PDA

View Full Version : MesaBoggie single rect 50 head..



Dude
7 april 2006, 16:29
linkie (http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/The_Single_Rectifiers/The_Solo_50_Head/the_solo_50_head.html)


heeft iemand dr ervaring mee ?? zo ja, tell me about it.

De mesa sounds die ik op platen hoor trekt me behoorlijk aan, ik vind 100 watts alleen veels te veel.

Heeft iemand hier wel eens op gespeelt en wat zijn de ervaringen ??

Geronimo
7 april 2006, 17:03
Heb die van Michael AE gehoord op de meeting, klonk wel aardig, maar z'n grotere broertjes klinken toch stukken bruter. Waar dat aan ligt weet ik niet. Het zijn feitelijk dezelfde versterkers maar toch zit er een verschil in. Ik zou voor een dual of een triple gaan als ik die sound van die platen zoek (Denk aan Nevermore, té bruut!).
Dat ie honderd watt is tja 50 is al te veel. Gelukkig zit er een knoppie op waarmee je 'm zachter kan zetten.

AART
7 april 2006, 17:09
ik vind de single beter dan de dual en triple, heeft heel wat laag, maar niet zo veel en het is niet zo modderig als de dual en de triple.
ik vind het een zeer goede bak.

imlikeajungle
7 april 2006, 17:09
Ik heb er eentje, pas geretubed en ik speel 'm door een Bogner 2x12 oversized.

Ik vind 'm erg goed, ook het clean is sinds de retube en de cabwissel best goed geworden. De pushed mode op het cleane kanaal werkt ook erg goed, zeker met mahonie gitaren. Lekkere sound.
Ik vind 'm heel bruut, en in de high gainers die ik al heb getest spreekt ie me het meest aan door de ongesatureerde gain. Vind ik erg lekker!

Dude
7 april 2006, 19:30
Hoe klinkt dat over een marshall cab met g75t speakers ? en heb je hem toegvallig wel eens over greenbacks laten gaan ?

Ik zag op het achterkant foto'tje dat er geen 16 ohms aansluiting opzit, klopt dit ??

BLOK182
7 april 2006, 20:13
Over een standaard 1960a kast ben ik er niet zooo over te spreken,maar ik vind het verder een goeie amp! Kan lekker scheuren en het clean is ook alleraardigst. Wel hoge nieuwprijs!

new deep
7 april 2006, 23:19
Ik heb er eentje, pas geretubed en ik speel 'm door een Bogner 2x12 oversized.

Ik vind 'm erg goed, ook het clean is sinds de retube en de cabwissel best goed geworden. De pushed mode op het cleane kanaal werkt ook erg goed, zeker met mahonie gitaren. Lekkere sound.
Ik vind 'm heel bruut, en in de high gainers die ik al heb getest spreekt ie me het meest aan door de ongesatureerde gain. Vind ik erg lekker!


Hey Jungle, cool dat ie nog steeds bevalt :-). Wat voor een tubes heb je er nu in zitten, gewoon nieuwe mesa 6l6's?

Het is een fantastische versterker voor het betere rock en metal werk iig
Clean vond ik hem ook beter dan de dual rectifier die ik heb getest.

imlikeajungle
8 april 2006, 11:30
Hey man! Hij is geretubed met TADs, de anode weerstand is vervangen en nog zo'n paar dingen :) Geweldige servicebeurt. Amps is veel stiller/minder ruis nu, en op mijn Bogner is het clean ook stukken vooruit gegaan. Heb ook maar beslist de PRS te houden, lekkere combi :)

@Bart: nee, nooit op G75's gehoord vrees ik, en ook niet op GB's. Ik weet wel dat andere mensen zeggen dat het goed werkt met GB's, maar cabs en speakers blijven een superpersoonlijke keuze hé... De Mesa is nogal scherp, dus het is wel belangrijk dat je speakers hebt die dat enigszins combineren. Lijkt me dat een warm klinkende GB kast dat wel doet... Bogner cabs zijn gemodelled op ouwe Marshall kasten...

imlikeajungle
8 april 2006, 11:31
Wel hoge nieuwprijs!

1600 euro... Valt best mee, toch...

Dude
8 april 2006, 12:19
mjah zit een beetje te twijfelen (lees gassen) om deze amp te kopen.

Nadeel is dat ik dan mijn koch studiotone en marshall tsl601 zal moeten lozen en ik weer met het "probleem" van toppie + kastje sjouwen zit.

maar goed, wie weet

Thijssie
8 april 2006, 12:38
heb je hem toegvallig wel eens over greenbacks laten gaan ?

Persoonlijk vind ik de combi Mesa - Greenback niet lekker. Beiden hebben iets modderigs in het laag. Hoe lang ik ook aan de knoppen bleef draaien, er was altijd iets wat me tegenstond aan het geluid.

BLOK182
8 april 2006, 12:47
1600 euro... Valt best mee, toch...
Issie weer 1600? Laatste keren dat ik bij muziektoko's was kwam ie akelig dicht bij de 2000....en das wel een smak geld, dan moet het ook ècht 100% DE amp voor je zijn (vind ik dan, tenzij je rijk bent:-) )

j.augustus
8 april 2006, 13:02
Ik heb de 50 watt een tijdje gebruikt.Ik vind het persoonlijk een van de betere Mesa versterker.

De dual en de triple vind ik niet beter .Meer is niet altijd beter

imlikeajungle
8 april 2006, 14:53
Issie weer 1600? Laatste keren dat ik bij muziektoko's was kwam ie akelig dicht bij de 2000....en das wel een smak geld, dan moet het ook ècht 100% DE amp voor je zijn (vind ik dan, tenzij je rijk bent:-) )


Jawel, rond de 1600 hier :) Duitsland is duur voor Mesa...
Tweedehands te vinden rond 1100 euro, niet Willem? :D

new deep
8 april 2006, 15:00
ja als je geluk hebt voor 1100 idd ;-) maar tis gewoon een fijne versterker

Rwin
8 april 2006, 20:01
ik heb zelf de dual. Klinkt uiteraard super! Ik denk dat de meeste die de single "beter" vinden klinken, dat die de dual of triple op de buizen-rectifier hebben gehoord. Dan is ie inderdaad zompiger (modderiger, zo je wilt).

Maar goed, als je de dual dus op silicon-rectifier zet (net als ik) , dan is het gewoon een kopie van de single.
Dat is inderdaad een veel strakker geluid. (hou ik van)

De single heeft een aantal dingen niet die de dual of triple wel hebben:

- Geen buizenrectifier(s)
- slechts 2 kanalen (geen 3)
- fxloop die max 90% wet is (ipv max 100% op de andere 2)
- minder kilo's
- minder euro's
- dat van die 16ohm weet ik niet,maar op de dual kan je 4 8 en16 hangen)

Dude
8 april 2006, 20:16
i- slechts 2 kanalen (geen 3)


2 kanalen en een apart geschakelde solo volume. Dus meer heb je niet nodig toch ? :cooler:

Rwin
8 april 2006, 20:21
Ik zeg toch ook niet dat het een voor- of nadeel is :satisfie:, het is louter een feit.

In mijn specifieke geval is het een voordeel, maar misschien bij iemand anders een overbodige luxe die niet wordt gebruikt (en dus een nadeel)

casper innosence
8 april 2006, 20:22
de single heeft ook geen footswitch voor de FX loop...

imlikeajungle
9 april 2006, 13:43
Single is wel degelijk 4 & 8, geen 16 ohm...

gorgasm
9 april 2006, 20:33
triple lijkt luider te gaan en stuk bruter te zijn.
single is beter id studio
(GEEN ervaringen, dingen die ik heb horen vertellen)

DarknessAwaits
9 april 2006, 23:09
triple lijkt luider te gaan (1) en stuk bruter(2) te zijn.
single is beter id studio(3)
(GEEN ervaringen, dingen die ik heb horen vertellen)

(1) Dat lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk, 50 watt vs. 150 namelijk;
(2) Dat is dan weer bs;
(3) Dat lijkt me sowieso, maar wellicht ook op podia.

Volgens mij weet je nog niet helemaal hoe het in elkaar steekt met de Rectifier reeks van Mesa, toch maar wat meer horen vertellen.

Orpheo
9 april 2006, 23:25
het outputverschil tussen 50 en 100 watt is niet extreem groot, en tussen 100 en 150 watt idem. tis echt niet zo dat een 150watter extreem veel harder gaat dan een 50 watter, en dat een 50watter net kan thuis; tis allebei hard, en op 10 zul je t nooit hebben. meer vermogen geeft echter een iets andere voicing (vaak een lekkerder laag, vind ik dan), en daarom zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de dual rectifier gaan, ALS ik al een recto zou nemen. de triple heeft een te gruizig laag, nee, teveel laag. maar mijn mening aangaande mesa's sound/voicing moet met een HEEL grote korrel zout genomen worden;

a: ik ben nl meer van de marshalls.
b: de laatste keer dat ik een recto testte had ik er geen idee van hoe dat ding werkte, hoewel ik dacht van wel, en stelde 'm dus af als een jcm800/plexi oid. geen wonder dat ie dan klote klinkt.

met andere woorden: mijn mening over mesa's sound is nooit 100% sluitend (zoals dat wel t geval is aangaande marshalls), en t outputverschil tussen 50 100 en 150 w is zo klein, dat ik daarom niet een 150w head zou laten staan. dat vermogen is er alleen maar (imo) om een bepaalde sound (duidelijker) neer te zetten.

AART
13 april 2006, 22:16
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=59982


iets voor jou dude? :satisfie:

jorrit
14 april 2006, 20:15
zie ik daar mijn ad? :D

geeneens spam als iemand anders t doet toch?

:D

R-ik
14 april 2006, 22:06
Ik hebt je een mailtje (PM) gestuurd Jorrit!

chennie
14 april 2006, 22:18
wat is er jorrit?
WIl je nou weer van je mesa af ?

AART
14 april 2006, 22:44
damn, wie kan me ff 1250 eurs voorschieten? :satisfie:

robzilla
14 april 2006, 23:39
damn, wie kan me ff 1250 eurs voorschieten? :satisfie:

Ik, kost je wel 20% rente.. :)

AART
15 april 2006, 11:31
nah, laat maar zitten dan.

Bins
15 april 2006, 11:42
damn, wie kan me ff 1250 eurs voorschieten? :satisfie:

Pff, dat zat ik ook net te denken.. Vakantiegeld komt pas in mei ook :(

gorgasm
15 april 2006, 11:44
(2) Dat is dan weer bs
1 en 3 kan ik wel met je eens zijn. 2 is een mening. Die is nooit bs.

last but not least, een goeie amp!