PDA

View Full Version : Vox tonelab SE



Slashem
7 april 2006, 10:48
Hoi,

Ik heb onlangs een vox tonelab Se gekocht waar ik overigens wel tevreden over ben, maar enkel wanneer ik mijn volume van mijn versterker opendraaij, trekt het geluid op niets meer, en krijgik veel ongewenste feedback. Op een zachter volume klinkt alles wel prima maar tijdens repetities is een harder volume nodig. ik speel trouwens op een epiphone les paul standard, en de vox sluit ik aan op een line 6 spider 2 212

Iemand tips voor mijn probleem?

Juup
7 april 2006, 11:14
Hoi Slashem, zoiets heb ik ook gehad met mijn Vox AD30 Valvetronix. Je kan de gain-output verminderen, zodat de gitaar minder snel gaat feedbacken (tap ingedrukt houden en dan de edit-knop naar rechts draaien). Misschien werkt dit bij jou ook. Kijk anders maar in je manual. Misschien staat het daar wel in.
Succes!!!
Greetzzz Juup

ateng
7 april 2006, 13:06
Vox tonelab en een Line6 spider??!!! Waarvoor twee modeler?

En dat je feedback en je geluid niet meer trekt is omdat je je soundjes thuis heb in/afgesteld. Grootste fout wat de meeste (beginners)gitaristen maken en vooral wat EQ en gain betreft.
Zet je versterker op redelijke (podium) volume en stel dan je effecten of wat dan ook in.
Wat je kan doen is voor thuis andere presets maken zodat je thuis toch nog lekkere soundjes heb.

Nitefly7
7 april 2006, 13:08
Hoi,

Ik heb onlangs een vox tonelab Se gekocht waar ik overigens wel tevreden over ben, maar enkel wanneer ik mijn volume van mijn versterker opendraaij, trekt het geluid op niets meer, en krijgik veel ongewenste feedback. Op een zachter volume klinkt alles wel prima maar tijdens repetities is een harder volume nodig. ik speel trouwens op een epiphone les paul standard, en de vox sluit ik aan op een line 6 spider 2 212

Iemand tips voor mijn probleem?

heeft de Spider een FX-loop (ik hoop 't wel..), dan kun je vanaf je Tonelab meteen je 'fx return' in, en ga je niet onnodig gain en modelling stapelen..

harrie-beton
7 april 2006, 21:13
ik hoor een beetje tot de modeling mafia maar nog een keer dan:

Modeling is het digitaal imiteren van effecten én een versterker. Ergo: Modeling versterk je dus thuis op je koptelefoon of stereo. In de oefenruimte op een neutrale power monitor of PA / zanginstallatie.

outside
8 april 2006, 00:47
ik hoor een beetje tot de modeling mafia maar nog een keer dan:

Modeling is het digitaal imiteren van effecten én een versterker. Ergo: Modeling versterk je dus thuis op je koptelefoon of stereo. In de oefenruimte op een neutrale power monitor of PA / zanginstallatie.

of op een power amp (fx return). En de line 6 spider heeft jammer genoeg geen fx loop, vandaar dat je problemen krijgt... Ik speel verlopig met mijn boss gt-8 (ook modeling) over een zanginstalatie maar binnenkort over een Marshall valvestate 8008 power amp + 212 stereo speakerkast met eminence legend modeling's.

Slashem
8 april 2006, 13:19
hoi,

bedankt voor jullie tips, die spider ga ik in ieder geval wegdoen binnenkort, want dan zit je inderdaad twee modelers te combinere. Heeft er iemand goeije tips voor een versterker waar ik men tonelab zonder problemen op kan aansluiten?
Ik zou graag een laney vh100R kopen binnen een aantal maanden, zou dit een goeije keuze zen.

grtz

mogwai
8 april 2006, 13:34
Ik heb gisteren een gelijkaardige vraag gesteld bij moderne versterkers --> neutrale versterker.... ff checken

Grtz

TMKXL
9 april 2006, 12:21
hoi,

bedankt voor jullie tips, die spider ga ik in ieder geval wegdoen binnenkort, want dan zit je inderdaad twee modelers te combinere. Heeft er iemand goeije tips voor een versterker waar ik men tonelab zonder problemen op kan aansluiten?
Ik zou graag een laney vh100R kopen binnen een aantal maanden, zou dit een goeije keuze zen.

grtz

Als die Laney een effects loop heeft, kan het prima. Prik je Tonelab in de Effects Return van de Laney en dan bypass je de preamp van de versterker en gebruik je de Tonelab als preamp en de Laney enkel als poweramp.

bram123
9 april 2006, 14:21
dan ben je wel echt een royale knuppel als je zo'n top als poweramp voor een modeler gaat gebruiken.

harrie-beton
9 april 2006, 15:57
ben het met bram eens, die tonelab is leuk voor thuis en studio gebruik maar als je een echte gitaaramp koopt dan moet je daar je toon uithalen eventueel met eenvoudige effecten.

Tonelab = direct in de pa en een neutrale monitor.

Uiteraard kan het technisch wel maar klinken vind ik het niet. Proberen voordat je zo'n koopt, met je eigen tonelab en je eigen gitaar.

ateng
9 april 2006, 23:05
dan ben je wel echt een royale knuppel als je zo'n top als poweramp voor een modeler gaat gebruiken.
Zeg dat wel want VH100R is echt een geweldige versterker en zeer zonde om als power amp te gebruiken. Verkoop dan die Vox Tonelab en koop een goede fx unit of wat losse pedaaltjes en dat in combinatie met een VH100R heb je een super sound.

pikasso
10 april 2006, 21:09
Ik prik mijn tonelab Se ook rechtstreeks in de PA. Klinkt super!
Maar HB zijn set is ook niet mis

Slashem
11 april 2006, 20:51
hoij

bedankt voor jullie reacties, ben er weeral een beetje wijzer van geworden 8-)

grtz