PDA

View Full Version : mening over Ernie ball Music man



Nesker
4 november 2002, 17:27
wat zijn jullie meningen over deze gitaarfabrikant, ik ben zeer tevreden met m'n plank, klinkt als een klok, speelt als de beste, gewoon heeerlijk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2002-11-04 17:27 ]</font>

Anders Destium
4 november 2002, 18:22
Kwalitatief topspul, spelen én klinken geweldig :smile:
Alleen over het design (vooral van de headstock) wil nog wel eens discussie ontstaan.

Nash
4 november 2002, 18:29
Design Schmesign. Het is in ieder geval een praktische headstock. Dat kan van vele merken met een ouder bouwprincipe ( de grootste 2) niet gezegd worden. Ik vind het persoonlijk geeneens lelijk.

Phizer
4 november 2002, 18:35
nooit op gespeeld, but if its good enough for Vinnie Moore... (Silhouette Special)
en Petrucci speelt ook met MusicMan met zn eigen signature serie! (zegt ook wat over het bedrijf)

alleen vind ik de musicman's niet zo mooi, ook door die headstock...

Nesker
4 november 2002, 19:02
haha en ik speel op de silhouette special, wat een heerlijke gitaar!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2002-11-04 19:02 ]</font>

Hydra
4 november 2002, 19:09
Ik ben bevooroordeeld &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> heb zelf de luke maar ben erg tevreden, gewoon kwalitatief ern erg goeie gitaar.

Groet,

Hans

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hydra op 2002-11-04 19:10 ]</font>

Rectifier
4 november 2002, 20:14
Ik heb ook een Luke. Speelt geweldig.
Ik vind die headstock juist sexy.. :grin:

skabouter
4 november 2002, 20:22
helemaal mee eens. zeeeeeer opwindend. hehe.

ik vind de gitaren niet zo mooi. ik vind musicman bassen wel heeeel stylish !

vooral de 5-strings

Moonchild
4 november 2002, 20:38
Ja idd, wou net zeggen!
Ik vind de musicman headstock een van de mooisten die er is, serieus

Ibanez RuleZ
4 november 2002, 21:28
het zijn strontlelijke stukken kwaliteitsgitaar. dat is in een paar woorden EB/MM. ze spelen en klinken toppie, maar (daar gaan we weer) al die gitaren zien er gewoon niet uit!

harrald

skabouter
4 november 2002, 21:42
moonchild, ik was niet helemaal serieus, hoor. vandaar het citaat en de "hehe" .

ik vind de stock wel aardig, hoor, maar ik vind het bij 4-strings (bas) niet zo mooi dat ze de knoppen in 3-1 geranschikt hebben. ik vind dat je 2-2 of 4-0 moet doen.

er zijn ook van die 5-strings. dan hebben ze 4-1. das toch geen gezicht ?

sebass
4 november 2002, 21:43
Ik vind de gehele gitaar erg mooi (JP sig.) alleen de klank wat iel. Dus als ik hem zou kopen zou ik er '59 ers ing gooien.

Nash
4 november 2002, 23:30
Sebass, weet je zeker dat je de gitaar niet door de verkeerde versterker hebt gehoord? Kan erg vol klinken, serieus!

sebass
4 november 2002, 23:36
Tja als mesa/boogie verkeerd is :S Maar inderdaad ik vind mesa op zich al erg helder en toch ook wat iel. Maar ik heb hem ook nog niet vol open gegooid. Dat ga ik maar een keer doen denk ik.

Raffel
5 november 2002, 08:50
als mesa iel is, dan vliegen er aapjes uit mijn aars.

ik zou um inderdaad maar es hard zetten.

dml
6 november 2002, 23:29
Hee, die headstock heeft ook nog een functie!!! Als alle tuners achter elkaar zitten (6 op een rij a la Fender) dan ben je verplicht string trees te plaatsen en die halen nogal wat toon uit de snaar. Ibanez lost dat "probleem" op door de headstock te tilten, de snaren maken op de nut dus een flinke hoek. En da's ook niet best voor de toon. Bij MM (en bijv. PRS) lopen de snaren in 1 rechte lijn naar de tuners en door het 4-om-2-principe zijn ook geen string trees nodig. Dus heeft weinig met mooiigheid te maken.

Nash
7 november 2002, 00:03
dat bedoel ik

Anders Destium
7 november 2002, 13:28
Ah, goede info...

Maar hoe zit dit met toplocks?

dml
8 november 2002, 08:41
Tja, als je met een Floyd Rose met nutlock speelt maakt het niet meer uit hoe je headstock eruit ziet. De snaren gaan a.h.w. na de nut niet meer verder, qua toon.

Stitch
8 november 2002, 11:20
website?

Anders Destium
8 november 2002, 12:32
Ahh, thx voor de info, nu ken ik ook een reden voor die "gekromde" headstocks, behalve dat het er leuk uitziet. :smile:

signsofzodiac
8 november 2002, 13:21
Ik vind het dus echt helemaal niks! Allemaal subjectief: Lelijke vormen, steriel geluid, niet bepaald mijn type nek. Heb ze zo goed als allemaal gespeeld, waaronder de nieuwe Petrucci 6 en 7-strings en ik loop er niet warm voor. Da's trouwens precies wat ik er in mis: warmte. Misschien dat de Petrucci's daarom zo goed met effect-installaties werken, net als met EMG's. Recht in een amp steriel, maar door de hifi-elementen duidelijk genoeg voor gave sound bij een shitload aan rackapparatuur.