's met humbuckers. Een G&L ASAT special heeft geen humbuckers, maar wel lekker dik klinkende single coils, zeker een aanrader, die zou ik zeker eens proberen.
Anders is het misschien een idee om te gaan voor een gitaar met een humbucker bij de hals en een normaal Tele element bij de brug, vergis je niet hoor, die hebben ballen als kokosnoten die gitaren en zo verbreed je ook weer het aanbod waar je uit kan kiezen... In ieder geval succes!

G.G.
12 april 2006, 21:03
Voor zover ik het zie hebben de SG en de telecaster maar 2 dingen gemeen: 6 snaren & vaste brug. Verder zijn er alleen maar verschillen.

Kan je misschien iets duidelijker uitleggen waarom je voor een SG zou kiezen en waarom je voor een SG zou kiezen.

Misschien is er een tussen oplossing te bedenken.

Bijv: SG met pushpullpotmeterjes om ook een leuk enkelspoelsgeluid te krijgen.

Of:

Zoals eerder genoemd een telecaster met een humbucker op de hals (eventueel te splitten) misschien zelfs een humbucker in enkelspoelsformaat op de brug of een vaste stratbrug monteren in plaats van dat grote apparaat en een normale humbucker monteren.

De houtsoorten, dat wordt lastiger. SG is mahonie en telecaster volgens mij normaal gesproken essen of elzen.


Misschien is er wel een combinatie te maken tussen beide met precies die zaken die jij het best vind van beide gitaren (op een manier dat het zelf te doen is, zonder honderden euro's aan een bouwer kwijt te zijn en niet te weten wat het resultaat zal worden).

tillens
12 april 2006, 21:04
Er staat een Axess Battleaxe voor niet heel veel geld op speurders geloof ik. 2 hums... tja ik vind een tele moet of van die G&L soaps hebben of gewoon singles.. zeker als het je enige tele is... 2 hums in een tele is nou niet echt meer tele...

pinbackfreak
12 april 2006, 22:25
Precies GG, ik zit ook aan een combi te denken. Ik vind de toets van een Gibson een stuk fijner dan de Tele, maar dan wederom de hals van een Tele fijner dan een G. De body van een Tele maar de elektronica en knopjes wederom van een LesPaulDC.

Poe poe, nou ik dit typ denk ik: ik ben wel kieskeurig,
als ik het zo goed weet allemaal, waarom laat ik er geen bouwen die voldoet aan deze specs...
Jullie zeiden het al: eerst zelf spelen! idd...toch maar doen.

Die G&L's zien er ook prima uit!
Een 1100 dollar zie ik.
Kijken of ik er tegenkom.

Jongens bedankt tot hier alvast, dat zijn weer nuttige tips.
Morgen naar Erik van de Haar dus wat dingetjes checken enzo.

Dude
13 april 2006, 08:36
Stemmings problemen, vanwege de dunne hals die maar op een heel klein stukje aan de body vastzit, i.c.m. met het gebruikte inferieure hout... etc. etc. etc.

Ik vraag me af waarop je het "inferieure hout" baseert,

en qua stemmingsproblemen... we hebben het afgelopen half jaar VEEL gespeelt met de band in vieze zweterige hete kroegjes en het was een behoorlijk koude winter en mijn gitaar heeft menig maal buiten gestaan voor en na het spelen wachtend tot hij ingeladen werd (in de rozegibsonhomokoffer) en het is elke keer koffer open maken en amper bijstemmen. En de hals is juist alles behalve dun ?? Dikke boomstam
Het is het 2003 model.

G.G.
13 april 2006, 09:01
Precies GG, ik zit ook aan een combi te denken. Ik vind de toets van een Gibson een stuk fijner dan de Tele, maar dan wederom de hals van een Tele fijner dan een G. De body van een Tele maar de elektronica en knopjes wederom van een LesPaulDC.



Je zou een telehals kunnen kopen met een platter fretboard (12" radius).
Dan koop je een telecaster die flink beschadigd is. 5mm af laten schaven van de bovenkant bij een houtzagerij en een mooie top erop plakken (vanaf de achterkant een gat voor je volumeknop en schakelaar op de door jouw gewenste positie) (telecaster is toch al lekker vlak aan de bovenkant dus vlakken en een andere top is simpel). Vast stratbruggetje erop (kan je tenminste alle 6 snaren netjes intoneren) en humbuckeruitfresingen maken.

Van die tweedehands telecaster gooi je dan de elementen en brug weer op marktplaats.

Zo zou ik het in ieder geval doen al ik jouw verhaal hoor.

tillens
13 april 2006, 11:13
Er staat een Axess Battleaxe voor niet heel veel geld op speurders geloof ik. 2 hums...



en dat zijn zeer fraaie gitaren. opletten als er een tip wordt gegeven!

Droffie
13 april 2006, 12:13
Hmm... moeilijk hoor... Zoals ik al in meerdere topics heb gezegd. Laat alsjeblieft niet bouwen, want dan weet je niet wat je krijgt... Dus als Van De Haar wat heeft staan in die richting gewoon alles proberen, zou ik zeggen...
Ik ben zelf nog nooit een goede Gibson SG tegengekomen, trouwens. Ik heb er zeker een stuk of tien getest en die waren allemaal ruk... Het zijn naar mijn idee kwalitatief echt de minste gitaren die Gibson bouwt (en je moet altijd al zoeken voor je een goede hebt). Ik weet niet waarom, maar ze lijken ze niet meer te kunnen bouwen ofzo... Stemmings problemen, vanwege de dunne hals die maar op een heel klein stukje aan de body vastzit, i.c.m. met het gebruikte inferieure hout... etc. etc. etc. Ik ben dan enthousiaster over die Double Cut serie, zeker die Standard achtige en duurdere modellen, daar zitten best goede exemplaren tussen.
Een Tele met humbuckers wordt wel lastig denk ik. Ik zou dan of voor G&L, of voor Fender gaan, maar volgens mij heeft Fender niet zoveel Tele's met humbuckers. Een G&L ASAT special heeft geen humbuckers, maar wel lekker dik klinkende single coils, zeker een aanrader, die zou ik zeker eens proberen.
Anders is het misschien een idee om te gaan voor een gitaar met een humbucker bij de hals en een normaal Tele element bij de brug, vergis je niet hoor, die hebben ballen als kokosnoten die gitaren en zo verbreed je ook weer het aanbod waar je uit kan kiezen... In ieder geval succes!

Hoe kom je erbij dat Gibson inferieure houtkwaliteit gebruikt voor hun gitaren? Svp je statements staven met bewijs voordat je het als waarheid loopt te verkopen op 't forum...Ik zie 't je vaker doen....:roll:

tillens
13 april 2006, 12:21
Hij beweert niet dat gibson dat doet. Hij heeft het idee dat gibson dat doet bij de SG. Hij heeft er tien van in de hand gehad, en allen waren ze ruk!. Aldus Tristan. Wat hij vindt vindt hij, dat is een mening.. Het hoeft niet zo te zijn, maar zijn ervaring, van de sg, en de aantallen concludeert hij dat het idee heeft dat gibson bij de sg wellicht minder goede houtsoorten gebruikt.

Droffie
13 april 2006, 14:15
Hij beweert niet dat gibson dat doet. Hij heeft het idee dat gibson dat doet bij de SG. Hij heeft er tien van in de hand gehad, en allen waren ze ruk!. Aldus Tristan. Wat hij vindt vindt hij, dat is een mening.. Het hoeft niet zo te zijn, maar zijn ervaring, van de sg, en de aantallen concludeert hij dat het idee heeft dat gibson bij de sg wellicht minder goede houtsoorten gebruikt.

Nope...hij beweert het zelfde bij de Les Paul Standards en het is geen mening. Hij beweert het als waarheid...

Noid
13 april 2006, 15:05
Nope...hij beweert het zelfde bij de Les Paul Standards en het is geen mening. Hij beweert het als waarheid...

Oh fuck ... daar gaan we weer. Wat is dat toch op dit forum, iemand geeft zijn mening en krijgt dan een standje en moet dan verantwoording afleggen aan een andere waarom dat zo is? Omdat die ander die mening niet deelt???

Dat kan toch ook anders: "Goh jij zegt "inferieure houtkwaliteit" ik weet niet eens wat je daar onder verstaat, maar ik zie het zo: Gibson gebruikt ... en ... en dat vindt ik zeker geen inferieur hout."

Of:

"Goh jij zegt "inferieure houtkwaliteit" kun je dat eens toelichten, want ik probeer me een beeld te vormen wat jij daar onder verstaat."

(ik reageer toevallig op jouwe reactie, maar dat heeft niks persoonlijks met jou te maken Droffie, no-offence, maar ik las net dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72883) topic en direct daarna las ik jouw reactie hier en toen had ik het echt even gehad).

Droffie
13 april 2006, 15:32
Stemmings problemen, vanwege de dunne hals die maar op een heel klein stukje aan de body vastzit, i.c.m. met het gebruikte inferieure hout... etc. etc. etc.

Hij heeft vaker beweerd dat Gibson inferieur hout gebruikt. Dit is geen eigen mening, hij denkt het te weten. Mijn vraag is, welk bewijs heeft hij daarvoor...

Gewoon een legitieme vraag. Eigen meningen oke, maar onzin als waarheid verkopen, niet oke...

tom123
13 april 2006, 17:17
Wat vinden jullie van de Gibson sg 61 reissue?
Gr jullie hardrocking amigo :speed:

pinbackfreak
13 april 2006, 20:17
Vandaag nog in mijn handen gehad, de SG61 re-issue.
heel aardig ding, slim taper neck vind ikzelf stuk fijner dan standaard neck op SG. Prijs is wel ook tamelijk hoog...

pinbackfreak
13 april 2006, 20:20
[size=1]Er staat een Axess Battleaxe voor niet heel veel geld op speurders geloof ik. 2 hums... en dat zijn zeer fraaie gitaren. opletten als er een tip wordt gegeven!
Kan hem niet vinden? Ook niet op marktplaats.
Tip is goed maar euhm ...

Tristan
13 april 2006, 20:28
Jongens, relax een beetje... :)
Ik vind inderdaad dat Gibson aardig wat slechte gitaren aflevert...
De SG's vallen mij daarbij nog extra op, want daarvan heb ik nog nooit een redelijk exemplaar gezien...
Ik zette bij mijn post ook duidelijk erbij dat ik niet precies wist waaraan dit lag, maar ik denk zelf dus dat het aan de hals/body verbinding en de kwaliteit va het hout ligt...
Als je, zoals ik, al zoveel beroerde Gibsons hebt gezien dan ga je je toch afvragen waar dat aan kan liggen en het antwoord is denk ik redelijk simpel...
Waaraan kan die instabiliteit van klank en intonatie nou liggen, dat kan alleen te maken hebben met de constructie van de gitaar en/of de kwaliteit van het gebruikte hout.
Als je hoort hoe sommige Gibsons tegenwoordig klinken en voelt hoe zwaar ze zijn, dan begrijp je wel wat ik bedoel, er moet gewoon een connectie zijn, aangezien het het hout is dat het meeste gewicht van een gitaar in de schaal legt. Zwaar hout is vaak ook nat hout en nat hout heeft werking en die werking zorgt voor instabiliteit... Ik zeg niet dat het met alle Gibsons zo is, jullie ervaringen kunnen heel anders zijn. Ik beschrijf ook voornamelijk mijn eigen ervaringen, dat begrijpt iedereen toch wel, aangezien iedereen dat hier doet...
Ik wil gewoon dat mensen een beetje meer op hun hoede zijn als ze een Gibson gaan kopen, omdat ze erg, erg duur zijn en dat dus geen garantie biedt dat je een goede gitaar koopt, sterker nog, je hebt naar mijn idee dus een grote kans een slecht exemplaar te kopen en dat vind ik erg jammer aangezien een goede Gibson juist een fantastisch instrument is... Ik hou juist ontzettend veel van Gibsons, maar de tenenkrommende kwaliteit die ik ben tegengekomen doet gewoon pijn aan mijn hart... Ik ben nog steeds ook van mening dat alleen voornamelijk Gibson echte Les Pauls, ES'sen en alles kan bouwen, het zijn echte karakter gitaren en dat is juist de reden dat ik zo reageer. Ze kunnen het dus wel, maar doen het niet zo vaak is mijn ervaring en dat vind ik heel erg. Als je veel geld voor een gitaar neerlegt dan moet je een soort garantie hebben dat je een kwalitatief goede gitaar koopt, vind ik, zeker bij een bedrijf dat bewezen heeft dat ze fantastische gitaren kunnen bouwen. Nogmaals, of dat jullie een geweldige Gibson hebben getroffen, of een Lemon kan ik niet zeggen en als je tevreden bent, ben je tevreden. Wie weet, misschien zeg je over een paar jaar wel dat het een kut gitaar was, misschien ben je er voor de rest van je leven aan verknocht, het maakt niet uit, maar probeer zoveel mogelijk wil ik alleen maar zeggen en, oh ja, ik ben dus nog nooit een goede SG tegengekomen... Dus mijn zegen aan degene die vindt dat hij er wel een heeft gevonden... :)

Orpheo
13 april 2006, 23:41
ik zou voor de tele gaan, als de keuze was tele versus SG. ik heb een nog ergere hekel aan SG's dan aan tele's! en tele's klinken lekkerder.

RS-Rik
14 april 2006, 00:39
Fender heeft de '72 tele custom.. goed man (speel op een SQUIER, en dies al goed) en ze hebben er vast wel meer.


Proud to be Squier!

Droffie
14 april 2006, 09:30
Jongens, relax een beetje... :)
Ik vind inderdaad dat Gibson aardig wat slechte gitaren aflevert...
De SG's vallen mij daarbij nog extra op, want daarvan heb ik nog nooit een redelijk exemplaar gezien...
Ik zette bij mijn post ook duidelijk erbij dat ik niet precies wist waaraan dit lag, maar ik denk zelf dus dat het aan de hals/body verbinding en de kwaliteit va het hout ligt...
Als je, zoals ik, al zoveel beroerde Gibsons hebt gezien dan ga je je toch afvragen waar dat aan kan liggen en het antwoord is denk ik redelijk simpel...
Waaraan kan die instabiliteit van klank en intonatie nou liggen, dat kan alleen te maken hebben met de constructie van de gitaar en/of de kwaliteit van het gebruikte hout.
Als je hoort hoe sommige Gibsons tegenwoordig klinken en voelt hoe zwaar ze zijn, dan begrijp je wel wat ik bedoel, er moet gewoon een connectie zijn, aangezien het het hout is dat het meeste gewicht van een gitaar in de schaal legt. Zwaar hout is vaak ook nat hout en nat hout heeft werking en die werking zorgt voor instabiliteit... Ik zeg niet dat het met alle Gibsons zo is, jullie ervaringen kunnen heel anders zijn. Ik beschrijf ook voornamelijk mijn eigen ervaringen, dat begrijpt iedereen toch wel, aangezien iedereen dat hier doet...
Ik wil gewoon dat mensen een beetje meer op hun hoede zijn als ze een Gibson gaan kopen, omdat ze erg, erg duur zijn en dat dus geen garantie biedt dat je een goede gitaar koopt, sterker nog, je hebt naar mijn idee dus een grote kans een slecht exemplaar te kopen en dat vind ik erg jammer aangezien een goede Gibson juist een fantastisch instrument is... Ik hou juist ontzettend veel van Gibsons, maar de tenenkrommende kwaliteit die ik ben tegengekomen doet gewoon pijn aan mijn hart... Ik ben nog steeds ook van mening dat alleen voornamelijk Gibson echte Les Pauls, ES'sen en alles kan bouwen, het zijn echte karakter gitaren en dat is juist de reden dat ik zo reageer. Ze kunnen het dus wel, maar doen het niet zo vaak is mijn ervaring en dat vind ik heel erg. Als je veel geld voor een gitaar neerlegt dan moet je een soort garantie hebben dat je een kwalitatief goede gitaar koopt, vind ik, zeker bij een bedrijf dat bewezen heeft dat ze fantastische gitaren kunnen bouwen. Nogmaals, of dat jullie een geweldige Gibson hebben getroffen, of een Lemon kan ik niet zeggen en als je tevreden bent, ben je tevreden. Wie weet, misschien zeg je over een paar jaar wel dat het een kut gitaar was, misschien ben je er voor de rest van je leven aan verknocht, het maakt niet uit, maar probeer zoveel mogelijk wil ik alleen maar zeggen en, oh ja, ik ben dus nog nooit een goede SG tegengekomen... Dus mijn zegen aan degene die vindt dat hij er wel een heeft gevonden... :)


Ik snap je verhaal prima, je bent dus van mening dat Gibson inferieure kwaliteit hout gebruikt. Bewijs of gegronde redenen heb je er niet voor.
Als een Les Paul niet klinkt zoals jij vind dat een Les Paul moet klinken, moet het wel aan de kwaliteit van het hout liggen. We hebben hier over eerder discussies gehad met name de Norlin Les Pauls.

Nickname
14 april 2006, 11:43
Ik zou niet voor de les paul DC gaan.. die is alleen maar dubbel kut :D

Orpheo
14 april 2006, 12:02
Ik snap je verhaal prima, je bent dus van mening dat Gibson inferieure kwaliteit hout gebruikt. Bewijs of gegronde redenen heb je er niet voor.
Als een Les Paul niet klinkt zoals jij vind dat een Les Paul moet klinken, moet het wel aan de kwaliteit van het hout liggen. We hebben hier over eerder discussies gehad met name de Norlin Les Pauls.


precies. ik vind dat de nieuwe les pauls ook niet klinken zoals ik wil dat ze klinken, maar dat heeft puur en alleen te maken met t feit dat ik norlins ken en wil, en als referentiekader gebruik. als ik op n nieuwe speel moet ik er niet naar kijken als zijnde 'les paul' (wat in mijn hoofd dus les paul is) maar 'andere gitaar'. en dan zijn ze echt grandioos. maar ze zijn niet zoals ik dat wil, zie 3 regels terug waarom :)

Tristan
14 april 2006, 13:07
Ik snap je verhaal prima, je bent dus van mening dat Gibson inferieure kwaliteit hout gebruikt. Bewijs of gegronde redenen heb je er niet voor.
Als een Les Paul niet klinkt zoals jij vind dat een Les Paul moet klinken, moet het wel aan de kwaliteit van het hout liggen. We hebben hier over eerder discussies gehad met name de Norlin Les Pauls.

Niet bij al hun gitaren dus, maar er zitten wel exemplaren tussen.
Bewijs heb ik niet, maar gegronde redenen zeker wel. Ga maar naar een winkel en test er een paar, dan weet je wat ik bedoel (er zit bijna altijd een lemon bij) en dat gecombineerd met het feit dat Gibson naar mijn idee ook goede gitaren maakt geeft duidelijk aan dat het dus wel nog steeds mogelijk is. Bovendien gaat het niet alleen om klank, maar zeker ook om stabiliteit en dat is bij veel Gibsons ook echt een drama...
de stabiliteit van de gitaar, daarmee bedoel ik het op stemming en op afstelling blijven van de gitaar, kan alleen maar met de constructie en met de kwaliteit van het gebruikte hout te maken hebben.
De afstelling van de gitaar doet gelijk ook heel, heel erg veel voor de klank van de gitaar. Probeer het maar eens en draai je hals wat rechter als ze redelijk hol is. Je zal horen dat ze veel minder dof gaat klinken, tot op het punt dat je een soort plastic achtige aanslag hoort en dan heb je de hals dus te recht gedraaid, want dan is het geen sprankeling meer, maar lelijk/plastic.
Als een gitaar haar afstelling niet behoudt, dan betekent dat dat ze telkens anders klinkt en vaak vals geintoneerd is en dat is naar mijn ervaring bij veel Gibsons het geval. Oftewel, een lemon hoeft geen lemon wat betreft klank te zijn, maar kan een lemon zijn, omdat ze de afstelling niet behoudt en daardoor dus de ene keer fantastisch klinkt en de andere keer waardeloos en dat is een probleem dat naar mijn idee bij Gibsons zeer vaak voorkomt.
Wees eens eerljk, we hebben allemaal in die gitaarwinkel gestaan met een paar Gibsons en er was er (bijna) altijd een, en meestal waren er een paar, bij die gewoon helemaal ruk was/waren, dat is wat mij betreft altijd al zo geweest en dat betekent dus dat als je veel geld voor een Gibson uitgeeft, je geen garantie hebt dat je een goed instrument koopt. Fender heeft die problemen ook wel hoor, maar bij de andere fabrikanten merk ik deze problemen minder en zijn de slechte gitaren minder slecht dan de slechte Fenders en Gibsons. Gibson is wat mij betreft gewoon het toppunt van drama, heel duur en een aardige kans een slechte te kopen, nog meer dan Fender. De SG is naar mijn ervaring gewoon het drama op het drama, daarvan heb ik dus nog nooit een redelijk exemplaar gehoord. Degene waar ik op heb gespeeld zou ik allemaal linea recta in de sloot gooien...

tillens
14 april 2006, 13:52
Ieder zijn meug uiteindelijk.

@ pinbackfreak;

http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/19487965/axsess_battle_tele_thinline.html?14.5.19637820_196 36577_19636357_19606483_19601669_19601234_19586508 _19574140_19547385_19540196_19535680_19503659_1949 1571_19487965_19486994_19486713_19458202_19073595_ 19407579_19391849.title0710descr0610telecaster.91. 99 (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/19487965/axsess_battle_tele_thinline.html?14.5.19637820_196 36577_19636357_19606483_19601669_19601234_19586508 _19574140_19547385_19540196_19535680_19503659_1949 1571_19487965_19486994_19486713_19458202_19073595_ 19407579_19391849.title0710descr0610telecaster.91. 99)


gr peter

Neals
14 april 2006, 17:30
Deze twijfel had ik ook, echter had ik het geld niet maar wel een gitaar nodig en dus kocht ik een Ibanez SZ.

Na lang sparen uiteindelijk een SG gekocht, na 2 weken weer verkocht, de SZ was VEEL MEER mijn stijl. Zelfde heb ik met de Tele! Hoewel ik het een toffe plank vind begint hij door toedoen van mijn SZ steeds meer in de vergetelheid te raken.

tillens
14 april 2006, 17:31
ibanez is een heel ander straatje dan een tele of een sg? niet te vergelijken.

pinbackfreak
15 april 2006, 00:54
@ pinbackfreak;

http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/19487965/axsess_battle_tele_thinline.html?14.5.19637820_196 36577_19636357_19606483_19601669_19601234_19586508 _19574140_19547385_19540196_19535680_19503659_1949 1571_19487965_19486994_19486713_19458202_19073595_ 19407579_19391849.title0710descr0610telecaster.91. 99 (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/19487965/axsess_battle_tele_thinline.html?14.5.19637820_196 36577_19636357_19606483_19601669_19601234_19586508 _19574140_19547385_19540196_19535680_19503659_1949 1571_19487965_19486994_19486713_19458202_19073595_ 19407579_19391849.title0710descr0610telecaster.91. 99)


gr peter
Dank je Peter! Ziet er tof uit.
Alleen een hollow body voor harde muziek gebruiken?
Ik ben bang voor heel snel rondzingen...feedbacks dus..hmmm
Verder, echt heel gaaf ding. Eens uitproberen ofzo...

tillens
15 april 2006, 00:58
hollow body, meer geluid that's all... "geluidsman, ietwat minder monitor"klaar! echt een fantastisch bespeelbaar instrument. ik baal dat ik het geld niet heb, zou em graag willen hebben!

pinbackfreak
15 april 2006, 01:09
hollow body, meer geluid that's all... "geluidsman, ietwat minder monitor"klaar! echt een fantastisch bespeelbaar instrument. ik baal dat ik het geld niet heb, zou em graag willen hebben!
Echt waar? zo simpel? zou te mooi voor woorden zijn.
Is inderdaad hele mooie gitaar.