PDA

View Full Version : Waar verkopen ze deze Big Muff?



E-J
7 april 2006, 16:50
Ik zoek nu al een paar weken naar een winkel in Nederland (eventueel ook in Duitsland) die de groene reissue van de Electro Harmonix Big Muff verkoopt, oftewel die van Sovtek.

http://basstasters.com/images/effects/bigmuffpi.jpg

Vandaag zou een winkel eentje voor me binnen hebben gekregen, ik helemaal blij en er met de trein naartoe gegaan, 15 euro uitgegeven incl. kortingskaart en bleek ik het crappy zwarte ding met witte letters voor me neus te krijgen! GRRRR! Dat ding dus niet gekocht, ik ben echt naar dat groene model op zoek. Dus die gast van de winkel naar de importeur gebeld, krijgt hij een nieuwe (eveneens 'groene') medewerker aan de lijn die de onzin verkoopt dat er alleen zwarte Muff's in Nederland worden verkocht...

Weet iemand een winkel die dit specifieke model wél verkoopt? Er moet toch ergens een winkel in Nederland/Duitsland zijn...

Fuhgawz
7 april 2006, 17:18
Volgens mij verkopen ze die groene Russen niet meer nieuw. Je zult ze dus tweedehands moeten zoeken.

phx
7 april 2006, 19:52
jup, niet meer nieuw te krijgen. Heb er zelf ook eentje gehad (2e versie van de groene muff russian). Klinkt donkerder dan de usa muff, en wil nog wel eens dichtslippen (het geluid dan) bij te veel lage noten tegelijk. Dit probleem heeft de usa muff gelukkig niet.

hadv
7 april 2006, 19:54
dichtslippen

duh???
vliegt-ie de bocht uit

phx
7 april 2006, 22:30
.......zucht

Joey Handsome
7 april 2006, 22:52
Hehe, laat ik die groene nou eens hebben... Nee, die wordt niet meer verkocht, maar als ik vragen mag, waarom wil je deze versie zo graag hebben?

Debaser
8 april 2006, 12:41
Hehe, laat ik ook die groene nou eens hebben... Zoals Joey al zei "Nee, die wordt niet meer verkocht", maar als ik vragen mag, waarom wil je deze versie zo graag hebben?

Er zijn 2 versies groen ( sonde letters en hoekige letters ) maar of er intern iets anders is ..?
Op Ebay gaan ze ook nog wel eens rond.

E-J
9 april 2006, 14:33
Waarom? Ik heb sinds kort een MXR Dynacomp, en die werkt echt verschrikkelijk goed met een Big Muff...en ik zoek echt dat David Gilmour scheurgeluid, die dus ook een Muff gebruikt.

Ik vind het alleen gek dat die groene niet meer gemaakt wordt, de reissue is toch net pas 2,3 jaar op de markt ofzo :confused: Weet iemand hier meer van?

Joey Handsome
9 april 2006, 20:45
Wel langer al geloof ik. Ik heb de groene zeven jaar geleden gekocht bij Just Music in Leiden voor 170 gulden. Een vriend van me heeft een leipe tussen versie van de groene en de zwarte. Het is een zwarte maar in een even grote behuizing als de groene, klinkt ook als een zwarte trouwens.
De reden dat ik me af vroeg waarom je graag de groene wilt hebben is omdat deze door de meeste mensen als de slechts klinkende Muff wordt beschouwd. Heeft Gilmour ook een groene?

E-J
9 april 2006, 20:53
Gilmour heeft geloof ik een Big Muff II, en de reissue zou een reissue zijn van de II...maargoed ik wil een sound in de richting van hem hebben...en als iedereen zegt dat je daarvoor een Muff moet hebben...

aart steekelenburg
11 april 2006, 15:09
Die versie wordt toch al tijden niet meer gemaakt?
Weet iemand trouwens wat over de grijze russische big muff met grote knop, of ben ik echt heel erg kleurenblind..
Zou toch zweren dat de mijn grijs is namelijk, van sovtek.

Joey Handsome
11 april 2006, 15:13
Fotootje zou wel helpen denk ik.

kijk hier ook even, misschien dat het je de info geeft die je zoekt. (http://www.big-muff.net/)

aart steekelenburg
11 april 2006, 15:14
heb ik helaas niet voorhanden, pedaal ligt in de oefenruimte... ik struin google wel even af;)

aart steekelenburg
11 april 2006, 15:18
Maar als het helpt hij ziet er verder precies zo uit als de groene van de eerste foto alleen minder felgroen, meer grijzig groen.
En ik vind hem persoonlijk beter klinken dan de nieuwere versies waar ik er ook twee van heb, een bruinige en een die wat meer zwart is.

Joey Handsome
11 april 2006, 15:21
Geen idee, nooit gezien. Heb je al op die link geklikt? Staat ie daar nergens tussen?

aart steekelenburg
11 april 2006, 15:21
Zo te zien is toch echt gewoon zo'n groene die flink verkleurd is want die big muff II is het zeker niet.
Maar dan vind ik hem dus helemaal niet slecht klinken en was ik erg blij toen ik hem voor 25 euro op de kop kon tikken.
Zij het kapot maar dat was zo gerepareerd.

aart steekelenburg
11 april 2006, 15:23
Hij lijkt op die eerste foto die je ziet als je de groene selecteerd.. die is ook wat meer grijzig... maar zal dus inderdaad gewoon de groene zijn.