PDA

View Full Version : Wat is dat nou?



tnijland
7 april 2006, 23:09
Nocki, ik zie dat jij die lang gezochte Triaxis weer wilt verkopen........ was is dat nou?

jw009
7 april 2006, 23:23
G.a.s. ....?

vester86
8 april 2006, 01:27
hij wil een top...

AART
8 april 2006, 10:50
preciezer: hij wil een roadster.

hij heeft de triaxis nu langer gezocht dan gehad....

Fvddungen
8 april 2006, 11:49
Je kent blijkbaar Nocki niet zo goed. Bij hem blijft niks langer dan 2 maanden staan.

Ronaldd
8 april 2006, 12:30
Ahhh als zo'n "even bezitten" eigenschap niet of geen geld kost mag het wel toch..

Rewind
8 april 2006, 14:56
...

hij heeft de triaxis nu langer gezocht dan gehad....

Haha, had ik ook bij m'n laatste vriendin... doe ik nooit meer, zonde van je tijd :P
Ik heb nu m'n zoektechniek verbeterd :)

Harm
8 april 2006, 17:38
Nocki, ik zie dat jij die lang gezochte Triaxis weer wilt verkopen........ was is dat nou?

Kijk, dat vroeg ik mij ook al af, maar durfde er geen topic voor aan te maken, waarvoor mijn dank!

Die 2*90 is wel interessant!!! Hahahaha!!!

Harm

paulusdeBKB
8 april 2006, 19:34
Jongens, zit Nocki niet zo te pesten!

Rwin
8 april 2006, 20:15
Nee! Je zult maar een triaxis hebben en daar niet tevreden mee zijn! Dat is gewoon niet leuk!

Niet mee pesten!

Ronaldd
8 april 2006, 20:58
Pest......

srv-man
8 april 2006, 21:30
Nee! Je zult maar een triaxis hebben en daar niet tevreden mee zijn! Dat is gewoon niet leuk!

Niet mee pesten!

Alsof een Triaxis de ultieme amp is.....

Maar het geval Nocki is wel een beetje tragisch, je kunt nu al zeggen wat er over een maandje of 2 te koop zal staan.

Das Schaap
8 april 2006, 21:58
Alsof een Triaxis de ultieme amp is.....

Maar het geval Nocki is wel een beetje tragisch, je kunt nu al zeggen wat er over een maandje of 2 te koop zal staan.
Wees blij, iemand met veel echte ervaring met allerlei apparatuur, en als je de mogelijkheid hebt om zoveel te kunnen proberen en kopen doe je het goed.
Lijkt me best chill. 8-)

srv-man
8 april 2006, 22:05
Ach, alle gitaristen kopen, proberen en verkopen. Ik ben daar zelf bepaald geen uitzondering op.
Alleen de manier waarop Nocki het aanpakt komt op mij nogal ondoordacht over, bovendien lijkt het me op zo'n manier toch ook nog wel wat geld kosten en ik heb niet de indruk dat hij daar royaal in zwemt.

Maar vooruit, een ieder moet zelf doen wat hem goeddunkt en het zijn mijn centen niet.

Nocki
8 april 2006, 22:39
Zozo... Een eigen topic... :-)

Ik zal jullie mijn beweeg redenen vertellen.

Het rack, de triaxis, 2:90 en dergelijke zijn fantastisch. Ik heb een tijd terug mn marshall 1960 cabs en mn mark IV verkocht verkocht vanwege de grote. Ik moest een nieuwe auto kopen waar het allemaal niet in kon. dus heb ik 2 Mesa 2x12 recto V30 cabs gekocht en een triaxis en 2:90 die samen minder zwaar zijn dan de mark IV. het belangrijkste was voornamelijk de cabs.

Ik merkte ondertussen dat ik in deze auto de flightcase steeds hoog moest tillen om m in deze auto te krijgen. vorige was een station dit niet.en het was nogal zwaar allemaal. verder heb ik steeds minder interesse in effecten en mn geluid. op de Triaxis gebruik ik clean, crunch, 80's od en 90's od. elke keer 1 keer droog met reverb en een keer met chorus en delay. daar heb je geen rack voor nodig. dus ik had de gedachten voor een top. een Roadking die precies heeft wat ik wil was leuk maar het hele buizen / progressive linking stond me niet aan. teveel gedoe wat ik niet wil. dus toen ik las van de nieuwe Mesa Roadster was dat precies wat me mooi leek.

1x Top
2x 2x12
en in de schakelbare loop een chorus en een delay.
top en cabs los en een klein rackje voor wireless, pedaaltjes (chorus en delay) en tunertje en racklade om zooi mee te nemen.veel minder gewicht en beter verdeeld. dat zijn eigenlijk de redenen. de 2:90 en triaxis zijn geweldig. kan het iedereen aanraden maar ik ga dus voor een topje.
Al de opties die ik altijd gebruikte gebruik ik ook niet meer in mn band.
ik heb tot juli de tijd om dit te verkopen maar hoop het eerder gedaan te hebben. in de tussen tijd heb ik mn behringer v-amp.

dat zijn mijn redenen,


Nocki

patricia
8 april 2006, 22:45
amen......

ieme
9 april 2006, 09:35
hmm nou ja... whatever makes you happy...

Bino
9 april 2006, 10:49
Niks persoonlijk hoor maar op den duur word je die "nocki" topics wel een beetje beu. Iedere keer denkt ie de "heilige graal" te hebben gevonden en daarna verkoop hij na een mum van tijd z'n grief weeral.

Maar zoals gezegd geen aanval op je persoon maar dit is enkel een gevoel dat bij me opkomt als er een zoveelste "nocki" topic opduikt.

zucht

ieme
9 april 2006, 10:52
lees je hem toch niet...

Nocki
9 april 2006, 11:58
Hoi,

Het topic heb ik niet gestart. sterker nog, ik heb niemand wat gezegd omdat ik er nog steeds mee bezig ben wat ik ga doen.



Nocki

tnijland
9 april 2006, 14:06
Hey Nocki,

Mijn topic was gewoon het uiten van een dosis gezonde belangstelling omdat ik weet hoe lang en intensief jij hebt lopen zoeken naar die Triaxis. Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om jouw keuzes te bekritiseren. Als jij denkt dat dit een beter alternatief voor jouw situatie is dan moet je dat vooral doen!

Ik vind het in ieder geval wel erg leuk om te zien dat jij gewoon datgene doet wat je hart je ingeeft en herken ook wel die drang om de "perfecte sound" te combineren met een enigszins compact setup. En het houdt ook dit forum ook een beetjes levendig nietwaar?

Succes:)

Nocki
9 april 2006, 14:11
Hee,

Bedankt voor je hart onder mn riem... :-)

Helaas heb ik de Roadster nog niet gehoord en mischien wordt het wel helemaal niets maar het is leuk om er mee bezig te zijn.

Mocht de Roadster niets worden is er altijd nog de roadking 2 en de oude roadking. maar die 2 lijken me weer een stuk zwaarder.

mn spel binnen mijn band veranderd en deze band zal ook niet voor altijd zijn dus zoek ik iets wat ik thuis ook heerlijk vind. ik merk ook dat een top ppf combo beter op elkaar afgesteld is en eerlijker klinkt.

De Mark IV heb ik heel lang gehad net als de G-major ondanks dat ik met de laatste een haat liefde relatie had.

wel zullen wel zien wat ik doe. ik heb nog tot juli/augustus

Chiel
9 april 2006, 14:33
. . . in de tussen tijd heb ik mn behringer v-amp.


:blast:

Een Behringer V-amp?? Het zal allemaal wel...

pieter25
9 april 2006, 16:24
volgens mij kun je dan net zo goed 2 ''19 rackjes nemen. of je nou een SKB met triaxis en 2:90 moet sjouwen of een roadster. Dat maakt toch niet zoveel uit? in de andere rack stop je dan je wireless, effecten etc. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Dude
9 april 2006, 18:26
Niks persoonlijk hoor maar op den duur word je die "nocki" topics wel een beetje beu. Iedere keer denkt ie de "heilige graal" te hebben gevonden en daarna verkoop hij na een mum van tijd z'n grief weeral.

Maar zoals gezegd geen aanval op je persoon maar dit is enkel een gevoel dat bij me opkomt als er een zoveelste "nocki" topic opduikt.

zucht


zo hadden we hier vroeger sash... kocht ook het een na het ander en elke keer was het "geweldig dit doe ik nooit meer weg"



maandje later stond het te koop

tnijland
9 april 2006, 21:29
Nocki,

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of je het geluid van jouw Mark IV combo ook een beetje terug kon halen met de Triaxis via de lead 2 green mode zoals dat staat beschreven in de manual? Lead 1 bevat namelijk de classic boogie mark I geluiden. Het lead 2 "green" channel heeft hetzelfde voorversterker circuit als de mark IV amp terwijl lead 2 "yellow" juist de mark IIC sounds weer zou moeten geven. Mooie gelegenheid tot een beetje sound vergelijking toch?

Nocki
9 april 2006, 21:51
Hoi,

De LD2 Green is voormij 2 druppels water de mark IV. er zit verschil in maar dat wijdt ik aan de verschillende buizen en de andere eindtrap. verder is hij idd hetzelfde. wat je wel mist op de triaxis is de 5 bands eq. de dynamic voice die deze functie moet benaderen werkt goed en soms zelfs beter maar niet altijd.

Nocki

tnijland
15 april 2006, 22:37
Nocki,

Ik heb ff gekeken bij de site van Mesa Boogie en moet zeggen dat die roadster wel een heftig ding is. Het schijnt een vereenvoudigde versie van de Roadking te zijn. Die Roadking is typisch een amp waar je altijd in dilemma staat (hoe staat ie nou optimaal ingesteld). De Roadster lijkt mij een echte no nonsense amp van Mesa die het aaantal keuze-selecties drastisch omlaag heeft gehaald. Lekker simpel dus:)

Hou wel in de gaten dat het een rectifier is waardoor alles altijd heel veel punch heeft.....

Nocki
16 april 2006, 08:49
Hee,

Ik ben altijw gek geweest van de mogelijkheden van mn mark IV en dat is eigenlijk ook wat ik zie in de Roadster. hij lijkt heel veel op de roadking behalve dan de el34 buizen.

ik ben echt iemand voor 4 kanalen n zoek in een amp altijd naar articulatie en attack. dat is wat ik in veel mesa amps kan waarderen.

ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten.... Wat voor mij nieuw is is het rectifier gebeuren. ben daar erg benieuwd over want dat heb ik nog nooit gehad.

Nocki