PDA

View Full Version : 1977 strat



pronkie5
7 april 2006, 15:24
Wie helpt mij:
Wat is (ongeveer) de waarde van een 1977 Pale Yellow Stratocaster. Alles is origineel op dit ding. Natuurlijk wel gebruikt maar in nette staat. Niet van plan om te verkopen maar wil gewoon graag de prijs weten...

Ganjaman
7 april 2006, 15:27
1500 ofzo, erg goed staan ze niet bekend die late-70's strats, maar er zitten natuurlijk ook goeie tussen

BLOK182
7 april 2006, 19:21
Hmm..ja met dat "ofzo" wordt het geld verdiend, mensen hebben wat ouds en vragen topprijzen! Hopelijk loopt hier nog een kenner rond?

Nocki
7 april 2006, 20:36
Hoi, ben geen kenner. ik heb ooit een strat uit 79 gehad. deze kwam echt van een zolder af en is waarschijnlijk een jaar of 2 bespeeld. was nog in hele mooie staat. kheb er toen dacht ik iets van 1300 ofzo voor gehad wat niet veel was maar ook geen super koopje. later ben ik de gitaar nog een aantal keer tegen gekomen 2ehands. de eind 70er jaren gitaren van fender staan idd niet bekend om hun collecters waarde.

NOcki

pronkie5
7 april 2006, 22:42
Deze speelt errug lekker en ziet er voor zijn leeftijd OK uit. Hals zit strak in de body en wijkt niet. Heb hem even aan een 30th Anniversary Marshall combootje gehangen en dat was watertandend lekker. Aankoopprijs bleef onder de 1000 euro dus dat is vrij redelijk lijkt mij.

P.S ; leuk dat er bij de "aanbiedingen" op deze site via de plug een 77 strat aan wordt geboden voor 1895 euries...

Dude
8 april 2006, 01:04
onder de 1000 euro ????


goddamn man... KOPEN

mijn 79'er is het enige stukkie gear dat ik heb waar ik 100 000% zeker van ben dat die nooit meer weggaat.

geweldige gitaar

Orpheo
8 april 2006, 01:08
onder de 1000 euro ????


goddamn man... KOPEN

mijn 79'er is het enige stukkie gear dat ik heb waar ik 100 000% zeker van ben dat die nooit meer weggaat.

geweldige gitaar

uhm, ook een strat? :)

de fenders en gibsons uit de 70ies waren onder geschoven kindjes, maar worden steeds populairder. en terecht! mijn '76 custom, die gaat mee mn graf in.





bij nader inzien: nee, das dan asociaal voor andere gitaristen na mij. maar mn punt komt wel over denk ik haha

Dude
8 april 2006, 01:12
ja ik heb een 79'er strat.

Geweldig ding,

heb wel een jaar of 2 een hotrails in de brug gehad en nu sinds een week of 2 een jeffbeckjunior (beide van seymourduncan) maar dat is omdat ik meer een humbucker fan ben.

Stratman70
8 april 2006, 10:20
Ik heb een '79-er strat gehad, die ik heb ingeruild tegen een Japanner (70 RI strat) en een acoestische gitaar. Geen seconde spijt van gehad. Die '79-er was zooo zwaar en speelde niet eens zo heel best.

Maar ik heb er wel weer één op het oog.

the sure thing
8 april 2006, 10:30
Hmmmm.... om ff terug te komen op de waarde: EUR 1.100 tot EUR 1.500. De "marge" van EUR 400 hangt af van de staat van de gitaar en in hoeverre het een byzondere kleur is. Laatst bood iemand zijn '70er strat aan voor EUR 1.900,- maar dat is nog teveel. Dat mag je over 2 jaar ervoor vragen :-) Je merkt wel een onterechte "run" op de 70's strats, want er zit ook echt veel meuk tussen.

Eko
8 april 2006, 10:39
Ik denk dat het volgende een aardige referentie is. Als je hem koopt om te verzamelen maakt het niet uit als er maar Fender op staat en alles origineel is.
Als je hem koopt om te spelen moet je je afvragen of een instrument van 30 jaar of ouder in nieuwstaat wel zo goed is. Als hij goed was zou hij versleten moeten zijn, of een heavy relic.
Voor de eerste catagorie is prijs niet belangrijk. Puur belegging. 2e catagorie..Wat je er maar voor over hebt om een echte player te krijgen.

Quink
8 april 2006, 11:07
Als je hem koopt om te spelen moet je je afvragen of een instrument van 30 jaar of ouder in nieuwstaat wel zo goed is. Als hij goed was zou hij versleten moeten zijn, of een heavy relic.

Want? :???: Het is onmogelijk dat een goede gitaar terecht komt bij iemand die hem weinig gebruikt, maar wel lang houdt? Of bij iemand die er erg voorzichtig mee is? Hmm, merkwaardig....:confused:

taylor
8 april 2006, 12:01
je zegt dat ie pale yellow is?je bedoelt faded white dus origineel wit?want anders moet het een refinish zijn vanaf 75(tot 79) zijn de "custom" colours door fender geschrapt.

als die echt mint is vanaf +-1500 euro, in mindere staat zo vanaf +-1000 tot 1300+ dat is alleen 100% origineel zonder routings etc en met originele koffer.

refinish een stuk minder.

Eko
8 april 2006, 12:58
Quink,
Mijn punt was dat een gitaar die 30 jaar alle dagen bespeeld wordt dat niet zonder kleerscheuren doorstaat. Allicht moet er dan speelsporen te zien zijn op de hals en/of fretboard. Als dit niet het geval is dan is de gitaar niet veel gebruikt. Vaak niet zonder reden. Het aantal ongebruikte strats van topkwaliteit dat nog staat te wachten in een kast op een gelukkige vinder is niet erg groot. Wel staat er veel meuk ongebruikt.

the sure thing
8 april 2006, 21:14
Nou, niet helemaal mee eens! Tussen "elke dag bespelen"en ïn de kast zetten" zit nog een heel verschil. Ik ken iemand de een L-serie Fender heeft, 100% origineel, een is er ZOOO voorzichtig mee. Behalve wat verkleuring is hij in zeer goede staat. Speelt er ongeveer 1x per 2 weken op, zit altijd in een koffer, haalt er na het spelen altijd een doek over. Het kan dus echt, gitaren van 30 jaar oud in mint-condition (de L serie is nog ouder), maar ze vormen wel een zeldzaamheid.