PDA

View Full Version : speaker simulatie



Mufftin
6 april 2006, 19:47
Bestaan er ook speaker simulatie dingen voor op de computer zodat je direct van je top kunt opnemen en er een speaker simulatie tussen kunt knallen?

Of zijn er andere manieren om direct van je top te kunnen opnemen zonder dat je een microfoon voor je box hoeft te plaatsen?

alvast bedankt

Ic3gl0vE
6 april 2006, 21:13
H&K redboxpro als je hardware wilt. 100 euro?
MDA pluginpakket heeft ook een speakersimulator, dit pakket is gratis. zie hier http://www.mda-vst.com/
en verder heb je nog dingetjes zoals IK multimedia Amplitube en Steinberg WarpVST maar dat zijn meteen weer ampsimulators. Met de clean amp in warpvst kun je wel een leuke speakersimulatie maken trouwens.

Mufftin
6 april 2006, 21:49
thanx hier kan ik wel iets mee :D

Mufftin
6 april 2006, 22:15
moet ik voor het mda pluginpakket cubase gebruiken?

Ic3gl0vE
6 april 2006, 22:25
ehh, volgens mij heb je een VST host nodig. Dit kan cubase zijn, maar ook een ander programma

Solidkick
6 april 2006, 23:18
Wellicht ten overvloede: zorg voor een dummyload wanner je je top zonder speakercab gebruikt.
De meeste hardware sims hebben dit standaard aan boord.

pol
10 april 2006, 13:13
nee hoor, die kleine speaker emulated di's zoals de palmer pdi9 en de h&k redbox hebben geen een load aan boord.

mijn marshall SE-100 heeft dat wel, maar da's ook weer een lomp zwaar ding, kan moeilijk anders denk ik, voor een 100 watt load heb je nogal grote weerstanden nodig.

Solidkick
11 april 2006, 00:13
nee hoor, die kleine speaker emulated di's zoals de palmer pdi9 en de h&k redbox hebben geen een load aan boord.


Mijn welgemeende excuses...

harrie-beton
11 april 2006, 00:17
inderdaad, belast nooit een amp zonder speaker er aan!
Je kunt je amp er mee slopen na een tijdje.

tip met software simulators

http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/gear/amp_simulator_list.html

Mufftin
14 april 2006, 16:37
ik ben vandaag ff bezig geweest met spelen, alleen hij stuurt het signaal super hard in en de clean klinkt zwaar misvormt iemand hier misschien een oplossing voor? of wordt het gewoon met een microfoon voor de speakerkast gedoe?