PDA

View Full Version : ook al een nieuwe amp: Brunetti Maranello



hadv
6 april 2006, 22:58
Tsja, de Fender Bassman top en EV-speakerkasten waren toch wat te zwaar voor mij (elk zo'n 20 kilo)
dus in de verkoop, ging best snel door de niet onaardige vraagprijs

en nu dus een Brunetti Maranello
jeweetwel, type "klein kastje, grote scheur"
25 watt Class A (2xEL84)
& slechts 14 kg
& staat ook niet zo lomp groot in mijn niet zeer ruim bemeten huiskamer

awesome

arjanb01
7 april 2006, 08:21
Tsja, de Fender Bassman top en EV-speakerkasten waren toch wat te zwaar voor mij (elk zo'n 20 kilo)
dus in de verkoop, ging best snel door de niet onaardige vraagprijs

en nu dus een Brunetti Maranello
jeweetwel, type "klein kastje, grote scheur"
25 watt Class A (2xEL84)
& slechts 14 kg
& staat ook niet zo lomp groot in mijn niet zeer ruim bemeten huiskamer

awesome

cool ! el 84 versterkers klinken altijd goed ! Heb zelf een studiotone en die weegt ook zoveel, en scheurt de broekspijpen van je benen !
Veel succes ermee !

Swan
7 april 2006, 10:05
gefeliciteerd met je aankoop :cooler:
heb zelf ook over die maranello gespeeld, n tijd geleden, en was zeer positief verrast over t geluid uit zo'n klein kastje...wat moet hij eigelijk kosten?

hoofd
7 april 2006, 11:46
@Swan: zo rond de 800/900 nieuw volgens mij

Congratz, leuke amp die Maranello!! Ik heb 'm zelf ook, al zit ik er stilletjes over te denken 'm te verkopen voor een Vox AC15 :sssh:

ieme
7 april 2006, 18:25
he ik heb er ook 1 gehad...

new deep
8 april 2006, 13:02
Vette shit die maranello,
ik heb hem een paar maanden terug bij dijkman getest met een telecaster en vond hem toen ronduit het gaafst (qua leadsound: romig met veel definitie en sustain)vergeleken met de Koch studiotone, Vox ac30 met blue alnico speakers (coole vibraverb en veel beter dan de normale ac30 cc2 naar mijn idee ) en fender bassman '59 (wow wat een clean)
veel plezier ermee

Les Paul
8 april 2006, 13:48
Maranello is inderdaad een erg mooie amp. Staat bij mij zeker ook op mijn verlanglijstje.

Gefeliciteerd ermee en heel veel plezier!

Chiel
9 april 2006, 03:21
Vette shit die maranello,
ik heb hem een paar maanden terug bij dijkman getest met een telecaster en vond hem toen ronduit het gaafst (qua leadsound: romig met veel definitie en sustain)vergeleken met de Koch studiotone, Vox ac30 met blue alnico speakers (coole vibraverb en veel beter dan de normale ac30 cc2 naar mijn idee ) en fender bassman '59 (wow wat een clean)
veel plezier ermee

Vond de Maranello eigenlijk maar goed in één kunstje; Vette Heavy Ritm gitaar partijen. En dan heb ik het enkel over het leadkanaal, want het clean is echt niet te vergelijken met de andere amps die je noemt.
De studiotone is juist mega veelzijdig en heeft bakken meer definitie t.o.v. de Maranello die wel heel gauw dicht smeert. De ac30 heeft een bluesy tone van 'heb ik jou daar!' waar de Maranello een puntje aan kan zuigen! En de Bassman heeft een punch en dynamiek wat je niet eens met 10 Maranello's voor elkaar krijgt :dontgeti:.

new deep
9 april 2006, 13:57
ik denk dat je de maranello te kort doet door te stellen dat hij maar 1 truckje kan, het clean vond ik zeer acceptabel voor een versterker in die prijsklasse.

Ben het met je eens dat de studiotone misschien veelzijdiger is, heeft ook meer dynamiek denk ik.
De maranello vond ik juist zeer geschikt voor snelle solo's en daar past dat 'samengeknepen' karakter van het drive kanaal wel bij.

Thijs G
9 april 2006, 19:08
Ze hebben/hadden er 1 in Nederlandmuziek staan, klonk erg lekker :)