PDA

View Full Version : Fender Deville 410 of 212???



Hectische Hector
6 april 2006, 22:56
ik heb nog een vraagje over Fenderversterkers:

ik twijfel tussen een Hot Rod DeVille 410 60 Watt All-tube Combo en een Hot Rod DeVille 212 60 Watt all-tube Combo.
weet er iemand wat het verschil is tussen de twee? de eerste is ong 100 euri duurder, maar is die 100 euro de moeite waard?
en kennen jullie eventueel andere vergelijkbare versterkers?

Dude
7 april 2006, 10:15
zal in het gewicht schelen.

Volgens mij zijn het (op de speakers na) exact dezelfde amps uit dezelfde serie dus probeer op de volgende punten te letten

- Bouwjaar (welke is nieuwer)

-Gebruik (ga je hem wekelijks naar je band sjouwen dan is (minder) gewicht goud waard)

-Uiterlijk (vraag fotos aan de verkoper, is die afgeragd of niet)


simpele tips maar het werkt vast wel,

verder 2x12 of 4x10 is qua geluid best een verschil, 4x10 zal wat gedefinieerder en strakker klinken en 2x12 wat smeriger en losser. Tis waar je van houd zeg maar. De een zweert bij 10 en de ander bij 12 inch speakers.

Dude
7 april 2006, 10:19
en kennen jullie eventueel andere vergelijkbare versterkers?

dat ligt er aan waarvoor je hem gaat gebruiken.

Wat voor gitaar heb je, speel je in een band, speel je al lang, wat is je stijl.

Als je een fender wil omdat je de fender sound mooi vind is dit een zeer mooie betaalbare amp.

Vind je het belangrijk dat die een hoop kan heb je er ook een goeie amp aan, ik heb jaren op die 2x12 versie gespeelt in de oefenruimte en het is een prima ding, van hendrix tot pearljam en het cleane werk.

Ik weet niet wat je er voor moet betalen maar voor 899 euro heb je een nieuwe koch studiotone, die heeft (imo) mooiere clean dan die fender en ook een veel vetere scheur. Hij gaat alleen stukken minder hard.

Die hotrod komt MAKKELIJK weg in een snoeiharde band want dat ding gaat gruwelijk hard !

Mocht ik dr ooit een tegenkomen gaat die zeker mee, al was het alleen maar voor de herinneringen

sjoerdbalk
8 april 2006, 12:09
Ik heb zelf de 2x12'. Vond hem in de winkel iets voller en smeriger. Precies wat ik wilde voor rock n roll. Heb een case laten bouwen voor een paarhonderd euro. Echt een aanrader, want schouwen met 25kilo gaat je opbreken.

De 2x12 leker op de grond en je voelt hem hoor. Die kan echt te hard.... Distortion kanaal vindt ik niet echt gaaf,... maar heb er een Fulldrive2 tussen liggen en ben echt wel tevreden.

4x10 associeer ik met een strakker geluid. Misschien wel iets sprankelender. Proberen zou ik zeggen.
Mijn gevoel zegt; voor in de theaters en easy muziek, 4x10.
Voor in de kroeg; 2x12. Maar dat is persoonlijk

groet

Gerhut
18 mei 2006, 15:30
Wat Sjoerd zegt klopt inderdaad. Het geluid van de 212 is veel mooier. Het nadeel van de 410 is namelijk dat ie onnoemelijk schel is.

De overdrive is inderdaad niet echt lekker alleen voor de betere bluespartijen. Het clean is echter bijzonder mooi. Ik heb een boss gt 6 ertussen staan en dat maakt m vet!

Ik ben zeer tevreden over de 212, alleen het gewicht :(

groeten
Gert

future2future
18 mei 2006, 15:34
De 4x10 is wat bluesier denk ik.wat warmer. Ik zou zelf voor 2x12 gaan maar ja het is wat je zoekt...

Piet (Tele)
19 mei 2006, 10:44
Ik heb jaren een fender hodrod deville 212 gehad, maar toch weer aan de kant gezet. De reden dat ik een fender kocht was natuurlijk het fender geluid en het clean is goed, overdrive is minder ,ook is het vervelend dat je voor beide kanalen maar één toonregeling hebt. En omdat je toch de warmte van de versterker terug wilt horen in je geluid moest het hard (echt hard en dan heb ik nog niet eens boven 4/5 gehad) wat veel terechte discussie met mijn mede bandleden voort bracht. Maar je kunt er over het algemeen goed mee rocken en blijft het toch een smaak verschil. Ik ben nu over gestapt naar een vox ac30 en dat is na al die jaren het geluid wat ik zocht, maar kan voor een ander wel shit zijn. M.a.w je kan wat rekening houden met wat een ander er van vind, het gaat toch om je eigen smaak.