PDA

View Full Version : HWA Boost (nr 867)



Einzeln
7 april 2006, 00:17
Vanavond weer lekker gespeeld. Heb als eens eerder gezegd dat de Mig boost veelzijdig is. Hou ik dus eigenlijk niet van. Je kunt nl maar een instelling tegerlijk gebruiken. Frustrerend Ik gebruikte vanavond de Ge/si kant. Doe ik zelden. Meer gain en over de vox, heerlijke grit. Ik wil dus eigenlijk een 2 kanaals.

Maar Remco wat is eigenlijk van al jouw boosts je eigen favoriet?

Speeddemon
7 april 2006, 00:35
poeh hee. Wisselt ook met de stemming en stand van de maan hoor. :satisfie:

Maar ik ben toch erg gecharmeerd van m'n FA-1 Ampclone.
Is dat niks voor je? (*lampje gaat branden boven hoofd*) een MiG*Boost en FA-1 in 1 behuizing! :o 8-) :rockon:

Hij is behoorlijk ruisvrij, voor iets dat zo hard kan boosten.
Verder,
Boss OD-3, Zvex SHO (zit wel in 't zelfde straatje als de MiG*Boost, wanneer de MiG*Boost clean is ingesteld. Maakt 'meer' van je sound, met wat sparkle),
modded TS9, Boss BD-2, Zoom PD-01...

Maar van die FA-1 wil ik er voor mezelf ook eigenlijk 2;
1 die zo origineel eruit ziet als 't maar zijn kan, incl. Boss logo.
en 1, die volledig modern is, LEDje, 9V DC jack, moderne componenten, etc, etc.

Ik heb die gekke neiging om mezelf te bewijzen dat ik iets qua looks perfect kan clonen (het idee achter de Myclone amp, waarbij de versie van Bieke de mooiste is geworden, aangezien toen ik deze maakte, ik in 't bezit was geraakt van een originele '78 Micro Amp, zodat de plaatsing van de decals en de grootte EXACT hetzelfde is als op de MXR), en als zoiets dan klaar is, dan denk ik 'tja, te mooi om te bewaren... dan maar verkopen', en dan begint 't circus weer van voor af aan.
Ik heb al aardig wat dingen verkocht, die naar mijn mening dusdanig mooi geworden zijn, dat ik ze wilde houden, maar dan bedenk ik me 'wat moet ik ermee? Zonde om 40 euro aan onderdelen te laten verstoffen hier'.

ik ga ook nog zeker een Fuzzwork Orange (Deluxe) voor mezelf bouwen, omdat ik 't toch één van de mooist klinkende fuzzes vind.

BeeJee
7 april 2006, 01:58
Ik heet dan wel geen Remco, maar...
Als je een vintage boost wil (cream, yardbirds etc.)wilt: de Rangeboost 'Terrible Booster' gebruik ik heel vaak voor vanalles. Dat ding gaat echt keihard (gebruik hem maar eens op een clean-kanaal, da's echt TE hard) en hij boost met name heel goed op 'clean met randje' en crunch-sounds. Je krijgt dan echt een 60/70's-sound. Heel veel 'ballen' (mojo?) met een klein beetje extra gain (ik nail op kanaal B van mijn Rover/Traveller-rackcombi icm. deze booster de perfecte 'sunshine of your love' sound).
Enige nadeel, is in de studio proefondervindelijk ondervonden, is dat ie PLOPT. Dat maakt hem daarvoor niet echt bruikbaar.
Is daar btw. iets aan te doen, Remco?

Speeddemon
7 april 2006, 02:53
Enige nadeel, is in de studio proefondervindelijk ondervonden, is dat ie PLOPT. Dat maakt hem daarvoor niet echt bruikbaar.
Is daar btw. iets aan te doen, Remco?
Dat ligt waarschijnlijk aan een aantal andere zaken, aangezien de Rangeboost zowel 1M pull-down resistors heeft, als een speciale 3PDT bedrading (die ik altijd gebruik), waarbij in bypass de input aan massa gehangen wordt.
Dit vermindert de kans op ploppen ook.

Dus of 't is gewoon inherent aan 't circuit (is dus niks aan te doen), of het ligt aan andere pedalen die je gebruikt.

Einzeln
7 april 2006, 08:23
Maar ik ben toch erg gecharmeerd van m'n FA-1 Ampclone.
Is dat niks voor je? (*lampje gaat branden boven hoofd*) een MiG*Boost en FA-1 in 1 behuizing! :o 8-) :rockon:



Dat klinkt heel aantrekkelijk. Sjit. Wat een goed idee.

fullorder
7 april 2006, 10:29
Maar ik ben toch erg gecharmeerd van m'n FA-1 Ampclone.
Is dat niks voor je? (*lampje gaat branden boven hoofd*) een MiG*Boost en FA-1 in 1 behuizing! :o 8-) :rockon:

http://www.southpark-world.net/images/cartman_ch.gif
sweeeeeeeeeet!

het is dat ik al twee HWA boosters heb (en nog steeds geduldig wacht op de rangeboost).....

Speeddemon
7 april 2006, 11:07
Dat klinkt heel aantrekkelijk. Sjit. Wat een goed idee.
Ik ben nu voor Marc Odijk bezig met een boost waar de MiG*Boost inkomt. Hiervoor heb ik een gloednieuw printje gemaakt (grove verbetering van de oude). Dus als die goed wordt bevonden, kan ik dat printje voor meer custom werk gebruiken.
Wel grappig trouwens, aangezien Skabouter's printje op de DOD 250 was gebaseerd en ik nog een ouder printje van Adam Romero (autopilot op HCEF) had liggen, om te zien wat voor verschil in kwaliteit dat is!
Peter Oors for President!
En dan te bedenken dat die printjes van Adam nog duurder waren ook. :sssh:

Einzeln
7 april 2006, 11:15
Ben benieuw heb er net eentje bij Peter besteld. Een printje bedoel ik.

Rock&Roll
7 april 2006, 11:19
IK wil ook een mig*boost-boost :cooler:

Robbert
7 april 2006, 16:32
Het is misschien ook interessant om eens te mailen met 3dot. Die heeft nu een CNC machine en laat PCB's op die manier maken.