PDA

View Full Version : welke snaren??



fearo
6 april 2006, 17:56
Hallo iedereen!!

Ik heb me gisteren een nieuwe gitaar aangekocht nl. een ibanez RG1570..
Erg lekkere gitaar, enkel zit er een setje standaard 0.09 snaren op en ik ben toch wel op zoek naar andere (wat dikkere) snaren, vooral dan voor de muziek die ik speel.

Het is namelijk zo ik speel hoofdzakelijk rock en metal en dit gaat dan ook gepaard met verschillende stemmingen. Ik speel zowel in standaard E als in drop-D,-C, en -B. Die lagere stemmingen, vooral drop-C en -B vielen tot nu toe niet erg mee omdat die snaren met dat 0.09 setje gewoon veel te los waren en daarbij nog geen 2 seconden gestemd konden blijven.

Nu heb ik al wat zitten rondzoeken maar aangezien er ZO VEEL verschillende merken en soorten snaren zijn (en ik hier niet zo in thuis ben) vraag ik maar aan jullie welke snaren jullie me zouden aanraden om zowel in E, D, C en B te spelen. indien dat mogelijk is, uiteraard. Qua merken maakt het mij niet zó veel uit..

bedankt,
fearo

Markmoos
6 april 2006, 18:08
Ik gebruik zelf een setje DR's, de Jeff Healeys. Diktes: 10-14-18-32-44-56
Klinkt dus fantastisch in C, B haal je ook wel. De E-snaar zo ongeveer een van de dikste die er bestaat, de onomwonden snaren zijn standaard 0.10 snaren voor makkelijk benden. Ik speel veel System of a Down in C, zelf spelen ze (net als Metallica) op ernie ball Skinny top Heavy bottom snaren, 010-052, alleen ik vind ernie balls een stuk minder. Dr's zijn wel redelijk pricy, maar dat moet je er maar voor over hebben ;)

cerpintaxt
6 april 2006, 18:12
haa de EB's zijn wel heel lekker. en als je ze niet al te vaak breekt kan het ook wel uit maar als je 1x per week een pakje er door hene jaagt ja dan wordt het een duur grapje

Nickname
6 april 2006, 19:20
Hallo iedereen!!

Ik heb me gisteren een nieuwe gitaar aangekocht nl. een ibanez RG1570..
Erg lekkere gitaar, enkel zit er een setje standaard 0.09 snaren op en ik ben toch wel op zoek naar andere (wat dikkere) snaren, vooral dan voor de muziek die ik speel.

Het is namelijk zo ik speel hoofdzakelijk rock en metal en dit gaat dan ook gepaard met verschillende stemmingen. Ik speel zowel in standaard E als in drop-D,-C, en -B. Die lagere stemmingen, vooral drop-C en -B vielen tot nu toe niet erg mee omdat die snaren met dat 0.09 setje gewoon veel te los waren en daarbij nog geen 2 seconden gestemd konden blijven.

Nu heb ik al wat zitten rondzoeken maar aangezien er ZO VEEL verschillende merken en soorten snaren zijn (en ik hier niet zo in thuis ben) vraag ik maar aan jullie welke snaren jullie me zouden aanraden om zowel in E, D, C en B te spelen. indien dat mogelijk is, uiteraard. Qua merken maakt het mij niet zó veel uit..

bedankt,
fearo

Waarom koop je eigenlijk een gitaar met floyd als je met veel verschillende stemmingen werkt.. daarom ontstemde de snaren waarschijnlijk ook. Omdat je floyd precies moet zijn afgesteld op de dikte van je snaren en de spanning daarvan.

DarknessAwaits
6 april 2006, 19:58
Ik vind het wel knap als je zoveel alternatieve stemmingen gebruikt met een floyd. Ikzelf vond het al een heel karwei om bij een nieuw setje snaren de trem weer fatsoenlijk af te stellen.

fearo
6 april 2006, 20:34
Hmm ja, eigenlijk nog niet echt bij nagedacht. . :angry:

Maarja, het afstellen maak ik me niet zo'n zorgen over want dat zal ik wel onder de knie krijgen na een tijdje, maar als die floyd echt zo'n last heeft van de verschillende spanningen dan zit ik wel met een probleem :(.

nielsduursma
6 april 2006, 20:43
Hmm ja, eigenlijk nog niet echt bij nagedacht. . :angry:

Maarja, het afstellen maak ik me niet zo'n zorgen over want dat zal ik wel onder de knie krijgen na een tijdje, maar als die floyd echt zo'n last heeft van de verschillende spanningen dan zit ik wel met een probleem :(.

maar als je de floyd rose niet gebruikt om de extreme duikvluchten kan je hem ook laten blokkeren, scheelt je een hoop werk.

Nickname
6 april 2006, 21:20
Hmm ja, eigenlijk nog niet echt bij nagedacht. . :angry:

Maarja, het afstellen maak ik me niet zo'n zorgen over want dat zal ik wel onder de knie krijgen na een tijdje, maar als die floyd echt zo'n last heeft van de verschillende spanningen dan zit ik wel met een probleem :(.

Blokjes hout ertussen.. einde duikvluchten maar wel een stabiele trem om dus mee te gaan omstemmen :chicken:

marter544
6 april 2006, 21:33
Ik zou gewoon een setje ernie balls 0.013 er op zetten, lekker dik.

Nickname
6 april 2006, 23:12
Als je zoveel met lagere stemmingen doet waarom heb je dan niet de RG1527 7-string gekocht? geen probleem met lage tonen en alle voordelen van een floyd trem. :sssh: