PDA

View Full Version : Nieuwe clip Red Hot Chili Peppers!



marc_o
7 april 2006, 20:58
zie hier:

http://www.redhotchilipeppers.com/news/news.php?uid=174

drap
7 april 2006, 21:01
Ehm... Mark... check es in off topic :D

Wouter J
9 april 2006, 18:36
Okee, even zien wie weet welke artiesten de Peppers hier na doen...

bloodboiler
10 april 2006, 12:13
Geweldige clip!

StefMan
10 april 2006, 12:17
Misfiiiiiiiiiiiiiiiits!!!

Bram+
10 april 2006, 12:23
Van Halen! Sex Pistols!

Hoewel het soms niet duidelijk één band is, meer een samenvatting van een tijdperk/genre.

Dridon
20 april 2006, 02:05
Green day dacht ik ook...

bat
20 april 2006, 20:57
Green day dacht ik ook...
Ja, en Rammstein zeker ook?

Green Day is zeg maar van ná de RHCP en niet bepaald een inspiratiebron, vermoed ik zo.

Reigor
20 april 2006, 21:17
The Beatles horen er ook nog bij!

Richwoodje
20 april 2006, 23:24
the Monkeys geloof ik, the Beatles, the Misfits, zichzelf, van Halen, Parliament/Funkadelic (zie de UFO), Nirvana, Flea doet David Bowie na in zn Ziggy Stardust-periode, the Cure schijnt er ook in te zitten geloof ik, in dat psychedelische gedeelte is John Eric Clapton (zie de gitaar), Anthony is Jimi Hendrix (zie het jasje), en Flea en Chad zijn John Bonham en John Paul Jones.

Ik heb de clip al een tijd weer niet gezien, dus dit doe ik uit mn blote hoofdje

drap
21 april 2006, 17:14
Ja, en Rammstein zeker ook?

Green Day is zeg maar van ná de RHCP en niet bepaald een inspiratiebron, vermoed ik zo.

Rammstein ook niet, net zo min als Greenday trouwens. Die "Rammstein immitatie" is een immitatie van de Misfits

bat
24 april 2006, 20:49
Rammstein ook niet, net zo min als Greenday trouwens. Die "Rammstein immitatie" is een immitatie van de Misfits
psst: dat wist ik wel hoor!

drap
24 april 2006, 22:31
psst: dat wist ik wel hoor!

solly... :)

StefMan
28 april 2006, 01:52
Leuk als die clip mag zijn ik vind hem wel ongelooflijk onorigineel...het is de zoveelste clip waarin een band de hele tweede helft van 20ste eeuwse muziek nadoet qua looks...

Maar ok ik ben ook niet de grootste RHCP fan, ook al kunnen ze wel af en toe leuke liedjes maken.

Bram+
1 mei 2006, 01:24
Uit een andere thread, lijkt me wel toepasselijk om het hier te posten, omdat het over stadium arcadium gaat:


En hoe bevalt ie? Drap brandt van nieuwsgierigheid. Ik vind 'm in ieder geval geweldig, maar ja, mijn mening is dan ook verre van neutraal
Nouja, ik wil 'm wel een eerlijke kans geven, en ik ben nog niet verder gekomen als een totale luisterbeurt, dus ik moet 'm nog minstens een keer luisteren voordat ik er echt een oordeel over heb.
Mijn eerste verwachting is wel uitgekomen: zeker de helft van de nummers had niet persé 'gehoeven'. Er zijn duidelijk betere en mindere nummers. Een 'dubbelalbum' van iets meer dan twee uur is gewoon héél ruim (The Beatles - The Beatles, een echt 'LP'-dubbelalbum, is iets meer dan anderhalf uur, en dat is al een lange zit). Ze hadden van mij wel iets kritischer over zichzelf mogen zijn, de helft mogen schrappen en er gewoon één knallende 50 à 60 minuten van mogen maken. Meer is niet altijd beter.

Richwoodje
1 mei 2006, 01:31
Uit een andere thread, lijkt me wel toepasselijk om het hier te posten, omdat het over stadium arcadium gaat:


Nouja, ik wil 'm wel een eerlijke kans geven, en ik ben nog niet verder gekomen als een totale luisterbeurt, dus ik moet 'm nog minstens een keer luisteren voordat ik er echt een oordeel over heb.
Mijn eerste verwachting is wel uitgekomen: zeker de helft van de nummers had niet persé 'gehoeven'. Er zijn duidelijk betere en mindere nummers. Een 'dubbelalbum' van iets meer dan twee uur is gewoon héél ruim (The Beatles - The Beatles, een echt 'LP'-dubbelalbum, is iets meer dan anderhalf uur, en dat is al een lange zit). Ze hadden van mij wel iets kritischer over zichzelf mogen zijn, de helft mogen schrappen en er gewoon één knallende 50 à 60 minuten van mogen maken. Meer is niet altijd beter.

kan ik me verrassend goed in vinden, en dan hebben ze al 10 van de 38 nummers geschrapt...

trouwens, voor drap en mij is er nog meer hoop: over twee maanden komt er een album van Glen Hughes uit waar Frusciante uitgebreid aan heeft meegewerkt, hij speelt op elk nummer van de aankomende cd van the Mars Volta, en hij heeft tijdens de opnames van Stadium Arcadium ook weer flink wat geschreven, en dat wil hij ook ook gaan uitbrengen.
het lijkt erop dat hij opnieuw een productief jaar heeft, want het is pas net mei, en hij heeft al 3 cd's in de planning en er eentje uitgebracht...

drap
1 mei 2006, 19:32
Stadium Arcadium is in 1 woord GEWELDIG!!! Terug naar de tijd van de funkrock met de bekende sound van de laatste jaren. Weer een album dat weer es totaal niet voortborduurt op het vorige en toch klinkt 't zo typisch Peppers. Ik denk dat veel Frusciante haters, en dat mag natuurlijk, nu niet meer kunnen zeggen dat ie niet kan soleren. Althans, ik vind de solo's retestrak en van behoorlijke kwaliteit. En er staan er nogal wat op dit album, veel meer als op voorgaande albums. Wat betreft de lengte van 't album, blij toe dat 't een dubbelalbum is, want meestal duurt 't een jaartje of wat bij de Peppers voor ze met een opvolger komen. Man, ik kan de eerste weken weer een album grijs draaien. Frusciante blijft nog steeds m'n favoriet.

@Bram+; Wat vind jij van de solo's op dit album? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je mening, gezien jij ook meer in 't "niet zo'n Frusciante-fan kamp" zat/zit. Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat je deze solo's slecht kunt vinden. Ik ga er ook geen ellenlange discussies over voeren ofzo hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig :)

Dai
1 mei 2006, 22:39
Ik vind idd ook dat er betere en mindere nummers op het album staan... Charlie bijv. vind ik wel weer erg grappig, en Hump de bump ook :D maar na een tijdje wordt het wel een beetje veel van hetzelfde en wordt het meer easy listening.. mijns inziens gewoon te veel nummers op een album gepropt, wordt het te langdradig van helaas.

Bram+
1 mei 2006, 22:52
Stadium Arcadium is in 1 woord GEWELDIG!!! Terug naar de tijd van de funkrock met de bekende sound van de laatste jaren. Weer een album dat weer es totaal niet voortborduurt op het vorige en toch klinkt 't zo typisch Peppers. Ik denk dat veel Frusciante haters, en dat mag natuurlijk, nu niet meer kunnen zeggen dat ie niet kan soleren. Althans, ik vind de solo's retestrak en van behoorlijke kwaliteit. En er staan er nogal wat op dit album, veel meer als op voorgaande albums. Wat betreft de lengte van 't album, blij toe dat 't een dubbelalbum is, want meestal duurt 't een jaartje of wat bij de Peppers voor ze met een opvolger komen. Man, ik kan de eerste weken weer een album grijs draaien. Frusciante blijft nog steeds m'n favoriet.

@Bram+; Wat vind jij van de solo's op dit album? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je mening, gezien jij ook meer in 't "niet zo'n Frusciante-fan kamp" zat/zit. Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat je deze solo's slecht kunt vinden. Ik ga er ook geen ellenlange discussies over voeren ofzo hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig :)
Het klinkt allemaal netjes op zijn plaats, goede "pop-solo's" zou je kunnen zeggen. Geen wereldschokkende dingen, wel leuke Fuzz Factory(geloof ik)-dingetjes af en toe. Zo'n solo als op het eind van C'mon Girl had vaker gemogen, maar wat dat betreft had er sowieso véél meer peper (haha) over het héle album gemogen, en vooral over Anthony, want die zingt echt constant met een zeikstem, ik mis een beetje de ballen. Ze hebben inderdaad af en toe wel weer dat 'smerige' funkachtige terug, maar ik had geen directe BSSM(of verder terug)-flashbacks of zo.

THW
1 mei 2006, 22:57
kan ik me verrassend goed in vinden, en dan hebben ze al 10 van de 38 nummers geschrapt...

trouwens, voor drap en mij is er nog meer hoop: over twee maanden komt er een album van Glen Hughes uit waar Frusciante uitgebreid aan heeft meegewerkt, hij speelt op elk nummer van de aankomende cd van the Mars Volta, en hij heeft tijdens de opnames van Stadium Arcadium ook weer flink wat geschreven, en dat wil hij ook ook gaan uitbrengen.
het lijkt erop dat hij opnieuw een productief jaar heeft, want het is pas net mei, en hij heeft al 3 cd's in de planning en er eentje uitgebracht...
dat album van glenn hughes ben ik wel erg benieuwd naar. Speelt Chad Smith er nu weer op? Ik vond Soul Mover (het nummer) al erg Chili Peppers achtig. Naja aan de andere kant ook niet want Glenn Hughes deed al funk rock in de jaren '70 met Deep Purple. Maarja iig cool om te horen dat John een album maakt met Glenn Hughes. Dat zal zeker wel lekker funken!

Richwoodje
1 mei 2006, 23:13
dat album van glenn hughes ben ik wel erg benieuwd naar. Speelt Chad Smith er nu weer op? Ik vond Soul Mover (het nummer) al erg Chili Peppers achtig. Naja aan de andere kant ook niet want Glenn Hughes deed al funk rock in de jaren '70 met Deep Purple. Maarja iig cool om te horen dat John een album maakt met Glenn Hughes. Dat zal zeker wel lekker funken!

Chad speelt ook weer ja

http://www.glennhughes.com/covers/m4td.jpg
Release date:
June 09, 2005 - Europe

Musicians:

Glenn Hughes (Vocals, Bass Guitar)
J. J. Marsh (Guitar)
Chad Smith (Drums)

John Frusciante (Guitar)
Mark Kilian (Keyboards, String arrangements)


http://www.glennhughes.com/studiopics/2005/20051126gh02.JPG

ik weet niet of John op alle nummers meespeelt, ik meen me wel te herinneren dat hij één nummer op dat album zelf heeft geschreven...

-------------------

terug naar Stadium Arcadium: De vocals van Anthony vallen me inderdaad tegen, en alles wat Frusciante zingt vind ik buitengewoon goed gelukt, maar dat zal wel komen omdat ik flink bevooroordeeld ben :D

De kwaliteit van de nummers vind ik inderdaad vrij wisselend. Jupiter begint bijvoorbeeld heel sterk, maar na een paar nummers begint het wat meer op elkaar te lijken, en dwaalt mijn aandacht wat af (ik denk dat Dai dit ook bedoelde met easy listening). De solo's zijn heel anders dan op By the Way, veel meer pit, wat logischer ook, je hebt minder het gevoel dat Frusciante zich forceert om zo min mogelijk noten te spelen en alles zo simpel mogelijk te houden.

Er zitten trouwens vrij grappige dingen ingemixt af en toe: let op de elke keer de laatste zin van het couplet in Desecration Smile (de zin die door Frusciante gezongen wordt), of de gitaarpartij aan het einde van Storm in a Teacup, die klinkt als een piano (het is dat ik op de site van Rolling Stone heb gelezen dat het echt een gitaar is).