PDA

View Full Version : Machinist - Mutatus



Swan
6 april 2006, 15:46
m'n droneband Machinist heeft net z'n eerste full length album uitgebracht.
de muziek is te omschrijven als drukkende, nachtmerrie achtige industriele drone, maar je kan t beste ff luisteren via de Machinist website (http://www.machinist-drone.tk)
je vind daar ook de link naar FAMP, de distro die het album uitbrengt.

indien er iemand geinteresseerd is (lijkt me niet waarschijnlijk hier ;) ) dan kan je contact met ons opnemen via info.machinist@gmail.com we verkopen zelf ook een klein aantal van het album, deze exemplaren zullen nog een extra bonus cd meegeleverd krijgen.

Mithrandir
6 april 2006, 16:10
Ik ben nu aan het luisteren naar de verschillende samples. Als ik het dus goed begrijp is drone een aaneenschakeling van ondefinieerdbare geluiden om een mysterieuze, industriele sfeer te creeeren eventueel aangevuld met samples.

Ik vindt het eigenlijk best cool, het heeft wel wat weg van de eerste albums van Tangerine Dream, maar dan nog minder herkenbaar dat het met instrumenten gemaakt is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet 1 2 3 een heel album van zou luisteren, daarvoor is het wat mij betreft niet spannend en gevarieerd genoeg voor.

Swan
6 april 2006, 16:23
Ik ben nu aan het luisteren naar de verschillende samples. Als ik het dus goed begrijp is drone een aaneenschakeling van ondefinieerdbare geluiden om een mysterieuze, industriele sfeer te creeeren eventueel aangevuld met samples.
nope, drone is meer een "gevoel", er zijn vele soorten drone..Earth bijv. heeft een drone album met alleen cleane gitaren gemaakt. ook is er drone uit Japan met traditionele instrumenten..wat meer bekender is bijv. Sunn; een muur van gitaar en moog.



Ik vindt het eigenlijk best cool, het heeft wel wat weg van de eerste albums van Tangerine Dream, maar dan nog minder herkenbaar dat het met instrumenten gemaakt is.

tnx, ik ken tangerine dream niet, zal het eens checken :)
Machinist is wel degelijk met gitaar gemaakt, daarnaast nog bas en verschillende computer generated dingen en vervormde samples...



Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet 1 2 3 een heel album van zou luisteren, daarvoor is het wat mij betreft niet spannend en gevarieerd genoeg voor.
t is ook niet een makkelijke stroming, drone is wel iets waar je in moet komen en in de stemming voor moet zijn...t vergt ook wel "leren luisteren"', wat ik juist zo interessant aan de stroming vind...door het minimalisme wordt de impact van de kleinste verandering enorm (al richt Machinist zich daar niet echt op), iets wat je in het begin zeker niet opmerkt.

Mithrandir
6 april 2006, 16:27
Tangerine Dream is oud hoor, maar probeer eens wat te downloaden van het album Electronic Meditation.

Ik had inderdaad begrepen dat het met gitaar e.d. gemaakt is, maar dat hoor je nauwelijks en dat is cool. Er wordt zeker een goede sfeer neergezet met deze muziek.

Swan
6 april 2006, 19:27
tnx, een sfeer neerzetten is ook 1 van de belangrijkste doelen...

hier n sample van t artwork

http://www.fragmentsofduration.com/machinist/Machinist_cover_sample.jpg

Joey Handsome
6 april 2006, 19:35
Ik heb 314 nog eens goed geluisterd en ik vind het echt te gek. Ik hou natuurlijk ook wel van een potje dronen, helaas laat m'n portemonee het even niet toe anders zou ik wel een album van je kopen.




oh, van Tangerine Dream is Alpha Centauri ook echt een aanrader.

Stitch
6 april 2006, 19:45
this shit is giving me the creeps haha

Swan
6 april 2006, 19:54
@joey.... haha tnx! t album is maar 7,50 incl verzendkosten hoor ;) en daarvoor krijg je dan nog de bonus cd erbij ook! :P