PDA

View Full Version : PRS mccarty



Orpheo
7 april 2006, 15:01
Ik vroeg me af, weet iemand hoe dik de mccarty is tegenover de custom22/24? de site zegt alleen maar 'thick mahogany back".

Wicked Willy
7 april 2006, 15:11
Een Mccarty is iets minder dik dan een Les Paul of PRS Singlecut (ik geloof dat het ongeveer 4mm scheelt)........but correct me if I'm wrong.

Orpheo
7 april 2006, 15:23
Een Mccarty is iets minder dik dan een Les Paul of PRS Singlecut (ik geloof dat het ongeveer 4mm scheelt)........but correct me if I'm wrong.

okayy, thnx.

Squier4ever
9 april 2006, 11:26
ga je er een kopen dan las ik in de thread van veekeren?

1959SLP
9 april 2006, 12:03
PRS wide-fat neck is goed te vergelijken met Gibson narrow taper round (nighthawk), iets dunner dan 1959 rounded les paul, maar zeker geen slim taper. Lijkt me nou echt jouw maatje gezien jouw stijl.

vinni
9 april 2006, 12:19
Ben op dit moment ook met wat gitaren bezig.
Vind het maar moeilijk de meest geschikte te kiezen.
1 van die gitaren is de McCarty.

Een kennis van mij heeft vele gitaren waaronder een Mc Carty met een
volledige Rosewood neck. Heeft die kunnen kopen voor Eur 900 !!!:nervous:
ON-VOOR-STEL-BAAR!!!

T'is zn beste gitaar.....en hij heeft hele mooie PRS'en en Gibson LP's.

Vinni

imlikeajungle
9 april 2006, 13:37
Een singlecut is helemaal niet dik... Volgens mij is een McCarty dikker dan een Singlecut. Waar is Erik als je'm nodig hebt?

imlikeajungle
9 april 2006, 13:38
Heeft die kunnen kopen voor Eur 900 !!!:nervous:



Zieke prijs!!! Overlaatst ging er eentje die gestripped was en lelijk ook nog 1400 euro, met geen originele pups of hardware, op eBay...

Wicked Willy
9 april 2006, 14:45
Mijn SC is bijna even dik als een Les Paul (best dik dus), een SC trem is weer een stuk dunner.

imlikeajungle
9 april 2006, 18:37
Mijn SC is bijna even dik als een Les Paul (best dik dus), een SC trem is weer een stuk dunner.

Ah, sorry! Mijn schuld, ik had een SCT in mijn hoofd

Orpheo
9 april 2006, 18:45
PRS wide-fat neck is goed te vergelijken met Gibson narrow taper round (nighthawk), iets dunner dan 1959 rounded les paul, maar zeker geen slim taper. Lijkt me nou echt jouw maatje gezien jouw stijl.

de wide fat is zeker een van mijn favo halzen!! hij is n slagje dikker dan mijn gibson, en das zeker een positief iets! dunner dan de custom is niet meer lekker, en heel veel dikker dan de '59 hals is ook niet meer lekker (vind ik). mijn keuzes voor echte boomstammen, daar ben ik vanaf gestapt (nav de arirang onder andere). maar ik had t eigenlijk over bodydikte :)

@squier4ever: jep. via ebay. nu afwachten maar :) ik heb er wel vertrouwen in; die kerel verkoopt, en heeft verkocht, een hoop van zulke gitaren, ook voor zulke (woeker? :D ) prijzen.

@ vinni; deze mccarty die ik 'gekocht' heb, heeft ook rosewoodhals. en ja, ik vind t ook ONGELOOFLIJK lekker spelen en klinken. kheb t helaas alleen maar onversterkt kunnen proberen, maar zoals EvH al zei, als n gitaar onversterkt al goed klinkt, kan t versterkt alleen er maar op vooruit gaan.

Squier4ever
9 april 2006, 19:42
en je custom-built LP dan?

Ganjaman
9 april 2006, 19:45
en je custom-built LP dan?
heb je dat nou nog niet door bij hem? :D
ik gok dat die prs binnen 1,5 maand de deur uit is :P

Orpheo
9 april 2006, 19:48
heb je dat nou nog niet door bij hem? :D
ik gok dat die prs binnen 1,5 maand de deur uit is :P

das goed mogelijk natuurlijk. als ik n leuke LP ervoor in de plaats kan vinden (wat ik niet echt denk) of vette gretsch (eerder mogelijk) dan KAN ie plaats moeten maken.

die custom LP, ik heb gesproken met n bouwer, maar t probleem is dat ie financieel skyhigh gaat uiteindelijk. t wordt te exclusief, en dat heb ik er niet voor over. zo eenvoudig. in ieder geval; nu nog niet voor over.

Anders Destium
9 april 2006, 22:20
Een McCarty met rosewood nek is super, die van mij is ook echt een tone monster :rockon:

Over de dikte: mijn McCarty Standard (dus zonder maple top) oogt iets minder dik dan mijn Singlecut dus het verhaal van Wicked Willy klopt als je het mij vraagt. De SCT is in mijn beleving even dik als de custom 22/24 en dus duidelijk dunner.
Veel plezier ervan, heb je foto's of niet?

Orpheo
9 april 2006, 22:35
Een McCarty met rosewood nek is super, die van mij is ook echt een tone monster :rockon:

Over de dikte: mijn McCarty Standard (dus zonder maple top) oogt iets minder dik dan mijn Singlecut dus het verhaal van Wicked Willy klopt als je het mij vraagt. De SCT is in mijn beleving even dik als de custom 22/24 en dus duidelijk dunner.
Veel plezier ervan, heb je foto's of niet?

ja hoor. de link naar de ad+foto's had ik al eerder gepost :)

vinni
9 april 2006, 23:56
Was van de week bij een gitaarbouwer...

Begon dr over dat ik ook het liefst een rosewood neck heb op mn nieuwe gitaar. Nou.....daar waren de heren het niet mee eens!
De klank zou dramatisch (lees slechter) veranderen.
Volgens hun meer laag en veel hoog....een ongebalanceerd geluid dus.

Nou is het in gitarenland altijd wel een welles-nietes spelletje (zeker op die forum....enne....ik doe daar lekker aan mee...ahum)
Maar wat is jullie mening?

Vinni

Orpheo
10 april 2006, 00:02
Was van de week bij een gitaarbouwer...

Begon dr over dat ik ook het liefst een rosewood neck heb op mn nieuwe gitaar. Nou.....daar waren de heren het niet mee eens!
De klank zou dramatisch (lees slechter) veranderen.
Volgens hun meer laag en veel hoog....een ongebalanceerd geluid dus.

Nou is het in gitarenland altijd wel een welles-nietes spelletje (zeker op die forum....enne....ik doe daar lekker aan mee...ahum)
Maar wat is jullie mening?

Vinni

t ligt eraan op wat voor body de rosewoodhals zit. op een les paul like kan t heel goed; t geeft iets meer attack, iets meer strakheid en helderheid in je tone. meer leven. maar op n strat moet je t niet doen denk ik. dikke kans dat t dan nergens naar gaat klinken.

rosewoodnek is imo nog steeds het toppunt van luxe op n gitaar. 'mijn' mccarty die nu overigens in t vliegtuig zit naar NL, AS WE SPEAK, is imo de mooiste PRS die ik gezien heb. die simpele hals. de simpele inleg, de niet te extreme top. tis t allemaal precies. sommigen zijn echt te erg gewoon. maar deze is simpel doch stijlvol.

Wicked Willy
10 april 2006, 00:08
More is less. Wat dat betreft zijn er PRS-en die echt over de top zijn qua alles............maar goed het blijven mooie gitaren.

Orpheo
10 april 2006, 00:09
ff wat foto's posten; dan weten we waar we over praten!!

http://i21.ebayimg.com/04/i/06/bd/f2/3b_12.JPG

http://i7.ebayimg.com/05/i/06/c1/64/b5_12.JPG

kheb er meer, maar dat vind ik niet nodig voorlopig :P

vinni
10 april 2006, 00:10
Ja....
Dat vind ik ook van PRS'en...

Beetje vaak over de top....teveel bling-bling.

Heb al eens een McCarty gehad....was een zwarte soapbar gewoon
met dots op de hals. Mooie gitaar.

Met birds zul je mij niet zien.....vind ik te....en zoveel geld extra uitgeven
terwijl het niets voor je toon doet.

Maar zo'n basic McCarty.....ja....dat heeft wel klasse.

Vinni

Orpheo
10 april 2006, 00:11
toch niet; meer foto's:

http://i14.ebayimg.com/05/i/06/be/ce/a1_12.JPG

http://i13.ebayimg.com/04/i/06/bc/bf/ac_12.JPG

http://i17.ebayimg.com/05/i/06/be/f1/db_12.JPG

vinni
10 april 2006, 00:12
Ja....

Da's een hele mooie McCarty!

Uhm....Eur 900?....hahahaha

Vinni

Orpheo
10 april 2006, 00:16
Ja....

Da's een hele mooie McCarty!

Uhm....Eur 900?....hahahaha

Vinni

nee, deze niet :) deze was IETS meer haha! mar nog; onder de 2000 euro. daarom vond ik t zo frappant. en verdacht. maar ik keek naar ouwe ads van m, en iedereen liet positieve feedback achter (100%!!) en al zn andere gitaren waren ongeveer even duur, sommigen iets duurder, maar vaak rond deze prijs. en mocht t alsnog n fake zijn (krijg ik bv n baksteen met de post ipv n prs) dan betaal ik visa niet, zo eenvoudig :) (natuurlijk wel ff melden waarom, maar visa doet daar niet moeilijk over bij mij gelukkig; van de 1000 transacties bij visa, gaan er 999 goed).

en als t n fake is, komt er gewoon n nieuwe LP custom in huis! kheb al een HEEL gave op t oog.....

Jiboom
10 april 2006, 00:46
Erg mooi, Orpheo! Mooie prijs ook.
Ik ben wel fan van vogeltjesinleg trouwens, dat valt nog best mee qua bling-bling. Bij quilted maple en gouden hardware haak ik wel af.

Orpheo
10 april 2006, 01:04
Erg mooi, Orpheo! Mooie prijs ook.
Ik ben wel fan van vogeltjesinleg trouwens, dat valt nog best mee qua bling-bling. Bij quilted maple en gouden hardware haak ik wel af.

quilt vind ik ook niet mooi, maar gouden hardware op een les paul is wel heel er mooi hoor :D

Jiboom
10 april 2006, 01:23
quilt vind ik ook niet mooi, maar gouden hardware op een les paul is wel heel er mooi hoor :D
Nou, ik bedoel vooral de combinatie van toeters en bellen.
Een LP black beauty vind ik wel erg aangenaam om te zien.. :satisfie:

Orpheo
10 april 2006, 01:27
Nou, ik bedoel vooral de combinatie van toeters en bellen.
Een LP black beauty vind ik wel erg aangenaam om te zien.. :satisfie:

:rockon:

___________________

Wicked Willy
10 april 2006, 09:53
Mooie Mccarty (Mccarty sunburst toch?).

Hij lijkt erg op mijn twee PRS-en (ook Mccarty sunbursts):

Gear (http://willemjan.mijnalbum.nl)

Orpheo
10 april 2006, 09:58
Mooie Mccarty (Mccarty sunburst toch?).

Hij lijkt erg op mijn twee PRS-en (ook Mccarty sunbursts):

Gear (http://willemjan.mijnalbum.nl)

jep, klopt helemaal. mccarty sunburst!

mooie rig btw!

Wicked Willy
10 april 2006, 10:55
mooie rig btw!

Thnx! Ben nu voor het eerst in jaren echt heeeeeeeeeeeel erg tevreden overn mijn gear en heb eigelijk niet veel wensen meer. Zeker de combinatie PRS en Koch is echt super!

1959SLP
10 april 2006, 10:58
Very nice!! En idd, ik moet ook niks hebben van die vogeltjes en quilt. Bij mij moet een gitaar een bepaalde "rust" uitstralen. Ook die toggle ipv de 5-way rotary is bij mij favoriet. Veel bruikbaarder/handiger in mijn spel. Ga je veel plezier van hebben. Overigens, welke pups?

Orpheo
10 april 2006, 11:23
Very nice!! En idd, ik moet ook niks hebben van die vogeltjes en quilt. Bij mij moet een gitaar een bepaalde "rust" uitstralen. Ook die toggle ipv de 5-way rotary is bij mij favoriet. Veel bruikbaarder/handiger in mijn spel. Ga je veel plezier van hebben. Overigens, welke pups?

ik neem aan dat dat tegen mij is gericht? :)

er zitten de gewone mccarty pups in. ik ken ze (nog) niet, maar als ze zijn wat ik hoop, dan laat ik ze gewoon zitten. anders dan ga ik weer spelen en experimenteren met pickups.

1959SLP
10 april 2006, 14:34
Die zijn vergelijkbaar met die wat ik heb, dragonII alleen zijn ze iets liever/donkerder. Output vind ik iets aan de krappe kant maar gelukkig laat m`n apparatuur het toe om daar wat mee te spelen. Als ik dat vantevoren had geweten had ik de dragonI gepakt (als rocker zijnde) maar over het algemeen zijn ze best wel ok.

Orpheo
10 april 2006, 22:17
update:

gitaar is vandaag 'geland' op schiphol :P zit nu bij de douane. we zullen wel zien hoe t afloopt. hoogstwaarschijnlijk (ga ik van uit) heb ik m niet vrijdag a.s. maar de vrijdag na pasen :)

Orpheo
13 april 2006, 22:54
effe een major bump:

de gitaar is nu uit de douane!!! (al na 3 dagen....)

-iemand een idee hoe lang t duurt voor ie dan bij mij in huis is? voor of na pasen?

-za ik belasting moeten betalen over t opgegeven bedrag dan (200 euro) of over de 'echte' waarde (2000 euro)?? of is dat niet op te maken uit t feit dat ie al na 3 dagen uit de douane is?

Daniël_san
13 april 2006, 23:00
Maandag, eerder dinsdag heb je hem waarschijnlijk. (volgens mij dan) Over de belasting weet ik het niet echt....

Orpheo
13 april 2006, 23:24
Maandag, eerder dinsdag heb je hem waarschijnlijk. (volgens mij dan) Over de belasting weet ik het niet echt....

hmm.. ik hoop morgen al :P moet redelijk vlot gaan. kheb vorige week donderdag iets verstuurt met TPG, en die vrijdag had die kerel t al...

en als t volgende week is, lijkt me maandag onlogisch; 2e paasdag :angry:

Daniël_san
13 april 2006, 23:38
Ja, maar goedevrijdag is een soort zelfde dag.....

Orpheo
13 april 2006, 23:42
Ja, maar goedevrijdag is een soort zelfde dag.....

hmm. ook een officiele feest/vrije dag?? wist ik niet. :)

vester86
14 april 2006, 00:22
dr hebben dan in ieder geval veel mensen vrij