PDA

View Full Version : blues



thomazzbootzz
6 april 2006, 14:47
ziek vandaag, niks te doen dus maar wat opgenomen.
een blues improvisatie over een backingtrack van bb king
ps niet op eht einde lette ik liet m perongeluk aanstaan ton ik op een andere backing an het klote was.
http://rapidshare.de/files/17333892/blues_op_bb.wav.html

freddietjetje
6 april 2006, 15:08
Ik heb wel een paar tips, probeer nie teveel stiltes te laten en een een beetje op je tempo te letten, de bends klinken klinken wel goed met die kleine uitbarstingen:)

thomazzbootzz
6 april 2006, 16:47
danke
t komt omdat t geimproviseert is dat ik af en toe en stilte laat vallen

marter544
6 april 2006, 18:06
Waarom zet je dat soort ongein op rapidshare? Ik vind dat zo'n kutsite, ik ga niet eens moeite doen om het te downloaden.

thomazzbootzz
6 april 2006, 18:20
hier voor de mensen die een hekel hebbe aan rapidshare

http://s13.yousendit.com/d.aspx?id=1EYODKD0IZ9GY2OT0ZBCTP5YB8

thomazzbootzz
6 april 2006, 21:27
wat een reacties

thomazzbootzz
7 april 2006, 15:16
6 keer gedownload en 2 reacties? kommop mensen laat ff tips aCHTER

sregor
7 april 2006, 16:04
FF vraagje tussendoor. hoe neem je zoiets op met met muziekje (backing track??) en dan je eigen solo er overheen??? dat wil ik ook gaan doen, maar heb geen idee hoe ik zoiets moet doen. HELP

PS vet lang lopen streamen 7mb ofso geeft dat ding een error!! ik kan hem dus niet afluisteren sorry.

sregor
7 april 2006, 16:10
Sorry zie net een faq recording! dom dom dom

thomazzbootzz
7 april 2006, 16:10
dan moet je m niet streamen maar gewoon downloaden

en die backingtrack download je en je neemt het op met een microfoon en geluidsrecorder bij bureau accesoire

sregor
7 april 2006, 16:21
laat ik beginnen met te zeggen dat ik het zelf niet kan, maar heb wel veel naar blues geluisterd. Wat ik hier mis is een verhaallijn. Een lekkere opbouw naar een climax. om vervolgens af te sluiten met een voldaan gevoel. Het lijkt net of je steeds het zelfde laddertje net iets anders speelt en meer niet, waardoor het een beetje droog en kil aandoet. Ik hoor wel dat het ergens verborgen zit maar het komt er nog niet uit. BTW ik vind stiltes juist erg bepalend voor een lekkere solo. Alleen wat ik bij jou hoor zijn zeg maar woordjes en af en toe zinnetje, maar nog niet lekkere alinea's die een geheel verhaal maken. (metaforen zijn niet mijn sterkste punt). Verder kan ik alleen maar zeggen wat iedereen hier altijd zegt. Vooral zo doorgaan oefening baart kunst!. Suc6

thomazzbootzz
7 april 2006, 18:47
dankje voor je tips
ik ga er zeker proberen gebruik van te maken./

koella
7 april 2006, 23:06
Hey Thomazzzz...

Nou hier heb je wat tips:

Doe wat aan die hinderlijke brom. Stem je gitaar voor je op gaat nemen. Je bends zijn niet zuiver. Druk nooit de grondtoon op ( tenzij je zeker weet dat je hem 1 1/2 toon omhoog krijgt ). Probeer in je toonkeuze te reageren op de accoorden in de backingtrack. Dus niet zomaar het toonladdertje doorplamuren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :satisfie:

Succes

thomazzbootzz
7 april 2006, 23:32
die brom komt door me microfoon :P
maar heb je miss een oefening hoe ik kan oefene te reageren op de akkoorden

koella
7 april 2006, 23:58
Der zijn oefeningen zat, maar misschien is het slimmer om een paar lesjes te gaan volgen. Dat kan je veel verloren tijd schelen.

thomazzbootzz
8 april 2006, 06:51
gast ik zit op les :s

koella
8 april 2006, 10:48
gast ik zit op les :s

Sorry :)
Je kunt in je solo riffs laten eindigen op tonen van het accoord waar de begeleiding op dat moment in zit.
Bv. Blues in a. Je start een riff. Je wilt hem eindigen op het moment dat in de begeleiding een D7 ( tonen d-f#-a-c ) gespeeld wordt. Kies nu dus een van de vier accoordtonen om de riff te eindigen.

Dit is geen regel of zo, maar het is een goeie oefening om je bewust te worden van de backing track.