PDA

View Full Version : Headphones in Amps



Moonchild
4 november 2002, 18:54
Ik heb mij headphones (Sennheiser HD 590 Prestige, kostte destijds over de 400 gulden, dus hier kan het niet aan liggen) al in menig amp gestoken, maar elke keer als ik de gain aandraai, klinkt het meer als een droge ruft, of ligt het nou aan mij? clean klinkt redelijk goed, maar drive en distortions zijn echt niks.
Ben ik de enige?

BLOK182
4 november 2002, 19:07
Heb het ook. heb een behoorlijke goeie Philipskoptelefoon (wel een jaar of 10 oud, maja, toen top of the bill, iets van 220 gulden) en als ik die in de headphone outgang van mun nomad steek klinkt de overdrive ook niet. Clean gaat wel.

Phizer
4 november 2002, 19:10
is misschien een beetje offtopic, maar headphones + POD klinkt zeer goed vind ik

RadiuS
4 november 2002, 19:26
tsja ik ken t ook, maar met modeling versterkers of kasjes heb je t idd niet. Ik denk dat t ligt aan t feit dat t altijd (uitzondering: koch twintone) transistorversterkers zijn waar koptelefoons in kunnen en die hebben nou eenmaal baggere scheur door koptelefoon (door een goede speaker klinkt t mooier). Daarom liet ik mn 15 watt piepvietje ook niet versterken door de P.A. bij een optreden; dat kon alleen maar vanuit de koptelefoonuitgang (line out / microfoon nie aanwezig) en dat klonk bagger.

Bas
4 november 2002, 19:48
En daar komt nog bij dat je gewoon helemaal geen 'feel' met je geluid meer hebt. Als ik speel wil ik het geluid om me heen hebben.. en het liefst dat mn broekspijpen staan te wapperen :smile: ). Maar je begrijpt waar ik heen wil. Als je direct het geluid op je oor hebt verlies je gewoon body en dynamiek.

En dat klingt zwaar kut!

Zo=)

maarten
4 november 2002, 19:56
headphones kunnen dat signaal gewoon niet aan. Ook al is het een headphone out jack. Tis toch altijd kutgeluid. Het signaal van een modeling is gelijk een `normaal` audio signaal wat je ook krijgt uit een discman (bijvoorbeeld) Het signaal uit een buizen of transistor is gewoon hetzelfde signaal dat naar de speaker gaat, maar dan zachter. Zoiets werkt gewoon niet.(goed)

Moonchild
4 november 2002, 21:07
Op 2002-11-04 19:26, schreef RadiuS:
tsja ik ken t ook, maar met modeling versterkers of kasjes heb je t idd niet. Ik denk dat t ligt aan t feit dat t altijd (uitzondering: koch twintone) transistorversterkers zijn waar koptelefoons in kunnen en die hebben nou eenmaal baggere scheur door koptelefoon (door een goede speaker klinkt t mooier). Daarom liet ik mn 15 watt piepvietje ook niet versterken door de P.A. bij een optreden; dat kon alleen maar vanuit de koptelefoonuitgang (line out / microfoon nie aanwezig) en dat klonk bagger.


T grappige is dat ik nou net toevallig een twintone heb, en dat klinkt dus ook niet als je van het. :grin:

Moonchild
4 november 2002, 21:08
Op 2002-11-04 19:10, schreef Phizer:
is misschien een beetje offtopic, maar headphones + POD klinkt zeer goed vind ik


Ja nou het is eigenlijk niet offtopic, want dit is eigenlijk waar ik heen wou; Is het dus aan te raden om zo'n modeler te kopen, K zat zelf te kijken naar de Johnson J-station, want hier kan je ook nog bass en akoestische gitaar op aansluiten (ik nl nog een bassje erbij kopen)

Ic3gl0vE
4 november 2002, 21:26
scheur door een koptelefoon klinkt nooit leuk (ik heb zelf ook een aardig dure Senheisser). met een POD/V-Amp/Gt3/andere speakersimulator kan je het wel beter maken maar er gaat niets boven de gitaarspeaker!

andoni
4 november 2002, 21:32
heb een line6 spider 212, is ook een modelling amp en alles klinkt gewoon kut door een koptelefoon, bij mijn fender solid-state eveneens. Het heeft dus niets te maken of je amp nu digitaal (modelling) is of niet.
(koptelefoon is ook een sennheiser, dus daar zal het idd wel niet aan liggen)

Phyrexian
5 november 2002, 09:25
Met de koptelefoon (goeie sennheiser) spelen over mijn Marshall Valvestate 65R klinkt ook nergens naar.

Ik heb ook een POD Pro waar het al beter klinkt langs een hoofdtelefoon, maar ik vind het nog niet super.

Geef mij maar een 4x12 speakerkast: klinkt alles ten minste netjes (als het volume voldoende opengedraaid is uiteraard).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-11-05 09:26 ]</font>

piezo
9 november 2002, 20:08
Een overdrive geluid zo uit de versterker klinkt altijd eng iel via een koptelefoon of een hifi, eenvoudig omdat de kleuring van de gitaarluidspreker en, bij buizenbakken, de eindtrafo ontbreekt. POD e.d. zijn voorzien van speakersimulatie, da's iets beter. De Koch loadbox heeft een koptelefoon aansluiting, dat zou misschien nog beter zijn, maar ik heb er geen ervaring mee. Iemand anders wèl??

Moonchild
9 november 2002, 21:36
Ik heb vandaag over de POD gespeeld in feedback, vond het ding eigenlijk heel OK klinken, ik zat op echt iets overeenkomends met mijn Koch headphone uitgang te wachten, maar dat viel heel erg aangenaam mee.

Kjiratsiekoedel
10 november 2002, 00:59
Ik speel soms met mijn flextone+koptelefoon (sennheiser HD 202, 32€)
Dit werkt goed, ik heb er niets op aan te merken.

Waarom zou je ooit een koptelefoon van 400 gulden/euro/whatever kopen, dat is toch veel te duur!!

Moonchild
11 november 2002, 18:35
Voor de kwaliteit, zowel van het geluid als de bouw van het ding

goedkoop is duurkoop.