PDA

View Full Version : GODVERDEGODVER mn pedaal maakt een heel erg irritante tering



Grandma_Placenta
4 november 2001, 12:46
JA, ik heb dus sinds kort een Deluxe electric mistress flanger van Electro Harmonix. Tis een originele uit de jaren 70, dus ik dacht, dat zit wel goed, NIET DUS! Hij maakt een ontzettende herrie, het is echt irritant. Het zijn 2 verschillende geluiden.
1. Als ik het pedaal aanzet en ik speel niks, hoor ik het signaal erdoorheen, dus ik heb zo'n zacht vliegtuiggeluid in de achtergrond. Zwaar irritant
2. Als ik m aanzet krijg ik 'n nog irritanter zoemend/brommend geluid. Als ik dan ff wat aan die kabels wiebel, stopt ie wel ff, maar na 10 seconden gaat ie weer net zo vrolijk verder.
Is dit te verhelpen, of was t gewoon een hele grote miskoop van mij??
Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen, want ik heb dit overal gevraagd.

Grandma_Placenta
4 november 2001, 17:30
Owja, dat brommende geluid begint altijd als ik de kabel in de output van het pedaaltje doe.

Ic3gl0vE
4 november 2001, 20:02
het kan best wel zijn dat de output los zit... draadje los aan de binnenkant ofzo, ik hoop voor je dat een soldeerbouw, een beetje tin en een beetje handigheid je probleem kunnen oplossen...
waar is een flanger eigenlijk voor?

Grandma_Placenta
4 november 2001, 21:46
Bedankt.
Een flanger geeft een soort van vliegtuigachtig geluid. En je kunt er ook een goeie chorus uitkrijgen.

ekkerman
5 november 2001, 10:02
bijna alle effect pedaaltjes ruisen zeker flangers en phasers en zonder ruis zou er ook geen wah wah zijn want dat speelt zich allemaal in het probleem gebied af mid en midhoog en dat ruist nou eenmaal , nee daar zullen we toch echt mee moeten leren leven maar als je van dat vliegtuig ruisen af wil zou je kunnen overwegen om een noise gate er tussen te zetten dat wanneer je niet een snaar aanslaat je ook niets hoort...

Ditmar
5 november 2001, 17:18
Het kan ook zijn dat je snoertjes een beetje versleten zijn. Maar (wat bij mijn Boss MT-2 ooit het geval was) het kan ook zijn dat de input en output stekker van je pedaal een beetje stoffig zijn. Kijk eens of je die schoon kan maken.

Grandma_Placenta
5 november 2001, 18:14
Op 2001-11-05 09:02, schreef ekkerman:
bijna alle effect pedaaltjes ruisen zeker flangers en phasers en zonder ruis zou er ook geen wah wah zijn want dat speelt zich allemaal in het probleem gebied af mid en midhoog en dat ruist nou eenmaal , nee daar zullen we toch echt mee moeten leren leven maar als je van dat vliegtuig ruisen af wil zou je kunnen overwegen om een noise gate er tussen te zetten dat wanneer je niet een snaar aanslaat je ook niets hoort...

Ja, maar die ruis uit mijn pedaal is wel heel abnormaal, dat gebrom komt boven het flangergeluid uit, zo erg is het. Dus ik denk niet dat dat normaal is.

vinni
7 november 2001, 19:10
Wat mij meer dan eens is overkomen is dat de soldeerpunten van het printplaatje contact maken met de behuizing. Dat kan dus ook een oorzaak zijn. Isoleren die hap en klaar is kees. Uiteraard kan een kapotte jackinput of de soldeerpunten daarvan ook heel goed de oorzaak zijn. Een beetje technicus lost dit zo voor je op!

Groet en suc6

Grandma_Placenta
7 november 2001, 22:40
Ik heb m naar de muziekhandel hier in de buurt gebracht, dus ik hoop dat ze m kunnen maken en dat t niet teveel gaat kosten. bedankt voor de hulp

anoniem
12 november 2001, 17:21
Geen idee of het je zal helpen, maar de miserie die ik ooit heb gehad met pedalen en ruis, lag ofwel aan aardlussen (bij de combinatie van pedalen en gelijktijdig gebruik van 2 of meer versterkers), wat makkelijk op te lossen valt, ofwel aan het gebruik van verkeerde adapters. Met de klassieke pedalen van Boss kan dat wel eens voor dikke miserie zorgen, hoewel er op zich met de pedaal niets aan de hand is, maar geen idee hoe dat zit bij die van Electro-Harmonics. Ferme groeten en veel succes!

Grandma_Placenta
12 november 2001, 17:51
Nou, ik heb hem weggebracht bij de muziekzaak en ze hebben er naar gekeken, scheen een kabeltje los te zitten, hebben ze vastgezet op allemaal verschillende plaatsen, maar hij wilde het niet meer doen:( het ding was 30 jaar oud, dus hij is gewoon dood. Electric Mistress R.I.P.
Kga nu waarschijnlijk sparen voor een NIEUWE EH Poly Chorus, en als ik geluk heb betaalt mn pa mee, want die dingen zijn gvd 600 piek!!!

ekkerman
12 november 2001, 20:16
breng het nog es naar een echte reperateur ...je gaat toch niet zo maar allemaal plekjes proberen om daar dat draadje aan te zetten ? je moet wel weten wat je aan het doen bent.
echt oude pedalen zijn soms best nog wel eens wat geld waard ,ik zou er zeker een tweede poging tegenaan gooien en trouwens een echte reperateur kan nog wel aan de electrische tekening komen

Grandma_Placenta
13 november 2001, 09:11
Dat was ook een echte reparateur. Kijk, ze hebben dat kabeltje eerst teruggezet waar ie hoorde, maar toen deed ie niks meer, dus toen hebben ze t geprobeerd op andere plaatsen, maar dat werkte dus ook niet.

Ic3gl0vE
29 november 2001, 22:50
als ZIJ je pedaal hebben gemold moeten ZIJ 'm vervangen!!!

ekkerman
1 december 2001, 18:49
ik blijf het raar vinden dat zo'n reperateur maar een beetje gaat zitten uitproberen op welke soldeerpuntjes hij het losse kabeltje nog meer vast kan zetten met alle gevolgen van dien....
nogmaals breng het eens naar een ander toe.

Grandma_Placenta
2 december 2001, 12:36
Heb ik gedaan, maar die kon m ook niet maken

ekkerman
3 december 2001, 12:58
dan zal je jouw misstress ceremonieel moeten begraven ben ik bang....

Gman
15 december 2001, 10:45
Op 2001-12-03 11:58, schreef ekkerman:
dan zal je jouw misstress ceremonieel moeten begraven ben ik bang....


Onder het gehuil van 10 mooie nieuwe flangers. rip, amen. dust tot dust. :smile:

Gman
15 december 2001, 10:46
Ohja,, en dan uiteraard nog een liedje wat we allemaal kennen,........................................... .Lang zal die leven...........:eek:

Grandma_Placenta
15 december 2001, 12:48
Ik heb m nog voor 5 tientjes kunnen verkopen aan iemand die er een ander pedaal in wil bouwen, hij gaat er een univox superfuzz inbouwen. Owja en hier liggen de kerstkado's al onder de boom en ik heb een vaag vermoeden dat er in 1 van die pakjes een flangertje zit, maar ik weet t niet zeker, ik laat t nog weten

Gman
20 december 2001, 14:13
Op 2001-12-15 11:48, schreef Grandma_Placenta:
hier liggen de kerstkado's al onder de boom en ik heb een vaag vermoeden .......


Hahahahaha. Heb jij de kerstman wat in z'n oor gefluisterd?
Ik ben benieuwd.

ekkerman
20 december 2001, 22:13
hij heeft ut in santa's oor geflangert ,denk ik....

Grandma_Placenta
20 december 2001, 23:01
:razz: